M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ookquote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk bouwt Renault tegenwoordig weer hele nette auto's maar toch moet er wel iedere keer aan denken als ik mijn VAG-bak voor een beurt breng en ze aan mij vragen of er nog iets nagekeken moet worden en dan iedere keer kan melden dat hij gewoon goed is en alleen een beurtje blieft.
Mijn lease Peageots en Renaults hadden altijd een waslijst aan kleine mankementen.
Das best linkquote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ookquote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:52 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Das best link
Naar de garage met dat ding
Desalniettemin is het mogelijk alleen een kleine correctie in de software die het verhelpt. Of is het altijd al zo geweest en is het een bedradingsfout ofzo?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 21:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook
Ben ik het niet helemaal mee eens, VW heeft alles in 1 terwijl bij Renault er nog een knop in het middenconsole zit, kon er niet aan wennen. Ik rij al jaren een VW caddy van m'n werk en vind het ideaal die knopjes op de richtingaanwijzer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Kwestie van gewenning. Vind dat VAG systeem echt niet onprettig. Alles op een plek met een vinger te bedienen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:
[..]
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Hier kort indrukken 1 km, iets langer indrukken 5 of 10 er bij.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..
Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..
Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef cunial het volgende:
[..]
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.
de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
Wat ik bedoelde is dat alleen de tolwegen er mooi uitzien. De rest vind ik maar heel erg middelmatig. Ik heb trouwens ook Franse auto's gehad, nooit van mijn leven weer.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.
Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houdenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen
Ik rij al 10 jaar caddy's en ze gaan per km. Het werkt gewoon een stuk fijner als renault, niet slecht ofzo maar wat onhandig bij renault.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen
cc zit links, daar onder (heel stom vind ik)volume up en down, en de rest van de radio/mp3/telefoon bediening zit rechts..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden
Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.
Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
Correct, in mijn 3 maanden oude Clio staat de schakelaar naast de handrem permanent op "Regelaar" en die schakel ik via mijn stuurkolom wanneer gewenst aan of uit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden
Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.
Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
De gemiddelde Laguna 2 wel ja, maar ik had een goed exemplaar zonder noemenswaardige problemen. Mijn Laguna 3 wordt in januari '18 10 jaar en ik heb, behalve de jaarlijkse onderhoudsbeurt nooit problemen gehad.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
Fransen zijn chauvinisten, op school leren ze dat Frankrijk het middelpunt van Europa is en dat hun taal belangrijk is. Daarom leren ze weinig van andere talen. Zodra je een beetje Frans tegen ze spreekt zijn ze een stuk vriendelijker. Door wat Frans tegen de douane te spreken hoeven ze eigenlijk nooit meer verder m'n bus te checken. Ik vind dat ook wel weer wat hebben juist, die chauvinisme. In NL zijn we dat blijkbaar niet, zo erg dat buitenlanders gewoon in hun eigen taal spreken en verwachten dat we in hun taal de weg wijzen..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.
Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |