Oh hoezo... Ze zullen daar meer ervaring hebben, maar wat is er fout aan wat ik heb uitgezocht?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zou je aanraden om op Tweakers een topic te openen.
Te dure processor verkeerde SSD, verkeerde voeding. Je kan gerust 300-400 euro besparen en nog in 1440p ultra settings gamen. Kijk voor referentie naar de Tweakers guide.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:16 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Oh hoezo... Ze zullen daar meer ervaring hebben, maar wat is er fout aan wat ik heb uitgezocht?
Ga die klets ergens anders verkopen.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik zou je aanraden om op Tweakers een topic te openen.
Is goed, zal ik even doen! Thanks voor de tip.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Te dure processor verkeerde SSD, verkeerde voeding. Je kan gerust 300-400 euro besparen en nog in 1440p ultra settings gamen. Kijk voor referentie naar de Tweakers guide.
Trouwens, waarom een dure processor... Een i7 is natuurlijk duur, maar gewoon een prima processor. Ik kan wel meer besparen, maar dat gaat ten kosten van de prestaties... Ik heb een ruim budget dus vind het niet heel erg om ietsjes meer te betalen voor beter............... En wat is er verkeerd aan de SSD en aan de voedingquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Te dure processor verkeerde SSD, verkeerde voeding. Je kan gerust 300-400 euro besparen en nog in 1440p ultra settings gamen. Kijk voor referentie naar de Tweakers guide.
Heel erg bedankt voor de informatie, heb ik echt wat aanquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zelf onderdelen uitzoeken en het ding in elkaar zetten is iig meer dan de helft van het plezier van een nieuwe pc.
Vuistregels bij het in elkaar zetten:
-als iets niet lijkt te passen, dan past het waarschijnlijk ook niet en ben je iets verkeerd aan het doen. Tijd om alles nog eens goed te bekijken. Grote kans dat je iets verkeerd om probeert te verbinden of dat je gewoonweg bij de verkeerde aansluiting zit.
-kijk uit met statische elektriciteit. Ik zelf pak als ik aan het knutselen ben altijd regelmatig een geaard oppervlak vast en zorg dat ik geen kleding van kunststof aan heb. Dus niet je lekkere warme fleece-trui aantrekken omdat de zomer maar niet wil komen en met dat ding aan je pc in elkaar schroeven. Stroom pas aansluiten als je pc-tje helemaal in elkaar zit (duh). Onderdelen leg je op de antistatische verpakking waar ze in zaten.
-Wees zéér voorzichtig bij het installeren van de CPU in de socket. Er zitten meer dan 1000 pinnetjes in die socket op een paar vierkante centimeter. Die dingen zijn zo teer als iets. Bij mijn huidige pc liet ik bij het installeren van de cpu één kant van de cpu vanaf een paar centimeter hoogte vallen op die pinnetjes, resultaat: paar verbogen pinnetjes, uur mee bezig geweest om ze met een loep en een naald zo goed mogelijk weer in hun originele positie te buigen. Gelukkig werkte het daarna weer maar voor het zelfde geld breek je één van je pinnetjes af en dan is het game over en zijn de kosten voor eigen rekening.
-bij het installeren van de koeler zorgen dat je de druk regelmatig verdeelt. Dus niet eerst 1 kant moer vast draaien en dan de andere kant doen.
Ik heb er wel eens gloednieuwe geheugenrepen mee om zeep geholpen. Het gebeurt niet snel maar het is wél een reëel gevaar waar je je gewoon van bewust moet zijn. Ook eens geheugen gemold toen ik mijn speakers nog aan had staan (pc stond uit) en ik op de tast de plug in het backpanel dacht te steken. Ik raakte dus het backpanel aan met de jackplug: *KRAAKKKRAK* en reepjes naar de gort.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:39 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor de informatie, heb ik echt wat aan.
Las inderdaad al dat je echt moet oppassen met die statische schrokken, zou echt lullig zijn als je daar onderdelen door sloopt... Maar als je alle gebruiksaanwijzingen goed volgt, en gewoon goed kijkt waar wat hoort moet het goed komen toch? Ook bij mij?
Ik neem aan dat de behuizing ook aangeeft waar alles moet? Wat vindt je trouwens van de setup die ik heb gekozenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens gloednieuwe geheugenrepen mee om zeep geholpen. Het gebeurt niet snel maar het is wél een reëel gevaar waar je je gewoon van bewust moet zijn. Ook eens geheugen gemold toen ik mijn speakers nog aan had staan (pc stond uit) en ik op de tast de plug in het backpanel dacht te steken. Ik raakte dus het backpanel aan met de jackplug: *KRAAKKKRAK* en reepjes naar de gort.![]()
Maar idd, ook bij jou gaat het gewoon goed komen. Het is in feite gewoon een grote doos met stekkertjes en schroefjes die allemaal op de juiste plaats moeten komen. Met beleid, neem ook rustig de tijd voor het in elkaar zetten. Dat **Ultimate_gamePC_builder** het op youtube in 20 minuten doet wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Ik trek er als ik roestig ben rustig een paar uur voor uit met koffiepauzes en al
Ziet er allemaal wel redelijk ok uit. Ik zou zelf een zwaardere voeding nemen, gewoon om wat meer headroom te hebben. Voeding altijd van een A-merk nemen overigens.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:52 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de behuizing ook aangeeft waar alles moet? Wat vindt je trouwens van de setup die ik heb gekozenBen benieuwd naar je mening. En als ik hem in elkaar ga zetten, doe ik dat lekker rustig. Mag van mij best een paar dagen duren! Heeft zeker geen haast. Haastige spoed is zelden goed!
Seasonic IS een Amerk en 550 is bijna een overkill in deze setup!quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ziet er allemaal wel redelijk ok uit. Ik zou zelf een zwaardere voeding nemen, gewoon om wat meer headroom te hebben. Voeding altijd van een A-merk nemen overigens.
Je hebt genoeg aan een I5 als er voornamelijk op gegamed wordt. Ten tweede zou ik eerder voor een Crucial gaan dan voor een Samsung. Waarom, meeste bang voor bucks. Ten derde is 550W overdreven voor een videokaart. Zelfs 450W is genoeg. Maar als geld geen probleem is kun je natuurlijk voor de duurste setup gaan. Het is immers jouw geld en wat je ermee doet moet jezelf weten.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:35 schreef Jefixed het volgende:
[..]
Trouwens, waarom een dure processor... Een i7 is natuurlijk duur, maar gewoon een prima processor. Ik kan wel meer besparen, maar dat gaat ten kosten van de prestaties... Ik heb een ruim budget dus vind het niet heel erg om ietsjes meer te betalen voor beter............... En wat is er verkeerd aan de SSD en aan de voeding?
Volgens vele was 550w prima, en het merk ook, wat raad jij aan qua voeding?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ziet er allemaal wel redelijk ok uit. Ik zou zelf een zwaardere voeding nemen, gewoon om wat meer headroom te hebben. Voeding altijd van een A-merk nemen overigens.
Geheugen: gaan voor DDR3 16 GB, 2*8 dual channel setje. Ook A-merk en sneller is beter. Voor minder dan 1866 mhz zou ik niet gaan (weet niet uit mijn hoofd wat de pc-XXXXXrating is maar dat is dus NIET hetzelfde als het aantal mhz). Voor veel meer ook niet aangezien de prijs dan snel oploopt en je waarschijnlijk handmatig aan de instellingen moet gaan klooien om het beste uit je geheugenmodules te krijgen. Zelf heb ik momenteel deze: http://tweakers.net/price(...)t1tx0/specificaties/ geloof ik.
Harde schijven en koeler, durf ik niet echt een mening over te geven (ik houd ook niet constant alle hardware die er uit komt bij en het kan best zijn dat er betere bang-for-buck te vinden is) maar het zal ongetwijfeld voldoen.
Dus jij zegt dat de Seasonic wel goed isquote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:13 schreef liedetector het volgende:
[..]
Seasonic IS een Amerk en 550 is bijna een overkill in deze setup!
En voor de rest overdrijf je ook enorm!
Veel mensen zeggen inderdaad dat een i5 beter zou zijn voor gamen, of slimmer beter gezegd. Maar ik heb liever een i7, heb het geld ervoor dus laat maar komenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je hebt genoeg aan een I5 als er voornamelijk op gegamed wordt. Ten tweede zou ik eerder voor een Crucial gaan dan voor een Samsung. Waarom, meeste bang voor bucks. Ten derde is 550W overdreven voor een videokaart. Zelfs 450W is genoeg. Maar als geld geen probleem is kun je natuurlijk voor de duurste setup gaan. Het is immers jouw geld en wat je ermee doet moet jezelf weten.
Gamepc is echt overdreven duur, heb samen met een vriend vergeleken. De producten (processor, behuizing etc) die hij heeft gekocht, kostte 1200¤ en op gamepc koste het ruim 1800¤... Dat is een flink verschil, dan bouw ik liever zelf :-)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 18:25 schreef DieselTank het volgende:
Gewoon een laten bouwen door azerty of alternate of weet ik veel.. Of je bestelt bijv bij zoiets als gamepc.nl en als iets niet werkt kan je mooi daar janken... Het kost misschien 5 a 10% meer maar dan weet je zeker dat het gewoon allemaal netjes is.
Nouja waarom zou ik 450 doen, als 550 net wat beter is en amper verschil maakt qua prijs?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:36 schreef liedetector het volgende:
I5 prima!
Seasonic zelfde voeding als je nu hebt maar dan de 450 watt
En dat geneuzel qua geheugen is ook beetje overdreven.
Laatst voor iemand een game pc gebouwd voor even onder de 1k en kan een hele tijd mee
Ik begrijp wat je bedoeld, 450w zou vast voldoende zijn maar ik zit liever altijd wat ruimer... :-)quote:Op vrijdag 29 mei 2015 19:40 schreef liedetector het volgende:
dat zijn keuzes idd en die zijn persoonlijk..... niks mis met 550 kiezen, maar mensen die dat afdoen als niet voldoende kan ik niet serieus nemen, dat was meer de opmerking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |