abonnement Unibet Coolblue
pi_152779193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:22 schreef BeCeiks het volgende:

[..]

Bekijk onderstaande foto´s. Plantje is plantje. Wat zijn de afstanden van Lisanne tot het plantje op beide foto´s, dat is 2,5 en 3,5 meter is totaal ong. 6 meter hooguit. En dat ook nog in een hoek. Dus eigenlijke afstand is kleiner, iets van 5 meter.

http://i.imgur.com/OJe1gpJ.jpg
1,5 en 2,5 :7
pi_152779220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:25 schreef 11en30 het volgende:

[..]

1,5 en 2,5 :7
pi_152779244
Nou. Mooi. Ook weer gehad. Wat zullen we nu voor de 20e keer gaan debunken? 8)7
  woensdag 20 mei 2015 @ 03:40:54 #179
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152779801
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 23:25 schreef marsan het volgende:

Maar het is van evenveel waarde qua onderzoek. Door selectief die plaatjes te plaatsen doe je voorkomen alsof het een uitgemaakte zaak is dat die afstand dat en dat is.

Terwijl er een grote groep is die daar heel anders over denkt.
Ja maar waarom is het altijd zo, dat als de ene groep iets opmerkt, dat altijd meer waarde heeft dan de andere?

Zelf moet jij ook dan ervan uitgaan, dat een hele keten van gebeurtenissen optimaal verlopen is... twee stadse meiden die nooit hiken die van 1100 meter naar 2000 meter klimmen in 1 uur en 56 minuten... die ook supersnel een best eindje van a naar b gaan, om twee foto's te maken, binnen zes en acht seconden.
  woensdag 20 mei 2015 @ 04:47:38 #180
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152779892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 01:30 schreef 11en30 het volgende:
Nou. Mooi. Ook weer gehad. Wat zullen we nu voor de 20e keer gaan debunken? 8)7
:D ... Okee, dan ga ik het nog een laatste keer over de fotocamera hebben. ;)

Het was mij gegund om met een nieuwe Canon Powershot SX 270 HS uit de doos aan de slag te gaan. Vandaar deze terloopse opmerkingen:

-- Er is geen default begintijd, alle tellers staan op 0000. Alleen, moet je de tijd instellen met het draaiwiel, waarvan je de dunne uiteindes ook nog eens kunt indrukken, om naar rechts op te schuiven in het menu. Het is heel verwarrend alles tesamen, om iets -- waar dan ook -- in te stellen of te selecteren, zeker als je een "tab" naar rechts moet opschuiven.

-- Als je iets fout hebt gedaan, kun je alleen makkelijk terug naar tijd en datum instellen, door de camera aan en uit te zetten. Als je ook nog hierna de goede tijdzone in hebt gegeven, word je nooit meer om de tijd en datum gevraagd.

Ik kan me nu wel voorstellen dat ze 2013 (het eerste jaartal dat je kunt selecteren met het draaiwiel) hebben laten staan, omdat het vaak mis gaat en je je geduld kunt verliezen.

-- De fotogrootte is zo'n 2,1 tot 3 MB, met de allerbeste kwaliteit. Dat is zo'n 547 foto's op 2 GB.

-- De fotoburst modus kun je alleen in instellingen selecteren, door te kiezen voor auto drive. Maar zelfs dan voert hij dat alleen maar uit, als hij de situatie er rijp voor acht. Je kunt wel de selector op "Sport" zetten, dan schiet hij wel meerdere beelden per seconden, maar krijg je niet de notaties in honderdsten van seconden, zoals bij foto 508.

-- Je kunt zoomen door het lipje bovenop de zilveren foto-neem knop te beroeren. Dit is totaal niet in het oog springend, ik kan me voorstellen dat ze hier niet vanaf hebben geweten. Het ligt niet zo voor de hand.

-- Als je een foto op de camera verwijdert, dan is dat nummer voorgoed weg. Dus bijvoorbeeld, als ik 100 foto's heb gemaakt en ik verwijder foto 50... dan wordt foto 101, gewoon no. 101. Er worden geen nummers hergebruikt.

-- Als je drie foto's hebt gemaakt 102-0001 t/m 0003 en je schiet dan een video, dan heet die MDG_0004.mp4. Bij video's wordt dus gewoon doorgenummerd.

-- Als een foto wordt weggeschreven, kun je vier tot vijf seconden niets doen, dus ook geen volgende foto nemen. Dat zal ook afhankelijk zijn van het type geheugenkaart, hoe snel die data kan verwerken.

-- Ik heb aan de hand van een chronometer foto's genomen met intervallen van 5, 6 of 7 seconden en die daarna in de EXIF data bekeken. Alle geregistreerde creatietijden kwamen overeen met de chronometer tijd. Het is echter een beetje toevallig wanneer de camera aangeeft niet meer bezig te zijn met het wegschrijven van een foto, voor als je snel weer nog een keer wilt klikken om een foto te maken.

-- Que Exif data blijven het meest in het oog springend, het nu wel aanwezig zijn van de Thumbnail digitalen op drie verschillende plekken. Dat zijn gewoon cijfers, net als de temperatuur. Fysiek hoeven de thumbnails niet aanwezig te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 20-05-2015 05:01:37 ]
pi_152780484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 03:40 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja maar waarom is het altijd zo, dat als de ene groep iets opmerkt, dat altijd meer waarde heeft dan de andere?

Zelf moet jij ook dan ervan uitgaan, dat een hele keten van gebeurtenissen optimaal verlopen is... twee stadse meiden die nooit hiken die van 1100 meter naar 2000 meter klimmen in 1 uur en 56 minuten... die ook supersnel een best eindje van a naar b gaan, om twee foto's te maken, binnen zes en acht seconden.
Door te kiezen voor die foto's doe je juist alsof dat meer waarde heeft dan dat andere. Ik zeg niet dat er iets uit moet, ik zeg alleen dat er iets bij moet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152780659
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 03:40 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja maar waarom is het altijd zo, dat als de ene groep iets opmerkt, dat altijd meer waarde heeft dan de andere?

Zelf moet jij ook dan ervan uitgaan, dat een hele keten van gebeurtenissen optimaal verlopen is... twee stadse meiden die nooit hiken die van 1100 meter naar 2000 meter klimmen in 1 uur en 56 minuten... die ook supersnel een best eindje van a naar b gaan, om twee foto's te maken, binnen zes en acht seconden.
Eén ding is zeker, de meiden waren supersnel en gewiekst...

Niemand inlichten waar naartoe die dag en ineens uit Boquete verdwenen...

Vervolgens een hele snelle klim naar de Mirador en even heel snel foto’s maken...

Tot slot verdwenen zonder door iemand gezien te zijn...
pi_152780733
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:06 schreef marsan het volgende:

[..]

Door te kiezen voor die foto's doe je juist alsof dat meer waarde heeft dan dat andere. Ik zeg niet dat er iets uit moet, ik zeg alleen dat er iets bij moet.
wat heb jij onderzocht de laatste 3 maanden ? :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 20 mei 2015 @ 08:44:17 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152780928
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 04:47 schreef Perico het volgende:

[..]

:D ... Okee, dan ga ik het nog een laatste keer over de fotocamera hebben. ;)

Het was mij gegund om met een nieuwe Canon Powershot SX 270 HS uit de doos aan de slag te gaan. Vandaar deze terloopse opmerkingen:

-- Er is geen default begintijd, alle tellers staan op 0000. Alleen, moet je de tijd instellen met het draaiwiel, waarvan je de dunne uiteindes ook nog eens kunt indrukken, om naar rechts op te schuiven in het menu. Het is heel verwarrend alles tesamen, om iets -- waar dan ook -- in te stellen of te selecteren, zeker als je een "tab" naar rechts moet opschuiven.

-- Als je iets fout hebt gedaan, kun je alleen makkelijk terug naar tijd en datum instellen, door de camera aan en uit te zetten. Als je ook nog hierna de goede tijdzone in hebt gegeven, word je nooit meer om de tijd en datum gevraagd.

Ik kan me nu wel voorstellen dat ze 2013 (het eerste jaartal dat je kunt selecteren met het draaiwiel) hebben laten staan, omdat het vaak mis gaat en je je geduld kunt verliezen.

-- De fotogrootte is zo'n 2,1 tot 3 MB, met de allerbeste kwaliteit. Dat is zo'n 547 foto's op 2 GB.

-- De fotoburst modus kun je alleen in instellingen selecteren, door te kiezen voor auto drive. Maar zelfs dan voert hij dat alleen maar uit, als hij de situatie er rijp voor acht. Je kunt wel de selector op "Sport" zetten, dan schiet hij wel meerdere beelden per seconden, maar krijg je niet de notaties in honderdsten van seconden, zoals bij foto 508.

-- Je kunt zoomen door het lipje bovenop de zilveren foto-neem knop te beroeren. Dit is totaal niet in het oog springend, ik kan me voorstellen dat ze hier niet vanaf hebben geweten. Het ligt niet zo voor de hand.

-- Als je een foto op de camera verwijdert, dan is dat nummer voorgoed weg. Dus bijvoorbeeld, als ik 100 foto's heb gemaakt en ik verwijder foto 50... dan wordt foto 101, gewoon no. 101. Er worden geen nummers hergebruikt.

-- Als je drie foto's hebt gemaakt 102-0001 t/m 0003 en je schiet dan een video, dan heet die MDG_0004.mp4. Bij video's wordt dus gewoon doorgenummerd.

-- Als een foto wordt weggeschreven, kun je vier tot vijf seconden niets doen, dus ook geen volgende foto nemen. Dat zal ook afhankelijk zijn van het type geheugenkaart, hoe snel die data kan verwerken.

-- Ik heb aan de hand van een chronometer foto's genomen met intervallen van 5, 6 of 7 seconden en die daarna in de EXIF data bekeken. Alle geregistreerde creatietijden kwamen overeen met de chronometer tijd. Het is echter een beetje toevallig wanneer de camera aangeeft niet meer bezig te zijn met het wegschrijven van een foto, voor als je snel weer nog een keer wilt klikken om een foto te maken.

-- Que Exif data blijven het meest in het oog springend, het nu wel aanwezig zijn van de Thumbnail digitalen op drie verschillende plekken. Dat zijn gewoon cijfers, net als de temperatuur. Fysiek hoeven de thumbnails niet aanwezig te zijn.
Wat een werk! complimenten!

foto 509 is dus gewist en weg, als ik je goed begrijp.
pi_152781024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat heb jij onderzocht de laatste 3 maanden ? :7
Goed antwoord. Nu inhoudelijk ook nog iets te melden?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152781040
quote:
14s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:44 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat een werk! complimenten!

foto 509 is dus gewist en weg, als ik je goed begrijp.
Dat zou dat dus inderdaad betekenen. Nummers worden dus niet hergebruikt, maar er wordt dus gewoon doorgeteld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_152781067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 04:47 schreef Perico het volgende:

[..]

:D ... Okee, dan ga ik het nog een laatste keer over de fotocamera hebben. ;)

Het was mij gegund om met een nieuwe Canon Powershot SX 270 HS uit de doos aan de slag te gaan. Vandaar deze terloopse opmerkingen:

-- Er is geen default begintijd, alle tellers staan op 0000. Alleen, moet je de tijd instellen met het draaiwiel, waarvan je de dunne uiteindes ook nog eens kunt indrukken, om naar rechts op te schuiven in het menu. Het is heel verwarrend alles tesamen, om iets -- waar dan ook -- in te stellen of te selecteren, zeker als je een "tab" naar rechts moet opschuiven.

-- Als je iets fout hebt gedaan, kun je alleen makkelijk terug naar tijd en datum instellen, door de camera aan en uit te zetten. Als je ook nog hierna de goede tijdzone in hebt gegeven, word je nooit meer om de tijd en datum gevraagd.

Ik kan me nu wel voorstellen dat ze 2013 (het eerste jaartal dat je kunt selecteren met het draaiwiel) hebben laten staan, omdat het vaak mis gaat en je je geduld kunt verliezen.

-- De fotogrootte is zo'n 2,1 tot 3 MB, met de allerbeste kwaliteit. Dat is zo'n 547 foto's op 2 GB.

-- De fotoburst modus kun je alleen in instellingen selecteren, door te kiezen voor auto drive. Maar zelfs dan voert hij dat alleen maar uit, als hij de situatie er rijp voor acht. Je kunt wel de selector op "Sport" zetten, dan schiet hij wel meerdere beelden per seconden, maar krijg je niet de notaties in honderdsten van seconden, zoals bij foto 508.

-- Je kunt zoomen door het lipje bovenop de zilveren foto-neem knop te beroeren. Dit is totaal niet in het oog springend, ik kan me voorstellen dat ze hier niet vanaf hebben geweten. Het ligt niet zo voor de hand.

-- Als je een foto op de camera verwijdert, dan is dat nummer voorgoed weg. Dus bijvoorbeeld, als ik 100 foto's heb gemaakt en ik verwijder foto 50... dan wordt foto 101, gewoon no. 101. Er worden geen nummers hergebruikt.

-- Als je drie foto's hebt gemaakt 102-0001 t/m 0003 en je schiet dan een video, dan heet die MDG_0004.mp4. Bij video's wordt dus gewoon doorgenummerd.

-- Als een foto wordt weggeschreven, kun je vier tot vijf seconden niets doen, dus ook geen volgende foto nemen. Dat zal ook afhankelijk zijn van het type geheugenkaart, hoe snel die data kan verwerken.

-- Ik heb aan de hand van een chronometer foto's genomen met intervallen van 5, 6 of 7 seconden en die daarna in de EXIF data bekeken. Alle geregistreerde creatietijden kwamen overeen met de chronometer tijd. Het is echter een beetje toevallig wanneer de camera aangeeft niet meer bezig te zijn met het wegschrijven van een foto, voor als je snel weer nog een keer wilt klikken om een foto te maken.

-- Que Exif data blijven het meest in het oog springend, het nu wel aanwezig zijn van de Thumbnail digitalen op drie verschillende plekken. Dat zijn gewoon cijfers, net als de temperatuur. Fysiek hoeven de thumbnails niet aanwezig te zijn.
mooi werk Perico
en hoe zit het met de gezichtsherkennning?
want op sommige foto's klopt de hyperfocale afstand niet
in welke modus werkt die gezichtsherkennning en moet je dat handmatig instellen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152781086
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat zou dat dus inderdaad betekenen. Nummers worden dus niet hergebruikt, maar er wordt dus gewoon doorgeteld.
ja dat schrijft ie toch :O
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_152781123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja dat schrijft ie toch :O
Iets bevestigen is een concept wat jouw intellect inderdaad te boven gaat.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:05:45 #190
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152781220
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Iets bevestigen is een concept wat jouw intellect inderdaad te boven gaat.
Wat doe je vervelend, als je je verveeld:
Wie is die joodse gids? $ 50,- voor een compleet verzorgde dag inclusief koosjer eten.
Klopt de genocide in de tweede wereldoorlog in Volcan en Boquete in opdracht van de toenmalige president?
Wat staat er op het papiertje, op de nachtfoto? Bladwijzer en Gynaika zijn er al mee bezig,
pi_152781250
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:05 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat doe je vervelend, als je je verveeld:
Wie is die joodse gids? $ 50,- voor een compleet verzorgde dag inclusief koosjer eten.
Klopt de genocide in de tweede wereldoorlog in Volcan en Boquete in opdracht van de toenmalige president?
Wat staat er op het papiertje, op de nachtfoto? Bladwijzer en Gynaika zijn er al mee bezig,
ja die komt hier iedereen een beetje afzeiken en aanvallen en na papagaaien.
Als je vraagt wat ie zelf onderzocht heeft geeft ie niet thuis
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:08:31 #192
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152781263
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 08:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Iets bevestigen is een concept wat jouw intellect inderdaad te boven gaat.
Mocht de bovenstaande post je niet interesseren, dan had Mata nog een aantal vragen:
Zijn er gidsen in Boquete die ooit beticht zijn van misdrijven richting hun klanten?

en beter nog:
wie zijn er allemaal vermist? Hoelang en is er een lijst van? Zit er een ritme in?

Keuze is reuze! succes
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:20:30 #193
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152781490
Een aantal weken geleden werd hier gepost over het stukje papier, Bladwijzer verwees daar gisteren ook naar. Heeft iemand een goede vergroting van het stukje? Het gaan dus om de tekst en wat hierop staat.
pi_152781595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Een aantal weken geleden werd hier gepost over het stukje papier, Bladwijzer verwees daar gisteren ook naar. Heeft iemand een goede vergroting van het stukje? Het gaan dus om de tekst en wat hierop staat.
Op de kop zou ik de letters A E R kunnen herkennen met daarachter de letter i ?
Aeri? Of Aerl?
Met Aerl kun je komen bij Aer lingus de vliegtuigmaatschappij. Maar ja die hebben een groen logo.
En ach misschien zie ik het wel verkeerd en staat er "wie dit leest is gek"
  woensdag 20 mei 2015 @ 09:27:38 #195
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152781616
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Op de kop zou ik de letters A E R kunnen herkennen met daarachter de letter i ?
Aeri? Of Aerl?
Met Aerl kun je komen bij Aer lingus de vliegtuigmaatschappij. Maar ja die hebben een groen logo.
En ach misschien zie ik het wel verkeerd en staat er "wie dit leest is gek"
Heb je even de foto?
pi_152782402
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2015 09:26 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Op de kop zou ik de letters A E R kunnen herkennen met daarachter de letter i ?
Aeri? Of Aerl?
Met Aerl kun je komen bij Aer lingus de vliegtuigmaatschappij. Maar ja die hebben een groen logo.
En ach misschien zie ik het wel verkeerd en staat er "wie dit leest is gek"
Goed uitvergroot kom ik zoals eerder gepost tot: J5:y

Gezocht in Google, verwijzing naar Samsung Galaxy e.d.

[ Bericht 0% gewijzigd door gynaika op 20-05-2015 10:16:36 ]
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:17:14 #197
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152782621


gekanteld zoals Jackie beschreef

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen.

[ Bericht 18% gewijzigd door ootjekatootje op 20-05-2015 10:25:01 ]
pi_152782782
Deze nog even erbij:

http://oi60.tinypic.com/28s6aua.jpg

Volgens mij met stift geschreven.
  woensdag 20 mei 2015 @ 10:38:26 #199
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152783094


hebreews alfabet
pi_152783275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2015 04:47 schreef Perico het volgende:

[..]

[quote]

Ik kan me nu wel voorstellen dat ze 2013 (het eerste jaartal dat je kunt selecteren met het draaiwiel) hebben laten staan, omdat het vaak mis gaat en je je geduld kunt verliezen.
Logisch antwoord waarom de camera op 2013 stond ingesteld
quote:
-- De fotogrootte is zo'n 2,1 tot 3 MB, met de allerbeste kwaliteit. Dat is zo'n 547 foto's op 2 GB.
547 foto's op 2 GB. Dat is dan sowieso 1000 foto's op 4 GB?

quote:
-- De fotoburst modus kun je alleen in instellingen selecteren, door te kiezen voor auto drive. Maar zelfs dan voert hij dat alleen maar uit, als hij de situatie er rijp voor acht. Je kunt wel de selector op "Sport" zetten, dan schiet hij wel meerdere beelden per seconden, maar krijg je niet de notaties in honderdsten van seconden, zoals bij foto 508.
Dus geen fotoburst bij foto 509. OKe duidelijk
quote:
-- Je kunt zoomen door het lipje bovenop de zilveren foto-neem knop te beroeren. Dit is totaal niet in het oog springend, ik kan me voorstellen dat ze hier niet vanaf hebben geweten. Het ligt niet zo voor de hand.
Duidelijk
quote:
-- Als je een foto op de camera verwijdert, dan is dat nummer voorgoed weg. Dus bijvoorbeeld, als ik 100 foto's heb gemaakt en ik verwijder foto 50... dan wordt foto 101, gewoon no. 101. Er worden geen nummers hergebruikt.
:)
"Verbindende" Foto 509 is dus toevallig "gewoon" gewist.
En dit kan inderdaad achteraf zijn gedaan.
Kunnen het hypothetisch ook nog steeds meerdere foto's zijn?
quote:
-- Als je drie foto's hebt gemaakt 102-0001 t/m 0003 en je schiet dan een video, dan heet die MDG_0004.mp4. Bij video's wordt dus gewoon doorgenummerd.
Foto 509 is dus geen video?
quote:
-- Als een foto wordt weggeschreven, kun je vier tot vijf seconden niets doen, dus ook geen volgende foto nemen. Dat zal ook afhankelijk zijn van het type geheugenkaart, hoe snel die data kan verwerken.
Oke
quote:
-- Ik heb aan de hand van een chronometer foto's genomen met intervallen van 5, 6 of 7 seconden en die daarna in de EXIF data bekeken. Alle geregistreerde creatietijden kwamen overeen met de chronometer tijd. Het is echter een beetje toevallig wanneer de camera aangeeft niet meer bezig te zijn met het wegschrijven van een foto, voor als je snel weer nog een keer wilt klikken om een foto te maken.

-- Que Exif data blijven het meest in het oog springend, het nu wel aanwezig zijn van de Thumbnail digitalen op drie verschillende plekken. Dat zijn gewoon cijfers, net als de temperatuur. Fysiek hoeven de thumbnails niet aanwezig te zijn.
Hier mis ik het even. Kun je dit in iets makkelijkere taal uitleggen of bijvoorbeeld met een voorbeeld?

Perico, geweldig weer.
Vind dat dit ook in de OP moet onder het kopje : De Canon Powershot SX 270 HS

[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 20-05-2015 10:53:05 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')