abonnement Unibet Coolblue
pi_153052672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:32 schreef 11en30 het volgende:
Op de video van onze vrienden bij Q1 lijkt het of er daar iets van een waterval is. Als dat waar is zou ik daar zeker ook een foto van verwachten. Ze waren er toch! Zelfs die jochies gaan er even filmen. Dat daar geen foto van is zou een indicatie kunnen zijn dat op die lokatie iets is gebeurd, dus voor ze terug konden keren of nog wat door konden lopen.

Aangezien het pad of de waterval of wat het dan ook is bij Q1 een vindlokatie zou zijn geweest of de weg naar hulp eenvoudig terug te vinden is, is de kans op een ongeval daar klein. Het hele gebied is ook te overzichtelijk voor een verdwaling. Blijft toch over grootste kans is op misdrijf....

4:10
Die beekjes lopen van een tamelijk steile helling. Dan heb je voortdurend een beetje waterval en af en toe een wat grotere. Van Q1 zijn foto's. Q2 mankeert.
Zomaar een beetje verdwalen lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar als er plotseling op de paddock zware mist is opgekomen, durf ik dat niet vol te houden.
Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.
pi_153052725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:47 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.
Je bedoelt de jongens hier, toch? De opnames na de beek, dat pad waar zo'n gassie omhoog loopt, dat is Q1.
pi_153052790
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:47 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Die beekjes lopen van een tamelijk steile helling. Dan heb je voortdurend een beetje waterval en af en toe een wat grotere. Van Q1 zijn foto's. Q2 mankeert.
Zomaar een beetje verdwalen lijkt me ook onwaarschijnlijk, maar als er plotseling op de paddock zware mist is opgekomen, durf ik dat niet vol te houden.
Als ze naar hut 13 zijn gelopen, dan hebben ze ook andere rivieren gekruist. Opnames van beken hoeven dan niet van Q2 te zijn.
De paddocks opgaan is verdwalen (ze wisten niet dat ze verkeerd gingen), zeker op dat tijdstip. Snelste dat ze op de paddocks konden aankomen was 14:40 (bij direct stug doorlopen). Dan nog terugkomen naar Boquete voor het donker wordt heel lastig:
10 min terug naar Q2
30 min terug naar Q1
35 min terug naar Begin Geul
20 min terug naar Mirador
120 min terug naar Begin Pianista

215 min = 3 uur, 35 min = 18:15. Nét voor het donker (zon onder om 18:40).

Verdwalen acht ik echt vrijwel uitgesloten, wat ook de familie K. doet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153052875
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat je kan doen is kansen hangen aan de verschillende mogelijkheden.

Snel wat ingeschat zeg ik dan:
1 - 10% - Kris en Lisanne lopen "direct" door bij Q1 (niet gaan pauzeren of lunchen bedoel ik)
2 - 30% - Kris en Lisanne lopen direct terug (keren om)
3 - 40% - Kris en Lisanne stoppen om 14:00 bij de 1e quebrada om te gaan lunchen/een langere pauze houden
4 - 15% - Kris en Lisanne waren in het gezelschap van derden die om 14:00 lastig werden
5 - 5% - Kris en Lisanne kwamen precies op dat moment op die verlaten plek derden tegen

In geval 4 en 5 heb je dan 3 keuzes, die ik als 2 heb benoemd; A = verder gevoerd worden door de derden (80% kans), B = terug gevoerd worden (naar de Mirador, meer kans op ontdekking) (schat ik 20% kans).

In geval 1 en 3 heb je meer keuzemomenten. Stel ze lopen door naar Q2 (met -1- of zonder lunch -3-), dan moeten ze bij Q2 weer een keuze maken. Daar weer doorlopen acht ik kleine kans (ook vanwege het gebrek aan foto's), dus zeg 10% kans dat ze doorlopen en 90% kans dat ze dan omkeren.
Als je zegt doorlopen, komt er bij Begin Paddocks weer zo'n moment. Dan omkeren zou ik dan op 95% kans zetten en daar ook weer doorlopen op 5%. Onbekende paddocks opgaan vinden ook de families totaal onwaarschijnlijk, zeker op dat tijdstip.

Al die kansen meenemend, lijkt me het meest logische:

3 - Kris en Lisanne stoppen bij Q1 om te lunchen
-> Kris en Lisanne draaien na hun lunch om voor de terugweg
-> Kris en Lisanne vallen of in de Barranco Franko (valscenario), of komen op de Mirador vervelende derden tegen

Het minst logische van alles is verdwalen, twee scenarios:
- eerst lunchen (40%), dan door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (10%) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
- niet lunchen maar direct door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (20% - grotere kans dan vorige want meer tijd) en dan door bij Begin Paddocks (5%)

Alles zo meenemend kom ik op:
1 - verdwaalscenario - 0,12 % (dus 99,88 % NIET verdwaald)
2 - valscenario - aanname: 50% kans dat ze vallen bij de Barranco Franko - 39,94 %
3 - derdenscenario - aanname: 50% kans dat ze NIET vallen bij de BF en dus derden op de Mirador tegenkomen - 59,94 %

Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!

ik durf het nog bonter te maken om te stellen dat die plek waar de ouders van Kris in de video stelden:
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.
pi_153053011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!

ik durf het nog bonter te maken om te stellen dat die plek waar de ouders van Kris in de video stelden:
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.
Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153053209
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.
Tuurlijk kan dat wel. Een ongeval aan Boquetezijde, niet gevonden zijn maar nog weken geleefd hebben zou een blamage van ongekende orde zijn. Dan zijn de vondsten natuurlijk even verplaatst naar het gebied met pseudoscenario val van kabelbrug.
pi_153053245
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:00 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat wel. Een ongeval aan Boquetezijde, niet gevonden zijn maar nog weken geleefd hebben zou een blamage van ongekende orde zijn. Dan zijn de vondsten natuurlijk even verplaatst naar gebied en een pseudoscenario val van kabelbrug.
Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153053268
quote:
11s.gif Op donderdag 28 mei 2015 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o

ik heb geen idee welke Mirador waar bedoeld wordt, maar 300 meter van de Mirador naar de 1e quebrada lijkt me onmogelijk, hoe zie je dat voor je?

Op basis van HERE leek de 1e quebrada vrij dicht bij de tweede te liggen. ArcGIS geeft een ander beeld:

[ afbeelding ]
Van de mirador naar Q1 zou hemelsbreed ruim een km moeten zijn, en in het terrein misschien wel het dubbele. Plus steil en glad en bergaf en zo. Het duurde bijna 1 uur en we weten dat ze snel konden lopen.
pi_153053270
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.
Ja.
pi_153053279
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.
Ongeval geloof ik niet, niet 2 tegelijk. Gaat de een de ander achterna dan had er een markering/spoor/iets van te zien zijn geweest de dag erna (FG)

Zoals eerder gepost vermoed ik een persoonsverwisseling met LH.
En dat dit uit de hand is gelopen. Na de eerste oproepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ootjekatootje op 29-05-2015 00:58:26 ]
pi_153053306
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een puur ongeval kan niet. Wat jij dan veronderstelt is een ongeval en daarna manipulatie door derden.
Maar is dat dan een ongeval of een misdrijf :7
pi_153053343
Hoeveel kilometer is die Tas door de rivier gesleurd ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153053437
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ongeval geloof ik niet, niet 2 tegelijk. Gaat de een de ander achterna dan had er een markering/spoor/iets van te zien zijn geweest de dag erna (FG)
Hoeft niet tegelijk, kan ook 1 valt in een kloof en de ander gaat er voorzichtig achteraan.

Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.

Aangezien de iPhone op de Mirador gebruikt is, kunnen we aannnemen dat Kris ook gezien heeft dat haar telefoon bereik had op de Mirador. Van de Samsung weten we niks.

Of degene met de rugzak moet gevallen zijn (Kris de rugzak op de terugweg dragend of Lisanne die uitgleed) en daarom kon degene die niet viel niet terug naar de Mirador om 911 te bellen).

quote:
Zoals eerder gepost vermoed ik een persoonsverwisseling met rode Lor.
En dat dit uit de hand is gelopen. Na de eerste oproepen.
Persoonsverwisseling met "rode Lor"? Wie is rode Lor??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153053466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, ik vind het een mooie onderbouwing l heb ik zelf wat andere percentages, maar een duidelijk verhaal!

ik durf het nog bonter te maken om te stellen dat die plek waar de ouders van Kris in de video stelden:
waren ze teruggelopen dan zouden ze ongeveer hier de noodoproepen hebben gedaan. Eerder in aanmerking komt voor een ontmoeting met derden dan boven op de CD.
Zou zo maar kunnen. Is ook een goede pauzeplek en fotoplaats. En er zijn aanwijzingen dat daar een pad kruist, zoals ik eerder aangaf.
Als je de wei inloopt om de mooiste foto te maken . . .
Maar ze waren ook van de rits rats klik dus of ze echt een fotoplaats zijn gaan uitzoeken?
pi_153053547
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je veronderstelt dat bij de Mirador komen ze geen bereik opleverde óf dat de telefoons allebei uitstonden, dan kan dat ook inderdaad; derden tegenkomen op de afdaling van de Klim, dus al bij de Mirador geweest en al terug op weg naar Boquete. Een ongeval voorbij (terug bij) de Mirador kan niet, want dan zouden de resten nooit naar het noorden gestroomd kunnen zijn.
Onze bronnen maken geen melding van het aanzetten van de telefoons. Zegt niet alles, maar vermoedelijk stonden ze gewoon stand by en zijn ze pas later de batterij gaan sparen.
pi_153053624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:02 schreef ootjekatootje het volgende:
rode Lor
Rode Lor lijkt me niet zo'n wandel dame :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_153053658
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.
Hoeft toch niet? Ik bedenk die aan de andere kant van de geul, richting Q1, westhelling.
pi_153053676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:09 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Onze bronnen maken geen melding van het aanzetten van de telefoons. Zegt niet alles, maar vermoedelijk stonden ze gewoon stand by en zijn ze pas later de batterij gaan sparen.
Lijkt mij ook inderdaad.

Het punt is dat het netwerkbereik pas bij de Mirador begint (zie link ATT die agter postte en in de Lijst Kloothommel staat). De wind stond ook nog eens de verkeerde kant op ten opzichte van de masten van de Barú.

Dus als je deze twee punten neemt:
- telefoons stonden aan - want geen melding van uit/aanzetten in de van het NFI gekopieerde en in de media gepresenteerde data die we hebben gezien
- telefoons hebben beide geen contact gemaakt met het netwerk

Kunnen ze dus niet op de Mirador teruggekomen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153053684
quote:
15s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoeft niet tegelijk, kan ook 1 valt in een kloof en de ander gaat er voorzichtig achteraan.

Vaag blijft dat de Barranco Franko zo dicht bij de Mirador moet liggen (<20 min). Dan zou je verwachten dat stel dat Kris valt, Lisanne terugloopt naar de Mirador om bereik te checken.

Aangezien de iPhone op de Mirador gebruikt is, kunnen we aannnemen dat Kris ook gezien heeft dat haar telefoon bereik had op de Mirador. Van de Samsung weten we niks.

Of degene met de rugzak moet gevallen zijn (Kris de rugzak op de terugweg dragend of Lisanne die uitgleed) en daarom kon degene die niet viel niet terug naar de Mirador om 911 te bellen).

[..]

Persoonsverwisseling met "rode Lor"? Wie is rode Lor??
Hoeveel kleine blonde wat stevig bebouwde rood harige vrouwen die op 1 april 2014 in Boquete-Dolega verbleven, denk je dat er waren? Hoeveel rood harige vrouwen waren er vermist in mei 2014?

Wat/wie stond er volgens die agent op het toestel van Osman?
pi_153053718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:07 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Zou zo maar kunnen. Is ook een goede pauzeplek en fotoplaats. En er zijn aanwijzingen dat daar een pad kruist, zoals ik eerder aangaf.
Als je de wei inloopt om de mooiste foto te maken . . .
Maar ze waren ook van de rits rats klik dus of ze echt een fotoplaats zijn gaan uitzoeken?
Wie zegt dat daar alleen een weiland was :7 , waarom werd dat punt juist benoemt in de video?
pi_153053742
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt is dat het netwerkbereik pas bij de Mirador begint (zie link ATT die agter postte en in de Lijst Kloothommel staat).
Tot 40/45 minuten na de mirador, 15 minuten voor Q1, was er op het pad bereik.
pi_153053743
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Rode Lor lijkt me niet zo'n wandel dame :7
Das dan ook de reden dat ze de verkeerde hebben gepakt
pi_153053761
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 22:11 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Hoeft toch niet? Ik bedenk die aan de andere kant van de geul, richting Q1, westhelling.
Dat is dus voor de CD, dus voor de Mirador. Of ze nu links of rechts van het pad vallen, maakt in principe niet uit. De locatie van de Barranco Franko weten we niet, stel dat die aan de andere kant van het pad ligt, dan stromen de resten inderdaad de Q2 in.

Zodra je vanaf het zuiden de CD over bent (dus net voor de Mirador, het punt waar pahlawan omkeerde), en je valt, stroomt alles naar het noorden (Bocas).

Ben je de Mirador terug voorbij en voorbij de CD, stroomt alles naar het zuiden (Boquete)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_153053780
Er kan van alles gebeurd zijn, verschillende mogelijkheden in percentages omzetten lijkt me onmogelijk.
Daarbij wordt dan geen rekening gehouden met de actuele situatie zoals die op 1 april in Boquete en omgeving was.

Er waren die dag verschillende klopjachten gaande op criminelen, de moordenaars van de journalist in David op 1 april en de overvallers van het kantoor in het centrum van Boquete ook op 1 april.
Er was een avondklok ingesteld en dan is het gebied achter de mirador is een perfecte schuiplaats.

Met hutten om te overnachten en normaal gesproken komen er zelden toeristen in het gebied achter de mirador.
Er is dus wel een mogelijkheid dat K en L op die 1 april verkeerde mensen op hun pad gevonden hebben.
Met de kansberekening in percentages zou je zo'n factor ook mee moeten nemen.
pi_153053791
quote:
12s.gif Op donderdag 28 mei 2015 21:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat je kan doen is kansen hangen aan de verschillende mogelijkheden.

Snel wat ingeschat zeg ik dan:
1 - 10% - Kris en Lisanne lopen "direct" door bij Q1 (niet gaan pauzeren of lunchen bedoel ik)
2 - 30% - Kris en Lisanne lopen direct terug (keren om)
3 - 40% - Kris en Lisanne stoppen om 14:00 bij de 1e quebrada om te gaan lunchen/een langere pauze houden
4 - 15% - Kris en Lisanne waren in het gezelschap van derden die om 14:00 lastig werden
5 - 5% - Kris en Lisanne kwamen precies op dat moment op die verlaten plek derden tegen

In geval 4 en 5 heb je dan 3 keuzes, die ik als 2 heb benoemd; A = verder gevoerd worden door de derden (80% kans), B = terug gevoerd worden (naar de Mirador, meer kans op ontdekking) (schat ik 20% kans).

In geval 1 en 3 heb je meer keuzemomenten. Stel ze lopen door naar Q2 (met -1- of zonder lunch -3-), dan moeten ze bij Q2 weer een keuze maken. Daar weer doorlopen acht ik kleine kans (ook vanwege het gebrek aan foto's), dus zeg 10% kans dat ze doorlopen en 90% kans dat ze dan omkeren.
Als je zegt doorlopen, komt er bij Begin Paddocks weer zo'n moment. Dan omkeren zou ik dan op 95% kans zetten en daar ook weer doorlopen op 5%. Onbekende paddocks opgaan vinden ook de families totaal onwaarschijnlijk, zeker op dat tijdstip.

Al die kansen meenemend, lijkt me het meest logische:

3 - Kris en Lisanne stoppen bij Q1 om te lunchen
-> Kris en Lisanne draaien na hun lunch om voor de terugweg
-> Kris en Lisanne vallen of in de Barranco Franko (valscenario), of komen op de Mirador vervelende derden tegen

Het minst logische van alles is verdwalen, twee scenarios:
- eerst lunchen (40%), dan door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (10%) en dan door bij Begin Paddocks (5%)
- niet lunchen maar direct door bij Q1 (10%), dan door bij Q2 (20% - grotere kans dan vorige want meer tijd) en dan door bij Begin Paddocks (5%)

Alles zo meenemend kom ik op:
1 - verdwaalscenario - 0,12 % (dus 99,88 % NIET verdwaald)
2 - valscenario - aanname: 50% kans dat ze vallen bij de Barranco Franko - 39,94 %
3 - derdenscenario - aanname: 50% kans dat ze NIET vallen bij de BF en dus derden op de Mirador tegenkomen - 59,94 %

Zeker, je hebt een goed duidelijk overzicht van de mogelijkheden gemaakt en daar de kansen aan gekoppeld.

Het hike-verhaal in beelden via de weinige foto’s die we hebben, laat ons zien dat daar abrupt een einde aan kwam. Bij Q1 dus of heel kort daarna.

Naar mijn “gevoel” een gebeuren dat voor de vrouwen geheel onverwacht plaatsvond. Verdwalen komt daar niet voor in aanmerking, een valpartij op die locatie lijkt onwaarschijnlijk. Blijft dus over een misdrijf. In welke vorm is dan ook weer een verhaal apart. En dat is echt niet om weer in herhaling te vervallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')