abonnement Unibet Coolblue
pi_152645915
Mijn ouders hebben een pensioen opgebouwd bij PGGM en ABP, maar ik kan nergens vinden waar zij al dat pensioengeld in beleggen. Kan alleen wat vinden dat ze verantwoord beleggen.

En ik vroeg me af of zij hun volledige opgebouwde pensioen uit kunnen laten betalen en ergens anders onderbrengen, volgens mij kan dat niet.
pi_152646062
Uitbetalen kan niet (als in dat jij het op je bank gestort krijgt en het ergens anders kan deponeren),

Overdragen wel ... dus van de ene naar de andere waar je ouders op dat moment werken (maar dan moet de dekkingsgraad van de partij waar nu je pensioen staat wel voldoende zijn)
pi_152653400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2015 11:34 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Mijn ouders hebben een pensioen opgebouwd bij PGGM en ABP, maar ik kan nergens vinden waar zij al dat pensioengeld in beleggen. Kan alleen wat vinden dat ze verantwoord beleggen.

En ik vroeg me af of zij hun volledige opgebouwde pensioen uit kunnen laten betalen en ergens anders onderbrengen, volgens mij kan dat niet.
Je kan een waardeoverdracht aanvragen als je van pensioenuitvoerder en werkgever bent veranderd. Moet je wel binnen 6 maanden van in dienst treden aanvragen. Je kan dan je hele pensioen meenemen naar je nieuwe pensioenyitvoerder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')