Groots aangekondigd in de landelijke media als "de lekkerste Bonbon van Nederland"en nog wel in Rotterdam (of all places) en ook nog verkrijgbaar in de Rotterdamse Markthal
maakt dat er hoge, zo niet de allerhoogste verwachting wordt geschept op patisseriegebied
voor elke rechtgeaarde chocolade,bonbons, liefhebber.
De bijgeleidende tekst in het doosje luidt dan ook:
"Intens genieten van een unieke bolvormige bonbon met een unieke design in een
frisse smaak met een gewaagde blonde citrus caramel van yuzu en sinaassappel."![Foto1k0-YR3PHWVS.jpg]()
Het eerste aanblik leert dat het doosje er van de buitenkant zeer fraai uitziet en uitnodigend is.
Eenmaal opengemaakt zie je een lange plateau waarop de bonbons keurig in een lange rij zijn
opgesteld. Eerst dacht ik dat de bonbons op een houten plateau waren uitgestald maar bij nader
inzien blijkt dit gewoon van chocolade te zijn. De Bonbons zelf zijn niet zoals je zou verwachten
mooie bolvormig maar halve stukjes waardoor je eigenlijk i.p.v. 7 bolvormige hele bonbons in
het echt maar 3 1/2 hele bolvormige bonbons krijgt voor de prijs van ....E 14,95!
De eerste teleurstelling.
![Foto1k0-CEOYTH4S.jpg]()
Daarna is het natuurlijk proeven, en een eerste hap leert dat je wel een beetje van die smaken
proeft waarover zo lyrisch werd geschreven in de media, maar om nu te zeggen dat het een
smaakorgasme geeft waar je zo op gehoopt had:

Het is niet subtiel,het is niet
verfijnt laat staan smeuïg maar eigenlijk gewoon een stukje bonbon met wat
smaakjes er in.That's all.
In menig patisserie in Frankrijk of voor mij part Belgie heb ik betere,verfijnde bonbons geproefd
die deze gehypte bonbons qua inhoud in de schaduw zetten en eigenlijk te niet doen.Jammer,
jammer,jammer.
Tweede teleurstelling
![Foto1k0-NJDVBR6O.jpg]()
De prijs:
E 14,95 voor 3 1/2 hele bolvormige bonbons die er als grote knikkers uitzien op een chocolade
plateau die verder ook niet bijzonder was maakt dat dit niets anders is een zoveelste gehypte
bonbon die je na 1 keer snel vergeet als je een rasechte liefhebber bent van de verfijnde
chocolade bonbons die je in de omringende landen om ons heen kunt krijgen.
6 / 10.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2015 18:07:56 ]