Hebben we niet kunnen proberen. Voordat we de kans hadden was de kabel al gesmolten...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:00 schreef Woelwater het volgende:
Deed ie ook niets meer nadat jullie hem goed hadden aangesloten?
Waar zitten die? We zagen geen doorgebrandde zekeringen in het kastje onder het stuur. Zijn ze duur om te vervangen of valt het mee? Gaat om een Opel Corsa.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:02 schreef klawie het volgende:
Gefeliciteerd je hebt de hoofdzekeringen opgeblazen
Om wat voor auto gaat het ?
En dat accepteer je?!?!quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:48 schreef yvonnesl het volgende:
De kabels op mijn auto kwamen niet overheen met wat normaal gesproken + is en - is. Aangezien de tekens bijna niet meer leesbaar zijn hebben we dit pas opgemerkt nadat de auto van de buurvrouw was gestart.
Zonde van zo'n klassiekertje. Zelfs voor een Opel:quote:
Onzin.. Accu in de Corsa van vriendin is ook eens volledig leeg geweest, waarbij CV het niet meer deed.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:10 schreef Simba het volgende:
meer uit.
De auto van de buurvrouw doet het nog en jouw accu is, als deze eenmaal helemaal leeg is geweest (nog los van de oorzaak) toch al zo slecht dat deze binnenkort vervangen had moeten worden.
Wissel die eens effe mooie stap om te starten let wel op dat je de juister erin steektquote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:07 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Waar zitten die? We zagen geen doorgebrandde zekeringen in het kastje onder het stuur. Zijn ze duur om te vervangen of valt het mee? Gaat om een Opel Corsa.
Klopt die kans is er ook maar de levensduur is verminderd door dat voor valquote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Onzin.. Accu in de Corsa van vriendin is ook eens volledig leeg geweest, waarbij CV het niet meer deed.
Gewoon met startkabels opgeladen, gestart, en auto doet het 1 jaar na dato nog prima met dezelfde accu.
Dus omdat jij de uitzondering op de regel hebt, is het onzin?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Onzin.. Accu in de Corsa van vriendin is ook eens volledig leeg geweest, waarbij CV het niet meer deed.
Gewoon met startkabels opgeladen, gestart, en auto doet het 1 jaar na dato nog prima met dezelfde accu.
Onder je motorkap bij de grote zekeringen, heb hem ook eens zo opgeblazen op de manier zoals jij het hebt gedaan, kostte bij de suzuki dealer geeneens ¤10.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:07 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Waar zitten die? We zagen geen doorgebrandde zekeringen in het kastje onder het stuur. Zijn ze duur om te vervangen of valt het mee? Gaat om een Opel Corsa.
Nee, dit is al te lang geleden, vrees ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:10 schreef Simba het volgende:
Gevaarlijk bezig geweest.
Nu achteraf maakt het niet veel meer uit.
De auto van de buurvrouw doet het nog en jouw accu is, als deze eenmaal helemaal leeg is geweest (nog los van de oorzaak) toch al zo slecht dat deze binnenkort vervangen had moeten worden.
Accu laten vervangen bij de garage dus (Misschien nog garantie erop?)
Deze zijn pas allemaal nog vervangen, en niet doorgebrand. Ben geen lid van de wegenwacht, heb wel iemand die normaal naar mijn auto kijkt, maar deze is er momenteel niet, had gehoopt op een antwoord hier zodat ik alvast benodigde spullen kan kopen, en hij het kan doen wanneer hij terug is.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:20 schreef klawie het volgende:
[..]
Wissel die eens effe mooie stap om te starten let wel op dat je de juister erin steekt
10 voor 2 euro bij de praxis
Lid van de wegenwacht? Of miss een fokker in de buurt die een blik wil werpen
Er is dus voor de rest niks kapot, behalve wellicht de accu dan, of is dat zo moeilijk te zeggen?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:29 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Onder je motorkap bij de grote zekeringen, heb hem ook eens zo opgeblazen op de manier zoals jij het hebt gedaan, kostte bij de suzuki dealer geeneens ¤10.
Met de summiere informatie die wij krijgen is dat niet te zeggen nee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:32 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Er is dus voor de rest niks kapot, behalve wellicht de accu dan, of is dat zo moeilijk te zeggen?
En draden niet in de juiste kleur erop zetten is normaal aansluiten dus?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:29 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat een gecertificeerd garagebedrijf een accu normaal aansluit, wel ja.
Dode zekering sowieso, en halfdode accu. De rest is moeilijk te zeggen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:32 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Er is dus voor de rest niks kapot, behalve wellicht de accu dan, of is dat zo moeilijk te zeggen?
Een accu niet qua kleur juist aansluiten, is imo "erger" dan startkabels verkeerd aansluiten, ervan uitgaande dat de kleuren juist zijn aangesloten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
En draden niet in de juiste kleur erop zetten is normaal aansluiten dus?
Zekeringen zullen sowieso gefrituurd zijn. Accu is nu wel het vervangen waard. Zo'n klap vinden ze echt niet prettig (nog een geluk dat er geen explosie is geweest).quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:36 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Dode zekering sowieso, en halfdode accu. De rest is moeilijk te zeggen.
Gewoon naar de dealer ermee en nieuwe zekering erop is niet duur.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zekeringen zullen sowieso gefrituurd zijn. Accu is nu wel het vervangen waard. Zo'n klap vinden ze echt niet prettig (nog een geluk dat er geen explosie is geweest).
Maar waar woont de auto? Zoals al eerder vermeld, misschien een FOK!er die er even naar kan kijken?
Stop eens met editten. En je zegt hier dat de aansluitingen de verkeerde kleuren hebben op de verkeerde punten. Dat is dus niet normaal.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:37 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Een accu niet qua kleur juist aansluiten, is imo "erger" dan startkabels verkeerd aansluiten, ervan uitgaande dat de kleuren juist zijn aangesloten.
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 22:48 schreef yvonnesl het volgende:
de verkeerde kleuren kabels hebben aangesloten op de verkeerde punten. (zij hebben de accu vervangen nadat ik met een lege accu stil stond.).
Mwoa, even de auto afslepen. Dat kan makkelijker.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Gewoon naar de dealer ermee en nieuwe zekering erop is niet duur.
Ik had toendertijd als beun de haas oplossing een stukje aluminiumfolie ertussen gedaan zodat er toch contact was.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, even de auto afslepen. Dat kan makkelijker.
ANWB bellen...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Mwoa, even de auto afslepen. Dat kan makkelijker.
Als je zelf precies weet waarom er een sluiting is geweest en je dit dus kan voorkomen maakt dat ook niet uit. Dubbellaags is genoeg voor 10A.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:43 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Ik had toendertijd als beun de haas oplossing een stukje aluminiumfolie ertussen gedaan zodat er toch contact was.
De kabels (van de auto) zitten precies andersom. De zwarte zit op de + en de rode op de -. Dat is niet normaal inderdaad, of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Stop eens met editten. En je zegt hier dat de aansluitingen de verkeerde kleuren hebben op de verkeerde punten. Dat is dus niet normaal.
[..]
Dat zeg ik toch. En daarom vraag ik ook: Dat je dat accepteert van een garage. Wat ik mij nog afvraag: Als je zo zeker bent dat ze verkeerd zitten, hoe ben je daarachter gekomen? Accu's hebben geen vaste + en - pool, die kunnen verwisseld zitten.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:46 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
De kabels (van de auto) zitten precies andersom. De zwarte zit op de + en de rode op de -. Dat is niet normaal inderdaad, of bedoel je dat niet?
Dacht dat je bedoelde, dat accepteer je dan van je buurman, dat hij niet beter naar de +/- kijkt. Mijn excuus.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. En daarom vraag ik ook: Dat je dat accepteert van een garage. Wat ik mij nog afvraag: Als je zo zeker bent dat ze verkeerd zitten, hoe ben je daarachter gekomen? Accu's hebben geen vaste + en - pool, die kunnen verwisseld zitten.
In geval van ronde polen is de + dikker en zal de - aansluiting daar niet op passen.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
Accu's hebben geen vaste + en - pool, die kunnen verwisseld zitten.
Dat klopt, maar bij de ene accu zit de - links en de + rechts, bij een andere kan dat andersom zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:01 schreef Woelwater het volgende:
[..]
In geval van ronde polen is de + dikker en zal de - aansluiting daar niet op passen.
Dat snap ik ook niet, maar toch is het zo, ook zoals hierboven vermeld staat heeft de zwarte een grote klem en de rode een kleine klem. De autobekabeling begon niet te smelten, de startkabels wel.quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:51 schreef Fer het volgende:
Hoe krijgt een garage de kabels eigenlijk verkeerd. Meestal auto's hebben massastrip van 30cm en lange rode kabel van de dynamo-accu-startmotor. Hoe kom je dan opeens aan een rode massakabel em zwarte pluskabel?
En als de auto bekabeling begon te smelten, zijn de dunne als eerste weg.
Je auto deed het toch na het vervangen van de accu? Dan heeft de garage niks verkeerd gedaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:37 schreef yvonnesl het volgende:
[..]
Een accu niet qua kleur juist aansluiten, is imo "erger" dan startkabels verkeerd aansluiten, ervan uitgaande dat de kleuren juist zijn aangesloten.
Behalve dan dat de startmotor de verkeerde kant opdraaide, en TS dus één versnelling vooruit had en 5 achteruitquote:Op woensdag 27 mei 2015 10:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je auto deed het toch na het vervangen van de accu? Dan heeft de garage niks verkeerd gedaan.
Ik denk eerder dat het een uitzondering is als de accu inderdaad kapot is. heb te vaak mensen met een lege accu zien staan in de tijd dat verlichtingverklikkers nog niet standaard waren, en vrijwel iedereen kon daarna gewoon door. Verminderde levensduur, fine. COmpleet kapot? Eerlijk gezegd nooit gezien. Gebeurde eigenlijk altijd met van die kleine autootjes waar een mini-accu in zat. Alto's e.d. Echter is het voorbeeld van TS wel ff anders met verkeerd aansluiten enz..quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus omdat jij de uitzondering op de regel hebt, is het onzin?
Bizar... Maar als ik zo zie hoe diep die accu ingebouwd zit, vraag ik mij af of je wel via de accu starthulp moet geven en of er niet een aardpunt en een + punt ergens anders onder de motorkap zitten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Bruin is de min-pool, zwart is de plus-pool. Schijnt dus bij Corsa's te horen volgens -niemand-. kortom, de garage van TS heeft niks verkeerd gedaan. Alleen dacht de buurman van TS waarschijnlijk dat de bruine kabel een verkleurde rode kabel was..
De moderne accu's kunnen er niet tegen als ze leeggetrokken worden. Dat is niet vergelijkbaar met de tijd waar jij het over hebt.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het een uitzondering is als de accu inderdaad kapot is. heb te vaak mensen met een lege accu zien staan in de tijd dat verlichtingverklikkers nog niet standaard waren, en vrijwel iedereen kon daarna gewoon door. Verminderde levensduur, fine. COmpleet kapot? Eerlijk gezegd nooit gezien. Gebeurde eigenlijk altijd met van die kleine autootjes waar een mini-accu in zat. Alto's e.d. Echter is het voorbeeld van TS wel ff anders met verkeerd aansluiten enz..
Ik kan me nog wel herinneren toen we dat bij haar Corsa deden dat het verdomd lastig was. Gelukkig hadden we een Ford erbij die de accu compleet links voorin heeft zitten waardoor de kabels lang genoeg waren als ze naast elkaar stondenquote:Op woensdag 27 mei 2015 18:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bizar... Maar als ik zo zie hoe diep die accu ingebouwd zit, vraag ik mij af of je wel via de accu starthulp moet geven en of er niet een aardpunt en een + punt ergens anders onder de motorkap zitten.
Dat die bruine kabel aansluiting helemaal blank is en die plus een afdekkapje heeft zou natuurlijk ook al genoeg aanwijzing moeten zijn om het goed aan te sluiten.quote:Op woensdag 27 mei 2015 18:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het een uitzondering is als de accu inderdaad kapot is. heb te vaak mensen met een lege accu zien staan in de tijd dat verlichtingverklikkers nog niet standaard waren, en vrijwel iedereen kon daarna gewoon door. Verminderde levensduur, fine. COmpleet kapot? Eerlijk gezegd nooit gezien. Gebeurde eigenlijk altijd met van die kleine autootjes waar een mini-accu in zat. Alto's e.d. Echter is het voorbeeld van TS wel ff anders met verkeerd aansluiten enz..
Verder net even bij mijn vriendin gekeken:
Bruin is de min-pool, zwart is de plus-pool. Schijnt dus bij Corsa's te horen volgens -niemand-. kortom, de garage van TS heeft niks verkeerd gedaan. Alleen dacht de buurman van TS waarschijnlijk dat de bruine kabel een verkleurde rode kabel was..
En hier bewijs:
als een auto accu onder de 10volt komt heb je onherstelbare schade in de accu vertrouw me ik werk met accu's.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:20 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Onzin.. Accu in de Corsa van vriendin is ook eens volledig leeg geweest, waarbij CV het niet meer deed.
Gewoon met startkabels opgeladen, gestart, en auto doet het 1 jaar na dato nog prima met dezelfde accu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |