abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152616366
Ik heb mijn handen weten te leggen op een deel van een elektronisch drumstel. Gaat om beide 8" toms van een of andere Poolse kit (foto).

De bedoeling is om een signaal van de toms in mijn pc te krijgen om hier bijvoorbeeld dmv een midi-signaal een instrument in bepaalde software (FL Studio, Reason, etc.) aan te sturen. De output van deze beide toms gaat via een TRS kabel. Aangezien een drum module vrij duur is, zoek ik een andere manier om deze toms te gebruiken.

Ik heb zelf een Scarlett 2i2 geluidskaart (foto). Deze beschikt ook over TRS input.

Is er een mogelijkheid om de toms via TRS aan te sluiten op mijn geluidskaart, om het signaal vervolgens in mijn pc om te zetten naar midi en dit door te sturen naar software?

Bedankt! ^O^
pi_152616484
Ja en nee.
TRS(jack) is een analoog signaal.
Je kunt onmogelijk een analoog signaal gebruiken voor midi.
Maar wat gebeurt er als je hem in je geluidskaart steekt?ik naam namelijk aan dat je het analoge signaal best in je DAW kan importeren.
Dan je DAW als converter gebruiken
pi_152621878
Ja, dat is ook een optie. Ik kwam zojuist dit filmpje tegen:

In het filmpje zet die ReaGate plugin het analoge signaal om in een midi signaal. Ik werk zelf niet met Cubase/plugins. Weet iemand of er een standalone programma is die op dezelfde manier analoog in midi om kan zetten?
pi_152622027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:53 schreef BerryBoterham het volgende:
Ja, dat is ook een optie. Ik kwam zojuist dit filmpje tegen:

In het filmpje zet die ReaGate plugin het analoge signaal om in een midi signaal. Ik werk zelf niet met Cubase/plugins. Weet iemand of er een standalone programma is die op dezelfde manier analoog in midi om kan zetten?
is een vst dus standalone te gebruiken
pi_152622117
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 14:59 schreef tailfox het volgende:

[..]

is een vst dus standalone te gebruiken
Dat is nieuw voor mij. Hoe open ik een DLL plugin zonder een vst-compatible DAW te gebruiken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')