Bedoel je de ochtendspits? Dat is dus rond 9u 's ochtends. Ik weet eigenlijk niet of ik wel door kan rijden tot 21u 's avonds, want inchecktijden voor een hotel zijn waarschijnlijk beperkt.quote:Op zondag 17 mei 2015 18:39 schreef Roger_ het volgende:
Ik raad je echt aan om te zorgen dat je na de spits Rotterdam uit gaat, en dat je ergens rond een uur of 8 a 9 stopt ergens tussen tussen de Duitse grens en Wenen.
Op het fruit na, doe ik dit op lange ritten alquote:Op zondag 17 mei 2015 18:39 schreef Roger_ het volgende:
Mijn tips in dit is;
- zorg er voor dat je voldoende water drinkt , zelf heb ik voor langere ritten altijd een paar sixpacks met flesjes halve liter water bij me.
- wat fruit bij me; appels, druiven, bananen , wat ik zo kan snacken, zolang het maar geen spul is wat plakt, of druipt.
- om de 2 uur een kleine pauze nemen, voor mijn gevoel hoeft het niet de 20 min zijn wat je vaak hoort, vaak is effe een rondje om je auto heen lopen ; wat rekken en strekken. En dan off.
- als je moe bent, pak een power nap , 20 minuten, maar nooit te lang, dan val je in een te diepe slaap.
- GEEN overdreven hoeveelheden koffie, of erger Energy drink, als je dit gaat gebruiken om wakker te blijven; het werkt niet. Voor 5 minuten daar op, maar als het is uit gewerkt dan ben je net meer vermoeit.
Wat betreft ochtend spits, dat weet je dan waarschijnlijk beter als ik.quote:Op zondag 17 mei 2015 22:10 schreef Fien1989 het volgende:
Voor de heenreis ga ik sowieso boeken bij Booking.com. Die geven de inchecktijden wel aan. Maar dat klopt volgens mij niet helemaal. Want bij mijn vorige vakantie stond er 14u-22u inchecken. Dus ik kwam daar om 21:45u... bleek het gesloten. In werkelijkheid was inchecken slechts tot 19u. Ik had geluk dat de eigenaresse in hetzelfde gebouw woonde en open deed, anders moest ik in de auto slapen...![]()
Maar er werken daar toch mensen? Is dat in die landen dan ook 24/7quote:Op woensdag 20 mei 2015 15:20 schreef johnson555 het volgende:
Wat denk je zelf, dat grenzen sluiten om 17;00
Ik hoop dat het in de zomer ook meevaltquote:Op woensdag 20 mei 2015 15:29 schreef De_Hertog het volgende:
Vorig jaar nauwelijks oponthoud gehad bij de grens van Roemenie naar Hongarije, bij Oradea. Geen idee of dat de andere kant op erger is overigens. Overigens was dat in het voorjaar, in de zomer is het misschien drukker. Je zou kunnen overwegen een hotel in Szeged te nemen en de volgende ochtend de grens over te gaan. Maar langer dan een half uur vertraging bij een grens heb ik echt al jaren niet meer gehad, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Ik ga inderdaad alleenquote:Op woensdag 20 mei 2015 21:10 schreef Skeletor. het volgende:
Misschien even iets gemist, maar ga je alleen? Onderweg lijkt je niks leuk om even een dag te pauzeren? In Hongarije heb je namelijk heerlijke thermaalbaden. Zeker de moeite waard om een dagje te weken.
Wisselt per grens, humeur van de controleur en hoe je je gedraagt. Ooit een grensovergang gehad waar bij de eerste post niemand zat, bij de tweede zaten de beambten van beide landen gezellig te kaarten. Die wilden onze paspoorten even zien, maar vooral omdat ze niet vaak Nederlandse paspoorten zagen en even wilden kijken. Wat gezellig gekletst en we mochten weer verder.quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:46 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in de zomer ook meevalt
Wat wordt er eigenlijk gedaan bij de grenscontrole? Wordt er alleen ID-kaarten en rijbewijzen gecontroleerd of moet je uitstappen en wordt echt de hele auto incl. bagage gecontroleerd? In het laatste geval kan ik de vertraging wel voorstellen
grensposten werken inderdaad 24/7 (gewoon verdeeld over diensten neem ik aan)quote:Op woensdag 20 mei 2015 20:46 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Maar er werken daar toch mensen? Is dat in die landen dan ook 24/7Roemenië is geen Schengen-land, dus volgens mij kan je er niet in/uit zonder controle.
[..]
Ik hoop dat het in de zomer ook meevalt
Wat wordt er eigenlijk gedaan bij de grenscontrole? Wordt er alleen ID-kaarten en rijbewijzen gecontroleerd of moet je uitstappen en wordt echt de hele auto incl. bagage gecontroleerd? In het laatste geval kan ik de vertraging wel voorstellen
Jep. Je kunt het een beetje sturen door bijvoorbeeld vriendelijk te zijn en zo veel mogelijk mee te werken (of je kansen vergroten door, zoals een vriend van me ooit deed, 100 euro in je paspoort hebben zitten als je het afgeeft) maar je kunt ook gewoon pech hebben.quote:Op donderdag 21 mei 2015 14:13 schreef Fien1989 het volgende:
Het uitpakken van de bagage en auto is dus een soort steekproef?
Ik weet niet of hier richtlijnen voor zijn, maar de paar keer dat we bagage-inspectie hadden moesten we het zelf open maken op aanwijzing en was tas open doen voldoende. Echt bagage uitpakken heb ik nooit gehad, ik bedoelde dat alle tassen uit de auto moesten.quote:Hmmm... dat is niet echt leuk als alles uitgepakt wordt... waarschijnlijk helpen ze alleen maar met uitpakken en mag je naderhand zelf weer alles netjes gaan maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |