abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2015 @ 20:14:11 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_153017866
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 02:27 schreef Ridocar het volgende:
Een tweede onafhankelijke teller zou ook een optie kunnen zijn. Alleen uit te lezen door de ECU en dealer, bij een bepaalde afwijking tussen de tellers of trendbreuk gaat de auto in noodloop. Geen vermogen en max 80 ofzo.
en door hacker harrie natuurlijk ook
pi_153020816
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 23:46 schreef jeroen25 het volgende:
Je kunt iets doen met een private en public key.
Met de public key kan de teller door iedereen worden uitgelezen.
Het schrijfsysteem dat de private key bevat wordt dan uitgevoerd als een gesloten systeem dat pulsjes vanuit de transmissie telt en versleuteld wegschrijft. het schrijfsysteem bevat dan ook een systeem dat detecteert of iemand ermee probeert te knoeien.

Als je knoeien met de apparatuur in de auto onmogelijk wil maken dan moet je de data wegschrijven naar een centraal systeem.
Dat kan elke keer dat je de auto naar de garage brengt maar ook vaker door een ingebouwde zender.
KM teller werkt tegenwoordig via het ABS.
pi_153028932
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2015 21:17 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

KM teller werkt tegenwoordig via het ABS.
Via één sensor, of het gemiddelde van alle vier?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153035337
Bmw heeft tegenwoordig al op meerdere onderdelen een controle chip. De grootste 'foute' was in mijn e92 in de koplamp.... Toen ik de koplamp moest vervangen kon dat alleen door de dealer anders zou ik met een 'foute kilometerstand code' rondrijden... Goed bedacht, over een paar jaar kan je helemaal niks meer zelf vervangen zonder een storing te krijgen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')