abonnement Unibet Coolblue
pi_153069419
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 29 mei 2015 @ 16:34:37 #52
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153076105
Doe Cumberbirch maar effe niet anders, leuke gast maar een waardeloze ijshockeyer. Zit er wel dik in dat Pippo wil blijven.
Flesje bier
pi_153076768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:34 schreef Gezicht het volgende:
Doe Cumberbirch maar effe niet anders, leuke gast maar een waardeloze ijshockeyer. Zit er wel dik in dat Pippo wil blijven.
Veel beter ga je niet krijgen, allemaal outcasts van elders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 29 mei 2015 @ 18:24:21 #54
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153079428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 16:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Veel beter ga je niet krijgen, allemaal outcasts van elders
Hoe bedoel je? Dan zie ik liever een Hartley die blijft of een andere import of Nederlandse international komen.
Flesje bier
  Moderator vrijdag 29 mei 2015 @ 18:47:48 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153080094
Turnhout White Caps houdt op met bestaan, de jeugdvereniging Turnhout Tigers neemt de boel over

mutedfaith?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153080930
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:24 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dan zie ik liever een Hartley die blijft of een andere import of Nederlandse international komen.
Net alsof spelers zoals Hartley zitten te wachten op een eerste divisie met een half team dat achteruit geen 8je kan maken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 30 mei 2015 @ 07:20:51 #57
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_153094292
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 10:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Denk vooral meer knaken in Luik.
Dat sowieso niet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 07:23:41 #58
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_153094301
Als ik t goed begrepen heb gaat er trouwens geen enkele niet-geleense speler naar Geleen gehaald worden dit jaar en willen ze het helemaal met eigen jongens gaan doen.

Dus ik zou niet te veel verwachten. En zeker geen groot verdiener als heinonen of prutser als cumberbirch.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 07:26:00 #59
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_153094309
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 18:47 schreef sp3c het volgende:
Turnhout White Caps houdt op met bestaan, de jeugdvereniging Turnhout Tigers neemt de boel over

mutedfaith?
Scratch dat.

Besturen waren toch al nagenoeg hetzelfde, dus om dubbel werk te besparen en meer samenwerking te genereren tussen eerste team en jeugd hebben ze alles maar bij elkaar gegooid.

[ Bericht 19% gewijzigd door MutedFaith op 30-05-2015 20:27:22 ]
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:29:06 #60
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153097043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 07:23 schreef MutedFaith het volgende:
Als ik t goed begrepen heb gaat er trouwens geen enkele niet-geleense speler naar Geleen gehaald worden dit jaar en willen ze het helemaal met eigen jongens gaan doen.

Dus ik zou niet te veel verwachten. En zeker geen groot verdiener als heinonen of prutser als cumberbirch.
Klopt inderdaad, helemaal vergeten. Al zal ik er niet van op kijken als in ieder geval Pippo blijft (weet niet hoe het nu zit met zijn status, of hij Nederlander kan worden).
Flesje bier
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 11:45:05 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153097388
Wie zijn nu eigenlijk allemaal statusspelers?

pippo limnell, don nichols, tobias kathan, josh pruddden, loginov?

en bij de belgen?
ziarny en bartek iig?

edit: prudden net niet, mike nason verwacht ik wel bij flyers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153098667
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 11:45 schreef sp3c het volgende:
Wie zijn nu eigenlijk allemaal statusspelers?

pippo limnell, don nichols, tobias kathan, josh pruddden, loginov?

en bij de belgen?
ziarny en bartek iig?

edit: prudden net niet, mike nason verwacht ik wel bij flyers
Belgen staan een stuk terug, zijn er een stuk of 12.

Pippo, Loginov en Kwist zullen wel Nederlander zijn volgend seizoen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 13:35:09 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153099459
kwist is al Nederlander
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 30 mei 2015 @ 14:59:00 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153101728
Nick Prockow volgt volgt Patrick Prokop van HYC naar Nantes :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 16:04:15 #65
437818 020man
uit Amsterdam
pi_153103388
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:35 schreef sp3c het volgende:
kwist is al Nederlander
Ja klopt, dubbel paspoort. Dat is wel lekker, want dan kunnen er nog 2 imports bij in Amsterdam. Jason Forward waarschijnlijk en ...? Hoop op een toppertje. Misschien wil Kris Versteeg, die veel interesse heeft in Nederland, wel samenspelen met een naamgenoot :P
pi_153119198
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 13:35 schreef sp3c het volgende:
kwist is al Nederlander
Maar dat betekent niet dat hij al als Nederlander geldt.

Den Bosch heeft ook een paar statusspelers en gaan zeker de eredivisie in
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153119202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:04 schreef 020man het volgende:

[..]

Ja klopt, dubbel paspoort. Dat is wel lekker, want dan kunnen er nog 2 imports bij in Amsterdam. Jason Forward waarschijnlijk en ...? Hoop op een toppertje. Misschien wil Kris Versteeg, die veel interesse heeft in Nederland, wel samenspelen met een naamgenoot :P
Eerder Mitch Versteeg, maar dat is voor Tilburg wel een serieuze optie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zondag 31 mei 2015 @ 11:26:45 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153121530
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 06:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat hij al als Nederlander geldt.

Den Bosch heeft ook een paar statusspelers en gaan zeker de eredivisie in
oeh!

Welke dan :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153130055
Schaafsma gaat overigens aan de Kelly Cup beginnen. 18-4-6-10
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator dinsdag 2 juni 2015 @ 12:15:43 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_153183089
quote:
Afspraken BeNe-league

1 juni 2015/in Eredivisie, NIJB, RBIHF /door Wout van der Hoef
De Koninklijke Belgische IJshockey Federatie (KBIJF) en Nederlandse IJshockey Bond (NIJB), hebben, zoals iedereen inmiddels weet, besloten dat ze vanaf september 2015 gezamenlijk een ijshockeycompetitie organiseren op het hoogste niveau in beide landen.

Vanaf begin april is aan alle betrokkenen organisatie, competitieopzet en een importregeling voorgelegd. De daaruit voorgekomen opmerkingen hadden wij nog niet geheel gepubliceerd maar worden hieronder weergegeven.

Hoewel punt 1 van de Organisatorische afspraken luidt dat “de nieuwe competitie stapt, financieel en sportief, in op het niveau van de Nederlandse Eerste divisie seizoen 2014-2015 en Belgische Eredivisie 2014-2015” wordt deze regel niet getoetst door de NIJB. De reden luidt dat “er geen plafond is afgesproken, omdat dat niet controleerbaar is”, aldus de Nijb.

De vraag is nu hoe de clubs met een ruimer budget hiermee omgaan en niet bij voorbaat de competitie opzet kraken.

nijb2

Organisatorische afspraken
(bron: NIJB)

De nieuwe competitie stapt, financieel en sportief, in op het niveau van de Nederlandse Eerste divisie seizoen 2014-2015 en Belgische Eredivisie 2014-2015.
De competitie wordt ondergebracht in een nieuw op te richten entiteit.
Het bestuur daarvan bestaat uit a. Pascal Nuchelmans – president (B)
Arjan van der Horst – vice-president (NL)
Hub van Grinsven – chief financial officer(B)
Leonidas Pakos – secretary (NL)
De uitvoerende werkzaamheden komen in handen van een league director (Noud van Berkel).

Beide nationale bonden behouden hun eigen identiteit en gaan (op dit moment) samenwerking aan voor enkel de hoogste ijshockeycompetitie in beide landen.
Teams hebben voor deelname aan de nieuwe competitie, toestemming nodig van hun nationale bond.
Afdrachten van clubs geschiedt aan nationale bonden, die vervolgens financiën inbrengen in de entiteit.
De naam van de nieuwe competitie staat nog niet vast. Werktitel: Be-Ne league.
Per locatie is slechts één team gerechtigd uit te komen in de Be-Ne league.
cat-rhibf

Importregeling

Een import is een speler die, conform IIHF-reglementen, niet gerechtigd is om voor een van de twee nationale teams uit te komen.
Derhalve worden Belgen voor Nederlandse teams en Nederlanders voor Belgische teams niet als import bestempeld.

Wel is, volgens de IIHF reglementen, een ITC vereist bij een overgang van een Belgisch team naar een Nederlands team. In een dergelijke situatie brengen NIJB en/of KBIJF geen extra administratiekosten in rekening.

Het aantal imports is vastgesteld op maximaal 2.
Daarnaast is een onbeperkt aantal statusspelers toegestaan.
Statusspeler:

Een speler die vanaf zijn vijftiende verjaardag onafgebroken in Nederland of België heeft gespeeld.
Een speler die bij aanvang van enig seizoen minimaal 5 jaar onafgebroken in Nederland of België heeft gespeeld.
Hoger/lager spelen

Er komen 2 regelingen (o.a. gebaseerd op leeftijd) voor spelers

die uitkomen in de Be-Ne league en in Nederland en België ook op een ander niveau inzetbaar zijn v.v.
die uitkomen in de Be-Ne league en daarnaast ook actief zijn voor Tilburg in de Oberliga
Deze regeling behoeft nog een nadere uitwerking en zal gebaseerd zijn om oneerlijke concurrentie tegen te gaan.

Overig

Bestuur en directeur gaan aan de slag met inrichting (competitieleider, scheidsrechters, secretariaat, website) en reglementering (tuchtrecht, hoger/lager spelen, deelname spelers Tilburg aan Be-Ne league)

nijb2
voorjaarsoverleg NIJB van 11 mei jl.
Tijdens het NIJB voorjaarsoverleg van 11 mei zijn door de aanwezigen een aantal vragen gesteld, waarop de NIJB zou terugkomen. Het betrof hier onder andere een uitgebreide toelichting op hoger/lager spelen voor spelers die uitkomen in de Be-Ne league en in Nederland en België ook op een ander niveau inzetbaar zijn v.v.

Wat minsten zo belangrijk is, het hoger/lager spelen voor spelers die uitkomen in de Be-Ne league en daarnaast ook actief zijn voor Tilburg in de Oberliga, is nog niet nader uitgewerkt.

Promotie divisie en U19-teams

Er zijn nog wel twee andere zaken duidelijk geworden;

De divisie onder de BeNe-league heet in Nederland Promotiedivisie.
De NIJB is ‘onderweg’ naar een U19 competitie om te voldoen aan IIHF regels en er zullen dit jaar al enkele U19 clubteams opgericht worden die in de Promotiedivisie uitkomen.


Toelichting hoger/lager spelen (bron: NIJB)

BIJLAGE I: SWITCHEN TUSSEN BENE-LEAGUE EN PROMOTIEDIVISIE

Tussen het BeNe-league- en het Promotiedivisieteam van leden (clubs) die zowel met een BeNe-league als een Promotie divisie-team aan de competitie deelnemen of van leden (clubs) die een erkende farm team-constructie zijn aangegaan, mogen spelers geboren in 1996 (U20) of later onbeperkt switchen. (Het betreft hier junioren en dit is op basis van de algemene regel m.b.t. ‘hoger’ spelen van junioren zoals bepaald in artikel 19 van het sportreglement.)
Tussen het BeNe-league- en het Promotiedivisieteam van leden (clubs) die zowel met een BeNe-league – en het Promotiedivisieteam aan de competitie deelnemen of van leden (clubs) die een erkende farm team-constructie zijn aangegaan, mogen spelers geboren in 1994 (tweedejaars senioren) of 1995 (eerstejaars senioren) onbeperkt switchen. Voor deze spelers geldt dat zij pas gerechtigd zijn om in play-offs in de Promotiedivisie uit te komen, als zij tenminste vijf keer in de reguliere competitie in de Promotiedivisie zijn uitgekomen.
Tussen het BeNe-league – en het Promotiedivisieteam van leden (clubs) die zowel met een BeNe-league – en een Promotiedivisieteam aan de competitie deelnemen of van leden (clubs) die een erkende farm team-constructie zijn aangegaan, mogen maximaal vijf spelers geboren in 1991, 1992 of 1993 onbeperkt switchen, mits zij daarvoor vóór 1 december 2015 zijn aangemeld. Voor deze vijf spelers geldt dat zij pas gerechtigd zijn om in play-offs in de Promotiedivisie uit te komen, als zij tenminste vijf keer in de reguliere competitie in de Promotiedivisie zijn uitgekomen.
Een BeNe-league-team van een lid (club) dat ook met een Promotiedivisieteam aan de competitie deelneemt of een BeNe-leagueteam van een lid (club) dat een erkende farm teamconstructie is aangegaan met een lid (club) dat met een Promotiedivisieteam aan de competitie deelneemt, mag één vrije plaats in het Promotiedivisieteam gebruiken voor een BeNe-leaguespeler, ongeacht de leeftijd van deze speler. Deze vrije plaats vervalt tijdens de play-offs in de Promotiedivisie.
Een BeNe-league van een lid (club) dat ook met een Promotiedivisieteam aan de competitie deelneemt of een BeNE-league-team van een lid (club) dat een erkende farm teamconstructie is aangegaan met een lid (club) dat met een Promotie divisieteam aan de competitie deelneemt, mag een doelverdediger die zijn eerste wedstrijd van het seizoen in de Promotiedivisie heeft gespeeld, ongeacht de leeftijd van deze doelverdediger, altijd laten uitkomen in de BeNe-league betreffende seizoen zijn eerste competitiewedstrijd speelt.
Opmerking:
Indien een lid met twee of meer teams aan eenzelfde competitie deelneemt, is het niet toegestaan dezelfde spelers in meerdere teams te laten uitkomen. Tot 1 januari vallende in het betreffende seizoen mogen maximaal drie spelers per team worden gewisseld, waarbij iedere speler slechts één keer mag worden gewisseld.
http://nijmegendevils.nl/afspraken-bene-league/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_153184988
Voor Trappers zal de zelfde constructie gelden lijkt me?

Trappers 1 = huidige spelers die graag in de oberliga willen spelen, enkele(n) NC's misschien een enkele jongere speler van elders
Trappers 2 = spelers die speelgerechtigd zijn voor oranje onder 20 en wat ervaren 'Tilburgers' die geen interesse hebben in de oberliga of niet goed genoeg zijn.

Als ik een jonge speler was die niet in aanmerking komt voor het oberliga team dan wist ik het wel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_153185021
Gemiste kans dat NC's niet gewoon als locals gelden, voldoende spelers die graag een jaar op vakantie komen en/of in Nederland willen studeren/werken en met een Nederlandse pas kan dat gewoon
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 2 juni 2015 @ 13:40:14 #73
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_153185482
Daar is volgens mij bewust voor gekozen om clubs meer in te laten zetten op eigen jeugd en opleiding. NCs brengen op korte termijn wellicht meer rendement, maar op langere termijn op je meer aan het verbeteren van de jeugdopleidingen en de werving in het hele land.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 2 juni 2015 @ 14:20:15 #74
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_153186555
Het lijkt de goede kant op te gaan met het IJssportcentrum Eindhoven.

http://www.omroepbrabant.(...)sbaan+te+redden.aspx
Flesje bier
pi_153186612
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 13:40 schreef MutedFaith het volgende:
Daar is volgens mij bewust voor gekozen om clubs meer in te laten zetten op eigen jeugd en opleiding. NCs brengen op korte termijn wellicht meer rendement, maar op langere termijn op je meer aan het verbeteren van de jeugdopleidingen en de werving in het hele land.
Net alsof spelers niet uit de directe omgeving komen van de ijsbaan :')

Verder is het geen of/of maar en/en en als klopt wat je zegt dat het een veredelde amateur league is wordt er ook niet betaald dus dan hou je alleen NC's over met een baan en/of studie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')