abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152586309
Ach....een soort heks dus O-) O-) O-)

quote:
Viola Holt bezit spirituele krachten

Viola Holt heeft zich verdiept in Reiki en ontdekte dat ze daarmee mensen en honden kan genezen. "Ik kan niet alleen presenteren, maar nu ook dichtbij en op opstand mijn kracht aanwenden''.
Over vier maanden wordt Viola zelfs officieel benoemd tot Reiki-master. "Ik beschouw dat ritueel als eervol slotakkoord van een lange periode keihard oefenen en studeren'', laat ze weten aan het AD.
De voormalig presentatrice is ervan overtuigd dat Reiki kan helpen, ondanks het gebrek aan wetenschappelijk bewijs. "Ik behandel al geruime tijd mensen en honden." Viola bracht zelfs al eens twee honden in slaap enkel door hen de hand boven het hoofd te houden. "Ongelooflijk eigenlijk dat zoiets kan. En het bleek ook te lukken met kinderen en volwassenen''.
De interesse voor de alternatieve geneeswijze ontstond toen ze vijf jaar geleden zelf in Mexico werd behandeld door een boeddhist die in Nederland zat. "Hij beloofde me op afstand een behandeling te zullen geven. Ik was op dat moment zo gezond als wat. Toch merkte ik dat hij duizenden kilometers verderop Reiki op mij toepaste''.
Tijdens haar carrière was Viola niet bezig met spirituele zaken, maar de Reiki heeft haar leven veranderd. "Maar sinds ik me meer op het spirituele ben gaan richten, ben ik gelukkiger dan ooit. En weet: dit had ik veel eerder moeten doen. Het voelt zo goed dat ik me op deze manier heb kunnen ontwikkelen tot een nieuwe Viola: een vrouw die niet teert op oude successen, maar zich laat verrassen door de toekomst en er iets moois van maakt''.
pi_152586429
Viola: een vrouw die niet teert op oude successen....... :X
pi_152586449
Vreselijk naar mens :r
  Trouwste user 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 13:04:43 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_152589544
In de wekelijkse showrubriek Het Geheim Van... vragen we Nederlandse celebrities een boekje open te doen over hun verslavingen, gekke gewoontes en andere dingen die we nog niet van ze weten. Deze week voormalig tv-presentatrice Viola Holt (65). Zij blijkt op een belangrijk, spiritueel keerpunt in haar leven te staan. ,,Over 4 maanden ben ik eindelijk professioneel Reiki-master''.

Viola Holt hoeft maar een fractie van een seconde na te denken als haar wordt gevraagd naar een intiem geheim dat ze nog met bijna niemand deelde. De oud-omroepster en presentatrice van het ooit razend populaire middagprogramma De 5 Uur Show valt gelijk met de deur in huis ,,Nou zeg! Da's ook toevallig. Ik hoor net dat ik op 10 oktober om precies 10 uur 's ochtends - dus feitelijk op 10-10-10 - officieel door de Nederlandse paragnost Thomas Woolthuis word ingewijd als Reiki-master. Ik beschouw dat ritueel als eervol slotakkoord van een lange periode keihard oefenen en studeren''.

Energie
Reiki is een van oorsprong Japanse alternatieve geneeswijze, ontwikkeld door grondlegger Mikao Usui, die wereldwijd door miljoenen mensen wordt beoefend. Wie het beheerst is, zo wordt aangenomen, in staat om met de handen 'kosmische levensenergie' over te brengen op bijvoorbeeld een ontvanger die zich slecht voelt. Of het echt helend werkt is nooit wetenschappelijk aangetoond, maar Viola Holt is er voor de volle honderd procent van overtuigd dat Reiki daadwerkelijk kan helpen. Ze kwam er jaren geleden toevallig mee in aanraking en heeft zich sindsdien met haar hele ziel en zaligheid opgewerkt tot een ware expert op dat gebied. ,,Ik behandel al geruime tijd mensen en honden. Na september hoop ik mijn eigen praktijkruimte aan huis nog intensiever te gaan gebruiken''.

Viola weet nog goed wanneer haar fascinatie voor Reiki ontstond. ,,Lang geleden, toen ik eens 5 jaar in Mexico woonde, kwam ik via via in contact met een Nederlandse boeddhist. Hij beloofde me op afstand een behandeling te zullen geven. Ik was op dat moment zo gezond als wat. Toch merkte ik dat hij duizenden kilometers verderop Reiki op mij toepaste''. Wat ze destijds ervaarde? ,,Dat is moeilijk te omschrijven en misschien net iets te persoonlijk. Een tinteling of warmte! Zo zou je het globaal kunnen typeren. Hoe dan ook voelde ik dat er iets moois en positiefs met mij gebeurde''.

Het voelt goed dat ik me op deze manier heb kunnen ontwikkelen tot een nieuwe Viola: een vrouw die niet teert op oude successen, maar zich laat verrassen door de toekomst
Viola Holt.

Honden
Verbaasd over het effect ging Viola zelf ook aan de slag en volgde diverse cursussen. ,,Het klinkt misschien gek, maar ik blijk Reiki in de vingers te hebben. Ik heb ooit eens twee Dobermann Pinschers gehad en die honden reageerden opvallend goed op de energie die uit mijn handen stroomde. Als ik mijn handen boven hun koppen hield, keken ze allereerst verbaasd, sloten vervolgens hun ogen en vielen in slaap. Ongelooflijk eigenlijk dat zoiets kan. En het bleek ook te lukken met kinderen en volwassenen''.

Tijdens haar 48-jarige tv-carrière hield ze zich niet met dit soort dingen bezig, benadrukt Viola. ,,Maar sinds ik me meer op het spirituele ben gaan richten, ben ik gelukkiger dan ooit. En weet: dit had ik veel eerder moeten doen. Het voelt zo goed dat ik me op deze manier heb kunnen ontwikkelen tot een nieuwe Viola: een vrouw die niet teert op oude successen, maar zich laat verrassen door de toekomst en er iets moois van maakt''.

De energie die Viola gebruikt als 'geneesmiddel' kan bijna iedereen voelen, zo verzekert ze. ,,Als je goed met je handen tegen elkaar wrijft en je houdt ze vervolgens een eindje uit elkaar, dan zal je merken dat er tussen je handen een soort spanningsveld ontstaat. Dat is je aura, de eeuwenoude Reiki-energie: iets onmeetbaars dat mogelijk ook door Jezus werd gebruikt. Er bestaan afbeeldingen waarop hij zijn hand boven iemand houdt ter genezing of zegening. Misschien was hij wel één van de eerste Reiki-beoefenaars''.

Symbolen
De oud-presentatrice - 'ik wil nooit meer iets voor televisie doen, omdat ik daar zo langzamerhand klaar mee ben' - kijkt uit naar haar inwijdingsmoment door medium Woolthuis. Hoe dat zal gaan? ,,Thomas gaat me impregneren met de symbolen die horen bij een Reiki-master''. Daarna gaat ze als officieel Reiki-leraar en -genezeres thuis of elders aan de slag. Hoe zo'n behandeling er in Viola's met Reiki-certificaten behangen praktijklokaaltje eruit ziet? ,,Je gaat liggen op een bank en ik zet zachte muziek aan. Vervolgens ga ik met m'n handen over je heen en concentreer me op 21 speciale posities: gebieden met shakra's of energieknooppunten. Daarna laat ik de energie het werk doen''.

Volgens Viola, die in geen geval zweverig of als een soort Jomanda wil overkomen, heeft ze met Reiki al veel mensen en dieren van hun klachten afgeholpen. Met een lach: ,,Inderdaad! Ik kan niet alleen presenteren, maar nu ook dichtbij en op afstand mijn kracht aanwenden''. Of ze het als Reiki-master nog hogerop wil zoeken, ziet Viola wel. ,,Mijn doel is altijd geweest: het allerhoogste proberen te bereiken. Wat dat is doet er niet zoveel toe. Ik zie vanzelf wel weer wat er op mijn pad komt''.

Compleet gestoord. :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_152589765
Reiki-Master...
Ale er 1 echt vals. egocentrisch persoon is in het televisie-wereldje (okay, er zijn er eigenlijk meerdere) dan is zij het wel!
Sorry hoor.
  Trouwste user 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 13:44:09 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_152590732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:13 schreef hunter2011 het volgende:
Reiki-Master...
Ale er 1 echt vals. egocentrisch persoon is in het televisie-wereldje (okay, er zijn er eigenlijk meerdere) dan is zij het wel!
Sorry hoor.
Hans van der Togt gezien toen. Ze werd geslacht door een valse homo bij Paul de Leeuw. :D

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 14 mei 2015 @ 14:27:42 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_152591796
Probleem is: ik geloof wel in Reiki maar niet echt in Mw. Holt.
pi_152595405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 13:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hans van der Togt gezien toen. Ze werd geslacht door een valse homo bij Paul de Leeuw. :D

Dat was prachtig. Wat heb ik gelachen :D
pi_152595433
quote:
Viola bracht zelfs al eens twee honden in slaap enkel door hen de hand boven het hoofd te houden. "Ongelooflijk eigenlijk dat zoiets kan. En het bleek ook te lukken met kinderen en volwassenen''.
Ze heeft wel gelijk, wie viel er niet in slaap bij haar programma's?
  Trouwste user 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 17:14:23 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_152595526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:10 schreef kissaa het volgende:

[..]

Dat was prachtig. Wat heb ik gelachen :D

Woehaaaaaaa. _O_ Go Hans. :D

pi_152596351
Waar is dat GIF-je waar ze zo vies stond te schudden met haar tieten bij Ranking the Stars?
  Trouwste user 2022 donderdag 14 mei 2015 @ 18:05:52 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_152596930
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 17:44 schreef hunter2011 het volgende:
Waar is dat GIF-je waar ze zo vies stond te schudden met haar tieten bij Ranking the Stars?
Wil ik niet zien. :D

pi_152611441
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2015 18:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wil ik niet zien. :D

Alsof jij niet al die Playboys destijds hebt opgekocht
pi_152611481
  Trouwste user 2022 vrijdag 15 mei 2015 @ 11:48:13 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_152617260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2015 00:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Alsof jij niet al die Playboys destijds hebt opgekocht
Met de plakrand als nietjes. :)

Moderator / Miss SHO zondag 17 mei 2015 @ 06:48:17 #16
22592 crew  Ole
pi_152669163
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 17 mei 2015 @ 11:43:45 #17
251975 kissaa
fka: kissa
pi_152672316
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2015 06:48 schreef Ole het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je een teiltje voor me? :r
pi_152708522
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 11:43 schreef kissaa het volgende:

[..]

Heb je een teiltje voor me? :r
Dat gifje heb ik gemaakt. Leuk hé!
  maandag 18 mei 2015 @ 12:07:56 #19
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_152708689
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:01 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Nee.
pi_152719921
quote:
7s.gif Op maandag 18 mei 2015 12:01 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

het is zo gruwelijk dat het uiteindelijk wel leuk is.
  Trouwste user 2022 maandag 18 mei 2015 @ 18:51:53 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_152721196
In de Nationale IQ-test 95. _O_

pi_152723319
quote:
De week in tweets: Jezus is terug, ze heet Viola Holt!

Afgelopen donderdag was het Hemelvaartsdag. Christenen wereldwijd herdachten hoe Jezus in een wolk werd opgenomen en naar de hemel ging om plaats te nemen aan Gods zijde. Hoe dit Jezus precies gelukt is, is onduidelijk. De hemelvaart van Jezus is iets wat men “een wonder” noemt, het onverklaarbare. Gelukkig voor een ieder die niet van onverklaarbare dingen houdt, kwam Viola Holt deze week met uitleg. Dezelfde krachten die Jezus bezat om zijn wonderen te verrichten, bezit zij namelijk ook. “Dat is je aura, de eeuwenoude Reiki-energie: iets onmeetbaars dat mogelijk ook door Jezus werd gebruikt”, vertelt zij in een interview. Denkt Viola Holt dat zij een tweede Jezus is?

In een ander interview met het AD lag de focus op een andere bewering van Viola. Ze heeft namelijk niet alleen veel gemeen met Jezus, denkt ze. Eigenlijk is ze zelfs nog veel getalenteerder dan de Mensenzoon. Waar Jezus mensen vaak aanraakte om ze te genezen, kan Viola dit namelijk gewoon op afstand. Goed nieuws, vonden een aantal Nederlandse twitteraars.

De meeste twitteraars geloven dat Viola de weg kwijt is. Toch zijn ze niet zo flauw dat ze haar geen kans willen geven. Binnenkort is er voor Viola namelijk een prachtige gelegenheid om haar mysterieuze krachten te bewijzen: het songfestival! Want alleen wie almachtig is, moet ervoor kunnen zorgen dat Trijntje wint.

pi_152726662

In dit interview (is al een paar jaar oud, dus ze herhaalt elke keer wat ze reeds heeft gezegd) legt ze het nog haarfijn uit.
pi_152750352
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 18:51 schreef tong80 het volgende:
In de Nationale IQ-test 95. _O_

Nee. Ze had een score van 89. Daarmee is ze benedengemiddeld begaafd.
pi_152985220
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 15:25 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Nee. Ze had een score van 89. Daarmee is ze benedengemiddeld begaafd.
Dicht bij een mongooltje dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')