abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 mei 2015 @ 14:25:55 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_152649824
Daar kwam m'n beleggingsadviseur mee aanzetten. 't Is blijkbaar een recente samenwerking tussen ABN en Northern Trust en ik kan er niet bijster veel over vinden.

Het advies was om daar een relatief klein deel van het vermogen (ongeveer 5%) in te investeren. Het grootste deel van m'n beleggingen is vrij behoudend dus iets met wat meer risico kan niet heel veel kwaad.

Met die 5% kan je ook nooit heel hard vallen, maar ik ben altijd een beetje huiverig voor de "wij van wc-eend...". Misschien kunnen jullie er wat zinnigs over zeggen?
Huilen dan.
pi_152651249
Hij probeert de FTSE EPRA/NAREIT Developed index te volgen, dus een exposure richting vastgoed in ontwikkelde markten. Je moet dan bedenken:
- Heb je al vaastgoed in je porto? Hoeveel is dat? Kan daar 5% bijkomen?
- Waarom zou je een fonds gebruiken om een index te volgen? Is een ETF niet goedkoper? Je betaalt hier 0,2% aan kosten per jaar. Dit is behoorlijk goed.
- Welke index zou je willen volgen? FTSE EPRA/NAREIT Developed is lekker breed in de ontwikkelde landen. Ik vind m dus wel oké voor een eerste belegging in vastgoed (wel zo'n 55% in de VS).

Samengevat - Het hangt allereerst van je persoonlijke situatie. Wat voor een persoon oké is, is niet geschikt voor een ander. Het is een tracker, dus het zal (ongeveer) net zo gaan als de index.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')