abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 mei 2015 @ 13:46:10 #76
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_152711397
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen zijn van de ruilhandel.. Dus contant geld blijft bestaan. Anders word het gewoon in middelen handelen.
Die richting zal het dan meer opgaan denk ik ook.
Ik betaal alles cash. Dat pinnen is zo'n heerlijke manier om het overzicht op je uitgaven kwijt te raken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_152711516
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen zijn van de ruilhandel.. Dus contant geld blijft bestaan. Anders word het gewoon in middelen handelen.
Precies. Dan mag je kiezen, de schoorsteenveger 35,- overmaken, of 3 pakjes shag of 3 kratten bier of een paar pakken koffie geven. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_152711837
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Precies. Dan mag je kiezen, de schoorsteenveger 35,- overmaken, of 3 pakjes shag of 3 kratten bier of een paar pakken koffie geven. :D
Komen de werklui ook weer eens hmm aan hun trekken :P
pi_152711977
De techniek is er wel toe in staat, maar er zitten nog kosten aan. Voor verenigingen, rommelmarkten, e.d. zitten er kosten aan een pinapparaat + de verbinding. Ik weet niet of transactiekosten nog bestaan, maargoed die zullen dan wel afgeschaft zijn. Het was wel ooit een van de redenen om de chipknip te ontwikkelen. Pas toen dit (transactiekosten) met pinnen werd opgelost kwam ook de reclame voor het pinnen van kleine bedragen. Geld geeft nu kosten aan de opdrachtgever van het drukken, met alles digitaal gaat dit ook meer naar de gebruikers. Zal ook nog weleens een reden kunnen zijn.
Daarnaast is het niet altijd even snel. Sommige pinapparaten zijn tegenwoordig snel, snel genoeg om niet meer langzamer te zijn dan de gemiddelde chartale transactie (in een winkel met kassa-lade). Maar de meeste zitten daar nog flink boven, zeker na het afschaffen van de magneetstrip die een stuk sneller was.
De tweede reden snap ik iets meer, maar schaf dan gewoon de biljetten van 200 en 500 af en zet een limiet op biljetbetalingen, net zoals dat nu ook met muntbetalingen al in de wet staat (max 50 munten per transactie dacht ik).
  maandag 18 mei 2015 @ 14:04:40 #80
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_152712019
preventief ruimen, zo'n man.
are we infinite or am I alone
  maandag 18 mei 2015 @ 14:41:51 #81
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_152713079
Zoiets kun je alleen invoeren als alle landen het zouden doen, wil het een negatief effect hebben op de zwarte markt. Iets wat de komende tientallen jaren niet zal gebeuren gezien de oorlogen of economische ontwikkeling in sommige landen.

[ Bericht 20% gewijzigd door schrijfveer op 18-05-2015 14:47:51 ]
pi_152713309
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 14:41 schreef schrijfveer het volgende:
Zoiets kun je alleen invoeren als alle landen het zouden doen, wil het een negatief effect hebben op de zwarte markt. Iets wat de komende tientallen jaren niet zal gebeuren gezien de oorlogen of economische ontwikkeling in sommige landen.
Ze kunnen er ook gewoon naar toe werken dat het hebben van en betalen met cash geld verdacht maakt.

Oh, wacht, zo ver zijn we inmiddels al.
pi_152713583
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:13 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Mooi toch. Net zoals die verguisde ov-chipkaart ervoor gaat zorgen dat we niet langer elke week in Opsporing Verzocht hoeven te zien hoe een buschauffeur klappen krijgt.

We? ik niet he, daar heb ik een knop voor op de tv of afstandsbediening zappen of uit dus dan.
Daar ben ik toch niet voor om de burger te beschermen of wel?
Dat neemt echter niet weg als ik het zou zien dat ik zou ingrijpen!
pi_152713624
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 13:02 schreef De_Kaas het volgende:

[..]

Gewelddadige overvallen lonen niet meer want er ligt geen geld dus een plus voor de veiligheid, efficiėnter, zwarte economie aanpakken, criminaliteit wordt lastiger etc. etc.
Kan nog veel geweldagiger worden denk ik, en dan denk ik aan het onfutselen van hun pincode?
pi_152713717
Volgens mij speelt al een tijdje in dat land iets, heb ook eens een programma gezien op tv dat ze een gedigheidsduur strip in het papieren geld wilden aanbrengen daar!

Vraag me dan wel af hoe ze de andere landen zover krijgen omdat dan ook te doen in hun euro biljeten?

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2015 15:08:23 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')