quote:Of we nu bij Belgie, Luxemburg, Nederland of Duitsland horen, het is mij om het even. Maar het allerliefste wil ik een re-unie met Belgisch Limburg, zie ondertitel.
Op maandag 11 november 2002 20:12 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de nederlandse regering overweegt om limburg symbolisch voor 1 euro aan duitsland te verkopen,goed plan...
Ik heb toch zo'n hekel aan dat scheitdialect!
quote:Ik ook aan jou. Bij deze.
Op maandag 11 november 2002 23:43 schreef ChrisJX het volgende:Ik heb toch zo'n hekel aan dat scheitdialect!
![]()
quote:ok dan maak ik het ff goed: normaal Limburgs is zeker niet met Duits te vergelijken, maar er zijn dus uitzonderingen zoals Heerlen en Kirchroaj
Op maandag 11 november 2002 19:49 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Hee, jij moet het net een beetje voor Limbo's opnemen, niet bevestigen
quote:Hey, het is nog altijd Kirchroa, zonder j dus....
Op dinsdag 12 november 2002 00:00 schreef Bolderbast het volgende:[..]
ok dan maak ik het ff goed: normaal Limburgs is zeker niet met Duits te vergelijken, maar er zijn dus uitzonderingen zoals Heerlen en Kirchroaj
Ut sjunste op de welt wat der herjod hat jemaat, dat is os Kirchroa went ut zingt en laagt.
[Dit bericht is gewijzigd door SuzukiSwift op 12-11-2002 14:31]
quote:Wat een kuttaal, je kunt het nog niet eenscuitspreken, laat staan dat je het kunt lezen. Zeeuws is een veel mooiere taal.
Op dinsdag 12 november 2002 10:52 schreef SuzukiSwift het volgende:[..]
Hey, het is nog altijd Kirchroa, zonder j dus....
Ut sjunste op de welt wat der herjod hat jemaat, dat is os Kircroa went ut zingt en laagt.
quote:Dus omdat jij het niet kunt uitspreken is het meteen maar een kuttaal??? beetje korrtzichtig vind je niet????
Op dinsdag 12 november 2002 10:54 schreef PoTTTenkijker het volgende:[..]
Wat een kuttaal, je kunt het nog niet eenscuitspreken, laat staan dat je het kunt lezen. Zeeuws is een veel mooiere taal.
Ik woon in Kerkrade (kirchroa ja) en ik heb een schijthekel aan dat dialect. Maar ik heb dan ook een schijthekel aan *ieder* dialect, en dan bedoel ik niet alleen limburgs...
PS: kaalhei, ik woon wel errug eng dicht bij je in de buurt volgens mij... -> spekholzerhei.
quote:Ja eh Duits vind ik ook een poeptaal, dus dan vind ik Limburgs dat ook, want het is bijna synoniem aan elkaar.
Op dinsdag 12 november 2002 10:56 schreef SuzukiSwift het volgende:[..]
Dus omdat jij het niet kunt uitspreken is het meteen maar een kuttaal??? beetje korrtzichtig vind je niet????
quote:Je slaat de spijker op zijn kop.
Op dinsdag 12 november 2002 11:04 schreef U-lerZzZ het volgende:
Limburgs is gewoon kut.
Zeeuws... DAT is pas een mooie taal!
quote:ach ja, wat de boer niet kent eet ie niet, zeggen ze wel eens......
Op dinsdag 12 november 2002 11:05 schreef PoTTTenkijker het volgende:[..]
Ja eh Duits vind ik ook een poeptaal, dus dan vind ik Limburgs dat ook, want het is bijna synoniem aan elkaar.
ps Uniekje en Kaalhie, ik woon tussen jullie in... Heilust.
[Dit bericht is gewijzigd door SuzukiSwift op 12-11-2002 11:10]
quote:Gelukkig zitten er geen boeren in
Op dinsdag 12 november 2002 11:06 schreef SuzukiSwift het volgende:[..]
ach ja, wat de boer niet kent eet ie niet, zeggen ze wel eens......
quote:Maar Zeeuwen zijn ultragierig, dus kun je beter met een Limbo te maken hebben.
Op dinsdag 12 november 2002 11:04 schreef U-lerZzZ het volgende:
Limburgs is gewoon kut.
Zeeuws... DAT is pas een mooie taal!
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 10:52 schreef SuzukiSwift het volgende:
Hey, het is nog altijd Kirchroa, zonder j dus....Ut sjunste op de welt wat der herjod hat jemaat, dat is os Kirchroa Roda went ut zingt en laagt. joole maat.
quote:Tot straks, ga ff op zoek naar een Suzuki Swift
Op dinsdag 12 november 2002 11:06 schreef SuzukiSwift het volgende:[..]
ach ja, wat de boer niet kent eet ie niet, zeggen ze wel eens......
ps Uniekje en Kaalhie, ik woon tussen jullie in... Heilust.
Als je ooit een witte celica langs ziet zoeven weet je wie het is
Uniekje >> Kun je lang zoeken, maar ik heb geen SuzukiSwift meer. Heb tegenwoordig een Peugeot 306 Cabriolet.
Wat betreft de dialecten:
Ik heb absoluut niets tegen dialecten, ook niet als ik ze niet versta. Mensen moeten toch zelf weten welke taal ze praten, mits iedere deelnemer van het gesprek het uiteraard verstaat.
quote:Als we het zo gaan doen hebben we straks een stuk of 20 verschillende landen met een eigen regering en een eigen taal
Op maandag 11 november 2002 15:38 schreef Orion-666- het volgende:[..]
Ik vind het nogal onbeleefd dat als er mensen van boven naar hier komen, en je bent in gesprek met iemand waar ze bij komen staan, ze meteen verwachten dat je ABN met hun gaat spreken.Hun komen ergens waar ze niet thuis horen, dus moeten ze zich ma
ar aanpassen...Bevalt het niet? Neem de eerste trein/auto/taxi en ROT OP naar waar je vandaan komt!
quote:Van mij mag je nog wel wat tientallen kilometers verder naar het zuiden.
Op maandag 11 november 2002 15:28 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Hoe zuidelijker men gaat, des te minder kwetterende en schreeuwende Hollanders men tegenkomt. Ik ben er trots op dat ik een Limburger ben. Wij hebben niet zulke grote bekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |