abonnement Unibet Coolblue
pi_153272448
Gut, zó snel uit appelpitjes een stengel wordt stam plus blad.
Ben ook wel benieuwd naar...

Om een overload van de favo pppapavers foto's te besparen, een collage gemaakt van overig spul.
De eerdergenoemde lichtblauwe campanula en knoppen in de grijsbladige ( waarvan ik de naam atm ben vergeten) en een reuze papaver ( van hetzelfde zaad als de andere) mét knoppen.
Overigens was de bedoeling, dat de papaver roód zou zijn. Nou ja...Natuur.
Je ziet ook op allerlei plekken de bamboe staken stutten tegen dweilers.



:W
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:44:52 #127
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153272673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:34 schreef AnneX het volgende:
Gut, zó snel uit appelpitjes een stengel wordt stam plus blad.
Ben ook wel benieuwd naar...

Om eerlijk te zijn gokte ik dat het een maand geleden was, misschien was het wel 2 of 3 maand. Weet het eigenlijk niet meer haha ;) Misschien is het ook meer een vraag voor het moestuin topic maar kon 'm niet zo snel vinden
geen.
pi_153284930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:33 schreef Bluezz het volgende:
The war of the roses (Iceberg) *O*

Knoppen!

[ afbeelding ]

Vorig jaar een klein stokje, nu komt ie boven de schutting uit, Hello buren 8-)
(de lakeien houden de wacht.. zijn lekker hoog!)

[ afbeelding ]
Zo, die is lekker gegroeid in een jaar!
Welke soort rozen zijn het? En de kleur?

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:34 schreef AnneX het volgende:
Om een overload van de favo pppapavers foto's te besparen, een collage gemaakt van overig spul.
De eerdergenoemde lichtblauwe campanula en knoppen in de grijsbladige ( waarvan ik de naam atm ben vergeten) en een reuze papaver ( van hetzelfde zaad als de andere) mét knoppen.
Overigens was de bedoeling, dat de papaver roód zou zijn. Nou ja...Natuur.
Je ziet ook op allerlei plekken de bamboe staken stutten tegen dweilers.

[ link | afbeelding ]

:W
Flink veel knoppen in die papavers - bij jou knalt ook alles flink de grond uit zo te zien :P
Dit jaar ook campanula geplant langs een muur (de muurpeper van vorig jaar heeft t - ondanks z'n naam - niet gered). Zo te horen eensterke plant dus ik heb goede hoop dat die het wel redden :)
pi_153286076
Iceberg staat erbij :s) Dus is de kleur wit (lijkt me) >:)
pi_153286293
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:34 schreef AnneX het volgende:
Gut, zó snel uit appelpitjes een stengel wordt stam plus blad.
Ben ook wel benieuwd naar...

Om een overload van de favo pppapavers foto's te besparen, een collage gemaakt van overig spul.
De eerdergenoemde lichtblauwe campanula en knoppen in de grijsbladige ( waarvan ik de naam atm ben vergeten) en een reuze papaver ( van hetzelfde zaad als de andere) mét knoppen.
Overigens was de bedoeling, dat de papaver roód zou zijn. Nou ja...Natuur.
Je ziet ook op allerlei plekken de bamboe staken stutten tegen dweilers.

[ link | afbeelding ]

:W
Nice! Mooie witte lupinen ook zie ik! ^O^
Die reuzenpapaver staat hier dus ook.. bijna opengebarsten eerste knop.. morgen of overmorgen zal hij wel uit komen verwacht ik.
pi_153287136
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:17 schreef Bluezz het volgende:
Iceberg staat erbij :s) Dus is de kleur wit (lijkt me) >:)
Ojah... :P :X

Hier beginnen de pioenrozen uit te komen - veel (roze, rode en witte) knoppen dit jaar :)



De roos Rosa Climbing Corbin barst ook van de knoppen, de eerste bloemen komen nu uit.



Campanula van vorig jaar (dit jaar ook als vaste plant geplant, een latere soort), en een blauwe lis.
De lupines zijn dit jaar geplant en gaan als een speer (ik tel al zo'n 15 nieuwe knoppen),
De clematis Hagley Hybrid heeft mooie grote bloemen - vorig jaar in de verdrukking door een gigantische hedera, die heb ik een paar weken geleden verwijderd en vervangen door nog een clematis en een winterjasmijn :)

  Moderator vrijdag 5 juni 2015 @ 22:15:47 #132
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_153288340
Mooi O+
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:39:23 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153295479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:52 schreef Isis20 het volgende:
Iemand hier enig idee of dit het begin is van een appelboom? [ afbeelding ]
Heb er een maand geleden ofzo wel twee appelpitjes in de grond gestopt, maar zou net zo goed onkruid kunnen zijn :P
niet echt een appelboompje he?
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:44:24 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_153295500
}:|

[ Bericht 68% gewijzigd door senesta op 06-06-2015 12:02:42 ]
  Moderator zaterdag 6 juni 2015 @ 12:22:49 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_153298039
Als ik google op apple seedling dan zie ik heel veel plaatjes van appel zaadlingen maar die zijn ook weer allemaal anders :o Wat voor appels waren het?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 6 juni 2015 @ 17:25:29 #136
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_153303759
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:22 schreef senesta het volgende:
Als ik google op apple seedling dan zie ik heel veel plaatjes van appel zaadlingen maar die zijn ook weer allemaal anders :o Wat voor appels waren het?
Het is waarschijnlijk een eenzame radijsplant

Kan ook wel kloppen want heb daar in de buurt m'n overgebleven radijsjeszaad in "potjes" gezaaid :')
Heb vast geknoeid met het openen van het zaadjeszakje.
Las dat je voor een appelboom het bruine vliesje van het pitje af moet peuteren, mocht iemand het nog willen proberen
geen.
pi_153306381
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 17:25 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk een eenzame radijsplant
[ afbeelding ]
Kan ook wel kloppen want heb daar in de buurt m'n overgebleven radijsjeszaad in "potjes" gezaaid :')
Heb vast geknoeid met het openen van het zaadjeszakje.
Las dat je voor een appelboom het bruine vliesje van het pitje af moet peuteren, mocht iemand het nog willen proberen
Een citruspit kan je zo bij een andere plant in de bloempot stoppen. Het staat niet vast welke citrussoort daaruit groeit. Bij mij kwamen ze goed op, maar er kwamen geen bloemen aan.
pi_153334224
Ik heb veel eenjarigen op pot, erg leuk. Verder Astilbe en Verbana gepland want die schijnen het goed te doen op zure veengrond. Graszoden gelegd waar eerst een magerte conifeeerstruik ligt, hangmatten, veel eenjarigen dus op pot op de terrassen.....heerlijk
pi_153336147
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:23 schreef LoveProfuzion het volgende:
Ik heb veel eenjarigen op pot, erg leuk. Verder Astilbe en Verbana gepland want die schijnen het goed te doen op zure veengrond. Graszoden gelegd waar eerst een magerte conifeeerstruik ligt, hangmatten, veel eenjarigen dus op pot op de terrassen.....heerlijk
Klinkt goed LoveProfuzion!
Ben benieuwd hoe het eruit ziet - fotootje plaatsen mag altijd :s) ;)
  zondag 7 juni 2015 @ 22:50:15 #140
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153339623
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:42 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Ojah... :P :X

Hier beginnen de pioenrozen uit te komen - veel (roze, rode en witte) knoppen dit jaar :)

[ afbeelding ]

De roos Rosa Climbing Corbin barst ook van de knoppen, de eerste bloemen komen nu uit.

[ afbeelding ]

Campanula van vorig jaar (dit jaar ook als vaste plant geplant, een latere soort), en een blauwe lis.
De lupines zijn dit jaar geplant en gaan als een speer (ik tel al zo'n 15 nieuwe knoppen),
De clematis Hagley Hybrid heeft mooie grote bloemen - vorig jaar in de verdrukking door een gigantische hedera, die heb ik een paar weken geleden verwijderd en vervangen door nog een clematis en een winterjasmijn :)

[ afbeelding ]
Mooi, Pascal!
Jouw rozen zijn al verder dan de mijne! Heb nu zo'n 6 open rozen.
Binnenkort foto's op mijn blog (die ik dan weer naar dit topic kopieer :) )
Pascal zou jij ook eens op de link van mijn blog willen klikken, ik heb ook een Hagley maar die bloeit heel anders! :o
(Ik kan mobiel geen foto's hier plaatsen)
pi_153340823
Ik zie wat je bedoelt Gwywen - vooral de kleur van de meeldraden valt me op: die van jou donker, die ban mij geel. Misschien heeft het te maken met de leeftijd? De mijne is 2 jaar geleden geplant. Of misschien ligt het aan de bodemsoort?

Op dit plaatje van een Hagley Hybrid zie ik trouwens ook wel wat variatie in kleur:



Complimenten voor je blog trouwens - prachtige planten heb je en erg leuk om te lezen! ^O^
  maandag 8 juni 2015 @ 12:27:03 #142
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153349814
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 23:26 schreef pascal_s het volgende:
Ik zie wat je bedoelt Gwywen - vooral de kleur van de meeldraden valt me op: die van jou donker, die ban mij geel. Misschien heeft het te maken met de leeftijd? De mijne is 2 jaar geleden geplant. Of misschien ligt het aan de bodemsoort?

Op dit plaatje van een Hagley Hybrid zie ik trouwens ook wel wat variatie in kleur:

[ afbeelding ]

Complimenten voor je blog trouwens - prachtige planten heb je en erg leuk om te lezen! ^O^
Bedankt :)

Heb je ook gezien dat mijn Hagley dit jaar heel anders bloeit dan vorig jaar?
Ik kan nu weer plaatjes plakken hier.
2014:


2015:


Daar zit bijna nog meer verschil tussen dan in het plaatje dat jij postte.
Vorig jaar wit en zes bloemblaadjes, dit jaar paars en zeven blaadjes 8)7
Die van mij staat er net als die van jou ook pas twee jaar, dus dat kan het verschil niet maken.
Misschien het warmere voorjaar vorig jaar?
pi_153352760

Bij mijn vriend in de tuin. Een leuke vlinder die ik gefilmed heb.
pi_153370909
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:27 schreef Gwywen het volgende:

Heb je ook gezien dat mijn Hagley dit jaar heel anders bloeit dan vorig jaar?
Ik kan nu weer plaatjes plakken hier.
2014:
[ afbeelding ]

2015:
[ afbeelding ]
Ik heb het gezien ja - echt bizar!
Naar mijn weten bloeit de onze niet veel anders als vorig jaar - ik zal eens zoeken of ik een foto heb van een jaar geleden.
pi_153370937
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:15 schreef Aloria het volgende:

Bij mijn vriend in de tuin. Een leuke vlinder die ik gefilmed heb.
Wauw, prachtig beestje!
Woon je in Nederland? Zoiets heb ik nog nooit gezien...
pi_153373649
Kolibrievlinder. Niet heel zeldzaam in NL maar toch bijzonder om te zien :Y Ik had er vorig jaar een in de tuin. Ze overwinteren in het zuiden en komen dan weer deze kant op. Blijft tof om ze te zien! ^O^
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:26:43 #147
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153374448
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 14:15 schreef Aloria het volgende:

Bij mijn vriend in de tuin. Een leuke vlinder die ik gefilmed heb.
Leuk! Ik heb er ook wel eens een in de tuin gehad, heel apart gezicht!
(En je wilt niet weten hoeveel mensen op waarneming.nl melden dat ze een echte kolibrie in de tuin hebben gezien :') )
pi_153376651
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 00:01 schreef pascal_s het volgende:

[..]

Wauw, prachtig beestje!
Woon je in Nederland? Zoiets heb ik nog nooit gezien...
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:26 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb er ook wel eens een in de tuin gehad, heel apart gezicht!
(En je wilt niet weten hoeveel mensen op waarneming.nl melden dat ze een echte kolibrie in de tuin hebben gezien :') )
Nou ik riep tegen mijn vriend, moet je eens kijken een vlinder die op een kolibrie lijkt ! :@ :D
Gelijk op google : kolibrie vlinder ? gezocht. Tot mijn grote verbazing heet de vlinder dus ook zo haha :D Ja ik heb ze ook nog nooit eerder gezien. Hij woont vlak bij zee. ( tussen Leeuwarden en Franeker in ) ;)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:50:53 #149
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_153378877
Vingerhoedjes!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:35:11 #150
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153386652
Door extreme droogte nu schade op mijn aarbeien, !! Wie heeft hier ook last van?? Alle buien zijn de afegelopen weken aan ons voorbijgegaan. ( west brabant). Ik moet nu om de dag mijn tuin besproeien, de ergste droogte sinds zeker 6 jaar.. Ik ben normaal helemaal niet van het sproeien, maar moet nu wel, anders gaat alles dood. Grondwaterpeil staat echt idioot laag!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')