Dus?quote:
Ik zeg dat het zo over komt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:13 schreef S95Sedan het volgende:
Hoezo is dat hardleers, hij mag toch gewoon zijn mening geven.
Als het een verdedigbaar standpunt geweest was had je een punt.quote:Sowieso kan je er van vinden wat je wil, ikzelf vind het wel knap dat hij gewoon bij zijn standpunt blijft en zich niet laat piepelen door de andere coureurs, Massa, Nasr, Grosjean. De volgende keer gebeurt het gewoon niet meer dus plus mentaal speelt dit soort dingen echt wel mee bij andere coureurs.
Hij remde iig op een punt waar andere rijders ook op enig moment in de race geremd hebben, w.o. Vettel.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zag er wat vreemd uit maar dat kan mogelijk ook door de actie van Max komen. Volgens mij remde hij geen vijf meter later maar ook niet heel veel eerder.
Wanneer hij op 2e foto gekozen had om links te blijven kan er weinig gebeuren.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Later remmen is wat anders dan het gas loslaten natuurlijk.
Als je de beelden ook bekijkt dan zie je dat Grosjean het rondje ervoor pas afremt op het punt waar de bocht begint.(die aan het uitloop gedeelte ligt) Rondje van de crash laat hij z'n gas al los in de flauwe bocht naar rechts een meter of 10-15 eerder, nog voor het johnnie walker bord. Max bevind zich precies naast het 100m bord op dat moment.
Edit, fotos bijgevoegd voor referentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is een keuze die je maakt. In die bocht weet je 1 ding zeker. De auto voor je gaat naar links komen, want die wil de bocht gewoon wijd insturen. De weg loopt daar ook van flauw rechts, naar flauw links. Als je dus in een rechte lijn remt kom je al vlak langs de muur aan de linkerkant. Naar links gaan is dus eigenlijk geen optie, tenzij de auto voor je echt vol naar rechts komt om te blokken. De kant die Verstappen koos was dus het meest logisch. Hij haalde het alleen net niet. Had hij het wel gehaald dan was ie er waarschijnlijk niet af gegaan, maar was hij Grosjean waarschijnlijk ook niet voorbij gekomen (dan was Grosjean er vervolgens binnendoor weer langs gekomen).quote:Op woensdag 27 mei 2015 00:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer hij op 2e foto gekozen had om links te blijven kan er weinig gebeuren.
Ik heb het gisteren nog nagekeken op de recorder , maar je hebt gelijk. De ronden ervoor remt Grosjean na het zebrapad, in de bewuste ronde vermindert hij vaart voor het zebrapad, waardoor Verstappen verrast wordt en ter hoogte van het zebrapad achterop knalt.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 23:22 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Later remmen is wat anders dan het gas loslaten natuurlijk.
Als je de beelden ook bekijkt dan zie je dat Grosjean het rondje ervoor pas afremt op het punt waar de bocht begint.(die aan het uitloop gedeelte ligt) Rondje van de crash laat hij z'n gas al los in de flauwe bocht naar rechts een meter of 10-15 eerder, nog voor het johnnie walker bord. Max bevind zich precies naast het 100m bord op dat moment.
Edit, fotos bijgevoegd voor referentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
toch onterecht dan die straf al is de achteroprijdende auto wel fout uiteindelijkquote:Op woensdag 27 mei 2015 09:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren nog nagekeken op de recorder , maar je hebt gelijk. De ronden ervoor remt Grosjean na het zebrapad, in de bewuste ronde vermindert hij vaart voor het zebrapad, waardoor Verstappen verrast wordt en ter hoogte van het zebrapad achterop knalt.
quote:Hakkinen komt op voor Verstappen: "Straf onterecht"
Mika Hakkinen vindt het niet terecht dat Max Verstappen een straf heeft gekregen voor zijn botsing met Romain Grosjean in de Grand Prix van Monaco. De Nederlander klapte met nog veertien ronden te gaan hard achterop de Fransman, waarna hij met hoge snelheid in de barriers in de eerste bocht belandde.
De wedstrijdleiding nam het incident in onderzoek en besloot de Toro Rosso-coureur vijf startplaatsen straf te geven voor de volgende race in Canada. "Grosjean reed daar een andere lijn dan voorgaande ronden. Hij reed ook met een andere snelheid", vertelt de wereldkampioen van '98 en '99 aan de Finse krant Ilta-Sanomat. "Verstappen loerde op een kans om in te halen maar reed op een redelijk veilige afstand. Als degene voor je echter ineens een andere snelheid en lijn gaat rijden, is de kans op een botsing zeer aanwezig. Verstappen had dus geen straf moeten krijgen voor dit incident. Ik vind dat hem onrecht is aangedaan."
Behalve de gridstraf voor Canada kreeg Verstappen ook twee strafpunten op zijn superlicentie bijgeschreven.
bron: http://www.gpupdate.net/n(...)ppen-straf-onterecht
http://www.nu.nl/formule-(...)ruchtiger-maken.htmlquote:De motorfabrikanten in de Formule 1 willen de auto's al volgend seizoen luidruchtiger maken. Dat meldt motorsport.com.
De verhoging van het geluidsniveau van de motoren was eigenlijk onderdeel van een maatregelenpakket dat gepland staat voor 2017.
De extra herrie moet vooral worden opgebracht door wijzigingen aan het uitlaatsysteem van de Formule 1-wagens. Sinds 2014 zijn de bolides verplicht voorzien van een turbomotor met één uitlaat, een combinatie die veel minder geluid produceert dan eerder gebruikelijk was. Veel fans en insiders hadden kritiek op de afname in het geluid van de motoren.
Het plan van de vier motorfabrikanten Mercedes, Ferrari, Honda en Renault is nu om van een enkele naar een dubbele uitlaat te gaan. De extra uitlaat moet de turbo omzeilen, waardoor het geluid rechtstreeks uit het motorblok komt. Het geluid van de huidige enkele uitlaat wordt gedempt door de turbo.
"Alles wat het geluidsniveau kan verhogen juich ik toe", zegt Cyril Abiteboul, chef autosport van Renault, tegen motorsport.com. "Maar ik hoop, niet om negatief te zijn, wel dat het genoeg is."
Ok de turbo maakt het geluid minder maar volgens mij ligt het vooral aan de regeneratie van de hitte van de uitlaatgassen die voor het dempende effect zorgt. IndyCar heeft ook een V6 (twin)turbo en die klinken een flink stuk luider.quote:Op woensdag 27 mei 2015 11:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/formule-(...)ruchtiger-maken.html
Zou toch wel mooi zijn, als er dan nog mooi acties gemaakt mogen worden, zonder genaaid te worden door een tijdstraf o.i.d. , zijn ze weer op de goede weg
Wat is het verschil tussen jou en Firefly3quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok de turbo maakt het geluid minder maar volgens mij ligt het vooral aan de regeneratie van de hitte van de uitlaatgassen die voor het dempende effect zorgt. IndyCar heeft ook een V6 (twin)turbo en die klinken een flink stuk luider.
ze verdoezelen het bewijs!!!quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt onwijs lastig om te achterhalen wanneer Grosjean remde bij de crash... 2 rondes ervoor zie je nog een display waarop je kan zien wanneer hij de rem intrapt.
De ronde van de crash is ook de enige onboard van Grosjean die ze laten zien, anders had ik het geluid nog kunnen gebruikenquote:
Is dat voor of na het zebrapad onder het Johnny Walker bord?quote:Op woensdag 27 mei 2015 13:03 schreef Nattekat het volgende:
Het is echt onwijs lastig om te achterhalen wanneer Grosjean remde bij de crash... 2 rondes ervoor zie je nog een display waarop je kan zien wanneer hij de rem intrapt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |