Langzame koolydraten eten ipv de snelle in pasta.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:44 schreef Zoev het volgende:
Kijk aan, dan zal mijn bloedsuikerspiegel eerst wel enorm zijn gestegen en daarna enorm zijn gezakt. Goh wist niet dat van koolydraten kon. Hoe voorkom je zoiets?
Boterhammen?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:44 schreef DeLepelaar het volgende:
Langzame koolydraten eten ipv de snelle in pasta.
Ja volkoren pasta inderdaad, volkoren rijst ipv witte rijst ook bijvoorbeeld. Ook na de Chinees krijg je weer snel honger.quote:
Nee met bruin volkoren moet je minder snel honger krijgen. Diabetes kan je altijd laten testen kan nooit geen kwaad.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:49 schreef Zoev het volgende:
ik heb dat ook wel eens met boterhammen. Dus dat verklaart wel wat.
Heb vandaag volkoren tarwemeel vloerbrood gekocht, daar zou het dan minder mee moeten zijn?
Heb ik nu diabetes of hebben veel mensen er last van?
Klopt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:50 schreef DeLepelaar het volgende:
Diabetes kan je altijd laten testen kan nooit geen kwaad.
Volkoren producten (bruin brood, volkoren pasta, zilvervliesrijst) en groentes.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:51 schreef Zoev het volgende:
[..]
Waar zitten vezels in dan? Eiwitten krijg ik genoeg binnen denk ik, drink genoeg melk
Nee heeft iedereen in meerder of mindere mate verschilt per mens.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:51 schreef Zoev het volgende:
[..]
Klopt.
Maar deze symptomen horen die erbij? Of hebben veel mensen er last van bij te snelle koolydraten?
Ik heb overigens niet de symptomen die passen bij diabetes
Nee, je lichaam hoort dat zelf op pijl te houden. Maar als je veel koolhydraten eet, wordt het lichaam lui en gaat om meer koolhydraten vragen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:53 schreef Zoev het volgende:
En als je je dan zo voelt zoals ik me vanavond voelde. Daling van de suiker.
Is dat dan daadwerkelijk gevaarlijk als je niet eet? Of is het een gevoel wat je kan negeren?
Juist ik ook.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:54 schreef Fer het volgende:
Ik heb het trouwens ook hoor en vraag eens wat er gebeurt als mensen witbrood eten of Macdonals, echt na 2 uur weer honger. Omdat het allemaal koolhydraten zijn.
Als je geen diabetes hebt en geen insuline spuit is er geen gevaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:53 schreef Zoev het volgende:
Is dat dan daadwerkelijk gevaarlijk als je niet eet? Of is het een gevoel wat je kan negeren?
Eet dan gewoon een zak wortels of komkomners daarna.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:53 schreef Zoev het volgende:
Als je brood wil eten, dan zou ik in dit geval echt voor volkoren gaan, wat dus niet hetzelfde is als bruin of meergranen. Er moet echt volkoren op staanquote:Op dinsdag 12 mei 2015 22:56 schreef Zoev het volgende:
[..]
Juist ik ook.
Ik zie net dat het brood meergranenbrood is (vloerzonne van de jan linders). Is dat wat?
Anders misschien ook eens overstappen op ander brood?
Heeft iedere supermarkt of bakker gewoon bruin volkoren. Maar ga dan ook over op volkoren pasta en volkoren rijst ipv witte rijst.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 23:01 schreef Zoev het volgende:
[..]
Hmmm dan morgen toch maar eens naar de winkel.
Tips? (supermarkt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |