abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152847589
wij hebben vuil en condens vorming binnen verschillende dubbel glas ramen. waarschijnlijk is het dus lek. in elk geval is het bij ruiten die ouder zijn dan 10 jaar. nu lees ik dat je deze moet vervangen. maar ik kom ook Condensys tegen een bedrijf dat het volgende doet: herstelt lek, blind geslagen, vocht, condens of een blauwe waas in uw isolatieglas / dubbelglas of thermopane glas!
Heeft iemand ervaring hier mee?
alvast bedankt
Philippe
pi_152847709
Wij hebben zo ook een aantal ramen en ik lees dus uit interesse ff mee ^O^
pi_152847809
quote:
De kosten van het repareren van dubbel of islolatie beglazing bedragen gemiddeld tussen ¤ 45,- en ¤ 95,- per M2, zonder voorrijkosten in geheel Nederland. Dit is aanzienlijk goedkoper dan dat er een nieuw raam moet worden geplaatst.
Nieuw glas kost ook 45 euro per m2. Daar komt natuurlijk nog wel uurloon bij voor het plaatsen als je het zelf niet kan, maar toch zou ik dan liever kiezen voor een nieuwe ruit. Zeker als de oude beglazing gewoon dubbel glas is en de nieuwe ruit HR++.

80% besparing t.o.v. een nieuwe ruit laten plaatsen lijkt mij dus een beetje onzin.

En daarbij, bepaalde isolatieglas soorten zijn gevuld met iets anders dan lucht, als je deze laat reinigen gaat de isolatiewaarde achteruit.
quote:
De verschillen in warmte-isolatie worden bovendien bereikt doordat verschillende spouwbreedten al dan niet in combinatie met een andere spouwvulling dan lucht, bijvoorbeeld Argon of Krypton toegepast worden.
(bron Wikipedia).

[ Bericht 13% gewijzigd door usernaamvergeten op 22-05-2015 10:39:18 ]
pi_152847961
Vorige reactie is niet doorgekomen, dus beknoot nog eens:

Vrienden van me hebben karen aangekloot met een bedrijf dat beloofde de lekke ramen te fixen. Na tig pogingen toch alle ramen vervangen. Hadden ze dat direct gedaan dan waren veel kosten ze bespaard gebleven.

Ik heb er te weinig verstand van om hierover te oordelen, dus kan je eigenlijk niet verder helpen.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 15:17:04 #5
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152855756
Klinkt als het ideale moment om je ramen in te ruilen voor HR++.
pi_152855885
Tip ts echt Vervangen en zelf schilderen.
Wat was de oorzaak trouwens?
Ik zwaai naar dieren.
pi_152858742
Toevallig een opstalverzekering met glas? In sommige gevallen worden lekke ramen vergoed. En zoniet maar wel een glasverzekering, gewoon de buurkinderen een middag bij je in de tuin laten voetballen
pi_152871672
Dank voor alle tips.

oorzaak weet ik niet..om eerlijk te zijn.

denk dat ik ga vervangen....HR++

en ga de verzekering even nakijken.

en die buurkinderen...eum moeten dan 5 ramen op verschillende verdiepingen kapot schieten..zou kunnen want ze hebben allemaal slechte ogen :)
pi_152875693
Wij hebben ook lekke ramen. Wij gaan ze ook vervangen. Als tip gekregen van tussenpersoon van de verzekeringsmaatschappij: laat ze vervangen en op de factuur gewoon ramen vervangen. Dan schijnt de (glas)verzekering het gewoon te vergoeden. Als erop staat vervangen lek raam dan niet.

Wij hebben er inmiddels 5 lek, 1 is al vervangen. Wetende dat de andere ook allemaal lek zullen gaan.
Alle huizen in onze wijk die dezelfde levering glas hebben gehad, hebben het zelfde probleem.
pi_152875748
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 23:53 schreef philli het volgende:
Dank voor alle tips.

oorzaak weet ik niet..om eerlijk te zijn.

denk dat ik ga vervangen....HR++

en ga de verzekering even nakijken.

en die buurkinderen...eum moeten dan 5 ramen op verschillende verdiepingen kapot schieten..zou kunnen want ze hebben allemaal slechte ogen :)
Yup gewoon vervangen.
Whatever...
pi_152876109
Ik vraag me af hoe ze een lek dubbelglas technisch uberhaupt kunnen repareren. k zie het alleen voor me als ze het raam eruit halen en het naar hun werkplaats brengen onder speciale gecontroleerde omstandigheden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_152876177
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vraag me af hoe ze een lek dubbelglas technisch uberhaupt kunnen repareren. k zie het alleen voor me als ze het raam eruit halen en het naar hun werkplaats brengen onder speciale gecontroleerde omstandigheden.
op de website staat het beschreven als zijnde gaatje boren en dan vloeistof in de ramen spuiten.
pi_152876181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 09:50 schreef philli het volgende:

[..]

op de website staat het beschreven als zijnde gaatje boren en dan vloeistof in de ramen spuiten.
Ik ga dat vandaag dan eens lezen en ze flink uitlachen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 10:12:17 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_152876416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 08:54 schreef MeisjeEmmen1986 het volgende:
Wij hebben ook lekke ramen. Wij gaan ze ook vervangen. Als tip gekregen van tussenpersoon van de verzekeringsmaatschappij: laat ze vervangen en op de factuur gewoon ramen vervangen. Dan schijnt de (glas)verzekering het gewoon te vergoeden. Als erop staat vervangen lek raam dan niet.

Wij hebben er inmiddels 5 lek, 1 is al vervangen. Wetende dat de andere ook allemaal lek zullen gaan.
Alle huizen in onze wijk die dezelfde levering glas hebben gehad, hebben het zelfde probleem.
Fijne tussenpersoon. Technisch valt dit gewoon onder verzekeringsfraude nml.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')