abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:29:25 #251
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152995281
Op de beelden vanaf de wagen van Grote Jan kun je horen dat hij lift. Of hij daar, danwel 5 meter na zijn rempunt in de ronde ervoor remt, kun je daar uiteraard niet zien.
pi_152995879
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:01 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Was bij Maldonado.
Dus?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_152996067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:13 schreef S95Sedan het volgende:

Hoezo is dat hardleers, hij mag toch gewoon zijn mening geven.
Ik zeg dat het zo over komt.

Als het echt een break test zou zijn geweesf was dat uit het onderzoek gekomen en zou het team in beroep zijn gegaan.

Het was dus geen break test en om dan toch maar als schuldige naar het slachtoffer te wijzen vind ik onverstandig aangezien dat tegen je kan werken.

quote:
Sowieso kan je er van vinden wat je wil, ikzelf vind het wel knap dat hij gewoon bij zijn standpunt blijft en zich niet laat piepelen door de andere coureurs, Massa, Nasr, Grosjean. De volgende keer gebeurt het gewoon niet meer dus plus mentaal speelt dit soort dingen echt wel mee bij andere coureurs.
Als het een verdedigbaar standpunt geweest was had je een punt.
pi_152996127
Brake test :O
pi_152996180
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

Het zag er wat vreemd uit maar dat kan mogelijk ook door de actie van Max komen. Volgens mij remde hij geen vijf meter later maar ook niet heel veel eerder.
Hij remde iig op een punt waar andere rijders ook op enig moment in de race geremd hebben, w.o. Vettel.

Het verhaal van Verstappen klopt dus gewoonweg niet.
pi_152996595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Later remmen is wat anders dan het gas loslaten natuurlijk.

Als je de beelden ook bekijkt dan zie je dat Grosjean het rondje ervoor pas afremt op het punt waar de bocht begint.(die aan het uitloop gedeelte ligt) Rondje van de crash laat hij z'n gas al los in de flauwe bocht naar rechts een meter of 10-15 eerder, nog voor het johnnie walker bord. Max bevind zich precies naast het 100m bord op dat moment.

Edit, fotos bijgevoegd voor referentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wanneer hij op 2e foto gekozen had om links te blijven kan er weinig gebeuren.
pi_152999071
quote:
2s.gif Op woensdag 27 mei 2015 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wanneer hij op 2e foto gekozen had om links te blijven kan er weinig gebeuren.
Dat is een keuze die je maakt. In die bocht weet je 1 ding zeker. De auto voor je gaat naar links komen, want die wil de bocht gewoon wijd insturen. De weg loopt daar ook van flauw rechts, naar flauw links. Als je dus in een rechte lijn remt kom je al vlak langs de muur aan de linkerkant. Naar links gaan is dus eigenlijk geen optie, tenzij de auto voor je echt vol naar rechts komt om te blokken. De kant die Verstappen koos was dus het meest logisch. Hij haalde het alleen net niet. Had hij het wel gehaald dan was ie er waarschijnlijk niet af gegaan, maar was hij Grosjean waarschijnlijk ook niet voorbij gekomen (dan was Grosjean er vervolgens binnendoor weer langs gekomen).
pi_152999179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 23:22 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Later remmen is wat anders dan het gas loslaten natuurlijk.

Als je de beelden ook bekijkt dan zie je dat Grosjean het rondje ervoor pas afremt op het punt waar de bocht begint.(die aan het uitloop gedeelte ligt) Rondje van de crash laat hij z'n gas al los in de flauwe bocht naar rechts een meter of 10-15 eerder, nog voor het johnnie walker bord. Max bevind zich precies naast het 100m bord op dat moment.

Edit, fotos bijgevoegd voor referentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het gisteren nog nagekeken op de recorder , maar je hebt gelijk. De ronden ervoor remt Grosjean na het zebrapad, in de bewuste ronde vermindert hij vaart voor het zebrapad, waardoor Verstappen verrast wordt en ter hoogte van het zebrapad achterop knalt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 27 mei 2015 @ 10:18:08 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_153000630
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 09:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren nog nagekeken op de recorder , maar je hebt gelijk. De ronden ervoor remt Grosjean na het zebrapad, in de bewuste ronde vermindert hij vaart voor het zebrapad, waardoor Verstappen verrast wordt en ter hoogte van het zebrapad achterop knalt.
toch onterecht dan die straf al is de achteroprijdende auto wel fout uiteindelijk
pi_153001143
Gewoon een leermomentje voor de kleine baas, altijd alert blijven op rempunten :)
pi_153001302
Mijn Paint skills creatief ingezet O-)

woensdag 27 mei 2015 @ 11:01:06 #262
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_153001565
hahahahhaha :D
pi_153002043
quote:
Hakkinen komt op voor Verstappen: "Straf onterecht"

Mika Hakkinen vindt het niet terecht dat Max Verstappen een straf heeft gekregen voor zijn botsing met Romain Grosjean in de Grand Prix van Monaco. De Nederlander klapte met nog veertien ronden te gaan hard achterop de Fransman, waarna hij met hoge snelheid in de barriers in de eerste bocht belandde.

De wedstrijdleiding nam het incident in onderzoek en besloot de Toro Rosso-coureur vijf startplaatsen straf te geven voor de volgende race in Canada. "Grosjean reed daar een andere lijn dan voorgaande ronden. Hij reed ook met een andere snelheid", vertelt de wereldkampioen van '98 en '99 aan de Finse krant Ilta-Sanomat. "Verstappen loerde op een kans om in te halen maar reed op een redelijk veilige afstand. Als degene voor je echter ineens een andere snelheid en lijn gaat rijden, is de kans op een botsing zeer aanwezig. Verstappen had dus geen straf moeten krijgen voor dit incident. Ik vind dat hem onrecht is aangedaan."

Behalve de gridstraf voor Canada kreeg Verstappen ook twee strafpunten op zijn superlicentie bijgeschreven.

bron: http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-straf-onterecht
  woensdag 27 mei 2015 @ 11:54:45 #264
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_153003068
quote:
De motorfabrikanten in de Formule 1 willen de auto's al volgend seizoen luidruchtiger maken. Dat meldt motorsport.com.
De verhoging van het geluidsniveau van de motoren was eigenlijk onderdeel van een maatregelenpakket dat gepland staat voor 2017.

De extra herrie moet vooral worden opgebracht door wijzigingen aan het uitlaatsysteem van de Formule 1-wagens. Sinds 2014 zijn de bolides verplicht voorzien van een turbomotor met één uitlaat, een combinatie die veel minder geluid produceert dan eerder gebruikelijk was. Veel fans en insiders hadden kritiek op de afname in het geluid van de motoren.

Het plan van de vier motorfabrikanten Mercedes, Ferrari, Honda en Renault is nu om van een enkele naar een dubbele uitlaat te gaan. De extra uitlaat moet de turbo omzeilen, waardoor het geluid rechtstreeks uit het motorblok komt. Het geluid van de huidige enkele uitlaat wordt gedempt door de turbo.

"Alles wat het geluidsniveau kan verhogen juich ik toe", zegt Cyril Abiteboul, chef autosport van Renault, tegen motorsport.com. "Maar ik hoop, niet om negatief te zijn, wel dat het genoeg is."
http://www.nu.nl/formule-(...)ruchtiger-maken.html

Zou toch wel mooi zijn, als er dan nog mooi acties gemaakt mogen worden, zonder genaaid te worden door een tijdstraf o.i.d. , zijn ze weer op de goede weg *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 11:55:39 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153003090
Godver, ik helemaal bezig met het 3d model van Monaco een beetje mooi te maken voor mijn analyze, wordt er al een screenshot gepost }:|

Toch ga ik het nog doen O-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153003416
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 27 mei 2015 @ 12:45:25 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_153004234
quote:
10s.gif Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/formule-(...)ruchtiger-maken.html

Zou toch wel mooi zijn, als er dan nog mooi acties gemaakt mogen worden, zonder genaaid te worden door een tijdstraf o.i.d. , zijn ze weer op de goede weg *O*
Ok de turbo maakt het geluid minder maar volgens mij ligt het vooral aan de regeneratie van de hitte van de uitlaatgassen die voor het dempende effect zorgt. IndyCar heeft ook een V6 (twin)turbo en die klinken een flink stuk luider.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 27 mei 2015 @ 13:02:43 #269
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_153004703
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 12:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ok de turbo maakt het geluid minder maar volgens mij ligt het vooral aan de regeneratie van de hitte van de uitlaatgassen die voor het dempende effect zorgt. IndyCar heeft ook een V6 (twin)turbo en die klinken een flink stuk luider.
Wat is het verschil tussen jou en Firefly3
errug verwarrend :9
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 13:03:30 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153004730
Het is echt onwijs lastig om te achterhalen wanneer Grosjean remde bij de crash... 2 rondes ervoor zie je nog een display waarop je kan zien wanneer hij de rem intrapt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153004818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt onwijs lastig om te achterhalen wanneer Grosjean remde bij de crash... 2 rondes ervoor zie je nog een display waarop je kan zien wanneer hij de rem intrapt.
ze verdoezelen het bewijs!!!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 mei 2015 @ 13:12:42 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_153005031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:05 schreef opreis het volgende:

[..]

ze verdoezelen het bewijs!!!
De ronde van de crash is ook de enige onboard van Grosjean die ze laten zien, anders had ik het geluid nog kunnen gebruiken }:|
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_153005673
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 13:03 schreef Nattekat het volgende:
Is dat voor of na het zebrapad onder het Johnny Walker bord?
pi_153005907
Wat maakt het uit? Gebeurd is gebeurd, ze gaan de straf toch niet intrekken omdat men op FOK! ontlastend bewijs heeft gevonden. Op naar Canada.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 27 mei 2015 @ 13:42:45 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_153005995
Kunnen we de Canadezen niet vragen om iedere keer als Grosjean langs komt de Wall of Champions iets naar voren te zetten? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')