abonnement Unibet Coolblue
pi_153574821
Spees, ik weet dat Js van Loj dit ook doet. Ik zou er zelf wel naar laten kijken, maar ik ben dan ook geen spuger gewend.

Berg heeft Ellie ook nog steeds, en die heeft toch echt een bos haar. Ik was haar haren ook niet met shampoo, maar zo te lezen gaan we dat een keer proberen. Olie gaat niet meer werken met schouderlang haar ;).
Home is where the O+ is...
pi_153574869
Ik zou er denk ik niets mee doen, Spees. Zeker als ze er toch geen last van heeft en goed groeit. Hier wel een spuger gehad, die groeide er slecht door en had ook veel pijn. Ik geloof dat rond een jaar het klepje voldoende ontwikkeld is.

Ik zou het wel voorleggen bij het cb eventueel. Denk ik. Maar ik heb wel een heel prettig cb die meedenkt, niet iedereen is er van gecharmeerd geloof ik :+
E.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:15:13 #278
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153574875
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:11 schreef Cwen het volgende:
Spees, ik weet dat Js van Loj dit ook doet. Ik zou er zelf wel naar laten kijken, maar ik ben dan ook geen spuger gewend.

Berg heeft Ellie ook nog steeds, en die heeft toch echt een bos haar. Ik was haar haren ook niet met shampoo, maar zo te lezen gaan we dat een keer proberen. Olie gaat niet meer werken met schouderlang haar ;).
Ik ben het idd ook niet gewend, haar broer spuugde nooit. En uiteraard ben ik het vorige week vergeten te vragen op het cb (ik was met peuter die geen middagslaap gehad had en die alle lichtknopjes aan en uit aan het doen was in alle kamers waar hij bij kon komen :') ). Ik overweeg wel ff te bellen. Jbpm kan weer diarree en/of verstopping tot gevolg hebben dus dan ben ik weer bang dat ik iets kapot maak terwijl ze nu juist nergens last van heeft.
pi_153574920
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ben het idd ook niet gewend, haar broer spuugde nooit. En uiteraard ben ik het vorige week vergeten te vragen op het cb (ik was met peuter die geen middagslaap gehad had en die alle lichtknopjes aan en uit aan het doen was in alle kamers waar hij bij kon komen :') ). Ik overweeg wel ff te bellen. Jbpm kan weer diarree en/of verstopping tot gevolg hebben dus dan ben ik weer bang dat ik iets kapot maak terwijl ze nu juist nergens last van heeft.
Jbpm was hier echt troep. Het maakte de voeding dikker waardoor het terugstromen van de melk moeilijker werd en het dus langer in haar keel bleef hangen. Gevolg: nog meer pijn -O-
Ik geloof wel dat jbpm nog steeds het eerste advies is dat gegeven wordt bij het teruggeven van voeding.
E.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 09:21:57 #280
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153574988
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:17 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Jbpm was hier echt troep. Het maakte de voeding dikker waardoor het terugstromen van de melk moeilijker werd en het dus langer in haar keel bleef hangen. Gevolg: nog meer pijn -O-
Ik geloof wel dat jbpm nog steeds het eerste advies is dat gegeven wordt bij het teruggeven van voeding.
Cherm. Ja ook dat, daarom ben ik er zelf idd niet zo'n fan van en wil ik dat niet geven.
Nu heeft Suus dus helemaal geen pijn (althans die kan zich tijdens het spugen nog verslikken door het lachen tegelijkertijd dus daar ga ik vanuit) dus dat maakt de neiging om er niets mee te doen weer groter. Dat van het maagklepje dat met 1 jaar beter moet werken heb ik ook gehoord inderdaad, dat is ze nog lang niet dus het 'mag' wel. Het is alleen zo veel en vaak.
pi_153575356
Stip spuugt ook nog steeds, vooral als hij veel heeft gedronken of alleen vloeibaar eten heeft gehad zoals een squeezy, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Moeten alleen wat vaker wassen :+ Zolang ze er geen last van heeft zou ik het lekker laten en afwachten. Bij vast eten wordt het veel minder, dus dat komt vanzelf :)
pi_153575593
Sjaak is ook een enthousiaste spuger. Vier shirtjes en slabbetjes op een dag is geen uitzondering hier (en nieuwe shirtjes voor mij ook niet). Hij is pas 3 maanden natuurlijk maar ik ga straks naar het CB en zal er eens naar vragen. Jbpm doen we hier ook niet, dat zorgt voor verstopping en dat vind ik erger.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 10:38:17 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_153576424
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik overweeg wel ff te bellen
Spees, als je gevoel zegt dat je moet bellen, bel gewoon.
Ik ben ook geen spuger gewend, dus zou denk ik ook allang gebeld hebben.
KuikenGuppy
pi_153589761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 09:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik ben het idd ook niet gewend, haar broer spuugde nooit. En uiteraard ben ik het vorige week vergeten te vragen op het cb (ik was met peuter die geen middagslaap gehad had en die alle lichtknopjes aan en uit aan het doen was in alle kamers waar hij bij kon komen :') ). Ik overweeg wel ff te bellen. Jbpm kan weer diarree en/of verstopping tot gevolg hebben dus dan ben ik weer bang dat ik iets kapot maak terwijl ze nu juist nergens last van heeft.
Js spuugt ook nog steeds heel veel. We hebben een tijdje jbpm gebruikt, maar daar ben ik weer snel mee gestopt. Geen verbetering en ik wou het liever ook niet.

Huisarts heeft gekeken, maar kan niets doen. Hij moet erover heen groeien.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 19:10:21 #285
344469 Amsel
zonder t
pi_153589851
Ik voel me zo dom :') We hebben een rietjesbeker van Nuby (niet dat ze snapt hoe het werkt, maargoed) en ik heb met veel geweld die handvatdingen losgehaald omdat er troep onder zat er schoongemaakt. Maar nu krijg ik ze niet teruggeklikt. Kan iemand me vertellen wat de geheime truc is?


pi_153590574
Over het spugen: ons werd ook verteld dat Sjaak er overheen moet groeien. Dat gebeurt meestal tussen 6 en 9 maanden. We wachten het dus maar weer af. Gelukkig houd ik van winkelen en hebben we heul veul verschillende shirtjes voor hem.
pi_153590988
Amsel: whaha. Mij ook overkomen. Geen paniek. Met grof geweld lukte het. Al zat ie nooit meer zo strak als daarvoor. Dus misschien heb je hier ook niks aan!
pi_153591281
Spees: Minke was ook een spuger en jpbm hielp weinig (los van het onhandige gedoe)... Wij hadden de speciale comfort/extra voeding die iets dikker was zodat het wat meer bleef hangen. Ik heb toen meermalen het cb gecontact en die deden het af als "elke baby spuugt wel wat"... Ja maar niet 2 meter verder tegen de muur :') en om ons vervolgens door te sturen richting huisarts wegens onvoldoende groei. Er is verder nooit naar het spugen zelf gekeken maar met die voeding ging het wat beter...
pi_153591300
Ik wist niet eens dat t kon :') wij hebben m ook en soms snapt ze m wel en soma niet en houdt ze m op zn kop...
Die difraxfles met handgreep doet het goed hier.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:42:41 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_153592909
lijnloos bedankt voor de tip, die zal ik onthouden voor als het zo blijft.

Had nog gesproken met het cb. Ze zei dat meer baby's niet spugen dan wel met 8 maanden, maar dat het verder helemaal niet erg is zolang ze er zelf geen last van heeft en goed groeit (is beide zo). Ze vroeg nog even door over de frequentie van het projectielspugen want als dat echt bij (bijna) elke fles gebeurt dan wil een arts vaak wel even verder onderzoeken of er iets te smal is in de maag/slokdarm. Maar dat doet ze gelukkig niet zo frequent dus dan is het gewoon afwachten tot ongeveer een jaar, of eerder aan de bel trekken als het erger wordt of ik het zelf niet meer vertrouw.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 20:53:46 #291
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153593365
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:42 schreef Spees_Eend het volgende:
lijnloos bedankt voor de tip, die zal ik onthouden voor als het zo blijft.

Had nog gesproken met het cb. Ze zei dat meer baby's niet spugen dan wel met 8 maanden, maar dat het verder helemaal niet erg is zolang ze er zelf geen last van heeft en goed groeit (is beide zo). Ze vroeg nog even door over de frequentie van het projectielspugen want als dat echt bij (bijna) elke fles gebeurt dan wil een arts vaak wel even verder onderzoeken of er iets te smal is in de maag/slokdarm. Maar dat doet ze gelukkig niet zo frequent dus dan is het gewoon afwachten tot ongeveer een jaar, of eerder aan de bel trekken als het erger wordt of ik het zelf niet meer vertrouw.

de comfort voeding is volgens mij dikker omdat er johannesbroodpitmeel al door zit :@ dus als je dat liever niet wilt zou ik de comfort ook laten staan...

edit: klok/klepel... kan t niet vinden op de verpakking online, dus wellicht toch anders. sorry!
Kwak
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:03:05 #292
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_153593671
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]


de comfort voeding is volgens mij dikker omdat er johannesbroodpitmeel al door zit :@ dus als je dat liever niet wilt zou ik de comfort ook laten staan...

edit: klok/klepel... kan t niet vinden op de verpakking online, dus wellicht toch anders. sorry!
Nuttilon A.R. zit het doorheen. Daar moeten wij nu op advies van de arts op overstappen. Zit JBPM al door heen.
  dinsdag 16 juni 2015 @ 21:16:36 #293
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153594088
Is er een kapper in de zaal? Hier zit het met het laten groeien van (meisjes)haar? Mijn meiden hebben beetje dunnig haar met wat slag en een soort vreemde pony. Ik wil het wel graag lang laten groeien maar is het handig om het nu al bij te laten knippen? En moet er dan ook al een model in? En wanneer stopt het met naar voren groeien en gaat het gewoon opzij hangen? :?
pi_153595069
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:16 schreef Kyara het volgende:
Is er een kapper in de zaal? Hier zit het met het laten groeien van (meisjes)haar? Mijn meiden hebben beetje dunnig haar met wat slag en een soort vreemde pony. Ik wil het wel graag lang laten groeien maar is het handig om het nu al bij te laten knippen? En moet er dan ook al een model in? En wanneer stopt het met naar voren groeien en gaat het gewoon opzij hangen? :?
Geen kapper maar ik laat het heel bewust regelmatig bijpunten. Dan ziet het er bij mijn meiden weer veel netter uit.
Ben wel benieuwd naar de tips.
Met een meidenkwartet
pi_153595262
Oh, goede vraag Kyara! Volgens mij heeft Femke ongeveer hetzelfde 'kapsel'...


Overigens ook nog met berg eronder, dus de vorige pagina was ook interessant. Al vrees ik dat er met wat langer haar niet veel meer aan berg te doen is. Ik zal eens een andere shampoo dan zwitsal proberen...
pi_153595466
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 20:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]


de comfort voeding is volgens mij dikker omdat er johannesbroodpitmeel al door zit :@ dus als je dat liever niet wilt zou ik de comfort ook laten staan...

edit: klok/klepel... kan t niet vinden op de verpakking online, dus wellicht toch anders. sorry!
Oh dat zou trouwens best kunnen, geen idee meer hoe of wat precies (tis ook 5 jaar geleden :') )
pi_153595790
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juni 2015 21:16 schreef Kyara het volgende:
Is er een kapper in de zaal? Hier zit het met het laten groeien van (meisjes)haar? Mijn meiden hebben beetje dunnig haar met wat slag en een soort vreemde pony. Ik wil het wel graag lang laten groeien maar is het handig om het nu al bij te laten knippen? En moet er dan ook al een model in? En wanneer stopt het met naar voren groeien en gaat het gewoon opzij hangen? :?
Wij hebben Eva haar haar nu twee keer laten knippen. De eerste keer was ze nog heel klein en hebben we een stuk van haar pony laten knippen.
De laatste keer hebben we het matje dat ze in haar nek had weg laten knippen en de puntjes wat bijknippen. Haar haar werd er toen wel veel mooier van, wat minder sprieterig. Echt een model lukt nog niet, het ks nog nergens even lang. En haar pony laten we nu meegroeien zodat we die ook in staartjes/vlechtjes kunnen doen.
E.
pi_153596603
Hier twee keer naar de kapper geweest, omdat haar haar zo pluizig Is. Ze had van die plukjes waar je niks mee kan doen :D
  dinsdag 16 juni 2015 @ 22:31:59 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153596737
Mijn "probleem" is een beetje dat ik 2x 15 euro beetje duur vind voor een beetje bijpunten :@ Maar goed, misschien toch maar eens een bezoekje brengen aan de kapper dus....

Spark, maar die pony, hangt die dan niet ontzettend in haar gezicht? Hier hebben ze zo'n lok die in hun gezicht gaat hangen. Speldjes trekken ze bij elkaar weer uit dus dat schiet ook niet op.
pi_153596883
Die :@ hoeft niet hoor. Je kunt het allemaal maar 1x uitgeven.
Met een meidenkwartet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')