Typisch Microsoft.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 17:32 schreef wimjongil het volgende:
Dat met punten en komma's is een probleem van excel/libreoffice in combinatie met de taal van je OS. Naar beneden kun je met page down.
Vertel Microsoft gewoon wat jij als decimaal scheidingsteken wil, en het komt helemaal goed. Excel neemt standaard de instelling van je OS over (afhankelijk van je taal/locatie). Je kan het ook handmatig aanpassen in Excel.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Typisch Microsoft.
Bij Libre-office is het geen probleem, die kan daar wel mee omgaan en sorteert het keurig terwijl de input identiek is.
Volgens mij had ik met LibreOffice op Linux ook dat probleem een keer. Kwestie van even instellen en klaar is kees. Is dus niet iets van Microsoft.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Vertel Microsoft gewoon wat jij als decimaal scheidingsteken wil, en het komt helemaal goed. Excel neemt standaard de instelling van je OS over (afhankelijk van je taal/locatie). Je kan het ook handmatig aanpassen in Excel.
Ik heb er ook last van als ik csv'tjes inlees en het decimaal scheidingsteken van de ene op de andere dag verandert.quote:Op vrijdag 1 januari 2016 21:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Volgens mij had ik met LibreOffice op Linux ook dat probleem een keer. Kwestie van even instellen en klaar is kees. Is dus niet iets van Microsoft.
Gewoon snel even zelf kolommen van de groepen maken in Excel.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:31 schreef Z het volgende:
Ik wil voor een variabele uitgesplitst naar acht groepen per groep de sd uitrekenen. Dat is makkelijk. Maar ik wil dat ook uitrekenen voor de rest van de groepen. Dus:
Groep 1 en Groep 2 t/m Groep 8
Groep 2 en Groep 1 + Groep 3 t/m Groep 8
Groep 3 en Groep 1 + Groep 2 en Groep 4 t/m Groep 8
enzovoorts.
Is er in SPSS een type 'contrast' waar dat mee kan? Of een andere slimme oplossing? Er is volgens mijn geen contrast-type voor één groep ten opzichte van de rest.
Syntax schrijvenquote:Op dinsdag 5 januari 2016 15:56 schreef Z het volgende:
Hmja, het gaat helaas niet om 1 variabele maar om 128 ...
quote:
Wat is er pijnlijk aan het gebruiken van veel fijnere software waar je veel meer controle hebt over wat je doet?quote:
R heeft ook een package semPLS, geen idee hoe bedreven je in R bent maar dat is waarschijnlijk een mooi en gratis alternatief.quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:57 schreef maerk het volgende:
Ik ben gisteravond gestart met SmartPLS 2.0. Ik vraag me echter af of het nu waard is om SmartPLS 3.0 te proberen? Ik las dat je die ook per maand kan betalen voor 20$, ik ben benieuwd of er hier mensen die hier ook mee werken en het waard vinden, ik heb het programma voor ongeveer 9 maanden nodig.
Nog helemaal niet bekend mee, ik ga het eens proberen! Ben geen doorgewinterde statisticus vandaar dat ik eerst even wat wil oriënteren. Dit is nu mijn tweede studie maar de eerste is van 8 jaar terug.quote:Op donderdag 7 januari 2016 11:13 schreef wimjongil het volgende:
[..]
R heeft ook een package semPLS, geen idee hoe bedreven je in R bent maar dat is waarschijnlijk een mooi en gratis alternatief.
Wat studeer je nu en wat heb je gestudeerd?quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:32 schreef maerk het volgende:
[..]
Nog helemaal niet bekend mee, ik ga het eens proberen! Ben geen doorgewinterde statisticus vandaar dat ik eerst even wat wil oriënteren. Dit is nu mijn tweede studie maar de eerste is van 8 jaar terug.
Eerder HBO Bedrijfseconomie en nu WO Bestuurskunde.quote:Op donderdag 7 januari 2016 17:56 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Wat studeer je nu en wat heb je gestudeerd?
In je hoeveelste jaar zit je? Lijkt me sterk dat je zulke softwarepaketten moet gebruiken, bij de meeste sociale wetenschappen kom je met SPSS overal wel.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:13 schreef maerk het volgende:
[..]
Eerder HBO Bedrijfseconomie en nu WO Bestuurskunde.
Ben in mijn scriptie beland, heb op het HBO SPSS gebruikt, was een eigen keuze omdat ik het interessant vond. Nu kreeg ik smartPLS aangeraden door mijn begeleider en na het zien van wat Youtube filmpjes ziet dat er makkelijker uit dan SPSS.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:16 schreef wimjongil het volgende:
[..]
In je hoeveelste jaar zit je? Lijkt me sterk dat je zulke softwarepaketten moet gebruiken, bij de meeste sociale wetenschappen kom je met SPSS overal wel.
1 2 3 4 5 6 7 | Coefficients: Estimate Std. Error z value Pr(>|z|) (Intercept) -7.671e+00 8.245e-01 -9.304 < 2e-16 *** Q2a_1 1.353e-03 1.998e-01 0.007 0.994598 Q2a_2 2.434e-02 1.732e-01 0.140 0.888274 Q2a_3 2.963e-02 1.918e-01 0.154 0.877243 Q2a_4 -4.119e-01 1.894e-01 -2.175 0.029611 * |
Dat als al je variabelen gelijk zijn aan 0, je y de waarde van de constante aanneemt met hoge significantie?quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef Z het volgende:
Wat houdt het eigenlijk in als de intercept significant is?
[ code verwijderd ]
Dat, als de waarde van de intercept in werkelijkheid 0 is, de kans om de geobserveerde waarde van de intercept (in dit geval -7.67) of een waarde die nog verder van 0 is verwijderd te observeren, heel erg klein is.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:53 schreef Z het volgende:
Wat houdt het eigenlijk in als de intercept significant is?
[ code verwijderd ]
R^2 bedoel je?quote:Op maandag 11 januari 2016 22:58 schreef Z het volgende:
Ah, dank. Zegt het ook nog iets over het model?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |