abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152614783
Zo vanochtend de knoop doorgehakt en windows 10 geinstalleerd! Helemaal gratis nog wel via Microsoft site

ik had er windows 7 op zitten maar die deed er geloof ik een half uur over voordat dat ding stopte met ratelen, sloom zijn en iedere keer die browser die weet ik veel wat voor pop ups gaf enzovroots. ik werd er helemaal gestoord van, normaal internetten ging gewoon niet meer op dit ding. Explorer die iedere keer een fout melding gaf enzovoorts.

Ik had eerst een installatie gedaan over windows 7, maar bleef traag. Vanochtend de schone versie geinstalleerd en dat ding is nu gewoon weer supersonische snel. Binnen een paar minuten is die klaar met ratelen lampie knipperen enzovoorts. Het werkt perfect.

Alleen ik kom niet in die windows appstore. Werkt dat nog niet met windows10? heeft iemand daar al kennis van?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152614914
Windows 10 is nog in testfase, volgens mij werkt de appstore niet onder het lokale administrator account.
pi_152614918
Waarom zou je overstappen op Windows 10 terwijl het nog niet af is? Je gaat nu meer problemen tegenkomen dan je zou willen. Je had beter Windows 7 opnieuw kunnen installeren en gratis upgraden naar Windows 10 zodra het uitkomt. Nu moet je als Windows 10 uitkomt weer opnieuw installeren aangezien je de customer preview draait.
Powered by JanetjeŽ
pi_152615064
TS je weet dat je een technische preview draait?
Leuk om te kijken hoe het er uit gaat zien( of om actief mee te doen aan veranderingen) maar zeker niet geschikt voor dagelijks gebruik
pi_152615186
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:15 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waarom zou je overstappen op Windows 10 terwijl het nog niet af is? Je gaat nu meer problemen tegenkomen dan je zou willen. Je had beter Windows 7 opnieuw kunnen installeren en gratis upgraden naar Windows 10 zodra het uitkomt. Nu moet je als Windows 10 uitkomt weer opnieuw installeren aangezien je de customer preview draait.
windows 7 herinstalleren deed dat ding gewoon niet meer, kreeg iedere keer als die weer opgestart was een foutmelding vervolgens ging die gewoon weer door met normale opstarten

ik zat zelfs te overwegen om windows 8 te kopen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152615189
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:15 schreef Xeor het volgende:
Windows 10 is nog in testfase,
dit
quote:
volgens mij werkt de appstore niet onder het lokale administrator account.
en dit, was onder windows 8 ook al zo..

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

windows 7 herinstalleren deed dat ding gewoon niet meer, kreeg iedere keer als die weer opgestart was een foutmelding vervolgens ging die gewoon weer door met normale opstarten

ik zat zelfs te overwegen om windows 8 te kopen
dan doe je vermoedelijk gewoon wat fout, of is er hardware technisch echt iets kapot
pi_152615251
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:21 schreef tailfox het volgende:
TS je weet dat je een technische preview draait?
Leuk om te kijken hoe het er uit gaat zien( of om actief mee te doen aan veranderingen) maar zeker niet geschikt voor dagelijks gebruik
dat heb ik ook gelezen op internet...

maar dat zijn allemaal stukjes op internet van 10 maanden geleden ofzo, inmiddels is die beta versie zo ver doorontwikkelt dat het gewoon goed werkt hoor

alles doet het bij mij, printer enzovroort..

Over een paar maanden komt de definitieve versie al uit. die zal niet veel meer afwijken wat je nu al bij de beta download.

Windows 10 wordt sowieso gratis voor iedereen het eerste jaar.
pi_152615272
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:27 schreef mschol het volgende:

[..]

dit

[..]

en dit, was onder windows 8 ook al zo..

[..]

dan doe je vermoedelijk gewoon wat fout, of is er hardware technisch echt iets kapot
ik deed niets fout joh, dat ding wilde gewoon niet meer installeren, zal wel een fout ergens ontstaan op die herstelpartitie ofzo
pi_152615351
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:29 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

dat heb ik ook gelezen op internet...

maar dat zijn allemaal stukjes op internet van 10 maanden geleden ofzo, inmiddels is die beta versie zo ver doorontwikkelt dat het gewoon goed werkt hoor

alles doet het bij mij, printer enzovroort..
De beta die jij draait wordt niet ontwikkeld, wat jij draait is een tussentijdse snapshot oftewel een preview.
quote:
Over een paar maanden komt de definitieve versie al uit. die zal niet veel meer afwijken wat je nu al bij de beta download.
Ga daar maar niet van uit, dat het interface niet veel meer verandert zegt niets.
quote:
Windows 10 wordt sowieso gratis voor iedereen het eerste jaar.
Klopt, maar jij draait een preview. Windows 10 wordt gratis voor iedereen die in het eerste jaar upgrade vanaf Windows 7, en 8.1. Jij hebt dus pech, je zal eerst Windows 7 of 8.1 moeten installeren en daar vandaan upgraden.
Powered by JanetjeŽ
pi_152615398
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
Klopt, maar jij draait een preview. Windows 10 wordt gratis voor iedereen die in het eerste jaar upgrade vanaf Windows 7, en 8.1. Jij hebt dus pech, je zal eerst Windows 7 of 8.1 moeten installeren en daar vandaan upgraden.
en niet te vergeten: die kopie moet gewoon legaal zijn, je gratis Windows 10 upgrade wordt niet magisch ook legaal
pi_152615462
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:34 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

De beta die jij draait wordt niet ontwikkeld, wat jij draait is een tussentijdse snapshot oftewel een preview.

[..]

Ga daar maar niet van uit, dat het interface niet veel meer verandert zegt niets.

[..]

niet ontwikkeld? ik heb gelijk een windows update gedaan na de installatie en heeft gelijk weet ik hoeveel updates gelijk gedaan van de afgelopen maanden...

Tuurlijk is dit een preview, maar die preview werkt gewoon naar behoren, en me laptop doet het nu 500 procent beter als die windows 7....

dus ik lig er niet wakker van. Het is een preview van 3.5 gigabyte :D die ik op mijn usb moest zetten.....
dus zo preview is het allemaal niet hoor.

er waren 2 versies die je kon downloaden vanaf de microsoft site
de eerste versie was 2.5 gigabyte die was als eerste vorig jaar naar buiten gebracht
en de 2 versie die ik gedownload heb was nu al 3.6 gigabyte afgerond...
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:48:00 #12
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_152615678
techpreviews draaien ;(
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_152615829
er was trouwens een mogelijkheid om de windows 10 naast je huidige versie te gebruiken op een andere partitie, niet voor gekozen ik wilde gewoon helemaal van het gezeik af.

een dualboot configuratie dus
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:54:24 #14
369251 Geralt
of Rivia
pi_152615839
Die gratis upgrade naar 10 vanaf 7; kan dat ook met een schone installatie? Daarmee bedoel ik tijdens de installatie de partitie formateren waar 7 op staat en echt schoon opnieuw?

Ik heb een grafhekel aan upgraden namelijk; er blijft altijd zooi achter van een oude install heb ik het idee.

Iemand? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152615958
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:54 schreef Geralt het volgende:
Die gratis upgrade naar 10 vanaf 7; kan dat ook met een schone installatie? Daarmee bedoel ik tijdens de installatie de partitie formateren waar 7 op staat en echt schoon opnieuw?

Ik heb een grafhekel aan upgraden namelijk; er blijft altijd zooi achter van een oude install heb ik het idee.

ja daar ik heb bewust voor gekozen

moet je het bestand op een usb stick zetten
je bios aanpassen dat je computer als eerste je usb gaan laden en klaar is kees....

de installatie ging vrij vlot ..2 uur ofzo ligt eraan hoe snel je pc is natuurlijk

hier kan je het downloaden
https://www.windows-helpdesk.nl/windows-10-downloaden/

dat is een iso bestand, die je bootable moet maken,. Dat doe je met programma rufus die je gratis kan downloaden. is supersimpel

ik zie zelfs dat het bestandje meer als 4 gb is ....ik dacht 3 nog wat...niet goed gekeken dus.
pi_152615973
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 10:54 schreef Geralt het volgende:

dit is niet de volledige versie
  vrijdag 15 mei 2015 @ 11:02:13 #17
369251 Geralt
of Rivia
pi_152616022
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:00 schreef tailfox het volgende:

[..]

dit is niet de volledige versie
Dat weet ik, maar die upgrade is toch ook gratis zodra hij volledig compleet is of niet? Althans dat dacht ik eens gelezen te hebben :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_152616046
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 11:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar die upgrade is toch ook gratis zodra hij volledig compleet is of niet? Althans dat dacht ik eens gelezen te hebben :@
Dat klopt ja, en ik ga er van uit dat net zoals bij de voorgaande Windows upgrades je ook voor een schone installatie kan kiezen.