abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2015 @ 07:26:09 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_153401713
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2015 14:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Een auto waarvan na een maand de drijfstanglagers eruit liepen. Dat was ook echt leuk.
Ik had dat ook, binnen een week :X
Frot Sierra, nooit meer :N
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_153414070
Een Citroen C5. Uit 2001. Op LPG. Volgens mij kostte het ding mij 3k. (aanschaf dan. Ik denk dat alle reparaties mij ook zoiets kostten)

Het ding reed in het begin heerlijk. 2.0, 135 pk en lachen bij de pomp (want LPG).
Toen begon het veersysteem een eigen leven te leiden. Niet omlaag, maar gewoon op de hoogste stand en spijkerhard. Sensor rot, vervangen, geen probleem meer. Maar dat was nog het minst erge.
Volgende issue: een elektrische storing in de omschakelelektronica van de brandstof (LPG }:| ). Daarna was er een probleempje met de koelvloeistof. Conclusie: kop krom, nul keer raden waarom (Had ik al gezegd dat 'ie op LPG liep?). Toen dat eindelijk gemaakt was maalde de versnellingsbak in de soep. Je kon gewoon horen dat de tandwielen los in de bak lagen.
En toen had ik er genoeg van, en kocht ik een Mondeo diesel uit 2002.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_153416811
Suzuki grand vitara.
1 versnellingsbak totaal aan puin gereden.
volgende grote probleem, tussenbak 3 lagers rot en uitgaande as ingelopen. Tussenbak dus gereviseerd.
en de laatste keer versnellingsbak ingaande lager kapot gelopen.
Lager vervangen en hem direct verkocht.
auto heeft aan onderdelen 2500 euro gekost in totaal denk ik. En dat in 3 jaar en 60000 km tijd |:(
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 10 juni 2015 @ 21:13:41 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_153422457
Kromme Puch Maxi, 70cc, toen ik 13 was.
50 DM voor betaald. Minstens 50 km aangelopen. :7
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_153424598


M'n eerste auto, Een GSA Break, lekte olie op de uitlaat bij de warmelucht inlaat. Als je de kachel aanzette stond het interieur vol rook. Na een maand zei de motor plof, en liep 1 op 3, op 3 poten. Wielophanging verrot, en de rest van de auto ook. Na 2 maanden van ellende weggedaan.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 11 juni 2015 @ 17:48:53 #81
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445002
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153445346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 17:48 schreef kevin33 het volgende:
Seat Cordoba, 2 jaar gehad.
2x nieuwe koppelingsplaten
1x koppelingskabel
Draagarm links
Draagarm rechts
Uitlaat
Rechterraam ging wel naar beneden maar niet omhoog.
Olie/ benzine verhouding lag 1:4
Seat Sound System, dat kreng bleef gewoon aan, ook al was de auto uit, leuk een lege accu, Oplossing was een cassette bandje erin doen, dan deed ie het niet.
Defecte binnen temperatuurmeter ( was altijd -38 ), waardoor de climate control in de zomer warme lucht begon te blazen.
2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 11 juni 2015 @ 18:10:56 #83
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_153445536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:03 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

2x koppeling in 2 jaar? je bent te lui geweest om druklager/groep mee te vervangen of je hebt hem lopen slopen.

al het overige, dat is behoorlijk balen :'(
Ik heb het ding afgegeven bij de garage, onder het mom van "maak hem maar" was wel een aardige rekening, de 2 koppelingsplaat was overigens garantie werk. Maar goed, zodra je zo vaak bij de garage komt dat ze weten wat je in de koffie hebt, is het verkeerd.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_153446327
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...



Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
  Moderator donderdag 11 juni 2015 @ 19:19:29 #85
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_153447702
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij ook mijn eerste autootje.. Ik was net 18 geworden en nog geen rijbewijs, toch zag ik ineens een autootje te koop staan op een parkeerplaats in Hilversum... Wat een tof ding !! Ik werkte al een jaar of 1,5 als shoarma-koerier en thuiswonend al mijn loon en fooi op kunnen sparen tot een leuk bedrag, heb er in de tussentijd ook nog een pc van gekocht, maar dit wagentje.. ik moet hem hebben !!

Samen met mijn vader gekocht. Ik FL 2300,- neergelegd, mijn vader 1200 erbij...

[ afbeelding ]

Innocenti (L90) DeTomaso - bouwjaar 1984, design van Bertone

De vorige eigenaar had er geen tijd meer voor. Heeft het één en ander veranderd aan het wagentje en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.

Hij stond er gehavend bij, vaal rood, lek bandje en een stink bende in het interieur... Wat ik toen nog niet wist, is het bestaan van de Italiaanse roestduivel.... En die houdt je niet zomaar tegen. Wel vaak het wagentje gepoetst en dingen schoon gemaakt. Ik heb er zelf ook maar een keer of 4 in gereden (nog steeds geen rijbewijs), de rest van de tijd reed mijn vader en zijn we naar een aantal evenementen geweest, onder andere Italia A Zandvoort en een record-rit voor Mini Coopers (vanwege onderstel en vierkante kentekenplaat (ja echt) was ik toegelaten tot de record poging. Dit alles onder het goede doel voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis. Die dag ook de ware potentie van het wagentje gezien... Met 180km/u op de klok reden we over de A28 richting Harderwijk. We werden ingehaald door een oude Mercedes en we wilden er achteraan, door zijn formaat (of het gebrek aan) reden we helemaal in het luchtledige en werden we meegezogen tot zo'n 205km/u. Wat je zegt, warpspeed is er niets bij in zo'n ding.. Levensgevaarlijk.. leuk voor 1 keer maar 140 is eigenlijk ook al hard zat.

Bij thuiskomst een vervelende plek ontdekt bij 1 van de draagarmen. De Inno ging de berging in en in het voorjaar 1999 was al duidelijk dat ook daar de roestduivel van op de hoogte was. Chassis en carrosserie waren niet meer te redden. :'( Het blokje heb ik nog voor zo'n 800 weten te verkopen aan een Mini-rijder en deze heeft hem een paar weken later in Hilversum op de rotonde van Gooiland plat gereden.

Miskoop, jazeker.. 100%. Maar ik heb tenminste wel een aparte eerste auto gehad, die ik nooit meer vergeet. (Heb het handboek nog liggen hier) 8-) :7
Ha, leuk verhaal! Ik geef je zeker mee dat je een aparte eerste auto hebt gehad, dat absoluut! :)
pi_153448152
Voor de grap even gezocht en blijkbaar staat er nog 1 pagina/site online over het evenement :

http://www.rikard.nl/Mini(...)ecord/1998/file.html

Met een onduidelijke foto en de Innocenti op de 7e plek van links...


Het wagentje heeft een iets vlakkere achterzijde + een herkenbaar dakspoilertje. O+
pi_153450652
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2015 21:48 schreef monsterd. het volgende:
Fiat Stilo
Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
  donderdag 11 juni 2015 @ 21:13:45 #88
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_153450785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:

[..]

Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing _O-
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_153451473
quote:
99s.gif Op maandag 25 mei 2015 22:32 schreef Juup© het volgende:
Suuz TL1000S
Heb ik ook gehad, prima fietsen. Wel wat lastiger een bocht om te krijgen dan een kleine 600 4cil.
pi_153454311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 18:38 schreef Meike26 het volgende:
en zo kocht ik hem met een rolbeugel, dubbele weber carburateur, race-nokkenas en een gereviseerd mini Cooper blokje, 1,3 liter injectie.


Dubbele carburateur en injectie :?
pi_153455248
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:55 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dubbele carburateur en injectie :?
Shit je hebt gelijk.... Hoe kom ik hier nu bij? Haha.. Nee, dubbele Weber dus... 8)7 *Gelukkig is er nog iemand wakker.. Maar dus wel een 1.3 blokje uit een wat versere Cooper. ;)
pi_153473108
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Ik mag morgen sleutelen aan zo'n hok. En die heeft inderdaad de airbag storing _O-
Haha daar verdien je goed aan, is bijna altijd het matje van de bijrijder die je moet gaan vervangen omdat een verbinding los is gaan zitten.
pi_153474738
Die Fiat (stilo's) :')

Laatst een of andere kansloze getuned stilo/punto meeting.
Heb voor de beste mannen en vrouwen een kruisje geslagen.
pi_153474782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 21:07 schreef Infinti het volgende:

[..]

Herkenbaar ja de 2.4 Abarth had het zelfde probleem. Het begint met "Airbag failure" en het eindigt met een complete motor revisie en een hoop elektrische storingen.. Daarnaast is die Selespeed bak ook echt gewoon waardeloos na 150.000km gaat die schokken en mist die versnellingen, deze kan je deze ook gelijk reviseren. Die auto is een ramp zowel elektronisch als mechanisch!
toch heeft een kameraad van mij z'n ding vanaf 80.000 km en nu bijna 200.000 en nog geen echte problemen gehad... Hij laat trouwens wel regelmatig de bak olie vervangen
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_154297730
Ooit een keer een Nissan micra, particulier. Daarna op een autoforum gezet. Kreeg ik een uurtje later een pb van een automonteur op dat forum, dat het een ''bekende wagen'' was. Compleet doorgeroest aan de onderkant (de verkoper had fotos van de onderkant, maar de roestplekken stonden er juist niet op). Achja, wijze les voor 450. Verkocht aan een exporteur, dus het viel nog mee, maar een zure appel voor een arme student.

Ook wel eens geluk bij een ongeluk gehad. Gekeken naar goedkope auto voor roadtrip, voor 300 euro een hyundai excel gekocht. Olie stond een beetje laag kwam ik achter. Bijgevuld, proefrit alles in orde. Keer een ritje maken met een maat, ff stationair draaien omdat ik moest wachten totdat ie zn spullen had gepakt. Daarna met wegrijden de hele straat blauw :P bleken versleten zuigerveren te zijn. Oliepijl in de gaten gehouden en prima vakantie mee gehad. Daarna verkocht voor hetzelfde bedrag aan twee turken die me een ''nieuwe'' telefoon boden....wat een wereldje.
pi_154332901
Koop dan ook geen oldtimer die totaal verwaarloosd is en alleen even mooi is opgepoetst door een dealer. Besteed meer geld aan de aankoop als je het type bent die nog geen wiel kan vervangen. Die vrijstelling lijkt heel mooi maar je gaat er niets aan hebben zo.
Liefhebber van oldtimers en LPG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')