abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152786195
quote:
Trijntje Oosterhuis presenteert Songfestivallied Walk Along

Trijntje Oosterhuis heeft donderdag het nummer bekendgemaakt waarmee ze Nederland op het Eurovisie Songfestival in 2015 zal gaan vertegenwoordigen. Het nummer heet Walk Along. Het lied werd geschreven door Anouk, die in 2013 al meedeed aan het Eurovisie Songfestival.

Volgens Oosterhuis kreeg ze veel 'kracht' van Anouk, die haar tijdens de opnames van het nummer bijstond. "Ze gaat ook zeker mee naar het Songfestival", onthult Oosterhuis. "Ze is enorm betrokken."

"Waarom niet nu?", zegt Oosterhuis over haar eigen deelname. "Ik vond het super cool wat Anouk gedaan heeft en Ilse en Waylon. Ik durf het nu ook. Het is wel best spannend."

'Alles geven'

De zangeres is zeer positief over het nummer Walk Along, waarop Anouk meezingt in de koortjes. "Je moet alles geven. Wat ik ook altijd zeg als coach bij The Voice: je moet niks komen halen, je moet het brengen. Hopelijk krijg je dan de plek waar je recht op hebt."

Oosterhuis vindt het nummer fris, catchy en anders dan je van haar zou verwachten. De eerste keer dat het nummer op de radio te horen was, noemt ze een mooi moment. "Het is zo spannend, maar tegelijkertijd ook zo leuk.'' Na het liedje brak er luid applaus uit in de studio in Hilversum van AvroTros.

De zangeres heeft veel zin in het liedjesfestijn, dat in mei plaatsvindt. "Ik heb hele leuke verhalen gehoord van collega's.'' Daarnaast vindt de zangeres het een eer om ons land te vertegenwoordigen. En: "Als zangeres hoort een keer meedoen aan het songfestival er gewoon bij.''

Winnen

Ook programmamaker en songfestivalkenner Cornald Maas is bijzonder enthousiast over het nummer van Trijntje Oosterhuis. "Het zou best kunnen winnen", zo is hij van mening. "Dat heb ik in jaren niet gehad dat ik dat onmiddellijk bij een Nederlandse inzending had."

"In tegenstelling tot Birds is dit nummer heel catchy", aldus songfestivalcommentator Jan Smit. Hij prijst Anouk voor de compositie en hij vergelijkt het met oude songfestivalhits. Dit jaar was Smit erg kritisch over The Common Linnets.
Officiële studio versie

Optreden bij The Voice

2e repetitie in Wenen

En de grote vraag is natuurlijk, welke jurk gaat ze dragen?

Wordt het: #Teamjurk1

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of wordt het toch: #Teamjurk-2-zwart

Of heel misschien: #Teamjurk-2-rood

Of toch: #Teambroekpak

--- --- --- And the most important thing, everyone --- --- ---

*G* *O* WE GAAN VOOR DE WINST! *O* *G*

Haar beste optreden tot nu toe voor dit liedje?
mag het weten
pi_152786217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Augmented reality!!!
Ha, kom maar door met Rieu :D
mag het weten
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 12:36:42 #3
43556 miss_dynastie
pi_152786229
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh ja hoe kon ik dat vergeten, daar zijn we zo goed in *O*
Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het idee :@
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 12:37:26 #4
375570 crew  Cyan9
pi_152786242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zal proberen er niet over door te zeiken hoor want ik sta ook echt open (echt :P ) voor andere goede opties, maar hebben we de laatste jaren al eens een ECHT vanuit je tenen zweterig soulfunknummer op het Eurovisiepodium gehad dan...? Zo eentje dat de zaal en de huiskamers wegblaast?
Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft.. :X
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_152786257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik hoor het cynisme, maar er was ook geen geld. Als Andre uit eigen zak zou willen bijspringen, kan het best. Hij heeft het alleen echt niet nodig, dus het is puur om de eer. En wat een eer, om je land te mogen vertegenwoordigen! Ik krijg serieus al tranen in mijn ogen bij het idee :@
ESC in NL na al die tijd, opening op het Vrijthof door Rieu. Zie het nu al voor me :@
mag het weten
pi_152786259
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oh zo, ja mee eens. Al gaat Marco Borsato :r weet zeker dat hij wel een goede act kan neerzetten met zijn Symphonica in Rosso ervaring, kan hem niet uitstaan, maar weet zeker dat hij het beter zou aanpakken dan Trijn. Gewoon erheen met volle overtuiging: dit is mijn ding, hiermee ga ik winnen.
Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.

Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
pi_152786286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
Misschien moet Nederland eens wat jongere artiesten sturen. En als we dat dan doen, dan graag niet een meid van 18 die eruit ziet alsof ze 40 is, zoals we in 2010 deden.
Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verboten :W
mag het weten
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:39:19 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152786288
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Hm, ik noemde hem in de emooooootie van de teleurstelling een klojo net, maar als ik dit zo hoor... hij had natuurlijk ook verdomd weinig om mee te werken :@ :D
Ik ben niet zo op de hoogte van de precieze taken van de regisseur. :@
Ik zie een regisseur als de persoon die zich vooral met het camerawerk bezig moet houden, om het plaatje op het podium zo goed mogelijk over te brengen via het beeld. Vorig jaar ging dat perfect, omdat er ook een mooi plaatje was om in beeld te brengen.

Dat plaatje lijkt me voor een groot deel ook de verantwoordelijkheid van de artiest(en) en het team daaromheen. Als je de regisseur niks geeft om te filmen, kan hij ook niks mooi overbrengen. Ik denk dan ook dat het mooie plaatje van vorig jaar voor een groot deel te danken was aan het feit dat Ilse en Waylon al een bepaald idee hadden over de stijl waarin het plaatje gegoten moest worden.

Misschien onderschat ik daarmee zijn rol, maar dit is hoe ik het in mijn hoofd heb zitten.
Je moet die man iets geven, dan kan hij zorgen dat het goed over komt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:40:06 #9
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_152786303
quote:

[..]

Ik zou willen dat we eens een keer kapten met het noemen van gerenommeerde Nederlandse artiesten. Marco Borsato is in Nederland een ster. In het buitenland is hij een onbekende ouwe lul van 48. De Toppers werden in 2009 cynisch "de drie opa's" genoemd.

Dus toch O'gene *)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:42:15 #10
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_152786349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:39 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Leuk, wie dan? Besides: er is nu junior ESC hé, dus das verboten :W
Is maar net de vraag hoe jong je ze wilt sturen. ;) Zo jong als België toen kom je niet meer mee weg, maar de inzending van San Marino is dit jaar ook slechts 16.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_152786363
Zou al schelen als NL niet zo krenterig is met de bijdrage aan het hele circus. Als Engeland, FR, DLD enzo zich inkopen in de finale, waarom NL niet als een van de weinige die al vanaf het begin meedoet? :?
mag het weten
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 mei 2015 @ 12:43:57 #12
163650 Greys
pi_152786398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
Zou al schelen als NL niet zo krenterig is met de bijdrage aan het hele circus. Als Engeland, FR, DLD enzo zich inkopen in de finale, waarom NL niet als een van de weinige die al vanaf het begin meedoet? :?
Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_152786423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom zouden ze zich inkopen in de finale? Laat NL dat geld dan maar lekker gebruiken voor een goede act, heb ik duizend keer liever ;)
Ook prima, vind het sowieso niet gek dat je continu faalt als je doelbewust geen grote zak met geld op tafel smijt waar onze afvaardiging het maar mee moet doen.
mag het weten
pi_152786446
quote:

[..]

Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
pi_152786452
quote:
10s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:40 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dus toch O'gene *)
Ik zou eerst een goed nummer & concept bedenken en daarna de artiest(en) uitzoeken die dat het beste kunnen zingen. Andersom kan in principe ook, maar dan moet je als songwriters dus een nummer schrijven dat heel goed bij een artiest past. "Walk Along" is een liedje dat erg slecht bij Trijntje paste, om maar eens een voorbeeld te noemen.
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:48:21 #16
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_152786510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:

[..]

Sharon Doorson? Ze zei bij 60 jaar songfestival dat ze Nederland wil vertegenwoordigen
*O*

Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_152786516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:37 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Misschien zie ik het moeilijk voor me omdat het mijn smaak niet echt is. Puur gekeken naar m'n eigen smaak is het eigenlijk heel moeilijk om iemand aan te wijzen, omdat ik niet goed weet of Nederland wel zulke artiesten heeft.. :X
Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.

Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal. Als er de juiste soulzangeres bij gevonden kan worden juich ik een eventuele deelname iig toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2015 12:50:48 ]
  Vis een optie? woensdag 20 mei 2015 @ 12:49:43 #19
70532 loveli
N
pi_152786538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat geld de oorzaak is dat 'we' het dit jaar hebben verprutst.
crap in = crap out
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2015 @ 12:49:44 #20
43556 miss_dynastie
pi_152786541
Is er al reactie van Anouk? :7
  woensdag 20 mei 2015 @ 12:50:06 #21
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_152786556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:45 schreef capristo het volgende:

[..]

Dat wordt dan weer zo'n 13 in een dozijn dance plaatje :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_152786560
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Is er al reactie van Anouk? :7
Denk dat die zich wijselijk koest houdt
mag het weten
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 mei 2015 @ 12:50:26 #23
163650 Greys
pi_152786561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:

[..]

Zweterige funk/soul? Jungle By Night zal een van de Nederlandse acts zijn die daar het dichtst bij in de buurt komt. Is nog niet echt mainstream-bekend, maar ook niet volkomen underground.

Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.

De vocalist moet dan dus Waylon zijn :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 20 mei 2015 @ 12:51:20 #24
375570 crew  Cyan9
pi_152786589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:48 schreef female81 het volgende:

[..]

Alleen zou daar wel een vocalist bij moeten; t'is instrumentaal.

Oh ja, dat is echt absoluut m'n smaak niet. Maar m'n punt was meer dat ik niet echt Nederlandse artiesten weet die goed bij m'n eigen smaak passen, dus wellicht ben ik gewoon een lastig persoon. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_152786594
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]

De vocalist moet dan dus Waylon zijn :D
Goed, ga jij het even aan de man brengen bij Cornald Maas? :D
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: