abonnement Unibet Coolblue
pi_152610991
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laatst de OP nog bekeken?
Mooi, die toevoeging voor misdrijf!
pi_152611172
quote:
12s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zocht met Google maar kon geen link naar jouw laatste up-to-date-scenario vinden.
Heb ik ook al ruim 7 maanden niet meer gemaakt.
Het gaat ook niet om mijn scenario. Het gaat mij er om dat de opvallende dingen op een rijtje worden gezet en de vragen ook die kunnen wijzen op een misrijf
  vrijdag 15 mei 2015 @ 00:50:32 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152611394
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:41 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Heb ik ook al ruim 7 maanden niet meer gemaakt.
Het gaat ook niet om mijn scenario. Het gaat mij er om dat de opvallende dingen op een rijtje worden gezet en de vragen ook die kunnen wijzen op een misrijf
http://www.casadelujo.com/public/images/1632.jpg

krijg je dit soort oude troep.... totaal niet relevant en 9 jaar oud

verdrinkingen en verhangingen zijn de trend van 2015 in Chiriqui
pi_152611974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:01 schreef RapaNui het volgende:

[..]

De foto van Kris met de iPhone geeft dezelfde lucht aan als de foto van Lisanne. Je ziet hetzelfde wolkje in de lucht hangen. Bij Lisanne hangt er een tweede, bredere wolk links van dat ene wolkje (dat ook bij Kris zichtbaar is).
Punt is dat Kris hier niet meer in de zon staat en Lisanne net ervoor (waarschijnlijk ervoor) nog wel, in de volle zon.
pi_152612245
Ook een punt is dat Kris graag wilde dat met haar telefoon een foto van haar zelf werd gemaakt.
(waarschijnlijk om door te appen)
Het is jammer dat we de exacte tijd niet weten van de IPhone foto
  vrijdag 15 mei 2015 @ 02:00:45 #156
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152612398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 14:01 schreef StaceySinger het volgende:
toch lijkt wel alsof er ook met deze foto gerommeld is

[ afbeelding ]
Uitstekend opgemerkt. Het eerste dat opvalt als je Lisanne van img_500 wilt uitsnijden voor 3D projectie op een lange stoet aan bekende Mirador foto's, is dat ze in tegenstelling tot personen uit de andere foto's zich niet laat opschalen.

Het wordt meteen blokkerig. Dat, terwijl FaceDetection was geschied, volgens de metadata, de camera herkende het gezicht, en het eerste dat gedaan wordt is dan, dat daar op wordt scherpgesteld.

Dat is allerminst gebeurd, hetgeen opmerkelijk is.


Verder valt op dat de struiken bij de bovenste pijl de kleur van haar shirt meekrijgen. En dat rechts bij de schouder het schouderbandje of wegvalt of slechts een vaag kleurblok lijkt.

Een van de basiskenmerken van photoshoppen is, dat je met een color picker de gewenste kleur van elders steelt en dan dingen gaat bijwerken, die er op de bewerkte foto of niet zijn, of dienen te verdwijnen (zoals andere mensen, andere omgevingen, wat dan ook).
pi_152612481
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Uitstekend opgemerkt. Het eerste dat opvalt als je Lisanne van img_500 wilt uitsnijden voor 3D projectie op een lange stoet aan bekende Mirador foto's, is dat ze in tegenstelling tot personen uit de andere foto's zich niet laat opschalen.

Het wordt meteen blokkerig. Dat, terwijl FaceDetection was geschied, volgens de metadata, de camera herkende het gezicht, en het eerste dat gedaan wordt is dan, dat daar op wordt scherpgesteld.

Dat is allerminst gebeurd, hetgeen opmerkelijk is.

[ afbeelding ]

Verder valt op dat de struiken bij de bovenste pijl de kleur van haar shirt meekrijgen. En dat rechts bij de schouder het schouderbandje of wegvalt of slechts een vaag kleurblok lijkt.

Een van de basiskenmerken van photoshoppen is, dat je met een color picker de gewenste kleur van elders steelt en dan dingen gaat bijwerken, die er op de bewerkte foto of niet zijn, of dienen te verdwijnen (zoals andere mensen, andere omgevingen, wat dan ook).
Perico, geloof jij de fototijden?
Denk je dat er bepaalde foto(s) geshopt zijn?
Wat vind je van de 6 seconden?
pi_152612568
@Poekje01

Het gaat mij niet om overtuigen. De waarheid komt daarmee niet dichterbij. Wel gaat het me om het goed inschatten van feiten en argumenten. Daarbij moeten we meenemen dat er ook onlogische of onverwachte dingen gebeurd kunnen zijn, want anders was alles goed gegaan en/of warn ze op tijd gevonden.

- m.i. is er geen consistent bewijs dat de tijd van de Canon foto's kloppen omdat de referentie en mogelijke crosscheck naar de mobiele telefooncamera foto (en netwerk) tijd ontbreekt / opzettelijk is verminkt.
M: Na he feit van het overlijden is het tijdstip van 13.00 uur op de mirador het meest zekere / minst onzekere feit in dit hele verhaal. Als je het aantasten van die tijd nodig hebt voor een scenario, gooi dan je scenario weg!

- op 1/4/2014 is er geWhatsapped/SMS't door Kris naar haar vriend, wat was de tijd van het bericht?
(verstuurd/ontvangen)
M: Geen idee. Vraag de ouders. Als zij hier een verdacht feit in zien is er geen reden om een ongelukscenario te aanvaarden.

- die noodzaak van een lift en begeleiding is er m.i. wel, omdat er geen duidelijke wegbewijzering naar boven was: dus hoe vonden ze dan precies hun weg bij alle splitsingen op weg naar de mirador? terwijl ze er nog nooit waren geweest? (zonder gids of begeleiding)
M: Waarom veronderstel je dat ze fout moesten lopen? Dan hadden ze er langer over gedaan en was de tijd dan acceptabel geweest? Ik had dan gezegd: ze hebben er langer over gedaan dan nodig was. Wat is er onderweg uitgespookt. Ze zijn nu in een enthousiast snelle tijd boven, reëel voor hun mogelijkheden - en ze zijn niet fout gelopen, kennelijk.

- je checkt je bereik als je je toestelscherm kunt ZIEN voordat je een inbelpoging doet, wie zegt dat dat zo is als ze in het donker zaten?
M: Scherm licht op. Handig in het donker.

- gangleden vermoorden elkaar wel snel (in Chiriqui al helemaal): check de lokale bronnen, er is uitgebreid over gangwars daar gepost: lees de bronnen, allemaal hier gepost.
M: Gang wars gaan tussen gangs. Daar vallen doorgaans de meeste slachtoffers. Die gang in Boquete zou ca. 6 man tellen? Dan moet je elkaar niet gaan vermoorden want dan blijft er niets over.
Welke leden waren er tussen 1 en 12 april achter de CD op pad? Waarom zou gerotzooi met buitenlandse meisjes een reden voor moord moeten zijn in eigen kring (KenL waren toen naar alle waarschijnlijkheid nog dagen tot een week in leven)? Een link is niet aangetoond en qua motief ook niet op voorhand aannemelijk.

- "wie praat, die gaat" net als de recente liquidaties in Amsterdam momenteel: lees de bronnen.
M: Als er gepraat is, wie heeft dat dan gehoord? En ging dat over KenL?

- F. heeft zich begeven in de kamer van de dames (crime scene) en had daar werkelijk NIETS te zoeken
M: Leve F. Als mijn dochters ooit in zo'n situatie komen hoop ik dat er een lokale F. is die hetzelfde doet. En de gelegenheid krijgt meteen te gaan zoeken, niet gehinderd door de ambities rond een presidentiële opdracht om supergoed te zoeken (en nix te vinden)..

F. is geen politieman en had daar niet mogen komen en heeft mogelijk (onbewust) sporen vernield.
Datzelfde geldt voor zijn team die de lichaamsresten vond! Hebben mogelijk ook (onbewust) sporen
vernield.
M: Bij vermissing tellen de eerste uren en dagen. dat had hij goed door en heeft juist gehandeld. Sinaproc trok met 100 (honderd) man de bergen in, In het Duits spreekt men dan van een Spurenvernichtungskommando. Gaan we dan lokale zoekers verwijten dat ze wat gevonden hebben in een vermissingszaak?

F. had dat gebied direct moeten (laten) afzetten en de autoriteiten moeten waarschuwen.
M: Is hij dan van de politie?

F. wijst de ouders op de mirador (zie video H.K.) op een steep area bij de paddocks, maar loopt niet het gebied met ze in waar ze in een ravijn gekukeld zouden kunnen zijn (want is er niet).
M: we weten (nog) geen van allen wat die 'steep area' is. Steun de expeditie, want zij komen erachter. In ieder geval was het niet het pad waar KenL de foto's hebben gemaakt, want dat hebben de ouders ook gelopen.

F. was blij (blij godverdomme, zijn eigen woorden) dat er nu botten en een rugzak waren gevonden, want "de meiden waren nu toch echt wel aantoonbaar dood" en nu kon hij ook verder met zijn leven....pppffffff...
M: Relatief blij natuurlijk. Het alternatief was voor altijd verdwenen zonder spoor. Dat is dan fijn?

- Mastino is de laatste die ze in levende lijve zag in zijn taxi, volgens zijn eigen verklaring...
wel heeeeeeeeeel toevallig dat hij precies een jaar later in april ... op jammerlijke wijze onder verdachte omstandigheden omkomt.
M: Zie mijn vorige post ter zake. Mastino kan ze m.i. niet vervoerd hebben als zijn getuigenis klopt.

- op een bevolking van nog geen 20.000 zielen verdwijnen 2 twintigjarige meiden op 1 april, en op 5 april sterft onder verdachte omstandigheden ... ook een twintigjarige... sinds die datum wordt de PINcode van een van de dames hun telefoon heeeel toevallig bij het inloggen ook niet meer gebruikt.
M: ? Enkel overeenkomend data geven nog geen verband. Ik vraag me af wat voor verband je wilt zien of suggereren, maar voor het constateren dat er geen verbinding was, is het invoeren niet nodig, voor zover ik weet.

- je schiet de hele tijd foto's, maar niet van het begin van je klim, en ... opeens ook niet meer na q1?
M: De ouders hebben aangegeven dat er van het begin van de klim wel foto's zijn en daaruit de starttijd afgeleid. Na Q1: Is voor ons inderdaad niet eenduidig te verklaren. Groot raadsel. Er zijn diverse criminele en niet criminele scenario's te verzinnen.

- je hebt geld, BH's, mobiele telefoons en camera (dubbele video mogelijkheden) en andere spullen in je rugzak, maar laat geen boodschap achter aan zoekers van een SAR team of familie??
M: Lijkt onlogisch maar er zijn diverse criminele en niet-criminele scenario's voor te verzinnen.

- je verlaat overhaast je kamer om aan een pleasant day hike te beginnen? Een PLEASANT day toch? Dus vanwaar de haast?
M: Is er een negatief verband tussen Pleasant en Haast? Misschien ging de bus over 3 minuten. Misschien hebben ze een lift gehad van iemand die zich niet heeft gemeld. Vraag is of er een verband is tussen hun manier van vertrekken en reizen en de latere, uiteindelijk fatale gebeurtenissen. Vanaf de start van het Pianistapad zijn ze gelopen volgens ouders & foto's en er is geen aanwijzing van gezelschap of gevolgd zijn.

- de dames zouden zijn verdwaald (plus ongeluk) wat gelijk 8 maanden lang in de MSM en nieuwsfora opzettelijk is "gepushed" en ons opgedrongen als de waarheid, maar meer als 1.000 vrijwilligers - met daaronder speciale militaire eenheden en SAR teams- die bijna meer als een maand het gebied van 20 m2 km doorkruisen vinden ze niet?
M: Gepushd? Dat is achteraf ingevuld. Tot de vondst van de rugzak is er op beide sporen gezocht. Daarna werd het verdwaal / verongelukt spoor het meest waarschijnlijk, maar niet zeker.

- speur- en kadaverhonden ruiken in dat gebied niets?
M: Honden hebben een neus en die werkt een beperkte tijd op topcapaciteit. Ook is het nieuw terrein. Wanneer waren de honden er? Wat was toen de toestand van de lichamen nog. Water schermt de geur af. Hoe ver kunnen honden ruiken en ook tegen de wind in? We hebben geen idee waar ze zijn overleden en of de honden daar wel in de buurt geweest zijn.

- belangrijke getuigen (Eileen en Ingrid L, jongens in het restaurant Nelvis) verstoppen zich en/of hangen een BS verhaal op?
M: Ingrid L was strikt genomen geen getuige. Eileen wel en heeft kennelijk geen juiste informatie doorgegeven, net als ongeveer alle getuigen op PM na. Het ware prettig als die jongens zich hadden gemeld. Zijn ze daarmee verdacht? M.i. niet. Jongens die een kort gesprekje met leuke meisjes aanknopen zijn heel gewoon. Welke extra informatie heb je dat je deze jongens als verdacht ziet?

- security filmpjes in Boquete (apotheek en markt) worden niet uit hun auto opslagmode apparaat gehaald, en worden zo onbruikbaar (want overschreven).
M: Als die filmpjes op een gewone HD zijn weggeschreven en gewist, kunnen ze nog minstens een maand worden teruggehaald. Hier hebben mensen mogelijk niet goed genoeg hun best gedaan. Voor een complot lijkt me overigens meer nodig dan sloppy work. Als de filmpjes zijn overschreven op een SD-kaart in een camera zijn ze ook echt weg.

- TWEE mensen donderen in een zg. ravijn, waar voorheen honderden jaren blijkbaar niemand van heeft gehoord of ooit ingevallen is, want geeneen local kan het ravijn lokaliseren of aanwijzen?
M: Klopt. Er zijn steile hellingen en daar zouden ze vanaf gegleden kunnen zijn. Dit is meer een acceptatiekwestie, in combinatie met de interpretatie van alle feiten die de ouders en onderzoekers kennen, dan de feitelijke waarheid, want die kent niemand. Welke locals heb je geraadpleegd trouwens en wat zeiden die?

- nog steeds worden niet alle foto's van de meiden vrijgegeven of een groot deel is..blijkbaar ....
weg (getuige de niet aansluitende foto nummering).
M: Het woord vrijgegeven vind ik hier misplaatst. De ouders hebben geen publicatieplicht. Of wil je stellen dat zelfs de familie de criminelen beschermt? Zou denken van niet.
Er is één mankerend nummer bekend in de fotoserie. Dat kan zijn ontstaan door een blokkade van het toestel bij een fotoburst. Het kan ook het restant zijn van een gewiste en overschreven fotoserie. Wie het weet mag het zeggen.

- een in de USA veroordeelde sex-misdadiger (en muggenolie uitvinder) en EXPAT die graag zijn eigen vrouw mishandeld en geestelijk gestoord is, is tijdens de verdwijning van de meiden "ergens in de bergen" maar niemand weet waar precies.
M: Ongetwijfeld een vreselijke vent. Is er een verband? Hij had het alleen moeten opnemen tegen twee sportieve meiden. Maar het is mogelijk dat ze op het pad iemand - dan waarschijnlijk meer dan een - zijn tegengekomen. Niet per se deze *****, er zijn vast meer ongure types daar, net als hier. Ik vermoed dat die personen dan wel ergens gezien zouden zijn (die en die waren op die tijd ook in het gebied) De kans dat dat dan uitlekt is wel vrij groot. Maar dit is een mogelijk onverwacht element, net als aanvallen van diverse soorten en maten dieren, met bijbehorende paniek en vlucht. We weten het niet.

Ik zal de laatste zijn die stelt dat een misdrijf onmogelijk is op basis van de bekende feiten, maar de eerste om te bevestigen dat daar nu geen bewijs en geen beslissende aanwijzing voor is.
pi_152612575
quote:
Heel goed!

Bewezen is nu dat het die dag ander weer was.
pi_152612600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee "niet happig" op de manier van zuinig zijn met je spullen.

[..]

Je slaat de spijker op zijn kop!
Je kunt het namelijk ook heel makkelijk omdraaien:
Waarom hebben ze geen selfie gemaakt? Lisanne vond het klaarblijkelijk erg belangrijk om zo'n unieke gebeurtenis vast te leggen. Ze liet zich fotgraferen op 2 verschillende punten op de top, binnen 6 seconden.
Met de duimen in de lucht nog wel!

Als ze het zo'n belangrijke gebeurtenis vonden dan hadden ze toch wel een selfie gemaakt?
En het is natuurlijk gelul dat dat niet kan op de top.

Is het ontbreken van een selfie op de top een aanwijzing dat er al door een derde persoon met zijn telefoon/camera een foto van hen samen was gemaakt en ze daarom geen selfie hoefden te maken?
Als je er helemaal op wilt, met een herkenbaar stuk omgeving is een selfie minder geschikt.
Zou er ook een telefoonfoto van Lisanne zijn?
pi_152612606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:52 schreef gynaika het volgende:

[..]

Kan helemaal verkeerd zitten, maar had Osman foto's van K en L op zijn telefoon? Heb ooit zoiets gelezen.
Typische 4e hands informatie. Er is ergens gepost, vanuit de pers, dat er een blond en een rossig/roodharig meisje op de telefoon waren aangetroffen. De foto's van KenL waren toen HOT en all over the place. Niemand die dan iets ziet?
pi_152612645
Het is (al lang) duidelijk dat je een misdrijf (bijna) uitsluit. En dat mag natuurlijk
Ik vind je argumenten echter vaak niet goed en heel erg doelredenerend. (geen misdrijf!!)

Mijn tijdlijn, de logica en de verklaringen waarom ze niet zijn gezien door een taxi/buschauffeur of mensen aan het begin van de Pianistapad zijn heel wat logischer dan de vergezochte verklaringen van jou en alle andere mensen die niet denken aan een misdrijf.

Verder lijk je me een prima vent.
pi_152612660
Matteo, kun jij niet een mooi scenario opstellen, wat jij denkt dat er gebeurd is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152612673
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:59 schreef El_Matador het volgende:
Matteo, kun jij niet een mooi scenario opstellen, wat jij denkt dat er gebeurd is?
Daar ga ik even iets heel simpels op zeggen:

Jij en vele anderen dachten maandenlang aan verdwalen.
Is nu van de baan dacht ik.

Blijft over: ongeluk-misdrijf

Ongeluk: als straks blijkt dat die val plek er niet is tussen Q1 en de top?
En als er wel een plek is waar je kunt vallen maar er is geen bedding waar je niet uit kunt komen?

Wat blijft er dan over?
  vrijdag 15 mei 2015 @ 03:26:20 #167
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_152612725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:13 schreef jackie12 het volgende:

Perico, geloof jij de fototijden?
Het enkele feit alleen al, dat ik twee versies van foto 508 heb, waarvan de een zegt: genomen om 19:54:00, voor 507 dus.. en de ander: geschoten om 19:54:58..

Leidt al tot hevige twijfel over de fototijden, of de datum zelfs.

quote:
Denk je dat er bepaalde foto(s) geshopt zijn?
Een bekend verwijt is, dat als je maar lang genoeg ergens mee bezig blijft, je vanalles kunt gaan zien of dat er tunnelvisie optreedt.

Het zou me niet meer verbazen, in ieder geval. Lisanne in 499 blijf ik disproportioneel groot vinden, terwijl alles scherp is. Ik ben zelf geen expert of tovenaar, maar heb zelf ook al duizenden uren gefotosoept.

Het lastigste is om een persoon in de juiste grootte op een andere achtergrond te schalen, dat de verhoudingen kloppen. En om dan ook de juiste lichtinval op die persoon te creeren. Al zijn er zoveel automatische stadia hierin mogelijk, dat je hierbij enorm wordt geholpen

Als er fouten gemaakt worden, zitten ze daarin, of in het bijwerken van gedeeltes. Dat er in plaats van rijk geschakeerde kleuren zoals in de realiteit wat meer eendimensionale blokjes worden gebruikt om vlakken op te vullen, zonder een complex van lichtinval.

quote:
Wat vind je van de 6 seconden?
Fysiek onmogelijk. Dat stemt dan tot nadenken, over of de camera misschien de tijd bevriest bij actie en pas laat weer de klok laat doorlopen. Of dat je van manipulatie moet uitgaan.

Als de fotograaf van positie moet veranderen en Lisanne ook, en er ook nog een andere pose bij komt kijken en mogelijk het shirt ook nog wat is gladgetrokken.. dat is nogal wat voor zes seconden.

Zeker ook omdat Lisanne op 499 veel groter ook nog eens in beeld is. Dan is er ook nog eens voor een andere afstand tot elkaar gekozen.

Maarja dan eindig ik ook weer met de constatering, dat of 19:54:00 klopt, of 19:54:58 voor 508. Daarvan kun je dus al 1 tijd wegmieteren.

Menigeen verdenkt 1Vandaag ook van lukraak wat tijden en data bij foto's neerzetten en slordigheid. Maar als zij het bij het rechte eind hebben, klopt er sowieso weinig van onze data.
pi_152612790
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 03:04 schreef jackie12 het volgende:

Jij en vele anderen dachten maandenlang aan verdwalen.
Ik heb ook maandenlang aan tropische eilanden, salsa, lekker eten, duiken, mooie vrouwen, stenen, afgronden, hardstyle, huizen, zangvogels, koude Corona's, flessenpost, brulkikkers, videodrones, gewonnen biertjes en exploratie gedacht.

Wat is je punt?

quote:
Is nu van de baan dacht ik.

Blijft over: ongeluk-misdrijf
Er is niet "blijft over", wegstrepen. Er zijn waarschijnlijkheden. En mijn meest waarschijnlijke scenario gepresenteerd is al aan bod gekomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_152613937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Waarom zou een indianen jongen van 18 zich van het leven beroven?
Hij had net een nieuw vriendinnetje/vrouw en een beugel, gezien zijn foto's was hij erg trots op zijn lijf.

Even de resultaten afwachten, goede vondst weer Gynaika!

Tja ik vermoed dat we wel door de periode verdrinkingen heen zijn, nieuwe trend in Chiriqui:
hangend aan een boom, graag in een onmogelijke pose. Nummer 3 de afgelopen 30 dagen!
Begin mei was er een bericht in El Siglo over een Ngöbe vrouw die hangend aan een mangoboom werd gevonden. Zij droeg dezelfde achternaam als de Ngöbe die genoemd werd in het geheime interview met Betty Boop.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:27:04 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152614092
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 02:44 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Typische 4e hands informatie. Er is ergens gepost, vanuit de pers, dat er een blond en een rossig/roodharig meisje op de telefoon waren aangetroffen. De foto's van KenL waren toen HOT en all over the place. Niemand die dan iets ziet?
hahaha, je lijkt Mata wel... :7
Best bijzonder hoe arrogant, je doet net alsof je alles weet. Als Matteo het niet weet, dan kan het niet/is het niet gebeurt.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 09:39:41 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152614283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:14 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Begin mei was er een bericht in El Siglo over een Ngöbe vrouw die hangend aan een mangoboom werd gevonden. Zij droeg dezelfde achternaam als de Ngöbe die genoemd werd in het geheime interview met Betty Boop.
Dat interview dat jij hier gepost had, nu moeten we die weer zoeken. Dit had allang in de OP moeten staan. IN plaats daarvan een lijstje uit 2006 waarin Panama als middenmoot hangt op gebied van geweren... Is die er al uit Mata? Dan kan dit interview erin!

Pitti is een veel voorkomende naam
Palacios ook
Gonzalez ook
Ruiz ook
Guerra ook

Dat maakt dus 4 verhangingen binnen 30 dagen...
Als het nu zo is dat deze personen dit allemaal zelf doen, dan is het een hele schrijnende situatie? Waarom grijpt de lokale overheid niet in? Das de toekomst van Chiriqui?

Ik heb een video gevonden op youtube, waarin een jongen en zijn familie bedreigd worden, in hun huis. Met messen en door 3 mannen, filmpje duurt 3 minuten. Laatste deel gaat over de dood van de jongen en wat er met zijn zusje gebeurt is. Is het mogelijk dat die jongeren liever zelfmoord plegen dan dat ze vermoordt worden?
pi_152614373
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 03:51 schreef El_Matador het volgende:
waarschijnlijke scenario
melken in een mandje :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:05:24 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152614730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 13:52 schreef RapaNui het volgende:
Panamesen zijn niet te vertrouwen. Ik blijf erbij.
Er zou gezocht zijn op 3 april en de dagen erna, maar er zijn geen sporen van een glijpartij gevonden?

Eind november heeft er een interview plaatsgevonden tussen een panamese reporter en Pittí. Wij bij WS kregen de gelegenheid om vragen op te sturen, zodat de reporter die kon verwerken in de eigen lijst met vragen. Voor ons was dat een buitengewone kans.

Het interview vond plaats, maar het duurde zeker een maand eer we feedback kregen. Op 26 december werd een artikel gepubliceerd, gebaseerd op dat interview: http://laestrella.com.pa/(...)r-homicidio/23831156
Niet ales wat gezegd werd, is gepubliceerd.

Hier is een beknopt overzicht van de inhoud van dat interview. Zie hoe creatief omgegaan wordt met de feiten zoals wij die kennen:

 Pittí beweert dat K&L op 30+31 maart nog in Bocas del Toro zaten. Dat zou zijn geverifieerd en het is ook als zodanig gedocumenteerd in het dossier. Om die reden hebben de ouders de telefoongegevens van 30+31 maart niet hoeven te ontvangen.
 De reporter geeft in haar vraagstelling aan, dat de botresten aan beide oevers zijn gevonden
 Pittí geeft aan dat er 1 tot 2 uur loopafstand is tussen ieder botrest (pelvis en schoen met voet lagen wel dichtbij elkaar)
 Pittí zegt dat de short van Kris geen grond- of plantenresten bevatte
 Pittí beschrijft een foto met een “puentecito” =bruggetje aan het begin van de Pianista. Die foto hebben wij niet*
 Pittí vertelt dat de rugzak en inhoud doorweekt waren. Ook het fototoestel was doorweekt.
 Pittí geeft aan dat het stuk land behorende bij de finca van F erg groot is
 Pittí geeft aan dat volgens getuigenissen, K&L die dag(en) met F hadden afgesproken en dat ze ook met hem hadden gesproken. Dit kon echter niet bevestigd worden.
 De aanvraag aan het NFI beschreef vrijheidsberoving. Volgens Pittí was dat een fout.
 Pittí ontkent dat er kopies van de foto’s zijn gemaakt, voordat de camera naar het NFI werd gebracht (denk aan 17 juni!)
 Pittí blijft volhouden dat de ouders van Kris de blauwe schoen fysiek hebben –ook na aandringen van reporter- gezien en vertelt dat de schoen van een NL merk is.
 Volgens Pittí, zijn de schoenen maanden geleden (=eind september!) onderworpen aan analyse en onderzoek, maar zijn de resultaten nog steeds niet bekend
 Pittí ontkent dat er op 2 april GSM contact is geweest, ook na aandringen door Reporter. Reporter verwijst naar samenvatting NFI rapport. Pittí wuift af met ”laat me dat nakijken”.
 Pittí ontkent dat de huid van Lisanne is en beweert dat het in werkelijkheid runderhuid is
 Pittí heeft nog geen advies gewonnen van een criminoloog
 Pittí beweert dat de fosfaten product zijn van de vegetatie en dat ze op natuurlijke wijze in de bodem zitten

In oktober was dit artikel verschenen over het forensische onderzoek in Panama:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541
In het interview ontkent Pittí dat de huid van Lisanne was.
Wie heeft niet de waarheid gesproken?
Was het de forensisch patholoog? De assistent? De jourmalist, die er vervolgens een artikel aan wijdt? Was het Pittí? Haar personeel?

Het is gedaan met het onderzoek, er zal niets meer worden onderzocht en er zullen geen nieuwe vondsten worden gedaan.

* Dat bruggetje geeft wmb aan dat hun wandeling VOORBIJ het restaurant begon en dat ze per 4WD daarheen zijn gebracht. Ik denk dat ze bij het metalen bruggetje zijn uitgestapt. Dat verklaart ook waarom Blue niet op hun foto's voorkomt. Als dat het geval zou zijn geweest, dan zouden de foto's met Blue erop openbaar zijn gemaakt. Maar Blue was er niet bij.
het interview/samenvatting met mening van Pitti
pi_152614777
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

hahaha, je lijkt Mata wel... :7
Best bijzonder hoe arrogant, je doet net alsof je alles weet. Als Matteo het niet weet, dan kan het niet/is het niet gebeurt.
Het lijken wel broers.
  vrijdag 15 mei 2015 @ 10:10:52 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_152614845
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 09:14 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Begin mei was er een bericht in El Siglo over een Ngöbe vrouw die hangend aan een mangoboom werd gevonden. Zij droeg dezelfde achternaam als de Ngöbe die genoemd werd in het geheime interview met Betty Boop.
heb je het over de naam: Marcusi

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door ootjekatootje op 15-05-2015 10:37:18 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')