abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6741252
En toch blijven de Brabantse dialecten het mooist
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6741280
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:56 schreef Dezz het volgende:
Da geloof ge zelf tog nieh?
Winnaar Jort Kelder Award 2004
pi_6741298
quote:
Zijn ook wel leuk, ja, alles dat appart is leuk. Zoiets als "mijn buurman woont langs mij" of "je/mijn eige" valt me het meeste op als ik wel eens in Brabant ben.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_6741478
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:58 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Zijn ook wel leuk, ja, alles dat appart is leuk. Zoiets als "mijn buurman woont langs mij" of "je/mijn eige" valt me het meeste op als ik wel eens in Brabant ben.

of "zullen we vast aanrijden?"
"doe jij de tafel even af?"

maandag 11 november 2002 @ 16:09:01 #55
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_6741535
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:06 schreef bixister het volgende:

[..]

of "zullen we vast aanrijden?"
"doe jij de tafel even af?"

ja of "moet ge een klap voor uw bek" je ken nog beter een linburger hebbe als zon agresive brabo
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  maandag 11 november 2002 @ 16:09:28 #56
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_6741546
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:52 schreef Roosje01 het volgende:
Ik vind alleen wel dat iedereen naast zijn dialect ook ABN zou moeten kunnen spreken. En ik vind het beleefder als men dat dan ook doet als er iemand bij is die het dialect niet verstaat.
Idd. En het zegt des te meer over de Limbo's als zij daar anders over denken.

Hoewel het ook heel erg kan zijn als Limburgers proberen ABN te spreken, dan krijg je dus dat accent te horen. Bijvoorbeeld als de Maas weer eens buiten zijn oevers treedt ("Johjohjoh, me hiele vloebedakking is nah!") of er weer eens ergens een huilend madonnabeeldje in een of ander tuinschuurtje staat ("tis sjewoo 'n Sjodswonder, de traenen bisjsjelden sjewoo bie ur over de wange!").

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 11 november 2002 @ 16:09:29 #57
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6741547
quote:
Brabantse diaclecten niet, maar het accent wel. Dus als ze 'normaal' Nederlands proberen te spreken. Dan klinken Brabantse meisjes echt super lief
Krekker is de bom!
  maandag 11 november 2002 @ 16:12:00 #58
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_6741590
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:09 schreef KreKkeR het volgende:
Brabantse diaclecten niet, maar het accent wel. Dus als ze 'normaal' Nederlands proberen te spreken. Dan klinken Brabantse meisjes echt super lief
* Frollo zijn vriendinnetje komt uit Breda
pi_6741638
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Idd. En het zegt des te meer over de Limbo's als zij daar anders over denken.

Hoewel het ook heel erg kan zijn als Limburgers proberen ABN te spreken, dan krijg je dus dat accent te horen. Bijvoorbeeld als de Maas weer eens buiten zijn oevers treedt ("Johjohjoh, me hiele vloebedakking is nah!") of er weer eens ergens een huilend madonnabeeldje in een of ander tuinschuurtje staat ("tis sjewoo 'n Sjodswonder, de traenen bisjsjelden sjewoo bie ur over de wange!").

ter correctie:" 't iz ee jotwonger, de troane loofete bies uvver de backe"
en: "Joah joah, mienge janse teppich iz naas"

Dit is Bocholtzer dialect.

maandag 11 november 2002 @ 16:23:56 #60
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_6741783
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:15 schreef weet_ik_veel het volgende:

[..]

ter correctie:" 't iz ee jotwonger, de troane loofete bies uvver de backe"
en: "Joah joah, mienge janse teppich iz naas"

Dit is Bocholtzer dialect.

Ik zei toch: als Limbo's probéren ABN te spreken dan krijg je dus dat accent (en geen dialect)
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_6741872
Limburgers dit, Limburgers dat...het is allemaal zo generaliserend. Ik ken genoeg Limburgers die prima verstaanbaar (lees Nederlands) spreken en die niet eens dialect beheersen. Ja, tuurlijk, het accent is er maar so what? Als je iedereen op een accent moet aanspreken heb je wat te doen..
pi_6741903
quote:
Op maandag 11 november 2002 16:29 schreef lily het volgende:
Limburgers dit, Limburgers dat...het is allemaal zo generaliserend. Ik ken genoeg Limburgers die prima verstaanbaar (lees Nederlands) spreken en die niet eens dialect beheersen. Ja, tuurlijk, het accent is er maar so what? Als je iedereen op een accent moet aanspreken heb je wat te doen..
Daar sluit ik me volledig bij aan, er bestaat trouwens geen Nederlands. Nederlands is een theoretische woordenbrei die door iedereen anders wordt benaderd.
  maandag 11 november 2002 @ 19:47:10 #63
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_6745098
Heerlen is best erg ja met hun eigen taaltje

vraagt ineens iemand in de klas naast je 'Hey, wieveul Stunde hab ver nog???'

Nobody fucks with The Jesus
pi_6745150
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:47 schreef Bolderbast het volgende:
Heerlen is best erg ja met hun eigen taaltje

vraagt ineens iemand in de klas naast je 'Hey, wieveul Stunde hab ver nog???'

Hee, jij moet het net een beetje voor Limbo's opnemen, niet bevestigen
pi_6745255
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:49 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Hee, jij moet het net een beetje voor Limbo's opnemen, niet bevestigen

Die figuren uit de richting van Heerlen en Kerkrade zijn gewoon reserve-Duitsers, ik vind het echt een verschrikkelijk dialect.
En ik versta de helft niet eens (terwijl ik wel uit Limburg kom, oet ut sjoene Groeselt )
pi_6745287
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:54 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Die figuren uit de richting van Heerlen en Kerkrade zijn gewoon reserve-Duitsers, ik vind het echt een verschrikkelijk dialect.
En ik versta de helft niet eens (terwijl ik wel uit Limburg kom, oet ut sjoene Groeselt )

Oeh, eech been van èèsjde, meh dat wis te mesheen al.
Tis toch een lekker taaltje hè
pi_6745299
jank zeruck wenn ut dich nit jevelt wen se in os schunne heele bis

motte veer noe mit die bleude hollander

ow en sjloffe is bij mij slapen

pi_6745603
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:56 schreef Pushit het volgende:

Hier snap ik geen fuck meer van
Volgens mij is dit een taal van een andere planeet
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6745699
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:08 schreef Dezz het volgende:

[..]

Hier snap ik geen fuck meer van
Volgens mij is dit een taal van een andere planeet

Ga terug als het je niet bevalt in ons mooie Heerlen

Wat moeten wij nou met die achterlijke hollanders

zo beter?

pi_6745753
quote:
Op maandag 11 november 2002 15:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Echt niet te geloven, moet je in Heerlen zijn voor je werk, ben je er van overtuigd dat dat nog in Nederland ligt. Hoor je me toch kreten als "kannst du auch fahren" en meer van dies zij.

Mag ik even? Bweueueueaahh!

Klopt als een bus! Ik was een keer op vakantie en Tunesie en zat aan tafel met 2 limburgers die amper waren te verstaan,ik moest m'n lach inhouden zo erg was het.Het enige dat ik opving van het bijna duitse gebrabbel was dat ze thuis een eigen bierbrouwerijtje hadden en sindsdien denk ik dat alle limburgers vlaai eten en hun eigen bierbrouwerijtje hebben.
Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de nederlandse regering overweegt om limburg symbolisch voor 1 euro aan duitsland te verkopen,goed plan...
  maandag 11 november 2002 @ 20:49:20 #71
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_6746596
trieste mensen hier zeg
alsof limburgs de enige taal is die niet te verstaan is voor die gare westerlingen(:p)fries is toch zeker ook niet te verstaan? Hoor ik hier weinig over maja, zal wel aan mij liggen:\
pi_6746662
quote:
Op maandag 11 november 2002 20:12 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Klopt als een bus! Ik was een keer op vakantie en Tunesie en zat aan tafel met 2 limburgers die amper waren te verstaan,ik moest m'n lach inhouden zo erg was het.Het enige dat ik opving van het bijna duitse gebrabbel was dat ze thuis een eigen bierbrouwerijtje hadden en sindsdien denk ik dat alle limburgers vlaai eten en hun eigen bierbrouwerijtje hebben.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat de nederlandse regering overweegt om limburg symbolisch voor 1 euro aan duitsland te verkopen,goed plan...

Yep, idd beter, goedkopere benzine, harder rijden, en natuurlijk de bierfeesten van mij mag het eerlijk waar.
pi_6746720
Ach, daet dialekt oet Remunj, des pas schoon.
pi_6746754
Der is niks baeter dan ut dialec van aelse.
Wie?
pi_6746939
quote:
Op maandag 11 november 2002 19:56 schreef Pushit het volgende:

Die hoore knauserige Hollender die jedere tsents drei moal doebel howwe sjnappe nüüs van os sjuanne sjproach. Die kwaake allèng mer jet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')