als je je nek niet breekt duurt verhanging paar minuten. wie controleert elke 10 minuten iemand anders?quote:Op zondag 24 mei 2015 14:34 schreef Fok-it het volgende:
Omdat je bij ophanging de kans nog hebt dat iemand je op tijd vind en je uit je lijden verlost
Vraag maar aan iemand die het heeft overleefd. Hier vind je alleen maar meningen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:33 schreef hans1985 het volgende:
Laatst kwamen weer herinneringen boven aan een huisgenoot/vriend die zelfmoord heeft gepleegd door ophanging.
Zelfmoord lees je best vaak over en de manieren die vaak voorkomen zijn verhanging, dood door ongeluk (trein/auto/etc).
Alleen waarom kiezen mensen voor een dergelijke pijnlijke manier terwijl er veel betere manieren zijn.
Het ligt maar net aan de echte intensie van diegene. Iemand die 'echt' dood wilt zorgt er wel voor dat hijook echt dood is na zijn poging. Iemand die eigenlijk niet dood wilt maar met een schreeuw om aandacht duidelijk wilt maken dat hij hulp nodig heeft doet het op een manier dat hij nog te redden is, vlak voordat iemand thuis komt bijv.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:36 schreef hans1985 het volgende:
[..]
als je je nek niet breekt duurt verhanging paar minuten. wie controleert elke 10 minuten iemand anders?
lachgas plastic zak... das ook makkelijkquote:Op zondag 24 mei 2015 14:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:
omdat je dan verzekerd bent van een dood
en t makkelijk is
Wel om gevonden te wordenquote:Op zondag 24 mei 2015 14:38 schreef Faazz het volgende:
Ophanging is nou niet bepaald de meest afschuwelijke manier tho.
Met het risico dat ze er wel aan overlijden. Misschien willen ze dan niet dood, maar als het toch per ongeluk gebeurt vinden ze dat niet 'erg' op dat moment. Al denk ik dat je een impulsieve poging sowieso niet heel rationeel kunt benaderen, dat is pure wanhoop. De mensen die het al lang willen en ook plannen, slagen er meestal wel in.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het ligt maar net aan de echte intensie van diegene. Iemand die 'echt' dood wilt zorgt er wel voor dat hijook echt dood is na zijn poging. Iemand die eigenlijk niet dood wilt maar met een schreeuw om aandacht duidelijk wilt maken dat hij hulp nodig heeft doet het op een manier dat hij nog te redden is, vlak voordat iemand thuis komt bijv.
Ik veronderstel dat mensen er lange tijd over nadenken, maar de drempel te groot is om er naar te handelen. Een impuls kan daarbij helpen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:38 schreef hans1985 het volgende:
maar zouden mensen die zelfmoord plegen impulsief zijn?
dus van een op andere moment denken nu maak ik er een eind aan....lijkt mij sterk.
Dat klopt ja. Het moment dat je voor jezelf besluit dat je echt dood wilt en gerichte stappen maakt is een drempel waar de meeste mensen niet overheen kunnen komen denk ik, en gelukkig maar verder.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Met het risico dat ze er wel aan overlijden. Misschien willen ze dan niet dood, maar als het toch per ongeluk gebeurt vinden ze dat niet 'erg' op dat moment. Al denk ik dat je een impulsieve poging sowieso niet heel rationeel kunt benaderen, dat is pure wanhoop. De mensen die het al lang willen en ook plannen, slagen er meestal wel in.
Je bent in ieder geval nog in tact. En iemand dood zien liggen in een plas bloed of kots is niet minder traumatisch lijkt me.quote:
Ik zeg ook niet dat er goeie omstandigheden zijn. Maar ook daar heb je gradaties in. Iemand die zich vergast in zijn auto is een minder schokkend beeld dan dat een bekende bungelend aan een touw boven je tafel ziet hangenquote:Op zondag 24 mei 2015 14:41 schreef Faazz het volgende:
[..]
Een dooie vinden tijdens goede omstandigheden
Dat is wel het ergst ja, en als je voor de trein bent gesprongen natuurlijk.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval nog in tact. En iemand dood zien liggen in een plas bloed of kots is niet minder traumatisch lijkt me.
Een groot deel van de pogingen is impulsief, wat natuurlijk niet betekent dat ze niet al langer zelfmoordgedachten kunnen hebben. Bron: Trimbos artikel wat ik er eens over heb gelezen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:38 schreef hans1985 het volgende:
maar zouden mensen die zelfmoord plegen impulsief zijn?
dus van een op andere moment denken nu maak ik er een eind aan....lijkt mij sterk.
Daar kun je niet over oordelen.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:43 schreef Roces18 het volgende:
zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem
Inzake mijn huisgenoot zal er echt een structurele reden zijn geweest.quote:Op zondag 24 mei 2015 14:43 schreef Roces18 het volgende:
zelfmoord is een permanente oplossing voor een tijdelijk probleem
maar ik begrijp wel dat sommigen zelfmoord plegen, als je het echt niet meer ziet zitten...........
ik bepaal zelf wel waar ik kan over oordelenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |