abonnement Unibet Coolblue
pi_152976504


** Sunn O))) presenteert vierdaags programma op Le Guess Who? Festival 2015 met Annette Peacock en Magma
------------------------------------------------------------

Deerhunter, Faust, Destroyer en meer treden ook op op Le Guess Who?


Le Guess Who? in Utrecht onthult met trots de eerste artiesten die in 2015 op het festival optreden. Als onderdeel van Le Guess Who? presenteert drone- en doomgrootheid Sunn O))) een zeer bijzonder vierdaags programma dat het brede muzikale blikveld van de band laat zien. Le Guess Who? kondigt tevens de eerste namen voor het reguliere programma van het festival aan, dat dit jaar plaatsvindt van 19 tot en met 22 november in de gehele binnenstad van Utrecht.

Sunn O))) presents
Sinds de oorsprong van Sunn O))) in 1998 heeft de act het dronegenre verder ontwikkeld met een zeer diverse reeks aan invloeden. Het duo Stephen O’Malley en Greg Anderson laat eenzelfde avontuurlijke muzikale betrokkenheid zien met het opzienbarende programma dat ze op Le Guess Who? Festival 2015 presenteren. Op uitnodiging van Sunn O))) treedt de legendarische Annette Peacock op, die na meer dan twintig jaar terugkeert naar Nederland. Als baanbrekend artiest op het gebied van minimalisme, free jazz, rap, klassieke muziek en psychedelische funk was Peacock van invloed op het werk van David Bowie, Brian Eno en zelfs Salvador Dalí, met wie ze samenwerkte in de jaren ’70. Ze was een van de eerste jazzartiesten die opnames maakte met een Moog synthesizer nadat Robert Moog haar een van zijn prototypes schonk.

Als onderdeel van dit programma treden verder op: Sunn O))); pionierende progressieve rockband Magma, geďnspireerd door de inventieve muzikale geest van John Coltrane en 45 jaar geleden opgericht door de Franse drummer, pianist en componist Christan Vander; Julia Holter; The Crazy World of Arthur Brown, bekend van de hit ‘Fire’ uit 1968 (die de weg baande voor acts als Alice Cooper, King Diamond en Goat); Einheit Brötzmann, de samenwerking tussen F.M. Einheit (Einstürzende Neubauten) en Caspar Brötzmann en Franse black metal-experimentalisten Aluk Todolo. Meer artiesten voor dit programma worden later toegevoegd.


Le Guess Who? 2015
Le Guess Who? kondigt tevens de eerste artiesten aan voor de reguliere programmering van het festival. Eerste bevestigingen zijn Deerhunter; Faust, door velen beschouwd als een van de meest mythische acts van het krautrockgenre; Destroyer; abstracte hiphoppers Shabazz Palaces; de Fins-Ethiopische Mirel Wagner; The Necks; Japanse rockband Bo Ningen; DJ/producer Lotic (Tri Angle Records) en Kaki King’s nieuwe multimediaperformance ‘The Neck Is A Bridge To The Body’.

Brits producer Adrian Sherwood voert zijn ‘At The Controls x3’-project uit, bestaande uit:
- “Head” At The Controls, een ’79 - ’84 classics DJ set;
- Adrian Sherwood x Disappears, een live dub mix van een optreden van postpunkband Disappears uit Chicago;
- Een live dub set met multitracks van nieuw materiaal van Sherwood.

Algemene info
Le Guess Who? Festival combineert hedendaags, opkomend talent met legendarische, unieke artiesten in een setting die de stad Utrecht verlicht. In 2015 vindt het festival plaats van 19 tot en met 22 november in meer dan vijftien locaties in de binnenstad van Utrecht, van kerken en galerieën tot popzalen.

Op 21 en 22 november vindt ook de Mega Platen en CD Beurs plaats in de Jaarbeurs Utrecht. De beurs staat internationaal bekend vanwege het overweldigende aanbod vinyl, cd’s en pop memorabilia.

Tickets voor Le Guess Who? zijn verkrijgbaar via www.leguesswho.nl. Vierdaagse passe-partouts kosten in mei en juni ¤90 en zijn vanaf 1 juli beschikbaar voor ¤100.

Sunn O))) presents op Le Guess Who? 2015
(meer artiesten worden binnenkort bekend gemaakt)
Sunn O)))
Annette Peacock
Magma
Julia Holter
The Crazy World of Arthur Brown
Einheit Brötzmann
Aluk Todolo

Reguliere programma Le Guess Who? 2015
(meer artiesten worden binnenkort bekend gemaakt)
Deerhunter
Faust
Destroyer
Adrian Sherwood At The Controls x3, including Adrian Sherwood x Disappears - live dub mix
Shabazz Palaces
Kaki King performing The Neck Is A Bridge To The Body
Mirel Wagner
Bo Ningen
The Necks
Lotic
pi_152976532
Ben nog niet weggeblazen dit keer. Sunn O))), Deerhunter en Destroyer vind ik tof. Maar nog geen wow effect hier :o .
  dinsdag 26 mei 2015 @ 15:34:27 #3
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_152976678
Adrian Sherwood / Destroyer / Annette Peacock / The Necks / Mirel Wagner / Julia Holter... laat maar komen hoor. _O_
pi_152976722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:34 schreef Darkestrah het volgende:
Adrian Sherwood / Destroyer / Annette Peacock / The Necks / Mirel Wagner / Julia Holter... laat maar komen hoor. _O_
Ik zal me waarschijnlijk weer moeten verdiepen. Vorig jaar kende ik uit me zelf er al vrij veel van. Nu wat minder. The Necks ken ik dan weer wel van dit rijtje en Destroyer uiteraard..
pi_152981095
Adrian Sherwood, Faust, Mirel Wagner, Shabazz Palaces. Lekker hoor.
Hello, my name is Oliver
pi_153979821
Nieuwe namen:

pi_153979992
Hoop tofs weer zeg... snel wat early bird tickets halen, als ze er nog zijn.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_153980370
Staan leuke dingen bij, maar heb er nog geen must see bij zitten wat ik vorig jaar wel had.
pi_155356392
pi_155592989
Ook Ought is toegevoegd aan de line-up. Ook was Chelsea Wolfe eerder bekend gemaakt
pi_155617537
Vette dingen. Ik ga dit jaar ook
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:59:58 #12
159761 Arn0
Abbey Road
pi_155623230
Wow, echt super nice line-up. Dit doen ze toch jaar na jaar erg goed. Mooie mix van relatief nieuwe leuke namen en wat "indie oudgedienden", headliners zijn echt sterk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_155623632
Ik vond het vorig jaar vele malen sterker om eerlijk te zien.
pi_155757511
+Wavves erbij.
pi_155759181
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:50 schreef indiaantje89 het volgende:
+Wavves erbij.
Yes beste nieuws vd dag! Iedere keer dat wavves in Nederland is kan ik niet. Eindelijk een keer te zien
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_155787807
35 nieuwe toevoegingen:

The Sunn O))) presented program at Le Guess Who? expands with Bennie Maupin, Keiji Haino, Chelsea Wolfe, OM, Charlemagne Palestine, Goatsnake, Martyrdöd, Demdike Stare and more. 
Also added to festival program are a.o. Wavves, Blanck Mass, Ought, Liima, Lubomyr Melnyk, Deaf Center, Ho99o9, Christina Vantzou and Howard Eynon. 
Day tickets for the festival are on sale now.

Sunn O))) Presents

Sunn O))) exhibits their adventurous musical spirit with a four-day program at Le Guess Who? 2015, which now expands with the elusive Keiji Haino; bass clarinet player Bennie Maupin, who has recorded with Horace Silver and Herbie Hancock, and helped define such classic jazz records as Miles Davis’ Bitches Brew and On The Corner; Chelsea Wolfe (photo); OM; minimalist composer Charlemagne Palestine; Marissa Nadler; Demdike Stare and Circuit des Yeux. 
 


Another exciting part of this project comes Sunday, November 22, when Southern Lord Records (founded by Sunn O)))’s Greg Anderson) will present a selection of their artists, including Goatsnake; Martyrdöd; The Secret; Today Is The Day and Big|Brave. 


Le Guess Who? Main Program

We're also adding new artists to the main program: Blanck Mass; Liima (the new project from Efterklang and Tatu Rönkkö); Ho99o9; Wavves; NAH; Jerusalem In My Heart; Jacuzzi Boys; Wilbert Bulsink & Jessica Sligter; Anna Meredith; Jennifer Castle; and Australian singer Howard Eynon, who’s album So What If Im Standing In Apricot Jam, a bizarre and wonderful acid folk treasure in the vein of wild-eyed geniuses such as Syd Barrett, Kevin Ayers and Nick Drake, has just been reissued for the first time in 40 years.

Constellation Records Presents

Montreal-based Constellation Records presents five of their artists at Le Guess Who? 2015 on Thursday, November 19: post-punk quartet Ought; the kraut-funk of Avec le Soleil Sortant de sa Bouche; Last Ex; post-modern troubadour Eric Chenaux; and Saltland, led by cellist Rebecca Foon, also known as co-founder of Esmerine and former member of Thee Silver Mt. Zion.

Fluister Nights

The Dutch Fluister, aimed at showcasing ambient and experimental electro-acoustic music will host two nights at Le Guess Who? Their program consists of Ukrainian composer and pianist Lubomyr Melnyk, known for his ‘continuous music’ that is based on extremely rapid piano notes; shadowy Norwegian project Deaf Center; Loscil; Christina Vantzou; Otto A Totland; and Dutch jazz outfit Trigg & Gusset.
pi_155788378
pi_155820285
Hebben we al 3 jaar een topic, wordt er een nieuwe geopend :(

MUZ / Festival Le Guess Who? 2012

(ik heb trouwens al 3x aangevraagd of dat het centrale topic kon worden :D)

Anyway, hier maar dan. :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_155945588
+Evil Superstars

Erg toffe naam :)
pi_155945614
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 17:34 schreef Norrage het volgende:
Hebben we al 3 jaar een topic, wordt er een nieuwe geopend :(

MUZ / Festival Le Guess Who? 2012

(ik heb trouwens al 3x aangevraagd of dat het centrale topic kon worden :D)

Anyway, hier maar dan. :)
Ik ga het even overleggen.
pi_155974827
Evil Superstars erbij.
Hello, my name is Oliver
pi_155975235
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 15:50 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Evil Superstars erbij.
Zie 2 post boven je.

Dat maakt het voor mij wel extra interessant om toch een dagje te gaan eigenlijk.
pi_156520463
15:00 nieuwe namen
pi_156522743
The Notwist erbij O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_156524022


Het volledig affiche.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')