Ah zo, dan kan het niet scheef zitten iddquote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:31 schreef nightsleeper het volgende:
Het wiel zit nog niet gemonteerd. Ik heb het gewoon zo uit de doos getest door de bouten vast te houden en het wiel te draaien. Dat gaat veel stroever dan het oude wiel. Het oude wiel draait na een beetje vaart rustig twee minuten door terwijl het nieuwe wiel zichtbaar afremt en veel sneller stopt.
Ja precies, maar als het te straks staat afgesteld is dat ook weer slecht voor de lagers. Vandaar dat ik me afvraag of ik het nu al losser moet afstellen of het maar gewoon zo moet laten en kijken of het beter wordt.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:35 schreef bondage het volgende:
[..]
Ah zo, dan kan het niet scheef zitten idd![]()
Maar misschien dat het vet nog een beetje in moet lopen? Inslijten lijkt me sterk. Ik denk gewoon monteren en gaan.
Als je het merkt tijdens het fietsen en het gaat niet weg misschien maar even langs de winkel welke je het wiel heeft verkocht.
Naja, ligt eraan. Het moet ook niet verder los kunnen door trillingen etc. Veel te strak is uiteraard niet goed maar ja, wat is veel te strak? Heb je een momentsleutel gebruikt?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:39 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Ja precies, maar als het te straks staat afgesteld is dat ook weer slecht voor de lagers. Vandaar dat ik me afvraag of ik het nu al losser moet afstellen of het maar gewoon zo moet laten en kijken of het beter wordt.
Nee, ik heb niets gedaan, dit is gewoon hoe het is geleverd uit de winkel.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:41 schreef bondage het volgende:
[..]
Naja, ligt eraan. Het moet ook niet verder los kunnen door trillingen etc. Veel te strak is uiteraard niet goed maar ja, wat is veel te strak? Heb je een momentsleutel gebruikt?
Dan zou ik er niet zomaar aan gaan sleutelen en teruggaan als je het niet vertrouwd. Ik heb verder ook geen idee wat het met eventuele garantie doet als je dingen losser gaat draaien.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 21:43 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Nee, ik heb niets gedaan, dit is gewoon hoe het is geleverd uit de winkel.
Gewoon plaatsen en maar even stevig doortrappen dus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |