Hoii! Ik wil even mijn ei kwijt en wellicht een mening van een ander?
Het zit zo: ik heb me mijn hele leven al geërgerd aan mijn naar achter liggende kin en (erfelijk bepaalde) onderkin (bedankt mam..). Ik wilde er al lange tijd iets aan laten doen, maar durfde het nooit.. Nadat een vriendin haar onderkin weg had laten zuigen zag ik het resultaat (wat super was) en heb ik de knoop doorgehakt om ook eindelijk deze stap te nemen. Ik heb een hoop voorwerk gedaan en goed uitgezocht wat de voor- en nadelen waren en naar welke kliniek ik het beste kon gaan. Uiteindelijk heb ik een afspraak gemaakt bij dezelfde kliniek als die vriendin en er werd besproken wat nodig zou zijn om het resultaat te krijgen zoals ik het graag zou willen (geen aangezichtsveranderingen, gewoon mooiere contouren zonder onderkin en terugliggende kaak). De arts maakte een foto van mij zoals ik er toen uitzag en bewerkte de foto met een speciale app om me te laten zien hoe het resultaat zou worden met een kinimplantaat en halslipo.. super! Ik was helemaal enthousiast.
Ik heb met de arts besproken dat ik binnen enkele maanden zou gaan trouwen en of ik dit nog voor de bruiloft zou kunnen doen, of beter er na? De arts liet mij weten dat het eindresultaat na 6 weken zichtbaar zou zijn (ruim voor de bruiloft) en er werd besloten om zsm een afspraak in te plannen. Ik was deels opgelucht dat het nog voor de bruiloft zou kunnen, omdat ik dan voor altijd met een mooie kaaklijn op de trouwfoto's zou komen te staan..
Inmiddels zijn we 5 weken na de operatie. 2 weken na de operatie maakte ik me al zorgen over het resultaat (gevoel dat het implantaat te groot was, of in ieder geval niet mooi bij mijn gezicht paste) en ik heb toen een afspraak gemaakt met de arts. Hij verzekerde mij dat dit vooral zwelling was en dat dit allemaal nog zou slinken.. Nu - in week 5 - waarbij het eindresultaat bijna zichtbaar moet zijn voelt het voor mij echter nog steeds niet goed. Mijn aangezicht is wel degelijk veranderd en ik heb nog steeds het gevoel dat het implantaat te groot is (de arts ontkent dit), of in ieder geval niet goed bij mijn gezicht past. Ik ben geen arts en kan de vinger er niet precies op leggen wat me stoort of wat er niet klopt, maar ik zie gewoon dat mijn gezicht niet in verhouding is.
De bruiloft komt steeds dichterbij (nog 2,5 maand) en ik weet niet wat ik moet doen! Ik voel me helemaal niet meer mezelf en dit is zeker niet hoe ik het verwacht had of hoe ik er op mijn bruiloft uit wil zien. Daarnaast heeft het me ook nog eens een hoop geld gekost en me dus eigenlijk niks opgeleverd.
Wat zouden jullie doen? Het implantaat laten verwijderen? Een kleiner implantaat laten plaatsen? Naar een andere arts gaan (ik heb een second opinion aangevraagd, maar dit kost 250,-)? En kan de kliniek mij wederom het volledige bedrag laten betalen als ik een aanpassing zou willen laten doen omdat ik ontevreden ben?
Graag jullie meningen!

Dank!