Dat, en zaken als sterftecijfers, geld.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mogelijk zijn ze bang dat de echtgenoot proces gaat voeren als ze tijdens opname dood gaat omdat hij denkt dat het zks haar niet genoeg/teveel/verkeerd behandeld heeft.
Dit zit er achter dat denk ik ook, Amerika heeft nu eenmaal een schade claim cultuurquote:Op donderdag 21 mei 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Mogelijk zijn ze bang dat de echtgenoot proces gaat voeren als ze tijdens opname dood gaat omdat hij denkt dat het zks haar niet genoeg/teveel/verkeerd behandeld heeft.
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:28 schreef firefly3 het volgende:
Als anorexia een ziekte is, waarom hebben mannen dat niet?
quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:28 schreef firefly3 het volgende:
Genoeg ziektes die een voorkeur hebben voor geslacht.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:28 schreef firefly3 het volgende:
Er zijn ook mannen met anorexia.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 08:28 schreef firefly3 het volgende:
Dat systeem daar is al net zo ziek als deze dame, kortom.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 09:54 schreef Stompzinnig het volgende:
Heel erg triest, maar dankzij de manier waarop zorg in de vs werkt niet heel gek dat ze haar niet graag behandelen.
Het ziekenhuis en de artsen kunnen financieel uitgekleed worden als ze overlijdt, en voor de artsen verkleint één sterfgeval al de kans op een succesvolle carriere.
Als je op dat punt komt? Met de gedachte dat eigenlijk elke handeling al fataal kan zijn.quote:
Volgens mij staat dat niet zo in de OP... Maar iig. ruikt het naar een gevalletje handen niet willen branden. Commerciele zorgverzekeraars laten liever iemand doodgaan dan onkosten te maken en ziekenhuizen zijn bang voor schadeclaims. Lange leve de privatisering en de claimcultuur......quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij was het punt dat zij juist wel een risicogeval is, in die mate dat het ziekenhuis bang is dat het haar netto geld gaat kosten op de een of andere manier.
Botten wegen gemiddeld bij een persoon van 1m70 zo'n 10 kilo. Maar van haar botten zal niet zoveel over zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Als je te dom bent om te kunnen begrijpen dat er bij anderen psychisch andere zaken, verlangens en obstakels spelen dan bij jezelf moet je gewoon je mond dicht houden.
Dom bekrompen kansloos gedoe
19kg, woog een hoofd niet alleen al 7kg?
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op donderdag 21 mei 2015 21:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Anderzijds begrijp jij nu blijkbaar niet dat het voor andere mensen moeilijk kan zijn om dit te begrijpen.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Als je te dom bent om te kunnen begrijpen dat er bij anderen psychisch andere zaken, verlangens en obstakels spelen dan bij jezelf moet je gewoon je mond dicht houden.
Dom bekrompen kansloos gedoe
Tja, het publieke zorgbestel wat wij vroeger hadden was zo gek nog niet. Wanneer gaat het in Nederland zo ver zijn? Domme vraag. Het is al zo ver, zie de kankerpatiënten die niet worden behandeld en met een kluitje in het riet worden gestuurd.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat niet zo in de OP... Maar iig. ruikt het naar een gevalletje handen niet willen branden. Commerciele zorgverzekeraars laten liever iemand doodgaan dan onkosten te maken en ziekenhuizen zijn bang voor schadeclaims. Lange leve de privatisering en de claimcultuur......
Dat begrijp ik wel, maar in dat geval zou je dus niets meer mogen zeggen. Het was een duidelijke leidraad: Als je niet mee kunt voelen met TS, reageer dan niet. Dat zegt niets over mijn begrip ten opzichte van een nitwit.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Anderzijds begrijp jij nu blijkbaar niet dat het voor andere mensen moeilijk kan zijn om dit te begrijpen.
Het is een beetje de pot die de ketel verwijt. Hij bekijkt het vanuit het praktische perspectief: eet gewoon wat (in een eerder stadium) en het probleem is opgelost. Hij ziet niet de psychische/mentale hindernissen die ze hebben of zichzelf opleggen. Zo gek is dat toch niet? Het is voor de meeste mensen moeilijk om dat te begrijpen. Overgewicht krijgen gaat heel erg gemakkelijk, je eigen hormonen die je ertoe aanzetten om veel te calorierijk voedsel veel te veel te eten aangezien dat mechanisme is afgestemd op een levenssituatie waarin voedsel gemiddeld hooguit 50 kcal/100 gram (heel veel groenten en als je geluk hebt een beetje vlees) bevat. Er is geen vergelijkbaar feedbackmechanisme wat je minder doet eten, dat is iets wat uit de psyche komt. Dat is moeilijker te begrijpen, in het bijzonder als je het zelf niet hebt meegemaakt. Hoe kan het dat je daarmee doorgaat terwijl (in het eerdere stadium) je lichaam heel de dag zeurt dat het honger heeft en je weet dat een beetje eten die honger doet verdwijnen?
Ik weet dat anorexia het gevolg is van bepaalde psychische/psychiatrische problemen: perfectionisme, onzekerheid, iets uit je jeugd wat je niet verwerkt hebt, controledwang en dit aangrijpen om controle uit te oefenen etc.
Hoe dat alles tot dit zelfdestructieve gedrag leidt begrijp ook ik niet.
Haar Cw-waard is natuurlijk een stuk gedaald.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 16:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze moet serieus oppassen dat ze niet wegwaait.met windkracht 7-8 wordt het toch wel al echt gevaarlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |