http://www.rtlnieuws.nl/n(...)middels-meer-dan-500quote:Dodental India door hittegolf loopt op: inmiddels meer dan 500
Meer dan 500 mensen in India zijn inmiddels overleden als gevolg van de hittegolf in het land. Gisteren werd het op sommige plekken warmer dan 47 graden.
In meerdere steden werd het warmer dan het in lange tijd is geweest. Vooral in de zuidoostelijke provincies Andhra Pradesh en Telangana vallen slachtoffers. Het is daar 5 tot 7 graden warmer dan normaal. De provinciebesturen hebben mensen opgeroepen genoeg te drinken en meteen naar het ziekenhuis te gaan als ze klachten hebben van een zonnesteek.
Het ziet er voorlopig niet naar uit dat het afkoelt in India. Weerbureaus verwachten dat de hittegolf nog drie dagen aanhoudt.
Euh. Oke.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ouderen zonder fatsoenlijk onderdak ofzo?? Zo gruwelijk is 47 graden ook weer niet
Nee?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ouderen zonder fatsoenlijk onderdak ofzo?? Zo gruwelijk is 47 graden ook weer niet
Hij vergeet ook even dat er zelfs bij een hittegolf in nederland al tientallen mensen sterven. En dan wordt het krap aan 35 gradenquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Nee?Een paar dagen boven de 45 graden, zonder airco of voldoende water lijkt me toch geen pretje.
Vaak niet meer dan een golfplaat, wat het binnen nog heter maakt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hittegolf in 2003: veertienduizend doden in Frankrijkquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij vergeet ook even dat er zelfs bij een hittegolf in nederland al tientallen mensen sterven. En dan wordt het krap aan 35 graden
dat is natuurlijk wel iets relatiefs. Die Indiërs zitten altijd al rond de 30 celcius. Hier heb je verschillen van zo'n 50 of meer graden. Daar is het nu een verschil van krap 20 op de laagste temperatuurquote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:52 schreef Dven het volgende:
[..]
Hij vergeet ook even dat er zelfs bij een hittegolf in nederland al tientallen mensen sterven. En dan wordt het krap aan 35 graden
Nee. Daar is niets relatief aan. Dit heeft gewoon met de toppen van wat het menselijk lichaam aankan te maken. Buiten dat is wat je zegt ook nog eens niet waar.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:59 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat is natuurlijk wel iets relatiefs. Die Indiërs zitten altijd al rond de 30 celcius
Okquote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee. Daar is niets relatief aan. Dit heeft gewoon met de toppen van wat het menselijk lichaam aankan te maken. Buiten dat is wat je zegt ook nog eens niet waar.
In Japan heeft ook bijna ieder gezin een airco want ook daar zijn de zomers bijna niet te doen met dat vochtige klimaat. En iedere zomer weer sterven er een hoop ouderen en andere zwakke doelgroepen door de hitte. Dus.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Airco aan, voldoende drinken, zwembad in de tuin opzetten. Best te doen dan
Haha, 25 graden vind ik ook al véél te warm, maar het is inderdaad een land waar ik nooit van me leven naar toe zou willen gaan.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
dat is het daar ook bij een comfortabele 25 graden
quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Als toerist kan je er prima heen. Je moet alleen (zoals op de meeste plekken) niet snachts als vrouw alleen door de straatjes gaan lopen nee.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Haha, 25 graden vind ik ook al véél te warm, maar het is inderdaad een land waar ik nooit van me leven naar toe zou willen gaan.
bijna 4 miljoen doden per (half?) jaar door ongelukken?quote:Op woensdag 27 mei 2015 08:03 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat woont daar 1,2 miljard ? En nu 500 doden door een hittegolf. Poeh poeh.
Ik denk dat er daar dagelijks meer doden vallen door het verkeer of bedrijfsongevallen in fabrieken of scheepsweren.
Ah, kijk eens wat er zoal online staat.
238562 verkeersdoden in 2013........ http://en.m.wikipedia.org(...)c-related_death_rate
Gemiddeld 26374 doden per dag in India http://countrymeters.info/en/India
3708000 doden dit jaar al.
http://archive.indianexpr(...)ia-every-min/431650/
Dan kan je wel bijdehand gaan doen maar je zit gewoon niet bij het juiste eind. Maar goed, dat jij lastig je ongelijk erkennen kan is een bekend gegeven waar wel meer mensen tegenaan zijn gelopen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |