abonnement Unibet Coolblue
pi_152690533
Ik heb er geen maar vind ze wel iets hebben, ik lees veel negatieve verhalen.
Zijn ze nu echt zo slecht?
  zondag 17 mei 2015 @ 20:39:27 #2
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_152690787
ja
  zondag 17 mei 2015 @ 20:42:52 #3
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152691006
Ze zitten wel vaak in de criminaliteit die Renaults.
pi_152691110
Lekker concreet zo, zo kun je elk merk slecht noemen.

Renault kende wat problemen rond 2000 met elektronica maar tegenwoordig zijn het goede dingen.
There is a time of cumming and going.
  zondag 17 mei 2015 @ 20:46:45 #5
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_152691219
Rijd al 3 jaar probleemloos Renault.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_152691431
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:46 schreef smegmanus het volgende:
Rijd al 3 jaar probleemloos Renault.
Kijk, dit wil ik horen.
pi_152691469
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:39 schreef wiijntje het volgende:
ja
Net zo als die Peugeot die je gehad hebt?
pi_152691957
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima :) Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in :)

Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...

Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...

In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.

Het valt allemaal mee :)
pi_152692096
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 20:59 schreef Fien1989 het volgende:
Renault hoeft niet per se slecht te zijn. Ik rijd een Renault Mégane uit 1999, met automaat. De teller staat al op 292.000km, maar hij blijkt voor mijn aanschaf 3 jaar geleden te zijn teruggedraaid met 60k. Dus hij zit in feite al tegen de 350.000km aan en hij rijdt nog prima :) Er zit voor zover ik weet nog de originele motor en automaat in :)

Natuurlijk zijn er wel ouderdomsverschijnselen en slijtage aan dingen als remmen, wiellagers en uitlaat. Maar dat heb je bij een ander merk ook...

Wat elektronische probleempjes betreft... tja... hooguit 3 of 4 probleempjes ermee gehad die mogelijk te herleiden zijn tot de elektronica... voor de rest is hij probleem-vrij...

In de 3 jaar dat ik 'm heb en zo'n 108.000km verder, heeft hij me welgeteld 3x laten staan. Een keer doordraaiende fan waardoor de accu leeg was, tweede keer een elektronisch probleem met de sleutelherkenning en derde keer was gewoon een defecte accu.

Het valt allemaal mee :)
Een diesel neem ik aan?
pi_152692154
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
pi_152692261
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
Knappe km-stand dan, dat zie ik een aygo niet halen.
pi_152692373
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:03 schreef Fien1989 het volgende:
Nee, met benzinemotor, de 1.6 16v versie (K4M) :)
Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer :N
pi_152692635
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Onder deze lijn niet schrijven
  zondag 17 mei 2015 @ 21:13:49 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_152692700
Ik heb een tijd rondgereden in zo'n Cliootje, vond dat een hele fijne auto. Qua rijgenot, maar zeker ook qua verbruik. Op diesel kon ik met dat ding op-en-neer naar Den Haag en stond de brandstofmeter nog bovenaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 mei 2015 @ 21:13:57 #15
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_152692710
Had eerst een Laguna 2, nu alweer 7 jaar een Laguna 3. Nooit problemen, fijne reiswagen.
pi_152692863
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Ik denk niet dat er veel slechte auto's meer zijn. Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Zit in de familie.
  FOK!fotograaf zondag 17 mei 2015 @ 21:22:06 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_152693143
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:12 schreef marzman het volgende:
Al is Max Verstappen niet zo te spreken over de betrouwbaarheid van Renault.
Maar die trapt dat ding ook wel een beetje af. Constant tegen de rev limiter rijden, hoogtoerig, veel te hard door de bocht. Tsja...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_152693376
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:08 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik had de K4J, was een drama. Sindsdien geen renault meer :N
Misschien was dat toevallig een maandagochtend exemplaar? Of misschien heb ik geluk gehad? Ik weet niet hoe het met de 1.4/K4J is, maar voor de 1.6/K4M zijn geen bekende zwakheden o.i.d. :)

Op zich maak ik me ook niet teveel zorgen om de motor in mijn auto. De automaat is misschien meer zorgelijk, het is zo'n beruchte 4-traps DP0 bak (Citroën heeft 'm ook maar dan als AL4) :D Volgens de garage is hij nogal berucht om vroeg stuk te gaan en/of allerlei rare problemen te geven. Maar met deze heb ik tot nu toe geluk. De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat :)

Soms komt ellende ook door onkunde van de garage die 'm onderhoud: toen ik de druksolenoids had laten vervangen bij een automaat-specialist, ging de bak steeds vaker spontaan in noodloop (=alleen 2e en 3e trap beschikbaar en geen lock-up) tijdens het rijden. Daar heb ik een tijdje mee rondgereden, omdat de garage pleitte dat het een kabelbreuk was en het wilde gaan uitzoeken op mijn kosten. Terwijl ik bijna zeker wist dat het een software-update nodig had. Maar daar wilde hij niet in meegaan, hij zei dat het niet nodig was bij deze auto. Na een tijd besloot ik zelf naar een Renault-garage te gaan en te laten updaten... daarna geen problemen meer met de automaat... inmiddels al zo'n 100k kilometers...

Als ik naar die "specialist" had geluisterd, dan was het waarschijnlijk wèl een slechte auto geweest...
pi_152694013
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:26 schreef Fien1989 het volgende:
De enige reparatie die ik gehad heb aan de automaat was binnen 1 maand na aanschaf/1000km: druksolenoids laten vervangen en de software updaten. Een pittige ¤500,-. Maar sindsdien geen problemen meer met de automaat :)
Das ook het enige probleem met deze bakken. :P
pi_152694150
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
pi_152694304
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Renault is tegenwoordig prima. Net zo goed, al dan niet beter dan VW. De Laguna's 2 waren slecht en daar hebben ze hun naam aan te danken. De nieuwe modelen (Megane 3, Laguna 3 et cetera), zijn prima.
Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
pi_152694397
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Das ook het enige probleem met deze bakken. :P
Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
  Redactie Frontpage zondag 17 mei 2015 @ 21:46:30 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_152694402
Renault stoeptegel.

Zo, doe ik ook even een duit in het zakje wat betreft twee woorden random achter elkaar zetten.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_152694448
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:46 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de rembanden in deze bakken vrij vaak ook een probleem. Volgens de garage (en diverse bronnen online) schijnen ze wel eens te willen breken bij een laspunt. Als 1 of meerdere rembanden breken krijg je automaten die alleen nog maar achteruit kunnen rijden of juist wel vooruit maar dan alleen kunnen optrekken vanaf de 2e (=sneeuwstand ingeschakeld). En die rembanden zijn duur om te repareren omdat de hele bak uitgebouwd moet worden. Bij oudere auto's is dat meteen een economische total-loss.
Dat zijn de bakken onder Clio 2, bij de DP0 en AL4 heb ik het nog nooit gezien.
pi_152694511
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 21:44 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja nieuwe auto's zijn in het begin allemaal prima, ik bedoel eigenlijk na een jaar of 6-7 als het vocht zijn werk heeft gedaan. Zijn daar nog verbeteringen in wat betreft connectors en dergelijke?
Jahoor, ze hebben al die ellende opgelost. Het is echt 2001 tot en met 2007.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')