abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152970434
Ik ga deze zomer met het gezin naar Barcelona om vervolgens door te rijden naar de kust. Daartoe hebben we het idee om met een huurauto te gaan. (Kids, handbagage en 2x koffer)
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een huurauto voor die periode. Ik kom echter overal hele negatieve verhalen tegen over oplichting met verzekeringen, brandstof, schade en vertraagde CC betalingen bij zn beetje alle verhuurbedrijven.
Ik ben dus opzoek naar positieve verhalen qua service en prijs want ik wil natuurlijk liever niet de hoofdprijs betalen. maar ik betaal wel liever iets meer dan dat ik geziek krijg incl negatieve energie met het hele gezin.

Misschien nog goed om te weten dat we dus vanuit barcelona stad, vlak bij de Sagria Familia, vertrekken, rijden naar de kust (zn 70KM). Daar 2 weken blijven, incl ritjes in de omgeving, om vervolgens weer terug te rijden naar Barcelona Airport.
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_152994362
Boeken via rentalcars.com en zorgen dat je de optie vol tot vol aanvinkt, dat geeft de meeste kans op verhuurders zonder al te veel vreemde regels. Verder kan ik voor Spanje Sixt aanbevelen.

Wil je wel goedkoop en kun je lezen en rekenen, dan kun je kiezen voor Goldcar of één van de verhuurders die je bij rentalcars.com vindt waarbij je een volle tank benzine meekrijgt, die moet afrekenen bij vertrek en de auto weer leeg kan inleveren.
Dit kan heel goedkoop zijn (zelf meermalen gehuurd in Barcelona en omgeving voor 3-6 euro per dag) als je heel goed de voorwaarden leest. Op goldcar.com staat één en ander wel uitgelegd wat je extra betaalt aan een volle tank brandstof (tegen de huidige prijs plus 12 cent per liter plus vulkosten), verzekering (de standaard is voldoende, maar dekt niet de kosten van pechhulp) en andere servicekosten.
pi_152997541
Sunnycars zou ik toch de voorkeur aan geven als je graag een huurauto wilt (wat wel begrijpelijk is met een aantal kids)! Geen gezeik en weinig gedoe, maar kost wel wat meer. Daarentegen ben je wel volledig verzekerd tegen alle schades, wat in het Spaanse verkeer misschien wel enigszins prettig en geruststellend is. Alhoewel het Spaanse verkeer buiten de grote steden om best wel mee valt doorgaans.

Let wel op: ik ben in die omgeving al vaak bijna van de weg af geduwd door zigeuners, omdat ze je proberen te beroven. Wees hier extra alert op en let vooral op bij afslagen en let op aftandse auto's.
pi_153001916
Hier ook goede ervaring met Sixt. Auto (splinternieuwe VW Golf diesel) gehuurd in Bilbao en ingeleverd in Barcelona. Ging allemaal prima.
pi_153002579
Thanks, ik zie dat Sunny ook bij Kassa goed uit de bus kwam in 2013....als er nog meer ervaringen zijn, graag
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_153003075
Laatst bij Budget op Barcelona airport een auto gehuurd voor midweek, geen problemen gehad. De allergoedkoopste verhuurders zitten nierop het vliegveld, maar daar moet je met een busje heen. En dat busje vinden is volgens de verhalen nogal lastig.
Budget zit gewoon op het vliegveld, dus dan maar iets meer betalen (80 euro ipv 40).
Auto (met airco!) deed het prima, rijden in Spanje was ook ok. Het is wat minder gereguleerd dan hier, dus iedereen zoekt een plekje voor zichzelf zonder anderen al te veel te hinderen. Ben in die midweek maar één idioot tegengekomen die een onbesuisde inhaalactie deed.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:55:33 #7
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_153003085
Wij boeken vaak bij centauro.net. Gaat ook altijd goed en ze hebben mooie auto's. Je kan de optie vol tot vol kiezen.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_153003226
Ohja, mocht je een Android of Windows telefoon hebben: installeer Nokia Here en de kaart van Spanje, heb je geen navigatiesysteem in de auto nodig.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_153003290
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Laatst bij Budget op Barcelona airport een auto gehuurd voor midweek, geen problemen gehad. De allergoedkoopste verhuurders zitten nierop het vliegveld, maar daar moet je met een busje heen. En dat busje vinden is volgens de verhalen nogal lastig.
'Probleem' is vooral dat er een nieuwe en oude terminal staan op het vliegveld van Barcelona. De oude terminal heeft een treinverbinding en er staan huurauto's voor de deur van verschillende bedrijven, bij de nieuwe terminal zijn er balies in de terminal zelf, waar je de sleutels op kan halen of je moet een busje nemen. Tussen beide terminals rijdt een gratis bus die er 10-15 minuten over doet. Het is dus even opletten op welke terminal je aankomt en waar je de auto ophaalt / inlevert.
pi_153149005
Ik verblijf begin juli twee weken op Ibiza.

Ik wil graag een auto huren, maar er zijn daar zoveel bedrijfjes die huur auto's aanbieden.
Tenminste, als ik zoek via internet.

Ik heb wel eens gehoord dat je moet uitkijken met de lokale verhuurders, omdat ze soms schade faken en je flink tot last kunnen zijn mbt verzekering,etc.

Zijn er mensen die wel eens een auto hebben gehuurd in Ibiza? En zo ja, welke verhuurder kan ik het beste vertrouwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')