Mijn IQ is niet bijzonder hoog.quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:16 schreef jodelahity het volgende:
Ballen kweken en minder streverig zijn. IQ inwisselen voor EQ en zelfverzekerdheid.
Dan dus niet daarmee compenseren maar gewoon groeien in EQ (of misschien vooral relativeringsvermogen in jouw geval) en zelfverzekerdheid. Ballen kweken en minder streverig zijn staat ook nogquote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:18 schreef Thomasmueller94 het volgende:
[..]
Mijn IQ is niet bijzonder hoog.
BAM!!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:12 schreef Thomasmueller94 het volgende:
. Stuk voor stuk levert dit me ongelofelijk veel stress op daar ik vind en mijn ouders vinden dat ik tekortschiet.
Ik werd vroeger zo ongelukkig van het vergelijken van mezelf met mn leeftijdsgenoten, dat ik daar op een gegeven moment mee gestopt ben (ik ging steeds meer down the drain) en wat een verademing!quote:Op vrijdag 15 mei 2015 22:12 schreef Thomasmueller94 het volgende:
Ik sta letterlijk elke morgen met spanning op, heb het gevoel dat ik een faler ben die achterloopt op zijn leeftijdsgenoten etc. etc. en ben ook enorm stil aan het worden bij mijn ouders etc.
Moeilijk om mijn situatie beter uit te leggen, en ben ik denk ik ook veel vergeten op te schrijven maar dat vul ik straks nog wel aan.
Nog maar een keer, voor het geval het nog niet duidelijk zou zijn.quote:mijn ouders vinden dat ik tekortschiet.
quote:Op zaterdag 16 mei 2015 05:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
BAM!!
En hoe denk je er zelf over? Da's veel belangrijker.
quote:daar ik vind en mijn ouders vinden dat ik tekortschiet.
Is makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard. Iemand die veel nadenkt, zal dat altijd blijven doen. En met nadenken op zich is helemaal niks mis. TS heeft echter last van irreële angsten en het onterechte idee dat hij op alle fronten tekortschiet. Hij moet leren relativeren en een realistischer beeld van zichzelf krijgen.quote:
Ja laten we iemand alvast richting antidepressiva lullen op basis van een paar regeltjes tekst. Jij bent zeker zo'n overijverig receptschrijvertje dat teert op de ellende van een anderquote:Op zondag 17 mei 2015 15:55 schreef Millussow het volgende:
Het klinkt alsof je irrationele angsten hebt. Waarschijnlijk een (licht) psychiatrische stoornis. Laat je niet verwarren door sommige van de bovenstaande posts. Het is lastig/onmogelijk om zomaar "anders te denken". Misschien dat therapie kan helpen, om te helpen met de verwachtingen van je ouders.
Omdat je ook veel negatieve gedachtes hebt, zou je best wel eens een lichte vorm van depressie/dysthymie kunnen hebben. Angst is vaak een comorbide stoornis bij depressie. Dit is goed te behandelen met medicatie (bv een SSRI). Ga naar je huisarts/psycholoog. Die zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar het GGZ, waar ze je kunnen diagnosticeren. Probeer dat uit; je hebt niets te verliezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |