abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:46:40 #1
163650 Greys
pi_152851239
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along

Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."

'Alles geven'

De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."

Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.

De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''

Winnen

Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."

"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
Officiële studio versie

Optreden bij The Voice

2e repetitie in Wenen

En de grote vraag is natuurlijk, welke jurk gaat ze dragen?

Wordt het: #Teamjurk1


Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart


Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood


Of toch: #Teambroekpak


--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---


*G* *O* WE GAAN VOOR DE WINST! *O* *G*

Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:47:24 #2
163650 Greys
pi_152851266
Ik moet zo lachen om dit stukje uit de OP dat ik nu pas zie :D

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

_O- :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152851312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Topfavoriet songfestival antihomo

Oproepje geplaatst
"Ben je voor gelijkheid, stem dan zondag niet op Zweden". Zondag kunnen we sowieso niet stemmen :)

Aram MP3 had vorig jaar ook een grote bek over homo's en eindigde op de vierde plek. Het zal qua stemmen wel meevallen, zoveel last heeft Måns er vast niet van.
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2015 @ 12:48:44 #4
43556 miss_dynastie
pi_152851318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:47 schreef Greys het volgende:
Ik moet zo lachen om dit stukje uit de OP dat ik nu pas zie :D

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

_O- :')
Zei jij dat ooit niet? Dat de vriendschap overduidelijk meer van Trijn af kwam dan van Anouk?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:50:48 #5
163650 Greys
pi_152851375
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zei jij dat ooit niet? Dat de vriendschap overduidelijk meer van Trijn af kwam dan van Anouk?
Voor Anouk was het meer zakelijk denk ik ivm de nieuwe CD die ze samen uitbrachten.
Maar Trijn maakte er meteen BFF's van. Terwijl Anouk na RTL Late Night volgens mij niet één woord meer gezegd heeft over dat nummer _O- En al helemaal niet mee ging en ook geen video met toi toi toi heeft ingesproken, helemaal niks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152851406
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:50 schreef Greys het volgende:
quote:
Op vrijdag 22 mei 2015 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zei jij dat ooit niet
Anouk zei bij RTL late night dat ze 3 kamers had geboekt in Wenen :o
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2015 @ 12:52:17 #7
43556 miss_dynastie
pi_152851420
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor Anouk was het meer zakelijk denk ik ivm de nieuwe CD die ze samen uitbrachten.
Maar Trijn maakte er meteen BFF's van. Terwijl Anouk na RTL Late Night volgens mij niet één woord meer gezegd heeft over dat nummer _O- En al helemaal niet mee ging en ook geen video met toi toi toi heeft ingesproken, helemaal niks.
Maar dat Trijntje ergens zat te kwelen dat Anouk zo'n fijne moeder is en dat Anouk keek van 'help, wie is die vrouw??' Wie postte dat? Ze postte op de dag zelf wel een foto van Trijn met d'r baby, dat suggereert wel meer dan zakelijk contact toch? Aan de andere kant, ik ga ook bij zakelijke contacten op kraamvisite, dus tja...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:53:15 #8
163650 Greys
pi_152851459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:51 schreef capristo het volgende:

[..]

Anouk zei bij RTL late night dat ze 3 kamers had geboekt in Wenen :o
Ja dat was op de avond dat het nieuws bekend werd dat Trijntje zou gaan geloof ik. Daar voelde ze zich vast toe verplicht dat te zeggen, maar daarna had ze er helemaal geen trek meer in denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152851485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat was op de avond dat het nieuws bekend werd dat Trijntje zou gaan geloof ik. Daar voelde ze zich vast toe verplicht dat te zeggen, maar daarna had ze er helemaal geen trek meer in denk ik.
Ze had naar Anouk moeten luisteren :{

  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2015 @ 12:54:07 #10
43556 miss_dynastie
pi_152851491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat was op de avond dat het nieuws bekend werd dat Trijntje zou gaan geloof ik. Daar voelde ze zich vast toe verplicht dat te zeggen, maar daarna had ze er helemaal geen trek meer in denk ik.
Ze voelde zich misschien schuldig omdat ze het verklapt had? Of zou het niet per ongeluk zijn gegaan?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:54:27 #11
163650 Greys
pi_152851499
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat Trijntje ergens zat te kwelen dat Anouk zo'n fijne moeder is en dat Anouk keek van 'help, wie is die vrouw??' Wie postte dat? Ze postte op de dag zelf wel een foto van Trijn met d'r baby, dat suggereert wel meer dan zakelijk contact toch? Aan de andere kant, ik ga ook bij zakelijke contacten op kraamvisite, dus tja...
Ze zullen ook heus wel tof met elkaar omgegaan zijn in de tijd dat ze met dat album bezig waren. Maar het kwam twintig keer meer van de kant van Trijn dan andersom idd volgens mij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2015 @ 12:57:01 #12
43556 miss_dynastie
pi_152851565
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:53 schreef capristo het volgende:

[..]

Ze had naar Anouk moeten luisteren :{

En Anouk mag ook noooooit meer meedoen, met d'r 'dat haal je nooit meer'. Maar fijner nog dat Anouk ook bevestigde dat het alleen om de lol ging :') En dat 'iets strakker' is never nooit gelukt _O-

Oh, en die manager deed het goed na, met zijn 'waheeeee' :')
  vrijdag 22 mei 2015 @ 12:57:46 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_152851585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:54 schreef Greys het volgende:
Maar het kwam twintig keer meer van de kant van Trijn dan andersom idd volgens mij.
Of Anouk verloor het respect voor Trijntje omdat die niet op een bepaald moment naar haar stapte van:
Anouk, maak je dat nummer nog eens af of niet, zo ga ik af als een baksteen in Wenen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 12:59:35 #14
163650 Greys
pi_152851631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Of Anouk verloor het respect voor Trijntje omdat die niet op een bepaald moment naar haar stapte van:
Anouk, maak je dat nummer nog eens af of niet, zo ga ik af als een baksteen in Wenen.
Of ze verloor respect omdat ze merkte dat er daarna maandenlang niets gebeurde om er een toffe act bij te bedenken en dat ze merkte dat het lied ook niet verder uitgewerkt werd.

(Sorry trouwens dat ik het nieuwe deel opende terwijl jij sloot :@ Maar ik was te ongeduldigd)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:01:02 #15
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_152851669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar fijner nog dat Anouk ook bevestigde dat het alleen om de lol ging :')
Heb je gelijk het grootste verschil met vorig jaar mee te pakken. Dat ging niet om de lol, maar om Ilse de Lange die kwam om eens flink uit te halen. (Wat Waylon helemaal niet trok uiteindelijk dus) Da's een pitbull, onder dat zachte accentje, en gegiechel, en die blonde haartjes. Trijn is...vast heel erg lief. Maar geen pitbull.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:01:56 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_152851690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:59 schreef Greys het volgende:
(Sorry trouwens dat ik het nieuwe deel opende terwijl jij sloot :@ Maar ik was te ongeduldigd)
Nee, ik was gewoon lui, en dacht ik doe het zo na de koffie. Geen enkele aanstoot genomen hoor!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2015 @ 13:05:16 #17
43556 miss_dynastie
pi_152851776
Of of of.... Anouk had een roseetje teveel op toen ze zei 'kijk maar in mijn computer, ik boek vast de kamers'.... ze vertelde het ook niet zelf, dat deed die Kees...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 13:06:15 #18
163650 Greys
pi_152851803
Ik snap ook serieus niet dat dit zo gegaan is dit jaar. Zeker als je de twee jaar daarvoor het zo goed deed ga je er toch alles aan doen om niet af te gaan?

Als je als artiest naar het songfestival wilt en gaat, zorg je dat dat je grote focus is in het half jaar ervoor. Dan zorg je dat alles geregeld is en tot in de puntjes verzorgd. Niet dat je op het laatste moment nog moet bepalen wat je aantrekt e.d.

Als je het helemaal in orde maakt van te voren en er knetterhard aan hebt gewerkt dan:
- neemt het publiek in je land het je na afloop niet/minder kwalijk als het dan toch niet scoort, want je hebt er toch zeker alles aan gedaan
- sta je daar zelf véél zelfverzekerder en dat komt je optreden ten goede

Trijntje is wat mij betreft echt door de mand gevallen als 'groot artiest'.
Ik denk dat een minder bekende naam dit veel serieuzer had aangepakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 13:07:19 #19
163650 Greys
pi_152851833
(Alain Clark lijkt me dus ook zo'n type dat het veel te relaxed neemt allemaal :X )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152851911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:07 schreef Greys het volgende:
(Alain Clark lijkt me dus ook zo'n type dat het veel te relaxed neemt allemaal :X )
AUB geen Alain Clark! Ik hoop een jonge frisse inzending.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:10:53 #21
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152851929
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:47 schreef Greys het volgende:
Ik moet zo lachen om dit stukje uit de OP dat ik nu pas zie :D

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

_O- :')
Heel betrokken: "Is morgen je grote optreden? Prima, ik ga naar de Efteling!" :W
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:12:16 #22
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152851981
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat Trijntje ergens zat te kwelen dat Anouk zo'n fijne moeder is en dat Anouk keek van 'help, wie is die vrouw??' Wie postte dat? Ze postte op de dag zelf wel een foto van Trijn met d'r baby, dat suggereert wel meer dan zakelijk contact toch? Aan de andere kant, ik ga ook bij zakelijke contacten op kraamvisite, dus tja...
Goedkope babysitter regelen is ook heel zakelijk. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 13:13:06 #23
163650 Greys
pi_152852012
Anouk heeft zich gewoon doodgeschaamd dat haar naam aan deze aanfluiting verbonden was. Maar ze kon waarschijnlijk ook niet zeggen 'mijn god doe normaal Trijn, je krijgt dit nummer niet want je maakt er toch een teringzooi van'. Want ze moesten immers nog samenwerken aan dat album. Wat een kutsituatie eigenlijk voor Anouk :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 22 mei 2015 @ 13:14:53 #24
163650 Greys
pi_152852077
Het valt me ook op dat Anouk op Twitter alleen het linkje naar waar het album te bestellen is heeft gepost, 'new album out now'. Helemaal GEEN WOORD over het songfestival of het nummer oid _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:23:48 #25
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152852390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:06 schreef Greys het volgende:
Ik snap ook serieus niet dat dit zo gegaan is dit jaar. Zeker als je de twee jaar daarvoor het zo goed deed ga je er toch alles aan doen om niet af te gaan?

Als je als artiest naar het songfestival wilt en gaat, zorg je dat dat je grote focus is in het half jaar ervoor. Dan zorg je dat alles geregeld is en tot in de puntjes verzorgd. Niet dat je op het laatste moment nog moet bepalen wat je aantrekt e.d.

Als je het helemaal in orde maakt van te voren en er knetterhard aan hebt gewerkt dan:
- neemt het publiek in je land het je na afloop niet/minder kwalijk als het dan toch niet scoort, want je hebt er toch zeker alles aan gedaan
- sta je daar zelf véél zelfverzekerder en dat komt je optreden ten goede

Trijntje is wat mij betreft echt door de mand gevallen als 'groot artiest'.
Ik denk dat een minder bekende naam dit veel serieuzer had aangepakt.
Wel heel Nederlands. Om even te vloeken in de kerk door over voetbal te beginnen :P , Het hele gebeuren doet me denken aan een paar jaar terug. Nederland komt tot in de finale van het WK 2010, kon nog bijna winnen. Eerstvolgende toernooi, EK 2012, worden we roemloos uitgeschakeld in de voorronde zonder ook maar 1 match te winnen. :')
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')