abonnement Unibet Coolblue
pi_152979302
Het gaat er denk ik ook om dat je je als artiest vertrouwd voelt met je eigen muziek en met het vak van artiest. Joan was gewoon nog te groen. Haar songwriting skills moeten zich nog uitkristalliseren. En voor haar is het songfestival misschien wel negatief geweest om dat mensen haar nu minder serieus nemen. Anouk en TCL wisten precies welke sound ze wilden brengen, en het brengen van hun eigen sound was denk ik nog belangrijker dan een hoge uitslag.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2015 @ 16:39:58 #277
43556 miss_dynastie
pi_152979352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:38 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Het gaat er denk ik ook om dat je je als artiest vertrouwd voelt met je eigen muziek en met het vak van artiest. Joan was gewoon nog te groen. Haar songwriting skills moeten zich nog uitkristalliseren. En voor haar is het songfestival misschien wel negatief geweest om dat mensen haar nu minder serieus nemen. Anouk en TCL wisten precies welke sound ze wilden brengen, en het brengen van hun eigen sound was denk ik nog belangrijker dan een hoge uitslag.

Dat is dan meer omdat ze er met een indianentooi stond om voor veel mensen onnavolgbare redenen dan vanwege het Songfestival an sich :@
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 16:42:29 #278
163650 Greys
pi_152979432
En dát is weer omdat er op het Eurovisie geen beelden getoond mochten worden op het LED scherm van haar als kind met dat jongetje als indiaan. Dan had het veel duidelijker geweest. Ook niet goed vantevoren afgestemd dus ergens.

Maar ik ben het er mee eens dat we, ondanks de flater van Trijntje, door moeten gaan op deze voet. Artiest kiezen, loslaten en hopen op het beste. Wat dat betreft is het niet zo heel erg dat dit gebeurd is, want iedereen die hierna gaat weet dat heel Nederland over ze heen valt als ze met zo'n onvoorbereid zootje erheen gaan :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152979447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:39 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is dan meer omdat ze er met een indianentooi stond om voor veel mensen onnavolgbare redenen dan vanwege het Songfestival an sich :@
Bij Joan waren de problemen in elk geval makkelijk aan te wijzen, die indianentooi en de slechte zang. Het liedje en Joan zelf waren best geschikt om de finale te halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2015 @ 16:45:15 #280
43556 miss_dynastie
pi_152979533
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Bij Joan waren de problemen in elk geval makkelijk aan te wijzen, die indianentooi en de slechte zang. Het liedje en Joan zelf waren best geschikt om de finale te halen.
Ja. Anders dan Trijntje anno 2015, in mijn beleving. Dat vond ik ook zo grappig, dat Trijntje zei: 'ik ga echt niet in een baljurk, dat is zooooo niet mijn ding'. En dan denk ik: ik heb haar nooit meer zo goed en knap en mooi gevonden als hier....'

  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 16:47:53 #281
163650 Greys
pi_152979657
Joan had als vrij onervaren meisje qua optreden tenminste nog een plán. Ze wist wat ze aan wilde en was daar trots op en twijfelde niet en liet zich niet door anderen op haar kledingkeuze terugbrengen.
Dat het uiteindelijk mis ging door zenuwen en doordat ze die beelden niet mocht tonen die de tooi verklaarden... ach. Ik heb het idee dat niemand het haar ook zo kwalijk heeft genomen dan nu bij Trijntje wel gebeurt, die gewoon geacht wordt het onderste uit de kan te halen met al haar ervaring.

En die kutsmoezen qua 'ik kan niet op hakken' (en twee dagen eerder op palen de rode loper aflopen en 1 dag later op Schiphol op hakken...) en dat ze niet in een jurk wilde (terwijl ze in de Veronica gids in een gewelllllldige grootse jurk stond en op die foto van MD idd ook) is gewoon gelul.
En ook dat 'ik heb gedaan wat ik konnnnnnnnnnnn' neem ik haar kwalijk. Want dat is niet zo. Als je daarheen gaat moet je wat meer doen dan alleen 'op je allerbest zingen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152979731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens.
(Al hád het wel het ding kunnen zijn als ze de Jees gewoon in een zwarte spijkerbroek op drie krukken hadden gegooid met Weelderig Waardeloos).
Ik vraag me weleens af hoe de 3JS eigenlijk op hun ESF-deelname terugkijken. Ze werden enerzijds min of meer verplicht door de TROS door een liedje te zingen buiten hun vertrouwde genre. Daarnaast kregen ze nauwelijks begeleiding en gingen ze volledig naïef naar het ESF toe met het idee dat een soort Muziekfeest op het Plein-optreden wel voldoende zou zijn om de finale te halen.

Ik las onlangs ook dat de TROS dat jaar bewust een Volendamse act wilde sturen. Maar eerste keus Nick en Simon hadden geen interesse. De tweede keus Jan Smit (al dan niet in combinatie met André Rieu) ging ook niet door. Waarna de 3JS dus werden benaderd en die wilden wel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 16:51:22 #283
163650 Greys
pi_152979814
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vraag me weleens af hoe de 3JS eigenlijk op hun ESF-deelname terugkijken. Ze werden enerzijds min of meer verplicht door de TROS door een liedje te zingen buiten hun vertrouwde genre. Daarnaast kregen ze nauwelijks begeleiding en gingen ze volledig naïef naar het ESF toe met het idee dat een soort Muziekfeest op het Plein-optreden wel voldoende zou zijn om de finale te halen.

Ik las onlangs ook dat de TROS dat jaar bewust een Volendamse act wilde sturen. Maar eerste keus Nick en Simon hadden geen interesse. De tweede keus Jan Smit (al dan niet in combinatie met André Rieu) ging ook niet door. Waarna de 3JS dus werden benaderd en die wilden wel.
Ik zag laatst een héél klein stukje (te laat ingeschakeld) van de zanger van de Jees bij een MAX programma. Hij zei toch wel dat hij het erg jammer had gevonden dat hij niet gewoon het nummer heeft kunnen doen wat ze zelf als meest geschikt hadden geacht en nooit zullen weten hoe dat gegaan was, als ze het meer op hun eigen manier hadden kunnen doen, dus als ze de vrijheid hadden gekregen zoals Anouk en TCL wel kregen.

Dat hebben ze gewoon niet durven eisen denk ik. Omdat er een Nat. Songfestival MOEST komen en er iets te stemmen moest zijn voor vakjury en publiek.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152979824
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 13:06 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik vind dat de hele AVROTROS zich moet terugtrekken van het ESF. Duidelijk dat hun manier niet werkt.
Zolang ze geen artiest uit de TROS hoek halen, heb ik er vertrouwen in.
Trijntje vond ik qua optreden een teleurstelling. Het lied op zich niet zo, haar zang ook niet.

Volgend jaar beter :Y
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:53:20 #285
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152979900
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:42 schreef Greys het volgende:
En dát is weer omdat er op het Eurovisie geen beelden getoond mochten worden op het LED scherm van haar als kind met dat jongetje als indiaan. Dan had het veel duidelijker geweest. Ook niet goed vantevoren afgestemd dus ergens.
Ja, maar zelfs met beelden had ik het op het podium anders aangekleed. Alleen zij en een mooie cowboy ofzo, met dan achter op het scherm die filmpjes van diezelfde twee als kind.
iig die vage tromelaars (of wat waren het) weg. :@
quote:
Maar ik ben het er mee eens dat we, ondanks de flater van Trijntje, door moeten gaan op deze voet. Artiest kiezen, loslaten en hopen op het beste. Wat dat betreft is het niet zo heel erg dat dit gebeurd is, want iedereen die hierna gaat weet dat heel Nederland over ze heen valt als ze met zo'n onvoorbereid zootje erheen gaan :)
Ja, maar ik hoop wel dat ze iets hogere toelatingseisen gaan stellen.
Leuk dat je al een liedje hebt, maar aangezien een liedje alleen niet genoeg is willen we ook even weten wat je verder nog van plan bent. Hoe moet het er ongeveer uit komen te zien, hoe zie je jouw optreden voor je?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 16:53:29 #286
163650 Greys
pi_152979911
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Zolang ze geen artiest uit de TROS hoek halen, heb ik er vertrouwen in.
Trijntje vond ik qua optreden een teleurstelling. Het lied op zich niet zo, haar zang ook niet.

Volgend jaar beter :Y
Eens.
Behalve dan dat ik wat minder vertrouwen heb in de selectiecommissie voor artiest en lied :@ Ik zou daar liever een Gijs Staverman enzo bij hebben. Als je zag wat hij stemde als jurylid op het Eurovisie kon ik me bv heel erg in zijn smaak vinden. Hij was een van de weinigen die Oostenrijk gewoon wel wat punten gaf, wat mij betreft dus terecht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 16:54:26 #287
163650 Greys
pi_152979939
Wie zitten er naast Cornald Maas en Daniël Dekker eigenlijk ook alweer in die commissie...?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152980350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Eens.
Behalve dan dat ik wat minder vertrouwen heb in de selectiecommissie voor artiest en lied :@ Ik zou daar liever een Gijs Staverman enzo bij hebben. Als je zag wat hij stemde als jurylid op het Eurovisie kon ik me bv heel erg in zijn smaak vinden. Hij was een van de weinigen die Oostenrijk gewoon wel wat punten gaf, wat mij betreft dus terecht.
Gijs zijn jurystemmen suggereren in elk geval een smaak voor liedjes die het bij de jury wel goed zouden doen. Als je dan nog een goede uitvoerende erbij hebt, moet het wel lukken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:54 schreef Greys het volgende:
Wie zitten er naast Cornald Maas en Daniël Dekker eigenlijk ook alweer in die commissie...?
Geen flauw idee, waarschijnlijk mensen die elk jaar na weer een mislukkig steeds hun naam veranderen? :')

Al zou het me ook niet verbazen als Cornald, Daniël en de directeur van de AVROTROS gewoon de hele commissie vormen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2015 @ 17:06:12 #289
43556 miss_dynastie
pi_152980434
Maar het zal toch niet Joans' idee zijn geweest om die mooiboys op een viool te laten harken? Hoop ik...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 17:09:43 #290
163650 Greys
pi_152980561
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar het zal toch niet Joans' idee zijn geweest om die mooiboys op een viool te laten harken? Hoop ik...
Hmnee, dat denk ik idd ook niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152980664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:06 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar het zal toch niet Joans' idee zijn geweest om die mooiboys op een viool te laten harken? Hoop ik...
Nee, natuurlijk niet. Maar alleen Joan en een achtergrondzangeres werd natuurlijk te kaal gevonden, en omdat Nederland geen Zweden is, waar men zo 20 acts uit de hoge hoed tovert, werden toen die dorpsidioten opgetrommeld om met wat instrumenten te komen zwaaien.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2015 @ 17:13:47 #292
43556 miss_dynastie
pi_152980710
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Hmnee, dat denk ik idd ook niet.
En dat moet dan toch weer de invloed van de Tros zijn geweest, want op het NSF was de act completer en beter voor elkaar zonder die overbodige opsmuk.

Waarom bemoeit de Mol zich er eigenlijk niet meer mee? Door de mand gevallen met zijn the voice-feestje?
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:15:40 #293
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152980764
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:54 schreef Greys het volgende:
Wie zitten er naast Cornald Maas en Daniël Dekker eigenlijk ook alweer in die commissie...?
http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/kunst-en-cultuur/132262-trijntje-oosterhuis-ging-naar-het-eurovisiesongfestival-2015.html
Volgens dit artikel, waar ik niks uit mag quoten vanwege auteursrechtelijke blabla }:| , bestond het team van dit jaar uit Daniël Dekker, Cornald Maas en Remco van Leen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:17:07 #294
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152980804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom bemoeit de Mol zich er eigenlijk niet meer mee? Door de mand gevallen met zijn the voice-feestje?
In het jaar van Joan zat J. de Mol geloof ik in de selectiecommissie.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † dinsdag 26 mei 2015 @ 17:18:33 #295
43556 miss_dynastie
pi_152980853
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:15 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/kunst-en-cultuur/132262-trijntje-oosterhuis-ging-naar-het-eurovisiesongfestival-2015.html
Volgens dit artikel, waar ik niks uit mag quoten vanwege auteursrechtelijke blabla }:| , bestond het team van dit jaar uit Daniël Dekker, Cornald Maas en Remco van Leen.
Ik wou dat ik lid was van de Tros... zodat ik op kon zeggen :( Wat een kneuzenkermis zeg, een zelfbenoemd songfestivalkenner, een DJ die Henk heet maar zich Daniël noemt en een mediadirecteur van de Avrotros :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:17 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

In het jaar van Joan zat J. de Mol geloof ik in de selectiecommissie.
Jep, maar ik ben benieuwd waarom 'ie niet meer mee wil doen.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:29:11 #296
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152981170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Jep, maar ik ben benieuwd waarom 'ie niet meer mee wil doen.
Ik denk wel dat hij ingezien heeft dat iemand die net een talentenjacht heeft gewonnen misschien nog niet klaar is om te presteren onder ESF-druk.
Komt bij dat hij natuurlijk ook genoeg te cashen moet hebben, dus moet het iemand uit zijn stal worden, wat dus niet werkte. ;)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 mei 2015 @ 17:31:20 #297
163650 Greys
pi_152981233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:15 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/kunst-en-cultuur/132262-trijntje-oosterhuis-ging-naar-het-eurovisiesongfestival-2015.html
Volgens dit artikel, waar ik niks uit mag quoten vanwege auteursrechtelijke blabla }:| , bestond het team van dit jaar uit Daniël Dekker, Cornald Maas en Remco van Leen.
Hm, jeetje, dat mag toch in godsnaam wel eens wat breder getrokken worden dan zeg :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152981343
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik wou dat ik lid was van de Tros... zodat ik op kon zeggen :( Wat een kneuzenkermis zeg, een zelfbenoemd songfestivalkenner, een DJ die Henk heet maar zich Daniël noemt en een mediadirecteur van de Avrotros :')

Daniel Dekker is inderdaad bespottelijk, die man is nog nooit op een zinnige opmerking over het Songfestival te betrappen geweest :')

Cornald zegt soms nog best logische dingen maar is zo inconsequent als de pest. Loopt nu 3 jaar te roepen dat eigentijds en eigenzinnig de nieuwe trend is, we scoren er twee jaar als een tiet mee maar op het moment dat La Oosterhuis na een avondje zuipen en hacken met een afdankertje van Anouk en tevens een erg traditioneel deuntje komt aankakken zegt ie meteen "oh is prima" en "Ze kan er het Songfestival mee winnen". :')

Iedereen zag toen al aankomen dat je blij mocht zijn dat je de finale haalde, om daar nooit hoger dan 20e mee te eindigen. Helaas zag Cornald dat pas toen zee lang en breed in Wenen zaten, of althans toen pas durfde hij er iets van te zeggen. Ergens vind ik het geweldig dat eigentijds en eigenzinnig wederom scoorde met Belgie en Letland, da's mooi een extra lading zout in de wond van Cornald.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_152981367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:18 schreef miss_dynastie het volgende:

Jep, maar ik ben benieuwd waarom 'ie niet meer mee wil doen.
Ruzie, Team De Mol was boos dat aan hun voorronde met The Voice-kandidaten ook een Tros-gezicht (Tim Douwsma) mee moest doen. Daarop haalden ze hun regisseur van het ESF weg wegens 'verplichtingen elders' en dat maakte Team Tros boos, die toen zelf de act moesten bedenken, wat dat dramatische optreden van Joan werd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 17:40:16 #300
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152981478
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 17:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm, jeetje, dat mag toch in godsnaam wel eens wat breder getrokken worden dan zeg :o
Ja echt.
Cornald (weet iig veel over het ESF, zou ik in een adviesrol nog wel aangesteld houden)
Daniël (waarvan ik nog steeds niet weet wat hij nou precies doet, of waar ik hem van moet kennen)
De mediadirecteur (alsof hij daarmee ook verstand heeft van het ESF, of überhaupt van muziek)

Drie man, waarvan ik van twee geen idee heb waarom juist zij in de selectiecommissie zouden moeten zitten. :?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')