Het is zo jammer: we hebben een park/speeltuin achter ons huis, maar daar kunnen ze niet spelen zonder dat het jongere grut iedere afgeschoten pijl pikt. Die kinderen zijn dan meestal met hun kindermeisje, wiens belangrijkste taak het is ervoor te zorgen dat hun grut niet gaat gillen en tieren omdat ze iets niet mogen, en dus kan mijn grut niet lekker spelen En nee, een andere plek uitzoeken werkt niet: dan zie je 3 jongens van rond de 11 rennen met een mob van 12 kleintjes erachteraanquote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:23 schreef livelink het volgende:
En nerf blijft hier ook heel populair. Afgelopen meivakantie zijn ze volop gebruikt en zijn er ook hele hindernisbanen in de speeltuin gemaakt. Ik moet nu alleen nodig nieuwe pijltjes kopen, want die zijn niet allemaal ongeschonden uit de strijd gekomen.
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:34 schreef Cathmar het volgende:
Ik vind het wel heel knap dat ze zo goed weet wat ze wil LL!
Wat goed van haar! Ik hoop dat het beloond wordt met het juiste advies om in de expressieklas terecht te kunnen!quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook, Cathmar. Ze is echt zo gegroeid het afgelopen jaar. Vanaf het moment dat ze besloten had wat ze wou heeft ze er ook alles aan gedaan. Ze heeft hard gewerkt om de cijfers naar die 7,5 gemiddeld te krijgen en ze heeft ons achter de vodden gezeten om een andere school te zoeken. Die ambitie herken ik helemaal niet bij mezelf en ik vind het echt mooi om te zien.
TL? is dat een Nederlandse term?quote:Op vrijdag 22 mei 2015 13:21 schreef livelink het volgende:
Ze heeft zich er bij neergelegd dat het niet gaat lukken, Gao. Maar nu is ze er wel extra op gebrand dat haar 2e keus wel zal lukken.
Probleem is ook dat ze tegelijkertijd naar een hoger niveau wil (zit nu op kader en wil naar TL). Daarvoor moest ze op haar huidige school gemiddeld voor alle vakken een 7,5 hebben. Dat heeft ze nu inmiddels, maar haar mentor heeft gisteren nog niet toegezegd dat het advies naar de nieuwe school ook TL zal worden. Hij heeft ons gisteren wel toegezegd dat ze al haar docenten een advies laten uitbrengen en op basis daarvan zal het advies aan haar nieuwe school worden gegeven.
Hij verwachtte wel dat alle docenten mee zouden gaan met het TL-advies.
En ja, dat is belangrijk want op haar nieuwe school hebben ze een expressieklas, maar die hebben ze alleen voor TL. En het is juist de expressieklas waar ze nu zo graag heen wil. Vorig jaar wilde ze al naar die expressieklas, maar dat lukte toen niet vanwege haar kaderadvies. Had ze vorig jaar maar TL-advies gehad, dan was ze direct naar de expressieklas gegaan en hadden we nu niet dit gedoe.
aha okquote:
Ja, klopt.quote:
Fijn trui, dat Willem ook een cito-uitslag heeft dat past bij hem en de toekomstige school!quote:Op donderdag 21 mei 2015 23:10 schreef trui het volgende:
[..]
Goede vraag! Ik weet niet zeker of hij er zin in heeft, volgens mij vindt hij het wel een beetje spannend. Hij ziet vooral op tegen 't huiswerk. (en ik ben ook wel benieuwd of hij dat een beetje op zal kunnen brengen). We zullen zien! Hij is wel echt toe aan een volgende fase, op z'n huidige school vindt ie alles ineens toch wel erg kinderachtig.
Wat leuk, jullie vissen! <3
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:27 schreef Grijs het volgende:
De meester geeft aan dat hij meer verwacht van D., misschien helpt het dan als hij meer eist van D. En dus stof aanbied waar D. moeite voor moet doen.
(Ja het klinkt zo simpel, maar is vaak zo lastig voor elkaar te krijgen op school).
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt. Hoe zijn zijn resultaten op groep 6 niveau?quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:39 schreef appelsap het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt inderdaad lastig voor school en enigszins tegenstrijdig.
D. mag dus af en toe meedoen met lessen van groep 6 zodat hij meer uitdaging heeft en dat vond hij erg leuk. Daartegenover staat wel dat D. moet laten zien wat hij kan en dat doet hij niet of niet voldoende. Zijn resultaten worden iig niet beter omdat D zoiets heeft van; ja maar ik heb toch een 8, waarom moet het dan nog hoger? (wat ik dan ook weer snap..)
Vervolgens heeft de meester zoiets van; dan laat ik D dus niet meedoen met groep 6 want andere kinderen halen ook een 8 en die laat ik ook niet meedoen.
Andere vormen van meer uitdaging zijn er blijkbaar niet op school.
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:42 schreef Grijs het volgende:
[..]
De meester is tegenstrijdig, want hij geeft zelf aan dat D. meer kan. En daarom mag D. meedoen met groep 6. Niet omdat hij een 8 haalt.
Jammer dat de school niet meer biedt, veel andere scholen doen dat wel.
Als de resultaten in groep 6 zo goed zijn, is het een beetje raar om van de resultaten in groep 5 uit te gaan (die overigens gewoon goed zijn)...quote:Op zaterdag 23 mei 2015 13:48 schreef appelsap het volgende:
[..]
Hm zo had ik er nog niet naar gekeken maar je hebt gelijk.
Ik denk dat ik binnenkort maar eens een gesprek aanvraag. D. wordt voor zover ik weet wel regelmatig in het team besproken om te zien wat ze hem kunnen bieden. In het verleden zat hij in een plusgroepje. Volgens mij nu nog maar daar hoor ik eigenlijk nooit wat over, dus ik vraag me af hoe actief dat nog is.
Hij heeft ook een tijd RT gehad. Misschien moet ik dat maar weer eens opperen omdat ze voor zover ik begreep daar aandacht besteden aan leerproblemen.
De school probeert wel veel te doen en mee te denken.
Aanvulling: resultaten op groep 6 niveau zijn goed en bovengemiddeld. Hij doet voornamelijk mee met rekenen en soms aardrijkskunde en geschiedenis.
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem nietquote:Op zondag 24 mei 2015 12:08 schreef Moonah het volgende:
Vraag de meester of hij de term 'onderpresteren' kent.
En wat betreft herhaling....
Vraag de meester of hij weet welk liedje dit is:
Z GNDS KMT D STMBT T SPNJ WR N
Als hij het weet vraag je of hij weet welk lied dit is:
WLHLMS VN NSSW BN K VN DTSN BLT
En daarna dit:
LTD S KRTJKJ ZK
Eens kijken wat hij zelf van herhaling vindt als hij het kunstje eenmaal kent. Voor míj was dit wel een eyeopener..
Dat als je er eentje gedaan hebt, je bij de derde denkt "jaja, nou weet ik het wel...."quote:Op zondag 24 mei 2015 12:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
Wat is de gedachte achter die liedjes raden? ik snap hem niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |