abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 20:44:34 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173370778
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Eigenlijk bouwt Renault tegenwoordig weer hele nette auto's maar toch moet er wel iedere keer aan denken als ik mijn VAG-bak voor een beurt breng en ze aan mij vragen of er nog iets nagekeken moet worden en dan iedere keer kan melden dat hij gewoon goed is en alleen een beurtje blieft.

Mijn lease Peageots en Renaults hadden altijd een waslijst aan kleine mankementen.
M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173373056
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Das best link

Naar de garage met dat ding
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 21:55:52 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173373197
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:52 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Das best link

Naar de garage met dat ding
Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173378989
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hard afremmen moet je toch met de rem doen... CC deactiveren werkt ook
Desalniettemin is het mogelijk alleen een kleine correctie in de software die het verhelpt. Of is het altijd al zo geweest en is het een bedradingsfout ofzo?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_173382979
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n Clio heeft ook een kleinigheidje. Op het stuur zit een + en - knopje voor de CC. Maar als je op de - drukt, verhoogt hij de snelheid ook :')
Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
.
pi_173383054
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Ben ik het niet helemaal mee eens, VW heeft alles in 1 terwijl bij Renault er nog een knop in het middenconsole zit, kon er niet aan wennen. Ik rij al jaren een VW caddy van m'n werk en vind het ideaal die knopjes op de richtingaanwijzer.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:06:52 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173383061
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
Kwestie van gewenning. Vind dat VAG systeem echt niet onprettig. Alles op een plek met een vinger te bedienen.

M'n clio heeft nog een knopje onder de armleuning in het midden om CC in te schakelen. Erg onpraktisch.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:49:38 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173383777
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Op zich vond ik dat wel mooier dan die knopjes op je richtingaanwijzer zoals VAG dat heeft.
tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:22:26 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173385568
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Hier kort indrukken 1 km, iets langer indrukken 5 of 10 er bij.
Niet iets waar ik wakker van lig trouwens.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173385902
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

tegenwoordig niet meer toch? Deze week een '17 Caddy gereden en die heeft alles op het stuur.. Overigens niet heel fijn qua bediening, want je kunt hem niet 2km sneller zetten, alleen per 10. Dus je moet met je voet de snelheid regelen en hem dan 'setten'. Als dat bijvoorbeeld 124km/u is, dan gaat ie bij de erste tik naar 130, en dan naar 140 enz. Omlaag idem..

Bij mijn Benz heb je nog dat extra hendeltje achter het stuur waarmee je hem per km omhoog en omlaag kunt tikken.
Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
pi_173386187
Renault is niet perse slecht, maar het is allemaal zo slap uitgevoerd. 5 jaar een Megane gehad en alles was zo slap en plastic.
Airco was alsof er een astmatische kabouter door een rietje zat te blazen.
relais die je kon horen (wisser achterraam voornamelijk)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:03:40 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173387541
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:40 schreef cunial het volgende:

[..]

Renault werkt met 2km omhoog of omlaag, vw per km.
Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173388441
Rijdt een Clio van de baas en het enige wat ik aan te merken heb zijn de softwareupdates die ze doorvoeren tijdens een beurt.

De eerste keer werd er een navigatieupdate doorgevoerd en toen kon ik mijn telefoon niet meer bedienen (maakte wel verbinding via bluetooth, maar als ik gebeld werd dan nam hij niet op) -> terug naar de garage en het was zo gefixt.

Tweede keer was een grote beurt, deed mijn CC het niet meer. Bleek volgens de garagehouder ook aan de software te liggen.

Verder nu ongeveer op 80k km en alleen de remschijven aan de voorkant zijn vervangen tijdens de laatste beurt. Auto komt uit begin 2014.
pi_173388637
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.

En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:25:04 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173389204
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.
Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.

Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173389246
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die andere wegen hoef je ook niet voor te betalen.

Een maat van me hebben Fords, 2 Mondeo 2.0tdci, een Cmax 2.0tdci en een Ranger. Rijden per jaar gezamenlijk zeker 2 ton. Zijn nog geen ¤2000 per jaar kwijt aan tol.
In NL ben je dat alleen al kwijt voor die pickup volgens mij
Wat ik bedoelde is dat alleen de tolwegen er mooi uitzien. De rest vind ik maar heel erg middelmatig. Ik heb trouwens ook Franse auto's gehad, nooit van mijn leven weer.
Als je wilt leren vloeken, moet je een Renault kopen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173389577
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
.
pi_173391724
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een Caddy IS een VW en volgens mij doet hij geen km's.. Maar ik zal maandag nog eens uitgebreid proberen, dan moet ik ermee naar Hoogvliet. Misschien heb ik wel tijd om het boekje eens te lezen :+
Ik rij al 10 jaar caddy's en ze gaan per km. Het werkt gewoon een stuk fijner als renault, niet slecht ofzo maar wat onhandig bij renault.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:44:07 #144
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173393169
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
cc zit links, daar onder (heel stom vind ik)volume up en down, en de rest van de radio/mp3/telefoon bediening zit rechts..

Zal de gebruiksaanwijzing eens lezen als ik tijd heb, want volgens mij mis ik dingen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173395361
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Ingedrukt houden dacht ik, kun je versnellen tot de gewenste snelheid en dan loslaten. Maar ik heb nu de radio op het stuur, waar zijn die knoppen dan heen? Ik heb sowieso al moeite soms met snelheid/volume/ruitenwissersnelheid uit elkaar te houden 8)7

Verder duw ik soms te hard tegen de hendel met het indrukken van de cc knopjes, onbedoelde knippers als gevolg. En zet hem soms per ongeluk helemaal uit ipv standby.

Die klacht over het knopje van Renault heb ik nooit gesnapt, bij een Megane zat ie linksonder bij je knie. Maar die zet je een keer aan, zodra je de auto voor het eerst krijgt en zet je nooit meer uit. Toch?
Correct, in mijn 3 maanden oude Clio staat de schakelaar naast de handrem permanent op "Regelaar" en die schakel ik via mijn stuurkolom wanneer gewenst aan of uit.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 19 september 2017 @ 19:00:37 #146
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_173875466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een Laguna 2? Die is toch uitgeroepen tot de slechtste auto van dit Millenium?
De gemiddelde Laguna 2 wel ja, maar ik had een goed exemplaar zonder noemenswaardige problemen. Mijn Laguna 3 wordt in januari '18 10 jaar en ik heb, behalve de jaarlijkse onderhoudsbeurt nooit problemen gehad.
pi_173875534
Kijk het is ingewikkeld natuurlijk maar zou ik het zeer beknopt moeten houden kan ik niets anders dan concluderen dat Renault kut is.
<hr>
pi_173883933
Ik rij nu een VAG bak, maar moet altijd even nadenken als er bij een beurt gevraagd wordt, of er nog bijzonderheden te melden zijn en ik moet concluderen dat dat ding hete gewoon doet.

Mijn Franse bakjes hadden altijd een lijstje met zaken.
.
pi_173887997
Ik dacht dat sinds de Laguna 2 Renault een stuk beter is geworden. De Renault Masters behoren tot de betrouwbaarste busjes tegenwoordig. Mijn baas heeft er inmiddels een paar staan en zijn best ok bussen, maar nog geen Sprinters (dat zie je ook terug in de prijs). Wat me opviel laatst was dat ik in eentje stapte met 42.000km en dat er en zichtbare instapslijtage te zien is. We hebben ook een Sprinter uit 2014 met 415.000km en daar zie je bijna niks aan de stoel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:59 schreef Sigaartje het volgende:
Tja Renault. Ik zie veel mensen er in rijden en dan denk ik, waarom doe je je dit zelf aan, terwijl er veel betrouwbaardere auto's op de markt zijn.

Frankrijk is een mooi land, prachtig zelfs, en de wijn is onovertroffen. Maar daar is ook gewoon alles mee gezegd. Die mensen spreken zelf geen woord Engels. Het is allemaal maar op zijn keuteltjes. Ik was daar een keer in een lunchroom en ik heb een heerlijk croissantje gegeten. Ook de (Italiaanse) koffie was goed, maar wat keken die mensen chagrijnig.
De huizen daar zijn slecht onderhouden en de enige goede wegen daar moet je ter plekke voor betalen.

En dan koop je een auto van Franse makelij?
Zelfs de stickers op zo'n auto zijn in de Franse taal en dan krijg je nog zo'n Elf-ding op de achterruit ook nog. Denk toch eens na!
Fransen zijn chauvinisten, op school leren ze dat Frankrijk het middelpunt van Europa is en dat hun taal belangrijk is. Daarom leren ze weinig van andere talen. Zodra je een beetje Frans tegen ze spreekt zijn ze een stuk vriendelijker. Door wat Frans tegen de douane te spreken hoeven ze eigenlijk nooit meer verder m'n bus te checken. Ik vind dat ook wel weer wat hebben juist, die chauvinisme. In NL zijn we dat blijkbaar niet, zo erg dat buitenlanders gewoon in hun eigen taal spreken en verwachten dat we in hun taal de weg wijzen..

En in Nederland vind je ook slecht onderhouden panden, maar in Frankrijk heb je er gewoon veel meer (het is dan ook een stuk groter land). Maar je hebt daar juist ook prachtig onderhouden (middeleeuwse) dorpen met veel bloemen en bomen.
  woensdag 20 september 2017 @ 18:33:20 #150
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_173894880
Rij inmiddels 2 jaar een Franse auto, waarvan de laatste dikke 1,5 jaar een Renault. Geen electronische issues gehad behalve normale slijtage zoals bandjes, bobines, bougies en de gasinjectoren. Is een Megane 1.6 RXE uit 2000, op LPG met nog geen 240k op de teller. Heeft mij nog niet in de steek gelaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')