Dat 'ik wil er alles aan doen' klinkt mij te veel als 'ik wil me wel aanpassen als ik daarmee de relatie maar in stand houd'. Bedenk eens goed of deze relatie niet te veel ten koste gaat van jouzelf. Ik krijg de indruk dat jullie niet goed bij elkaar passen.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef Anonieeem het volgende:
Ik vind ook dat we een serieus gesprek moeten voeren. Eerlijke communicatie tussen ons is verdwenen. Ik kon eerst altijd alles tegen hem zeggen, nu heb ik het gevoel dat ik hem met alles waar ik mee zit verder van mij afschuif als ik dat aangeef.
GwaiLow, ik heb soms ook het idee dat we niet goed bij elkaar passen. Maar dan is er ook weer de gedachte dat we hieraan kunnen werken. Ik wil er alles aan doen om het te laten slagen tussen ons, maar als het alleen maar van mijn kant komt dan wordt het moeilijk.
Aan hoe je bent kun je minder goed werken dan aan hoe je doet. Het probleem in jullie relatie ligt echter niet alleen aan hoe jij doet. Dan kun jij er heel hard aan gaan werken, maar hij lijkt je niet te begrijpen. Misschien ligt dat aan de communicatie onderling, misschien verschillen jullie echt te erg. In ieder geval tijd om nog eens een goed gesprek te gaan voeren. Probeer zo concreet mogelijk te bespreken wat jullie in de relatie willen en van elkaar verwachten, zonder verwijten te maken, en maak dan duidelijke afspraken over hoe jullie dat gaan proberen in te vullen. Dan kun je aan beide kanten wat beter kijken of er aan gewerkt wordt en of het wat gewenst effect heeft.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:27 schreef Anonieeem het volgende:
Maar dan is er ook weer de gedachte dat we hieraan kunnen werken. Ik wil er alles aan doen om het te laten slagen tussen ons, maar als het alleen maar van mijn kant komt dan wordt het moeilijk.
Dat jij je liever op de achtergrond houdt, dat noem jij een minder mooie kant?! Waarom bepaalt hij wat daarbij de norm is?quote:Op zondag 17 mei 2015 00:46 schreef Anonieeem het volgende:
Ik wil mijn gedrag aanpassen, want ik heb natuurlijk ook minder mooie kanten. Maar dat is toch niet perse verkeerd om te doen als je een relatie goed wil houden? Ik hoop alleen dat hij ook zijn best wil en gaat doen, want anders heeft het geen zin. Op dit moment ben ik bang dat het inderdaad einde verhaal gaat zijn tussen ons, terwijl ik een toekomst tussen ons zie als we gaan werken aan de relatie.
Wil je jezelf kwijt om hem te behouden dan?quote:Op zondag 17 mei 2015 01:06 schreef Anonieeem het volgende:
Ik probeer op mijn grenzen te letten, maar het is soms moeilijk om te kijken waar mijn grenzen liggen. Ik ben verliefd op hem en dan accepteer ik heel erg veel van iemand. En dan denk je als buitenstaander dat het beter is om een relatie te verbreken, maar als je zo intens gek op iemand bent dan wil je iemand niet kwijt.
Je had de deur op het nachtslot moeten zetten zodat hij na het verpieterde eten niet eens binnen kon komen. Hij heeft hier een heel groot aandeel in je zet jezelf wel erg als hoofdverantwoordelijke neer op deze manier.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:06 schreef Anonieeem het volgende:
Maar ik heb hier zelf ook een aandeel in gehad omdat ik hem heb weggestuurd.
Ik snap je helemaal, het zit je dwars en je wil het uit je systeem hebben. Maar tegelijkertijd denk ik dat je toch geen antwoorden gaat krijgen, wanneer je contact met hem op neemt. Hij zal denk ik ook niet beseffen dat je hier zo mee zit, leer mij mannen kennen.. Mannen denken anders dan vrouwen.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:06 schreef Anonieeem het volgende:
Het is verstandiger om niks meer van me te laten horen, dus ik ga inderdaad helemaal niets meer sturen. Ik weet ook dat hij nog wel contact gaat opnemen, maar ik vind het jammer dat het op deze manier gaat. Ik had het liever vandaag willen uitpraten, want nu zit ik in onzekerheid en met heel veel vragen. Ik ben gewoon zo bang dat hij mij helemaal niet meer leuk vindt. Maar ik heb hier zelf ook een aandeel in gehad omdat ik hem heb weggestuurd. Ik probeer op mijn grenzen te letten, maar het is soms moeilijk om te kijken waar mijn grenzen liggen. Ik ben verliefd op hem en dan accepteer ik heel erg veel van iemand. En dan denk je als buitenstaander dat het beter is om een relatie te verbreken, maar als je zo intens gek op iemand bent dan wil je iemand niet kwijt.
Laat mij je een ding leren.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:06 schreef Anonieeem het volgende:
Het is verstandiger om niks meer van me te laten horen, dus ik ga inderdaad helemaal niets meer sturen. Ik weet ook dat hij nog wel contact gaat opnemen, maar ik vind het jammer dat het op deze manier gaat. Ik had het liever vandaag willen uitpraten, want nu zit ik in onzekerheid en met heel veel vragen. Ik ben gewoon zo bang dat hij mij helemaal niet meer leuk vindt. Maar ik heb hier zelf ook een aandeel in gehad omdat ik hem heb weggestuurd. Ik probeer op mijn grenzen te letten, maar het is soms moeilijk om te kijken waar mijn grenzen liggen. Ik ben verliefd op hem en dan accepteer ik heel erg veel van iemand. En dan denk je als buitenstaander dat het beter is om een relatie te verbreken, maar als je zo intens gek op iemand bent dan wil je iemand niet kwijt.
Ja en niks laten horen! Lekker volwassen.quote:
Als de mijne zou volharden in zulk gedrag, dan kon hij lekker in zijn eentje of iemand anders zijn man zijn.quote:Op zondag 17 mei 2015 08:22 schreef arjan1112 het volgende:
Er is niks aan de hand, je vriend is een man en jij bent een vrouw.
Mannen zijn gewoon zo.
Geen probleem.
Een ding waar jij blijkbaar heel slecht in bent is je grenzen aangeven. En ik kan je nu al beloven dat dit niet *poef* ineens beter wordt zolang jij hem over je heen laat walsen.quote:Op zondag 17 mei 2015 01:06 schreef Anonieeem het volgende:
Dit. En natuurlijk is een relatie ook werken, geven en nemen, maar als je al zo vroeg in de relatie er keihard aan moet gaan werken.... Nee, het klinkt alsof je beter af bent met iemand anders.quote:Op zondag 17 mei 2015 00:16 schreef GwaiLow het volgende:
Wat een lul. Je hebt met hem een afspraak en gaat lekker voor hem koken, en hij komt gewoon niet opdagen. Dat is echt een hele trieste actie. Ik had er niet raar van opgekeken als jij HEM niet meer zou willen ipv andersom.
Verder lijkt het erop alsof jullie gewoon niet bij elkaar passen. In het ene geval wil jij iets heel anders dan hij, want hij wilt samen dingen doen, maar ook met anderen erbij, en jij wilt gewoon lekker echt samen dingen doen.
En in het andere geval wil hij blijkbaar een vriendin hebben die net zo'n gangmaker is als hij. Maar jij moet gewoon lekker jezelf blijven hoor. Trek je er niets van aan. Iedereen is anders, en ik denk dat de meeste mensen het op de achtergrond zijn in grote groepen wel herkennen. Niks mis mee.
Kortom, het is heel jammer, maar ik denk dat jullie niet goed genoeg bij elkaar passen. Het is even een tijdje pijnlijk, maar daar kom je echt wel overheen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |