abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:09:33 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_152994512
Er is zo'n nieuw beleggingfonds met gespreide portefeuilles in biotech, robotica, etc. Heel leuk allemaal, maar heeft er iemand ervaringen mee? Het heeft nl een nogal een hoog 'wij van Wc eend' gehalte.

Het enige wat ik kan vinden zijn artikelen over, door of met de directeur Robert Schuckink Kool, het boegbeeld van Trend invest.. :{ En verder wat advertorials bij business class, telegraaf, Lex.nl enzo

Weet er iemand iets meer over?

[ Bericht 17% gewijzigd door Sosa op 26-05-2015 23:17:13 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_152996440
Het idee leek me wel leuk, een soort bundeling maken van een paar goed geselecteerde beleggingen met een bepaalde gemeenschappelijke factor (zoals zonne-energie, cyber-security etc.)

Ongetwijfeld zal er ook wel een kostenmarge aan zitten, ze moeten immers ergens geld aan verdienen.

Zit nu trouwens ff op die site te kijken, je kan gewoon letterlijk de hele lijst zien van beleggingen uit de bepaalde fondsen. In principe kun je dus ook gewoon als particulier een 'trend' aanschaffen, en dus min of meer hun fonds kopieëren, alleen dan moet je uiteraard ook een broker inschakelen :P
  woensdag 27 mei 2015 @ 09:27:16 #4
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_152999524
quote:
ja, heb het ook gelezen en het lijkt me best wel wat.

Ik ben alleen een beetje huiverig omdat ik er NIKS over kan vinden behalve wat zij zelf vertellen. Dus geen kritische noot ergens, of ervaringen van beleggers. Straks draait het uit op een scam of zoals legiolease, dat je nog voor duizenden euro's het schip in gaat.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_153014540
Waarom zou je? Het is net een ETF of een passieve mutual, maar dan met zelfverzonnen mandjes. Met een minimum inleg van 2500 per trend ook nog. Zou ik nooit doen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 27 mei 2015 @ 18:36:00 #6
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_153014678
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 18:32 schreef miro86 het volgende:
Waarom zou je? Het is net een ETF of een passieve mutual, maar dan met zelfverzonnen mandjes. Met een minimum inleg van 2500 per trend ook nog. Zou ik nooit doen.
Waarom niet? Gezien het rendement?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_153015042
Die trends kun je ook op andere manieren pakken, zoals ik al schreef dmv een ETF of een standaard beleggingsfonds. De benchmark "MSCI World" is niet geschikt voor de trends omdat de onderliggende aandelen vaak een andere factorrisico meenemen.

Vergeet niet dat als je in de AEX had belegd een rendement zou hebben van zo'n 25-30%, waarmee je een gediversifieerd portfolio hebt. Met een "trend" heb je dat niet eens en loop je aanzienlijke onsystematische risico's.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153015252
Ik vind zo al ETF alternatieven voor die trends, de meer exotische zoals "vrouwen" en "gay friendly" zijn leuk maar daarom niet beter.

• Biotech: IBB
• Cyber security: HACK
• Solar: TAN
• Dividend Aristocrats: NOBL
• Strong brands (eigenlijk MSCI World): LYWLD

Lijkt me eerder een broker te zijn die fondsen of ETFs verpakt in eigen trends en ze doorverkoopt aan een mark-up. Veel voordeel haal je er dus niet uit.
  woensdag 27 mei 2015 @ 19:10:28 #9
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_153015718
Thanks mannen, dit zijn nuttige inzichten :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_153029882
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:09 schreef Sosa het volgende:
business class
Was het ook alweer niet zo dat de verstandige belegger hier dan verre van moest blijven? ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 28 mei 2015 @ 12:31:07 #11
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_153035957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 05:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Was het ook alweer niet zo dat de verstandige belegger hier dan verre van moest blijven? ;)
jah, daarom vertrouw ik het ook voor geen meter
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_153039933
Ik heb daar zelf ook gezeten! De service is erg goed, alleen de online account wat minder, zeker als je er niet meteen geld opzet.. krijg je inlog errors. Maar het rendement is inderdaad echt rete goed zeggen ze... alleen 2500 is redelijk wat en de fondsen kunnen ook zo ineens kapot klappen of 30% op een dag verliezen dus houd daar rekening mee!!!

Zou zeggen als die 2500 maar paar procent is van je hele vermogen kan je altijd een gokje wagen niet?!
pi_153046733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2015 14:29 schreef VinceBT het volgende:
Maar het rendement is inderdaad echt rete goed zeggen ze...
Als je ook zomaar weer 30% op een dag kan verliezen dan mag dat wel ja.
Verder is er geen "fonds" wat stelselmatig de benchmark verslaat dus dat hoge rendement is een momentopname met nog eens een megarisico ook.
Dit lijkt inderdaad meer op gokken en dan heb je aan de pokertafel i.i.g. meer plezier van je geld.
Verder zijn dit soort instellingen altijd zelf de grote winnaars in deze constructies.

De serieuze belegger raakt dit beter met geen tang aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')