quote:Als de vader het kind heeft erkend heeft hij nog geen echte rechten, pas als gedeelde voogdij is aangevraagd. En zelfs als dat het geval is is het nog heel lastig, eer je de rechtzaak hebt uitgevochten ben je zo weer een half jaar tot een jaar verder en ondertussen heeft hij zijn kind niet gezien..'
Op maandag 11 november 2002 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Heeft je vriend zijn kind erkend? Zo ja, dan heeft hij ook rechten (en plichten). Je kunt ook navraag doen bij een wetswinkel, die kunnen je vast ook op weg helpen. Succes, het lijkt me echt vreselijk...
Ik wens jullie veel sterkte!
Maar of je dat moet willen is de vraag. Een omgangsregeling afdwingen levert vaak alleen maar ellende op (bijvoorbeeld, kind wordt steeds te laat gebracht of ze zijn met opzet niet thuis als je 'm ophaalt) omdat degene die tegen is alles zal doen om de regeling te frustreren.
Volgens mij kun je het beste nog eens proberen om het in goed overleg te doen, desnoods met haar nieuwe partner, ouders of een andere vertrouwenspersoon erbij. Ze moet toch inzien dat ze de ruzie met haar ex-partner niet over het hoofd van haar kind mag uitvechten, dat gaat namelijk ten koste van het kind en dat kan ook haar bedoeling niet zijn.
Een advocaat een officiele brief laten schrijven naar de moeder..
Laatste wat je moet/kunt proberen is via de rechter een bezoekregeling afdwingen. Maar dan nog is het maar de vraag of die regeling ook wordt nagekomen.
http://www.babyinfo.nl/rubrieken/financieel/art_erkenning.asp
quote:Het lijkt er dus op dat ze het niet kan verdragen dat je vriend een nieuwe partner heeft gevonden en op deze manier haar frustraties uit. Dit gaat ten koste van het kind en dat is voor een rechter onacceptabel. Je moet het dan natuurlijk wel hard kunnen maken. De rechter kijkt ALLEEN naar het belang van het kind!
Op maandag 11 november 2002 11:22 schreef Little-Angel het volgende:
Zij laat mijn vriend zijn zoontje niet zien omdat zij mij niet vertrouwd zo zegt ze zelf. Maar tot aan augustus was dat wel het geval. Zo maar in eens besloot ze dat mijn vriend zijn kind niet mag zien.
Als je het toch laat voorkomen, waarom ga je niet voor de hogere inzet: laat je vriend gaan voor de volledige voogdij, het is tenslotte de wettelijke vader!
Trouwens, mocht het tot een rechtszaak komen, dan zal ze iets beters moeten verzinnen dan 'ik vertrouw je niet'. Je weet dan nooit waarmee iemand op de proppen komt (al dan niet dmv een advokaat). Het is mogelijk dat allerlei verhalen worden verteld die niet eens waar hoeven te zijn, om maar aan de rechter te laten blijken dat je vriend niet geschikt is om voor het kind te zorgen.
***ik heb fictieve namen gebruikt, want ik vind niet dat dit ten schande komt van m'n zoon en m'n ex-partner, ik geef de schuld aan onze wetgeving en klote kabinet.Die extreem, linkse geiten wollen sokken manwijven.**************
Zo kan het ook.... ik ben een kind waarvan de vader het kind niet wil zien....
Sterkte er mee.....
quote:Of zij vind dat dit een gegronde reden is of niet, is niet aan de orde.....zij is namelijk niet degene die dit kan bepalen...hiervoor is een rechter.
Op maandag 11 november 2002 11:22 schreef Little-Angel het volgende:
Zijn ex-schoonouders hebben al met hun dochter gepraat maar geloven alles wat zij zegt, en dat is een hoop blabla. Zij laat mijn vriend zijn zoontje niet zien omdat zij mij niet vertrouwd zo zegt ze zelf. Maar tot aan augustus was dat wel het geval. Zo maar in eens besloot ze dat mijn vriend zijn kind niet mag zien. Zonder gegronde reden. we gaan vanavond met enige mazzel naar een rechtshulp/advocaat en kijken wat we kunnen doen. Mijn vriend had een samenlevingscontract met zijn ex en heeft zijn kind erkent.
Als je vriend het kind erkend heeft verplicht dat tot het betalen van alimentatie, en het geeft recht op een bezoeksregeling, dit is niet optioneel. Als zij meent dat hij dit recht niet zou mogen hebben is voor haar ook de enige manier om dit via een rechter te regelen.
De vraag is alleen of de verstandhouding met de moeder hierdoor beter word.
Ik walg van ouders die hun kinderen gebruiken als materiaal om hun ruzies uit te vechten.....dat je niet met elkaar kunt leven kan gebeuren, maar daar hoeft het kind toch niet de dupe van te worden.....
Ik zou je willen adviseren hier zo snel mogelijk werk van te maken, omdat hoe langer je hiermee wacht hoe moeilijker het hard is te maken dat hij het kind graag wil zien...
Ander krom verhaal. Relatie, zwanger, partner heeft geen enkele interesse in mama plus kind. Hij had er toch geen behoefte aan. Water breekt en (net als in de reklame!!!) wordt ze in een taxi gezet want hij wil blijven slapen.vader ontverantwoordelijke kl**tzak. Vader wil kind ieder weekend hele weekend, maaarrrrrr; wil kind niet naar zwemmen en ander sporten brengen (dat kost namelijk kostbare tijden is niet gezellig). Rechter verplicht mama tot ales wat papa wil, en papa mag doen en laten wat hij wil. Mama krijgt (maar) 150 euro in de maand, en betaalt school, kleding, zwemmen, sport e.d.. Kind wordt door papa her en der gedumpt, nieuwe vriendin komt kind halen, want papa ligt te slapen.
quote:het argument wat eigenlijk altijd gebruikt word in deze situaties, en ik laat even buiten beschouwing of het een terecht punt is. De band die een kind met zijn moeder heeft is dieper dan de band die het kind met zijn vader heeft.
Op maandag 11 november 2002 15:54 schreef on_air het volgende:
Foute emancipatie? Vrouwen zijn zolang niet geloofd en niet gehoord tot er rechten kwamen voor de vrouw. Dit heeft zich steeds verder ontwikkeld en we zijn nu op een punt beland waarin vrouwen alles kunnen doen en laten wat ze willen (zwakkere geslacht?!). Mevrouw wil een kindje (want dat staat zo schattig) en vind een geschikte partner. Partner is het toch niet helemaal (te weinig geld?!) en wordt op straat gezet. Allimentatie betalen mag papa wel, maar de verantwoordelijkheid en liefde tonen die hij wil, dat mag niet. Dit in de ogen van de vrouw. Hoe krom is dat?!Ander krom verhaal. Relatie, zwanger, partner heeft geen enkele interesse in mama plus kind. Hij had er toch geen behoefte aan. Water breekt en (net als in de reklame!!!) wordt ze in een taxi gezet want hij wil blijven slapen.vader ontverantwoordelijke kl**tzak. Vader wil kind ieder weekend hele weekend, maaarrrrrr; wil kind niet naar zwemmen en ander sporten brengen (dat kost namelijk kostbare tijden is niet gezellig). Rechter verplicht mama tot ales wat papa wil, en papa mag doen en laten wat hij wil. Mama krijgt (maar) 150 euro in de maand, en betaalt school, kleding, zwemmen, sport e.d.. Kind wordt door papa her en der gedumpt, nieuwe vriendin komt kind halen, want papa ligt te slapen.
Zoals ik al eerder op dit forum gezegd heb ben ik vader van een zoon en zijn zijn moeder en ik al meer als 2 jaar niet meer samen. Mijn zoon woont bij mij, maar dit is niet zonder slag of stoot gegaan.....ook ik heb moeten opboksen tegen deze argumentatie, niet eens zo zeer tegen de moeder, maar meer tegen omstanders.
Ik beweer dat een moeder niet automatisch (lees: ten alle tijde) beter voor het kind kan zorgen dan de vader. Het dragen van een kind maakt je niet automatisch een betere ouder. Dit is iets wat per geval bekeken moet worden, en daar heeft men geen tijd voor dus neemt men een standpunt in wat in 75% (??) van de gevallen correct is.
Ik ben voor emancipatie, maar wel gelijke behandeling 2 kanten op......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |