abonnement Unibet Coolblue
pi_152972389
Hallo,

Ik ben een leek in beleggen en ben er pas mee begonnen. Ik kijk naar de nieuwsberichten en de gemiddelde koers van een aandeel en als ik denk dat er bepaalde kansen liggen, koop ik het.

Nu bezit ik dus sinds kort aandelen van Corbion. Ik dacht dat het aandeel kansen had en op korte termijn zou stijgen, maar jammer genoeg is het behoorlijk gedaald en heb ik nu een verlies. Echter zie ik vandaag opeens staan dat het bedrijf dividend heeft uitgekeerd, bestaande uit cashdividend en stockdividend.

Cashdividend snap ik nog wel, maar ik snap niet precies wat stockdividend inhoudt en wat ik ermee kan?
Is er hier iemand die mij meer informatie hierover kan geven?
Moet ik dat verkopen of kiezen uit cash of stock of gaat alles verder automatisch en hoef ik niets te doen?

Sorry dat ik zo onwetend ben, maar ik ben nog aan het leren en erg nieuw in het vak :P
pi_152972508
Stock dividend is volgens mij dat je extra aandelen krijgt op basis van het huidige aantal wat je bezit.
pi_152972838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:15 schreef Moralitas het volgende:
Stock dividend is volgens mij dat je extra aandelen krijgt op basis van het huidige aantal wat je bezit.
Ooh ok, dus ik krijg automatisch extra aandelen binnenkort?
pi_152973496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:11 schreef Meloenthee het volgende:
Hallo,

Ik ben een leek in beleggen en ben er pas mee begonnen. Ik kijk naar de nieuwsberichten en de gemiddelde koers van een aandeel en als ik denk dat er bepaalde kansen liggen, koop ik het.

Nu bezit ik dus sinds kort aandelen van Corbion. Ik dacht dat het aandeel kansen had en op korte termijn zou stijgen, maar jammer genoeg is het behoorlijk gedaald en heb ik nu een verlies. Echter zie ik vandaag opeens staan dat het bedrijf dividend heeft uitgekeerd, bestaande uit cashdividend en stockdividend.

Cashdividend snap ik nog wel, maar ik snap niet precies wat stockdividend inhoudt en wat ik ermee kan?
Is er hier iemand die mij meer informatie hierover kan geven?
Moet ik dat verkopen of kiezen uit cash of stock of gaat alles verder automatisch en hoef ik niets te doen?

Sorry dat ik zo onwetend ben, maar ik ben nog aan het leren en erg nieuw in het vak :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockdividend
  dinsdag 26 mei 2015 @ 19:17:40 #5
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_152984438
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:28 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Ooh ok, dus ik krijg automatisch extra aandelen binnenkort?
Als het goed is, heb je bij jouw broker opgegeven hoe je je dividenden wilt ontvangen. Standaard is het cash.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')