abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:29:42 #51
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152852575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:23 schreef livelink het volgende:
En nerf blijft hier ook heel populair. Afgelopen meivakantie zijn ze volop gebruikt en zijn er ook hele hindernisbanen in de speeltuin gemaakt. Ik moet nu alleen nodig nieuwe pijltjes kopen, want die zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.
Het is zo jammer: we hebben een park/speeltuin achter ons huis, maar daar kunnen ze niet spelen zonder dat het jongere grut iedere afgeschoten pijl pikt. Die kinderen zijn dan meestal met hun kindermeisje, wiens belangrijkste taak het is ervoor te zorgen dat hun grut niet gaat gillen en tieren omdat ze iets niet mogen, en dus kan mijn grut niet lekker spelen :( En nee, een andere plek uitzoeken werkt niet: dan zie je 3 jongens van rond de 11 rennen met een mob van 12 kleintjes erachteraan :D
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:33:19 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852697
Ach, dat is echt jammer, ja. Ik heb ze natuurlijk wel gezegd dat ze rekening moesten houden met kleinere kinderen in de speeltuin, maar heb geen klachten gehoord. Dus dat is allemaal in goede harmonie gegaan. Per slot van rekening is de speeltuin ook nog wel voor de 11-jarigen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152852722
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 22 mei 2015 @ 13:39:21 #54
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152852893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:34 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 22 mei 2015 @ 13:40:40 #55
5428 crew  miss_sly
pi_152852958
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
Wat goed van haar! Ik hoop dat het beloond wordt met het juiste advies om in de expressieklas terecht te kunnen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:01:37 #56
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152862012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 13:21 schreef livelink het volgende:
Ze heeft zich er bij neergelegd dat het niet gaat lukken, Gao. Maar nu is ze er wel extra op gebrand dat haar 2e keus wel zal lukken.
Probleem is ook dat ze tegelijkertijd naar een hoger niveau wil (zit nu op kader en wil naar TL). Daarvoor moest ze op haar huidige school gemiddeld voor alle vakken een 7,5 hebben. Dat heeft ze nu inmiddels, maar haar mentor heeft gisteren nog niet toegezegd dat het advies naar de nieuwe school ook TL zal worden. Hij heeft ons gisteren wel toegezegd dat ze al haar docenten een advies laten uitbrengen en op basis daarvan zal het advies aan haar nieuwe school worden gegeven.
Hij verwachtte wel dat alle docenten mee zouden gaan met het TL-advies.

En ja, dat is belangrijk want op haar nieuwe school hebben ze een expressieklas, maar die hebben ze alleen voor TL. En het is juist de expressieklas waar ze nu zo graag heen wil. Vorig jaar wilde ze al naar die expressieklas, maar dat lukte toen niet vanwege haar kaderadvies. Had ze vorig jaar maar TL-advies gehad, dan was ze direct naar de expressieklas gegaan en hadden we nu niet dit gedoe.
TL? is dat een Nederlandse term?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152862099
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:01 schreef sararaats het volgende:

[..]

TL? is dat een Nederlandse term?
:Y Theoretische leerweg.
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:05:25 #58
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_152862119
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:Y Theoretische leerweg.
aha ok
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_152862136
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:04 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:Y Theoretische leerweg.
Oude mavo toch?
  vrijdag 22 mei 2015 @ 19:39:43 #60
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152862995
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2015 19:06 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Oude mavo toch?
Ja, klopt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 12:01:03 #61
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152878143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef trui het volgende:

[..]

Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig. :{w :)

Wat leuk, jullie vissen! <3
Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!
Bij mijn oudste dochter is dat ook het geval. Ik merk dat ze daar toch wat zelfverzekerder van wordt :)
Ze had met name voor taal een hoge percentielscore (96), dus dat komt vast goed op het gymnasium.
De andere percentielscores waren 66 voor rekenen, 72 voor wereldoriëntatie en voor het totaal 85.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152879310
Knap hoor van je dochter Livelink! Ik hoop dat ze snel naar een school kan waar ze graag naartoe zou willen. Dat heeft ze wel verdiend na zo hard werken. :Y

Mijn zoon D. (groep 5) zit met een motivatieprobleem en ik weet niet goed wat ik ermee moet. Hij heeft tot nu toe nooit hoeven leren en dus ook nooit leren leren. Huiswerk maken of leren vindt hij nutteloos want hij weet en kent het toch allemaal wel en als hij dan een 8 haalt is het prima. Op school doet hij met alle vakken goed mee en hij maakt zijn werk. Waar voor hem het probleem lijkt te liggen is dat hij een gruwelijke hekel aan herhaling heeft. Hij onthoudt ontzettend veel na één keer iets gehoord of gezien te hebben, vaak woordelijk. Dat laat hij in de klas ook merken door tegen de meester te zeggen dat bepaalde stof vorige week al behandeld is. Zijn cijfers zijn goed, maar zijn meester geeft aan dat D. wel meer kan en dat hij meer verwacht van D.
Ik vind het persoonlijk jammer omdat ik verwacht dat hij met deze instelling een keer gaat vastlopen. Hij gaat met de jaren meer huiswerk krijgen en de lesstof wordt complexer en meer.

En anderzijds ben ik zelf best een streber terwijl het mij ook altijd gemakkelijk afging. :@ Ik neem voor mijzelf geen genoegen met een 8 als ik weet dat het ook een 9 of 10 kan zijn met een klein beetje moeite. Dit probeer ik niet op D. over te brengen, maar ik probeer hem wel te stimuleren om zijn huiswerk te maken en te leren.

Dus.. wat te doen?
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:27:08 #63
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152879665
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbiedt waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijs op 23-05-2015 13:36:51 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152879926
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:27 schreef Grijs het volgende:
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbied waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 13:42:17 #65
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152879977
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:39 schreef appelsap het volgende:

[..]

Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt. Hoe zijn zijn resultaten op groep 6 niveau?
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152880106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:42 schreef Grijs het volgende:

[..]

De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt.
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk. :o
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.

Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
  zaterdag 23 mei 2015 @ 14:20:41 #67
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_152880812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef appelsap het volgende:

[..]

Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk. :o
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.

Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
Als de resultaten in groep 6 zo goed zijn, is het een beetje raar om van de resultaten in groep 5 uit te gaan (die overigens gewoon goed zijn)...
Veel succes met je gesprek!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_152880878
Ik Dacht precies wat Grijs nu zegt! Klinkt alsof hij niet genoeg uitdaging krijgt en dus wat nochalant wordt/is. En als zelfs zijn resultaten bij groep 6 bovengemiddeld zijn dan vind ik dat wel een duidelijk signaal.
pi_152891112
Ik vind de motivatie om hem dan maar niet mee te laten doen met groep 6 omdat hij "maar" een 8 haalt terwijl hij beter kan, niet echt logisch. Volgens mij gaat hij zo alleen maar onderpresteren en dat maak je m.i. alleen maar groter door hem dan ook nog groep 6 stof (die misschien een heel klein beetje meer uitdaging biedt) aan te bieden...
Het gaat hem blijkbaar erg makkelijk af, dat is ergens handig, maar de basisschool is natuurlijk ook wel de plek om een goede basis te leggen, te leren leren... en dat leert hij nu niet.

Lijkt me als school ook lastig om met een goed passend aanbod te komen, aan de andere kant is er ook wel materiaal voor verdieping/verbreding, lijkt me dat ze toch wel enigzins iets zouden moeten kunnen daarmee.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 24 mei 2015 @ 12:08:14 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_152911633
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.

En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK

Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 mei 2015 @ 12:14:16 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_152911753
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:08 schreef Moonah het volgende:
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.

En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK

Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 24 mei 2015 @ 13:18:43 #72
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_152913117
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 12:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet :@
Dat als je er eentje gedaan hebt, je bij de derde denkt "jaja, nou weet ik het wel...."
pi_152920417
Hahaha Moonah! Heeft iemand dat jou echt zo voorgelegd? :D

Ik vind die gesprekken met leraren dus best wel moeilijk. Ik heb alleen een beeld van D. thuis (en van wat hij mij vertelt) en ik weet niet altijd of dat beeld in overeenstemming is met hoe hij zich op school presenteert. Daarnaast wil ik tegenover de leraar niet het gevoel hebben dat ik overdrijf, zo van; mijn kind kan alles, weet alles... Tot nu toe laat ik daarom de gesprekken en ideeën vaak vanuit school komen in plaats vanuit mijzelf.
En daarbij speelt mee dat ik niet altijd heel betrokken ben met het hele schoolgebeuren omdat ik zelf studeer, werk en stageloop waardoor ik hem zelf vaak niet kan ophalen. Ik ben best geneigd om ja en amen te zeggen omdat ik dan denk dat zij het wel zullen weten.
Moeilijk. Ik besef me als ik die reacties van jullie lees dat ik wel de punten bespreekbaar moet maken die ik opmerk en waar ik vind dat D tegenaan loopt. Anders gaat er waarschijnlijk sowieso weinig veranderen.
  zondag 24 mei 2015 @ 21:51:40 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_152929268
Ik vond het ook altijd zo moeilijk om in gesprek te komen met school en leerkrachten, appelsap.
Ook één van de redenen dat ik me wel meer met school ben gaan bemoeien. Het klinkt niet helemaal eerlijk, maar als je in de MR zit, is het wel makkelijker om in contact te komen.

Toen ik hier net in OUD was, was er iemand die schreef dat het echt verschil kon maken voor je kind als je als ouder meer betrokken was. Ik weet nog hoe boos ik daarom werd, omdat het niet uit zou moeten maken. Maar ik heb het toch op één of andere manier in mijn oren geknoopt en toen het allemaal moeizaam ging met mijn jongste en ik alleen maar dagelijks contact had met school om te horen hoe erg hij zich nu weer had misdragen, heb ik toch besloten me ook op een andere manier in te zetten op school. Ik weet niet of het uiteindelijk verschil heeft gemaakt, maar het is voor mezelf wel een manier geweest om makkelijker met leerkrachten te kunnen praten. En ik communiceer ook wel veel via de mail, dat vind ik makkelijker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_152931053
Mooi voorbeeld Moonah! Wie weet ook voor de leerkracht van D. een eyeopener...
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')