abonnement Unibet Coolblue
pi_153046115
Koers/winst verhouding op de Chinese beurs is nu gemiddeld 100. Dat zijn cijfers die we ook in 1999 zagen tijdens de dotcom bubbel. Deze bubbel gaat ploppen, de vraag is alleen; hoe kan je het beste manier hierop inspelen.

Een short aanhouden is best duur en als de Chinezen nog 2 jaar irrationeel zijn ben je veel geld kwijt. Wat is een goedkope manier om te profiteren van een daling van de Chinese beurs?
pi_153046624
Je geeft zelf al het antwoord, die is er niet.
so long and thanks for all the fish
  donderdag 28 mei 2015 @ 18:46:06 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_153046833
Puts voor een china etf kopen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_153051597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 18:46 schreef monkyyy het volgende:
Puts voor een china etf kopen?
Vergelijk het met al die mooie grondstoffen ETF's waar al die particulieren in beleggen, waarbij de grondstoffen in cotango zitten. Die zijn in notime ook leeggebloed op de tijdspremie die ze betalen.
Dat geldt ook voor puts.

Neem MCHI (ishares MSCI China). De verst uitliggende is nov 2015. Als je die op de huidige koers koopt betaal je ongeveer 7.5% premie. Doe dat eens twee jaar, ben je 30% premie kwijt.

Wat Paulienoten wil kan wel, maar komt aan een kost van circa 15% per jaar. Niet goedkoop dus, en als ie geen idee heeft wanneer de bubbel gaat ploffen, is dat een behoorlijke prijs voor de dobbelstenen.

Ander voorbeeld HAO (Guggenheim small caps China). De verst uitliggende put is dec. 2015, 7 maanden dus. Betaal je at the money circa 10% premie voor. Dat is circa 35% als je dat twee jaar wil volhouden.
so long and thanks for all the fish
pi_153053236
Er zijn toch een paar China ETFs die een short richting hebben.

• ProShares Short FTSE China 50 (YXI) Die is na al die jaren nog niet leeggebloed.
• Direxion -1x Daily CSI 300 China A Share ETF (CHAD)

Zelf ben ik wat sceptisch over shorten tijdens deze bull run. De Chinese overheid vertraagt wel de instroom van cash geld maar de modale Chinees is nog steeds bezig met aanmelden. De Shanghai-Hong Kong connection is op volle toeren aan het draaien en in de zomer komt er ook de Shenzhen-Hong Kong connection waardoor er enkele miljarden extra naar China vloeien.

Mogelijk ben je dus een paar maanden te vroeg. Er zijn inderdaad wel genoeg indicaties dat het in overdrive gaat maar kan nog wel een tijdje duren voor het barst.
pi_153053448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef zipcon het volgende:
Er zijn toch een paar China ETFs die een short richting hebben.

• ProShares Short FTSE China 50 (YXI) Die is na al die jaren nog niet leeggebloed.
• Direxion -1x Daily CSI 300 China A Share ETF (CHAD)

Zelf ben ik wat sceptisch over shorten tijdens deze bull run. De Chinese overheid vertraagt wel de instroom van cash geld maar de modale Chinees is nog steeds bezig met aanmelden. De Shanghai-Hong Kong connection is op volle toeren aan het draaien en in de zomer komt er ook de Shenzhen-Hong Kong connection waardoor er enkele miljarden extra naar China vloeien.

Mogelijk ben je dus een paar maanden te vroeg. Er zijn inderdaad wel genoeg indicaties dat het in overdrive gaat maar kan nog wel een tijdje duren voor het barst.
Daarom wil ik zo goedkoop mogelijk short zitten zodat ik niet teveel verlies als het nog 2 jaar duurt.
pi_153066948
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef zipcon het volgende:
Er zijn toch een paar China ETFs die een short richting hebben.

• ProShares Short FTSE China 50 (YXI) Die is na al die jaren nog niet leeggebloed.
• Direxion -1x Daily CSI 300 China A Share ETF (CHAD)

Zelf ben ik wat sceptisch over shorten tijdens deze bull run. De Chinese overheid vertraagt wel de instroom van cash geld maar de modale Chinees is nog steeds bezig met aanmelden. De Shanghai-Hong Kong connection is op volle toeren aan het draaien en in de zomer komt er ook de Shenzhen-Hong Kong connection waardoor er enkele miljarden extra naar China vloeien.

Mogelijk ben je dus een paar maanden te vroeg. Er zijn inderdaad wel genoeg indicaties dat het in overdrive gaat maar kan nog wel een tijdje duren voor het barst.
Als je short gaat op de vijfentwintig grootste aandelen van van Chinia (wat dat proshares fund tot voor kort deed), is de putpremie ook niet zo hoog, dan heb je het over Lenovo, China Mobile en dat soort aandelen. Daar zit veel minder volatiliteit in.

Maar ik neem aan dat TS dat niet bedoelt met 'short gaan op de Chinese beurs'.

Ook een short ETF ontsnapt er niet aan om short premie / put premie te betalen. Het enige is dat je dan nog kosten voor de asset manager bovenop betaalt. Ze noemen de short premie dan alleen geen kosten, maar resultaat :)
so long and thanks for all the fish
pi_153067241
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 11:50 schreef crashbangboom het volgende:
Ook een short ETF ontsnapt er niet aan om short premie / put premie te betalen. Het enige is dat je dan nog kosten voor de asset manager bovenop betaalt. Ze noemen de short premie dan alleen geen kosten, maar resultaat :)
Het is wel makkelijker zonder expiratiezorgen, maar idd, het heeft zijn prijs. Ik zou toch voorzichtig blijven, er was ook een grote drop op 5 mei maar daarna steeg het toch gewoon door. Ik denk dat het patroon voorlopig blijft doorzetten, houd het goed in de gaten.
  vrijdag 29 mei 2015 @ 14:21:54 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_153071491
Schrijf gewoon een DITM call op de index
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_153071831
Even wachten tot er zich daadwerkelijk een sterke indicatie/aanleiding voordoet.
pi_153077463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 14:32 schreef ulq het volgende:
Even wachten tot er zich daadwerkelijk een sterke indicatie/aanleiding voordoet.
Ja, die black swan zie je van mijlenver aankomen.
pi_153077917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 17:12 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja, die black swan zie je van mijlenver aankomen.
contradictio in terminis
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153184692
Haha kon ik maar black swans van mijlenver zien aankomen
  dinsdag 2 juni 2015 @ 16:04:38 #14
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_153189453
Achteraf is het altijd zo logisch hè :P
pi_153195150
Dit is gekkenwerk als je niet eens een market timing systeem hebt op NL of USA. hoe verwacht je dan de top te timen. :7

dont fight the Fed, dont fight the PCB. (8>

trouwens je bent wel vaag de enige China indexes met 100 P/E is de technologie index van bijv Shenzhen. |:(
De Hang Seng Enterprise index is bijv zwaar undervalued. en zelfs Shanghai kan in decennia nog verviervoudigen als jeje gedraagt als Buffett. Er zal nog renormalisatie plaatsvinden van de marketcaps van de landen om de wereld. USA is veels te duur in vergelijking met China, terwijl de Chinese economie vrijwel net zo groot is en veel harder groeit. :@

China groeit dit jaar met 8%+. Je moet eens nagaan waar de returns van de DOW vandaan kwamen sinds 1900. zeg maar het argument waarom men passief moet indexbeleggen omdat niemand de markt kan verslaan. Allemaal gevolg van GDP groei van USA in zijn geheel en China is daar meester in deze eeuw oftewel de aandelen van de toekomst liggen in China voor de eenentwintigste eeuw, niet in NL of USA. :Y

De Buffett van de toekomst belegt in China. *)
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 20:36:14 #16
236264 crew  capricia
pi_192254761
Te laat.
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')