Officiële studio versiequote:Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along
Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.
Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."
"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."
'Alles geven'
De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."
Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.
De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''
Winnen
Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."
"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart
Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood
Of toch: #Teambroekpak
--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---
![]()
WE GAAN VOOR DE WINST!
![]()
Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
mag het weten
Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het ideequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja hoe kon ik dat vergeten, daar zijn we zo goed in
Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft..quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zal proberen er niet over door te zeiken hoor want ik sta ook echt open (echt) voor andere goede opties, maar hebben we de laatste jaren al eens een ECHT vanuit je tenen zweterig soulfunknummer op het Eurovisiepodium gehad dan...? Zo eentje dat de zaal en de huiskamers wegblaast?
ESC in NL na al die tijd, opening op het Vrijthof door Rieu. Zie het nu al voor mequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het idee![]()
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh zo, ja mee eens. Al gaat Marco Borsatoweet zeker dat hij wel een goede act kan neerzetten met zijn Symphonica in Rosso ervaring, kan hem niet uitstaan, maar weet zeker dat hij het beter zou aanpakken dan Trijn. Gewoon erheen met volle overtuiging: dit is mijn ding, hiermee ga ik winnen.
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verbotenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
Ik ben niet zo op de hoogte van de precieze taken van de regisseur.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Hm, ik noemde hem in de emooooootie van de teleurstelling een klojo net, maar als ik dit zo hoor... hij had natuurlijk ook verdomd weinig om mee te werken![]()
Dus toch O'genequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.
Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
Is maar net de vraag hoe jong je ze wilt sturen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verboten
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer lieverquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
Zou al schelen als NL niet zo krenterig is met de bijdrage aan het hele circus. Als Engeland, FR, DLD enzo zich inkopen in de finale, waarom NL niet als een van de weinige die al vanaf het begin meedoet?
Ook prima, vind het sowieso niet gek dat je continu faalt als je doelbewust geen grote zak met geld op tafel smijt waar onze afvaardiging het maar mee moet doen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigenquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.
Ik zou eerst een goed nummer & concept bedenken en daarna de artiest(en) uitzoeken die dat het beste kunnen zingen. Andersom kan in principe ook, maar dan moet je als songwriters dus een nummer schrijven dat heel goed bij een artiest past. "Walk Along" is een liedje dat erg slecht bij Trijntje paste, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:
quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:
[..]
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft..
Ik heb niet de indruk dat geld de oorzaak is dat 'we' het dit jaar hebben verprutst.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever
Dat wordt dan weer zo'n 13 in een dozijn dance plaatjequote:Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:
[..]
Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
De vocalist moet dan dus Waylon zijnquote:Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.
Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.
Oh ja, dat is echt absoluut m'n smaak niet. Maar m'n punt was meer dat ik niet echt Nederlandse artiesten weet die goed bij m'n eigen smaak passen, dus wellicht ben ik gewoon een lastig persoon.quote:Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:
[..]
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.
Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |