abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153212124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:01 schreef liedetector het volgende:
Ze zitten er in dus... wel een budget uitgevoerde kast zeg
Ik heb er in ieder geval niets zelf in geschroeft... Heb wel iets dat op een afstandbuisje lijkt meegeleverd gekregen, maar dat is er maar één, en er zouden er dus 8 moeten zijn
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:03:05 #202
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153212132
quote:
Als je heel goed kijkt dan zie je dat de kast die ze daar gebruiken standaard zwarte afstandsbusjes heeft.
So we just called him Fred
pi_153212152
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:03 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Als je heel goed kijkt dan zie je dat de kast die ze daar gebruiken standaard zwarte afstandsbusjes heeft.
Raar dit zeg, ik kan hem eventueel wel uitschroeven en even een foto maken?

Het moederbord zit niet strak tegen de achterkant, zou er bijna m'n vinger tussen kunnen stoppen... [met wat kracht _O- ]
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:05:51 #204
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_153212208
Lijkt me niet nodig. Drie mensen die zien/zeggen dat ze er al inzitten ;)
pi_153212362
Het achterpaneel, waar de usb, hdmi poort etc zijn, zit er ook prima in... Anders zou ie niet eens passen, als er geen tussenbuisjes in zouden zitten?
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 11:13:41 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_153212402
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:11 schreef Jefixed het volgende:
Het achterpaneel, waar de usb, hdmi poort etc zijn, zit er ook prima in... Anders zou ie niet eens passen, als er geen tussenbuisjes in zouden zitten?
Dat klopt. Als er ruimte voor een babyhandje tussen de achterplaat en het moederbord, dan is het goed.
So we just called him Fred
pi_153212427
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat klopt. Als er ruimte voor een babyhandje tussen de achterplaat en het moederbord, dan is het goed.
Er is wel iets ruimte, maar ik krijg m'n vinger er niet geheel achter.
.
pi_153212930
Alleen nu over de voeding, moederbord kabel is aangesloten, alleen dan heb ik ongeveer nog 9000 kabels over... Peripheral - IDE / SATA en onder nog CPU - PCI - E zijn nog de twee poorten die beschikbaar zijn, maar ik zou niet weten welke kabel ik in welke moet doen x]
.
pi_153213101
misschien he..... het is maar een idee.... misschien moet je hulp vragen van iemand die het vaker heeft gedaan, als je dat al lastig vind heb je strax met je frontpanel stekkertjes echt een probleem.
pi_153213114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:38 schreef liedetector het volgende:
misschien he..... het is maar een idee.... misschien moet je hulp vragen van iemand die het vaker heeft gedaan, als je dat al lastig vind heb je strax met je frontpanel stekkerryjes echt een probleem.
Heb ook wel hulp, maar diegene is op het moment niet beschikbaar.
.
pi_153213129
dan zou ik ff lekker wachten, dit zijn dingen die je normaal met 2 vingers in je neus doet namelijk
pi_153213140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:39 schreef liedetector het volgende:
dan zou ik ff lekker wachten, dit zijn dingen die je normaal met 2 vingers in je neus doet namelijk
Gaan we weer... Voor iemand die dit vaker gedaan heeft is het makkelijk ja. Je kan makkelijk zeggen ''Is echt makkelijk'', toen jij het voor de eerste keer deed zou je er ook niet meteen uitgekomen zijn.... }:|
.
pi_153213168
toenwas het nog met IDEkabels molex aansluitingen en ander gedoe,en kon je ook niet even op internet opzoeken hoe het dan moest.Dus gewoon de handleiding erbij en gaan.....
pi_153213207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:41 schreef liedetector het volgende:
toenwas het nog met IDEkabels molex aansluitingen en ander gedoe,en kon je ook niet even op internet opzoeken hoe het dan moest.Dus gewoon de handleiding erbij en gaan.....
Ja dat probeer ik nu ook te doen, is gewoon lastig als je het voor de eerste keer doet.
.
pi_153213228
Maar ik snap je probleem niet... er staat gewoon op de kabels en je voeding waarvoor ze zijn...
pi_153213249
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:43 schreef liedetector het volgende:
Maar ik snap je probleem niet... er staat gewoon op de kabels en je voeding waarvoor ze zijn...
Klopt, alleen het zijn zo veel kabels... Geen flauw idee welke ik moet gebruiken...
.
pi_153213338
en dat legt je youtube vids niet uit? ieg de 20+4 pins en de 8 pins op je moederbord
dan pci-e naar je videokaart, eventueel met verloop naar 8als je die niet hebt en op je graka wel.... en power naar je schijven/blurayspelers etc.... done
pi_153213714
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:47 schreef liedetector het volgende:
en dat legt je youtube vids niet uit? ieg de 20+4 pins en de 8 pins op je moederbord
dan pci-e naar je videokaart, eventueel met verloop naar 8als je die niet hebt en op je graka wel.... en power naar je schijven/blurayspelers etc.... done
Oke, iets duidelijker... De PCI-E kabels zitten 3 aansluitingen op, Je hebt gewoon de PSU, en dan loopt ie door naar 2 PCI-E aansluitingen, die appart van elkaar zitten. Beide 4 pins (?)
.
pi_153213731
en hoeveel pinnen moeten er op je graka aangesloten worden?
pi_153213932
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:02 schreef liedetector het volgende:
en hoeveel pinnen moeten er op je graka aangesloten worden?
Op mijn videokaart kunnen in totaal 14 van die pinnetjes... 1 aansluiting heeft 6 pinnetjes totaal, en die daarnaast 8...

Heb de moederbord kabel aangesloten, nu heb ik ook de CPU kabel aangesloten, ook de PCI-E kabel is aangesloten voor de videokaart. Beide gewoon met PSU stekkertje in de PSU x]... Best logisch als je er over na denkt haha. Is dit trouwens wel goed, en moet er nog wat op de PSU worden aangesloten?

[ Bericht 20% gewijzigd door Jefixed op 03-06-2015 12:19:03 ]
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:21:21 #221
pi_153214213
Je HD's hebben ook voeding nodig.. Eventuele diskdrive.
pi_153214944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:21 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Je HD's hebben ook voeding nodig.. Eventuele diskdrive.
Welke kabels heb ik daarvoor nodig? Diskdrive heb ik niet, HD's bedoel je HDD en SSD?
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:06:33 #223
pi_153215079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:01 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Welke kabels heb ik daarvoor nodig? Diskdrive heb ik niet, HD's bedoel je HDD en SSD?
Jep, zullen allebei sata nodig hebben (staat wel ergens in de handleiding of op het net).

En heb je op je videokaart zowel de 6-polige als de 8-polige aangesloten?
pi_153215319
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:06 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

Jep, zullen allebei sata nodig hebben (staat wel ergens in de handleiding of op het net).
[ afbeelding ]
En heb je op je videokaart zowel de 6-polige als de 8-polige aangesloten?
Heb nog niets aangesloten binnen de PC zelf, alleen alle kabels op de voeding.
Heb nu dus één moederbord kabel aangesloten op de voeding, één voor de CPU (met twee keer een 4 pollige aan het eind) en een PCI-E kabel voor de videokaart. Alleen die PCI-E kabel heeft aan het uiteinde dus 2 keer een 8 polig dingentje. Bij beide aansluitingen zitten er 2 polletjes los, dus eigenlijk 2 keer een 6 polig dingentje, van elkaar en dan er naast apart een 2 polig dingentje. (Van de 2 polige losse kun je dus een 8 maken)

Hoop dat het een beetje duidelijk is, moet ik die twee 4 pollige dingentjes op de videokaart aansluiten als het zo ver is?

Op mijn SATA Kabel zit op één kabel meerdere SATA Poorten... Op één kabel tel ik er 4... Kan dit kloppen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jefixed op 03-06-2015 13:29:24 ]
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:34:28 #225
pi_153215702
Je moet één 6-polige en één 8-polige stekker op je videokaart aansluiten. Op een satakabel zitten inderdaad meestal meerdere aansluitingen.
In de tweede tutorial die jezelf om 10:57 postte wordt het volgens mij redelijk duidelijk uitgelegd (met het verschil dat zijn videokaart andere stekkers heeft dan de jouwe maar wel 6 + 8), kijk die nog eens rustig door ;) Succes!
pi_153215970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:34 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Je moet één 6-polige en één 8-polige stekker op je videokaart aansluiten. Op een satakabel zitten inderdaad meestal meerdere aansluitingen.
In de tweede tutorial die jezelf om 10:57 postte wordt het volgens mij redelijk duidelijk uitgelegd (met het verschil dat zijn videokaart andere stekkers heeft dan de jouwe maar wel 6 + 8), kijk die nog eens rustig door ;) Succes!
Heel erg bedankt voor de hulp, je hebt het prima uitgelegd. Weet nu tenmiste dat ik niet alle kabels moest aansluiten, maar alleen de noodzakelijke haha. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat vragen hebben vandaag :)
.
  woensdag 3 juni 2015 @ 13:52:20 #227
pi_153216155
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:44 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor de hulp, je hebt het prima uitgelegd. Weet nu tenmiste dat ik niet alle kabels moest aansluiten, maar alleen de noodzakelijke haha. Ik zal waarschijnlijk nog wel wat vragen hebben vandaag :)
Dat is het voordeel van een modulaire voeding, de overbodige zooi kan je gewoon weglaten. En vragen mag altijd maar het meeste van dit soort dingen staan in de handleiding van je spullen of ergens op internet. [schoolmeester]Dus eerst zoeken, dan vragen :+ [/schoolmeester]
pi_153218064
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 11:44 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Klopt, alleen het zijn zo veel kabels... Geen flauw idee welke ik moet gebruiken...
Als je nu eens om te beginnen die Molex kabels (met vier ronde pinnen of vier ronde gaten) apart legt, want die heb jij waarschijnlijk toch niet nodig, dan wordt het al een stuk overzichtelijker.

Verder staat er op elke kabel waarvoor deze dient. Grappig dat je je eerst druk maakte over het aantal SATA aansluitingen van je voeding, terwijl je nu niet eens het verschil lijkt te zien tussen een SATA en een Molex en een PCI-E voedingskabel ...
pi_153218324
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:08 schreef Riparius het volgende:

[..]

Als je nu eens om te beginnen die Molex kabels (met vier ronde pinnen of vier ronde gaten) apart legt, want die heb jij waarschijnlijk toch niet nodig, dan wordt het al een stuk overzichtelijker.

Verder staat er op elke kabel waarvoor deze dient. Grappig dat je je eerst druk maakte over het aantal SATA aansluitingen van je voeding, terwijl je nu niet eens het verschil lijkt te zien tussen een SATA en een Molex en een PCI-E voedingskabel ...
Is allemaal al gelukt (denk ik XD) voeding zit ook weer in behuizing nu. Moederbord kabel is aangesloten, nu nog derest aansluiten op het moederbord, word dus even goed kijken waar alles moet... Had trouwens wel van die afstandbuisjes erin zitten, had even vanaf de zijkant gekeken, en dat leek er al verdomd veel op, toen één schroefje eruit gehaald en blijkt dus dat er inderdaad zo'n ding in zit :).
.
pi_153218510
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:16 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Is allemaal al gelukt (denk ik XD) voeding zit ook weer in behuizing nu. Moederbord kabel is aangesloten, nu nog de rest aansluiten op het moederbord, word dus even goed kijken waar alles moet... Had trouwens wel van die afstandbuisjes erin zitten, had even vanaf de zijkant gekeken, en dat leek er al verdomd veel op, toen één schroefje eruit gehaald en blijkt dus dat er inderdaad zo'n ding in zit :).
Fabrikanten van computerkasten weten ook wel dat veel kasten tegenwoordig door absolute noobs worden gekocht (dat was een kwart eeuw geleden wel anders ...) dus worden de 9 afstandsbusjes (voor ATX borden) vaak alvast in de kast geschroefd of maken ze soms zelfs integraal onderdeel uit van de kast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 03-06-2015 15:39:13 ]
pi_153218657
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Fabrikanten van computerkasten weten ook wel dat veel kasten tegenwoordig door absolute noobs worden gekocht (dat was een kwart eeuw geleden wel anders ...) dus worden de 9 afstandsbusjes (voor ATX borden) vaak alvast in de kast geschroefd of maken ze zoms zelfs integraal onderdeel uit van de kast.
Vind ik helemaal mooi :D ^O^
.
pi_153227986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 15:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Fabrikanten van computerkasten weten ook wel dat veel kasten tegenwoordig door absolute noobs worden gekocht (dat was een kwart eeuw geleden wel anders ...) dus worden de 9 afstandsbusjes (voor ATX borden) vaak alvast in de kast geschroefd of maken ze soms zelfs integraal onderdeel uit van de kast.
Ben ik weer, gaat allemaal prima. Bijna alles aangesloten. Alleen ik wil het volgende even zeker weten: Moet ik de 2x4 pins van de CPU in JPWR2 doen? Zie op veel video's dat ze die ook gebruiken voor het moederbord... Ik heb één moederbord aansluiting, die heb ik gewoon in JPWR 1 gedaan, dus lijkt me dat JPWR 2 voor de CPU is?
.
pi_153228333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:35 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Ben ik weer, gaat allemaal prima. Bijna alles aangesloten. Alleen ik wil het volgende even zeker weten: Moet ik de 2x4 pins van de CPU in JPWR2 doen? Zie op veel video's dat ze die ook gebruiken voor het moederbord... Ik heb één moederbord aansluiting, die heb ik gewoon in JPWR 1 gedaan, dus lijkt me dat JPWR 2 voor de CPU is?
Ja, de 2x4-pins stekker gaat in JPWR2 en het andere uiteinde van deze kabel past uitsluitend in de 8-pins M/B connector op je voeding.
pi_153228613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:43 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, de 2x4-pins stekker gaat in JPWR2 en het andere uiteinde van deze kabel past uitsluitend in de 8-pins M/B connector op je voeding.
De stekker van het moederbord paste in zijn geheel op de M/B aansluiting, grotere aansluiting boven en kleinere beneden (wel beide M/B)... De CPU stekker heb ik bij de voeding in de CPU Connector gedaan, en daar komt dus de 2x4 pins vandaan... Dit is toch goed?

[ Bericht 7% gewijzigd door Jefixed op 03-06-2015 21:01:36 ]
.
pi_153229544
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 20:49 schreef Jefixed het volgende:

[..]

De stekker van het moederbord paste in zijn geheel op de M/B aansluiting, grotere aansluiting boven en kleinere beneden (wel beide M/B)... De CPU stekker heb ik bij de voeding in de CPU Connector gedaan, en daar komt dus de 2x4 pins vandaan... Dit is toch goed?

[ afbeelding ]
Ah, ja, dit klopt. De 20+4-pin kabel voor het moederbord heeft aan het andere uiteinde twee connectors, één met 18 pinnen en één met 10 pinnen, dus die gaan in de beide aansluitingen gemarkeerd met M/B, en dan gaat het andere uiteinde van de 4+4-pins kabel dus inderdaad in één van de vier aansluitingen gemarkeerd met CPU/PCI-E (deze aansluitingen op de voeding zijn gelijkwaardig).
pi_153229655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:09 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ah, ja, dit klopt. De 20+4-pin kabel voor het moederbord heeft aan het andere uiteinde twee connectors, één met 18 pinnen en één met 10 pinnen, dus die gaan in de beide aansluitingen gemarkeerd met M/B, en dan gaat het andere uiteinde van de 4+4-pins kabel dus inderdaad in één van de vier aansluitingen gemarkeerd met CPU/PCI-E (deze aansluitingen op de voeding zijn gelijkwaardig).
Mooi! Bevestiging was wel even prettig haha. Nou CPU kabel is ook aangesloten op het moederbord in JPWR2, nu de CPU koeler monteren. Als laatste dan nog de videokaart... En dan done! :) an die arbeit! Wat raad jij trouwens aan, gewoon een klein drupje koelpasta erop doen, en dan door het gewicht van de koeler automatisch laten uitsmeren? Of zelf even met iets uitsmeren?
.
pi_153229908
Uhmmmm done???? je hebt al je stekkertjes van de voorkant van je kast al op je moederbord zitten zonder 1 enkele vraag?
pi_153230107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:20 schreef liedetector het volgende:
Uhmmmm done???? je hebt al je stekkertjes van de voorkant van je kast al op je moederbord zitten zonder 1 enkele vraag?
Je bedoelt de stekkertjes zoals ''HD Audio, P-LED +, P-LED -, POWER SW, HDD Led en USB 3?
.
pi_153230153
ja die ja
pi_153230198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:27 schreef liedetector het volgende:
ja die ja
Die zitten ook ja, mede dankzij Youtube en de duidelijke gebruiksaanwijzing van het moederbord =)... Beetje raar misschien, bij het makkelijkste heb ik hulp nodig en bij het moeilijkere gedeelte lukt het me _O- _O-
.
pi_153230226
best vreemd ja
pi_153230288
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:28 schreef liedetector het volgende:
best vreemd ja
Waren niet echt veel kabeltjes, in totaal (met usb3.0 en hd audio) waren het er 6. Fans zijn ook aangesloten, twee stuks.
.
pi_153230309
meestal is het meer, maar je hebt idd een kast die ik niet ken....
pi_153230359
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:31 schreef liedetector het volgende:
meestal is het meer, maar je hebt idd een kast die ik niet ken....
Wat raden jullie trouwens aan, drupje koelpasta en door de kracht van de CPU koeler laten uitsmeren (automatic dus) of zelf uitsmeren?
.
pi_153230411
rijstkorrel en iets van pasje nemen en er even overheentrekken is wat ik meestal doe, maar iedereen heeft zn eigen methode
pi_153230600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:32 schreef Jefixed het volgende:

[..]

Wat raden jullie trouwens aan, drupje koelpasta en door de kracht van de CPU koeler laten uitsmeren (automatic dus) of zelf uitsmeren?
Een speldepunt koelpasta precies in het midden van de CPU, meer niet.

Overigens had je de CPU koeler beter kunnen monteren vóórdat je het moederbord inbouwde. Had je in die video's niet gezien dat dit bij een nieuwe build altijd wordt gedaan? Dan kun je namelijk overal beter bij en kun je ook wat meer kracht zetten als je het moederbord plat op een stevige vlakke ondergrond zoals een tafel neerlegt zonder dat het moederbord doorbuigt (wat je beslist moet vermijden).
pi_153230812
^^ @ eerder doen... altijd makkelijker
pi_153230970
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Een speldepunt koelpasta precies in het midden van de CPU, meer niet.

Overigens had je de CPU koeler beter kunnen monteren vóórdat je het moederbord inbouwde. Had je in die video's niet gezien dat dit bij een nieuwe build altijd wordt gedaan? Dan kun je namelijk overal beter bij en kun je ook wat meer kracht zetten als je het moederbord plat op een stevige vlakke ondergrond zoals een tafel neerlegt zonder dat het moederbord doorbuigt (wat je beslist moet vermijden).
De vid's zie ik gezien heb deden het allemaal in de behuizing. Hou de backplate wel goed vast tijdens het kracht zetten :)
.
pi_153231191
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 21:32 schreef Jefixed het volgende:

[..]

meeste nieuwe koelers komen met een laag koelpasta
pi_153231275
dat ken ik alleen (en al sinds jaar en dag) vande stockkoelers.... maar goed ik maak niet wekelijkseenpc voor mensen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')