abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 2 november 2000 @ 00:36:36 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_436380
Ik namelijk helemaal niets meer... en al helemaal geen geld

Wat een ongelooflijk arrogante kutlui met hun sterallures en hun 'Hier heb ik niet voor getekend', 'Daarvoor ben ik er niet ingegaan' 'Dat is tegen de regels', 'dat staat wel in de regels, maar vandaag zijn we het er niet mee eens', 'Hehe, eindelijk rust', 'ik weiger die kutgeit een aai te geven, want ik heb het al zo zwaar'.

Wat een zwaar onaangename types, die denken dat ze godeverdegodver DE sterren van Nederland zijn.

Kunnen we ze niet effe massaal rectaal op met prikkeldraad omwikkelde Amsterdammertjes plaatsen en effe goed heen en weer rageren???

DJIEZUS, daar zou je toch nog niet tegenaan pissen als ze in de fik stonden?

BLEEEEEEEURGHHH

Vorig jaar was al niet veel soeps, maar het blijkt dat mijn inschattingen van de kick-off-avond gewoon kloppen. Wij zijn opgescheept met pure armoede, en hoe beter je ze leert kennen, hoe meer je ze niet WILT kennen.

Het enige dat ik ze gun is veel jeuk en korte armpjes...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 02-11-2000 00:48]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 november 2000 @ 00:47:05 #2
2603 Zusje
beroepsoptimist
pi_436390
ja t'is zeer triest. Kan er niks aan doen, maar onze twentse dierenvriendin is in mijn achting gestegen op het moment
Van mij mag ze winnen, mits ze niet van mening veranderd.
pi_436392
Doe net als Koos ; slaap er eens een nachtje over...
Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 2 november 2000 @ 00:50:45 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_436394
quote:
Op 02 november 2000 00:49 schreef Harry het volgende:
Doe net als Koos ; slaap er eens een nachtje over...
Never EVER dat ik mijn hele langzalzeleven ook maar IETS zal doen als dat ingekakte huilebalkerige drijflijk.

Gezallich!!!

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_436395
Je bent echt pissig he ?
Het komt goed.... En anders maar niet.
  donderdag 2 november 2000 @ 00:52:54 #6
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_436396
[disclaimer-modus]
Voor de fatsoensrakkers: dit natuurlijk allemaal binnen mijn eigen referentiekader enzo
[/disclaimermodus]

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 02-11-2000 00:53]

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 2 november 2000 @ 00:53:19 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_436397
quote:
Op 02 november 2000 00:52 schreef Harry het volgende:
Je bent echt pissig he ?
Valt het op?
Ja inderdaad, V. ja.
pi_436406
quote:
Op 02 november 2000 00:36 schreef Verbal het volgende:
Het enige dat ik ze gun is veel jeuk en korte armpjes...
WOEHAHAHAHAHAAH! Die had ik nog niet eerder gehoord/gelezen!!
pi_436515
Verbal,

Ben het helemaal met je eens, ik kan het alleen niet zo poetisch brengen als jij
Dit gedonder om Cindy was voor mij de druppel, ik zit VAAK naar de streams te kijken en het is waar: wat meer aandacht voor dat dier kan er gewoon niet af.

Harry,

Heb er inmiddels een nachtje over geslapen en denk er nog precies zo over.

  donderdag 2 november 2000 @ 08:20:44 #10
5960 Furii
Hoezo normaal?
pi_436518
Ik ben het er helemaal mee eens. Trouwens, nu Koos niet meer mag schrijven heeft hij toch tijd genoeg om aandacht aan Cindy te geven. Geldt trouwens voor allemaal, behalve Annet, zoveel bijzonders dragen ze niet bij.
If you aren't confused around here, you're not trying hard enough
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 november 2000 @ 09:25:31 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_436585
Volledig met Verbal eens.

Knijp ze af; kleineer ze; voer alleen nog maar alcohol en spacecake; prop al die douchemuntjes in hun reet; laat ze niet meer slapen; terroriseer ze. Wat een stelletje zeikerds bij elkaar...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 2 november 2000 @ 09:53:11 #12
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_436689
Deze groep is in alles veel aktiever dan die van vorig jaar. Die lui van vorig jaar waren zo overtuigd van het proefkonijn zijn dat alles met een laag pseudo psychologie werd overgoten dat ze verdronken in de meest vreselijke saaiheid.

Deze groep is ook saai. Deze groep heeft al meer weerwoord aan BB dan de vorige groep. Het probleem is alleen dat wij het allemaal veel extremer hadden verwacht omdat John dat belooft had.

Laten we nu gewoon eerlijk zijn we zijn als nederlander nou eenmaal een saai en volgzaam volk. We worden hier door de overheid aan alle kanten uitgeknepen en we vinden er helemaal niks van, we vinden het best.

Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik er nog wel graag naar kijk.

  donderdag 2 november 2000 @ 09:58:07 #13
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_436708
Jahoor, ik gun ze wel iets:
Een tweede geit.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_436722
quote:
Op 02 november 2000 09:58 schreef BadGirl het volgende:
Jahoor, ik gun ze wel iets:
Een tweede geit.
Maar dat gun je die geit toch niet?
  donderdag 2 november 2000 @ 10:11:07 #15
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_436737
Die nieuwe geit misschien niet maar Cindy wel!!
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_436747
quote:
Op 02 november 2000 09:53 schreef marky het volgende:
Deze groep is in alles veel aktiever dan die van vorig jaar. Die lui van vorig jaar waren zo overtuigd van het proefkonijn zijn dat alles met een laag pseudo psychologie werd overgoten dat ze verdronken in de meest vreselijke saaiheid.
Volgens mij zat de groep van vorig jaar niet de hele tijd te klaverjassen. En zij hadden het ook niet constant over 'de groep', enzo. Mijn gok? Ik denk dat ze allemaal één ding hebben gedacht dit keer: "Ik wil geen Willem worden". Dus zijn ze allemaal (behalve Ed, dan) vreselijk politiek correct.

[/b]
Deze groep is ook saai. Deze groep heeft al meer weerwoord aan BB dan de vorige groep. Het probleem is alleen dat wij het allemaal veel extremer hadden verwacht omdat John dat belooft had.
[/quote]

Ik had eigenlijk wel verwacht dat het veel minder leuk zou zijn dan vorig jaar. Toen wisten ze in elk geval niet hoe er gereageerd werd door de buitenwereld, zij konden wel denken dat er geen hond keek. Deze groep is veel meer geinteresseerd in de kijkcijfers en of ze leuke TV maken. Stuk voor stuk willen ze iets bereiken in dat wereldje. Zum kotzen!

[/b]
Laten we nu gewoon eerlijk zijn we zijn als nederlander nou eenmaal een saai en volgzaam volk. We worden hier door de overheid aan alle kanten uitgeknepen en we vinden er helemaal niks van, we vinden het best.

Ik moet overigens eerlijk zeggen dat ik er nog wel graag naar kijk.
[/quote]

Dat we als Nederlanders saai en volgzaam zouden zijn (helaas lijkt het daar wel een beetje op) betekent nog niet dat we daar niet eens lekker tegenaan moeten schoppen. Wie zegt dat we er niets van vinden?

En het kijken is echt veel minder leuk, vorig jaar bleef ik zelfs thuis voor een aflevering of ik nam ze tenminste op. En nu? Nu niet meer.

Ik ben het met Verbal eens, ik gun deze mensen helemaal niets. Geen prijs, geen roem. Zelfs geen jeuk, want dan hebben ze iets te doen.

pi_437180
Deze dame kijkt alleen nog maar voor de geit...geweldig zoals Cindy te pas en te onpas om aandacht vraagt. En hoe men daar op reageert: "Cindiiieeeeee!! Bek houweeeehhh!!!" Cindy is absoluut mijn favo bewoner en iedereen die daar nog een beetje aandacht aan geeft scoort bij mij. Koos is wat mij betreft, evenals Hieke, ernstig in mijn achting gedaald...zitten nu onder vriespunt. De rest vond ik al sukkels en het interesseert me echt niks wie het geld opstrijkt....als ik iemand mag voordragen....Cindy?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_437301
Deze groep is in alles veel aktiever??
Die opdracht met dat roeien, fietsen en hardlopen alweer vergeten zeker. Daarom is deze 'groep' zo goed in zitopdrachten: ga zitten lezen, en ga met een ei buiten zitten.

Ik gun Annet de geit. En het geld mag ze gebruiken voor een mooi hok en veel vreten. Voor de Cindy natuurlijk.

I intend to live forever, or die trying.
pi_437345
quote:
Op 02 november 2000 00:36 schreef Verbal het volgende:
<snip>
Wat een ongelooflijk arrogante kutlui met hun sterallures en hun 'Hier heb ik niet voor getekend', 'Daarvoor ben ik er niet ingegaan' 'Dat is tegen de regels', 'dat staat wel in de regels, maar vandaag zijn we het er niet mee eens', 'Hehe, eindelijk rust', 'ik weiger die kutgeit een aai te geven, want ik heb het al zo zwaar'.

<snip>


Het frustrerende eraan is, dat we hier op Internet in de minderheid zijn, er nog steeds voldoende idioten de bel-centrale draaiend houden met nominaties,
het sponsor-geld al toegezegd is en blijft binnenstromen zolang het programma boven een minimum aan kijkcijfers haalt,

en sowieso niemand hier kan tegenhouden wat de commerciële zenders ons aan vuilnis-programma's door de strot wurgen.

Zo langzamerhand wordt de internet-forum-bevolking die zich over deze programma's uitlaat ook een meelijwekkende minderheids-partij, die dagelijks elkaar bevestigen of speels stoeien om meningsverschillen,
maar uiteindelijk gênant worden in hun onmacht....

  donderdag 2 november 2000 @ 13:41:00 #20
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_437412
quote:
Op 02 november 2000 13:04 schreef dwerg het volgende:
Deze groep is in alles veel aktiever??
Die opdracht met dat roeien, fietsen en hardlopen alweer vergeten zeker. Daarom is deze 'groep' zo goed in zitopdrachten: ga zitten lezen, en ga met een ei buiten zitten.

Ik gun Annet de geit. En het geld mag ze gebruiken voor een mooi hok en veel vreten. Voor de Cindy natuurlijk.


De enige aktieve opdracht die de bewoners vorig jaar kregen was de fietsopdracht. Het ligt aan de redaktie dat deze geen inspannender opdracht kan verzinnen dan de laatste paar. En wat de sport opdracht betreft, die was gewoon niet uit te voeren door deze groep omdat daar een aantal zwakke schakels in zaten (Annet, Kim, Koos) en een iemand die kon rekenen (Ferdi).

Ik heb ze vorig jaar alleen maar zien zitten lezen, knutselen, roddelen. De enige aktieve beweging die er was was de beweging in het bed van Bart.

  donderdag 2 november 2000 @ 13:48:48 #21
7178 BB-Cindy
Ik zeg maar zo, ik zeg beehhhh
pi_437443
behh beh bah behh behh behh beehhh behh bahh behh beehhh bahh bahh bahh bahh baahhh

***Vertaling***
Als er iets is wat ik niet wil is het na big brother nog geconfronteerd worden met Annet....

Being a goat in Big Brother is the ultimate punishment!
pi_437448
die lui van BB1 waren zeker zo interessant ?

karin,,maurice,tara,,anouk,,cyrille,willem,mona,bianca en niet te vergeten big brotermartin

eigenlijk waren alleen bart,ruud en sabine (een beetje) wel aardig!!

Persoonlijk vind ik dat er nu in bb2 veel leukere mensen meedoen dan vorig jaar .. ben ik dan echt de enigste die er zo over denkt ???

En verbal mischien is het beter om gewoon helemaal niet meer te kijken ..pijnig jezelf niet .. let op je bloeddruk

pi_437528
quote:
Moor schreef donderdag 2 november 2000 13:15 Zo langzamerhand wordt de internet-forum-bevolking die zich over deze programma's uitlaat ook een meelijwekkende minderheids-partij, die dagelijks elkaar bevestigen of speels stoeien om meningsverschillen, maar uiteindelijk gênant worden in hun onmacht...
Die onmacht kan dan genant zijn, maar als ik m'n hart niet zou kunnen luchten op een internet forum zou ik me veel machtelozer voelen, het zal best dat er niets wordt gedaan met alles wat we hier spuien, maar ik ben het wel kwijt en dat lucht af en toe lekker op!
  donderdag 2 november 2000 @ 14:34:12 #24
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_437571
quote:
Op 02 november 2000 14:15 schreef Tante Bep het volgende:
Die onmacht kan dan genant zijn, maar als ik m'n hart niet zou kunnen luchten op een internet forum zou ik me veel machtelozer voelen, het zal best dat er niets wordt gedaan met alles wat we hier spuien, maar ik ben het wel kwijt en dat lucht af en toe lekker op!
PCIES!!!

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_437744
quote:
Op 02 november 2000 13:15 schreef Moor het volgende:
Het frustrerende eraan is, dat we hier op Internet in de minderheid zijn, er nog steeds voldoende idioten de bel-centrale draaiend houden met nominaties,
het sponsor-geld al toegezegd is en blijft binnenstromen zolang het programma boven een minimum aan kijkcijfers haalt,
Helemaal mee eens! Daarom heb ik ook lichte ergernissen over mensen die helemaal los gaan over bewoners in huizen of bussen, maar er verder helemaal niks aan doen. (bellen ofzo )
quote:
Op 02 november 2000 13:15 schreef Moor het volgende:
Zo langzamerhand wordt de internet-forum-bevolking die zich over deze programma's uitlaat ook een meelijwekkende minderheids-partij, die dagelijks elkaar bevestigen of speels stoeien om meningsverschillen,
maar uiteindelijk gênant worden in hun onmacht....
Ja, maar waar denk je dat de makers van BB of de Bus naar luisteren? Naar mensen die geld in het laatje brengen, of mensen die ergens op een vaag forum hun mening spuien?
quote:
Op 02 november 2000 00:52 schreef Verbal het volgende:
[disclaimer-modus]
Voor de fatsoensrakkers: dit natuurlijk allemaal binnen mijn eigen referentiekader enzo
[/disclaimermodus]
Ik ben zeker geen fatsoensrakker, maar naar aanleiding van eerdere discussies voel ik me toch lichtelijk aangesproken Leuk om te zien dat je toch in een continu leerproces zit V.
  donderdag 2 november 2000 @ 15:58:55 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_437789
quote:
Op 02 november 2000 15:40 schreef MaxPower het volgende:
Ik ben zeker geen fatsoensrakker, maar naar aanleiding van eerdere discussies voel ik me toch lichtelijk aangesproken Leuk om te zien dat je toch in een continu leerproces zit V.
Tja, ik vind het jammer dat mijn disclaimer nodig schijnt te zijn voor sommigen....
Ja inderdaad, V. ja.
pi_438362
Helemaal met je eens Verbal, vooral dat gezeik over dat (inmiddels beruchte) schrijfgerei is echt te zielig voor woorden.

Laat dat stel verwende idioten blij zijn dat ze nog mogen blijven...

٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 2 november 2000 @ 20:15:53 #28
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_438414
Het is triest hoe iedereen braaf de regeltjes volgt
Iedereen berust in zijn/haar lot en dat is triest.
Het ergste is het blindelings opvolgen van orders en regels.

Maar voor het geld gaan alle principes opzij.

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  donderdag 2 november 2000 @ 20:41:35 #29
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_438447
Hoe meer opstand hoe beter toch?

En die geit hoort er helemaal niet, maar zowiezo heeft zo'n beest weinig aandacht nodig. Het is geen huisdier! Gewoon eten geven en zijn hok schoonmaken, dan ben je klaar. En dat terwijl ik de bewoners vaak zat met Cindy heb zien spelen en Annet loopt dat beest alleen maar te knuffelen. Daar zou ik ook ziek van worden.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_438465
Jah de vrouwen sex met mij natuurlijk en de gozers dat ze mogen voetballen op mijn balkon!!!
Just say hi!
pi_438509
"Helemaal mee eens! Daarom heb ik ook lichte ergernissen over mensen die helemaal los gaan over bewoners in huizen of bussen, maar er verder helemaal niks aan doen. (bellen ofzo )"

Kijk eens op andere fora waar mensen elke dag mailen. Misschien, misschien heeft het toch wat uitgehaald voor cindy.

En helemaal eens met Verbal.

[Dit bericht is gewijzigd door Oudjong op 02-11-2000 21:34]

dat ik dit nog mag meemaken!
  donderdag 2 november 2000 @ 22:09:50 #32
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_438598
In topic http://www.fokforum.nl/showtopic/21946/2
quote:
Op 30 oktober 2000 17:16 schreef Doc het volgende:


Ontneem ze alles


ALLES!
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_438900
quote:
Op 02 november 2000 13:51 schreef bonnie het volgende:
die lui van BB1 waren zeker zo interessant ?

Persoonlijk vind ik dat er nu in bb2 veel leukere mensen meedoen dan vorig jaar .. ben ik dan echt de enigste die er zo over denkt ???


Nou nee, of de mensen van b2 leuker zijn weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik bb2 wel veel boeiender vindt dan bb1. Van bb1 kan ik me niets anders herinneren dan dat het het een saaie bende was en dat ik bleef kijken in de hoop dat er iets spannends of ongewoons zou gebeuren (wat dus niet gebeurde)
  vrijdag 3 november 2000 @ 00:30:02 #34
3767 Herald
Come get some
pi_438933
quote:
Op 02 november 2000 13:51 schreef bonnie het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er nu in bb2 veel leukere mensen meedoen dan vorig jaar .. ben ik dan echt de enigste die er zo over denkt ???
enige

Vorig jaar was het misschien een saaie groep, maar een 'eerlijke' saaie groep. Nu is het een publiciteitsgeile groep die erg gemaakt overkomt.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 november 2000 @ 10:13:02 #35
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_439264
Mwaoh, ik geloof dat ik die gasten toch wat gun: dat ze hun leven verder vergallen met dom doen. Redactie, meer alcohol in het huis, laat die Hieke en Fewdi maar te ver gaan. Weer een relatie vernaggeld .
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_439395
quote:
Op 03 november 2000 10:13 schreef Doc het volgende:
Mwaoh, ik geloof dat ik die gasten toch wat gun: dat ze hun leven verder vergallen met dom doen. Redactie, meer alcohol in het huis, laat die Hieke en Fewdi maar te ver gaan. Weer een relatie vernaggeld .
Roerend eens, Doc !
Jaloers moet kunnen, ranzige pubers ophitsen en cock-teasen moet kunnen, valselijk gifmengen in hoofden van simpele mede-bewoners-zusters moet kunnen,
ouwe lullen slijmen en daarna vet nomineren en afkraken,

het moet allemaal kunnen in deze nieuwe bevrijding van nederland en het openbarsten van het calvinistisch abces !

Steunt het Maatschappelijk Emotioneel Bevrijdingsfront™ (MEB) en gooit de basale instincten eruit. Emo-TV geeft de koers aan, laten de Forums volgen !
Niks redelijkheid, niks fatsoens-norm, bitter ellebogen-werk tot op het bot moet het antwoord zijn op televisie-fascisme van BigBrother. Ieder voor zich en keihard tegen de kille houdgreep van de Regie.

Laat BB2 een aanloop worden voor de alles-overspoelende burgerlijke ongehoorzaamheid die BB3 zal laten zien !

pi_439410
Het is wederom jammer dat deze mensen WETEN dat ze Op TV zijn, dat er geld aan ze verdiend wordt, dat de media ze aandacht geeft. Ze maken zich constant druk over hoe populair ze wel niet zijn en dat gaat ten koste van hun eigen persoonlijkheid.
God stopped making the Earth when he had finished Norway. 'The rest you'll have to do yourself', he told the people - Horst Tappert
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 november 2000 @ 11:50:05 #38
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_439527
quote:
Op 03 november 2000 11:00 schreef Moor het volgende:
Niks redelijkheid, niks fatsoens-norm, bitter ellebogen-werk tot op het bot moet het antwoord zijn op televisie-fascisme van BigBrother. Ieder voor zich en keihard tegen de kille houdgreep van de Regie.
Dat ge-emmer en gebedel dat ze nu eens als mensen gezien willen worden, en dat het programma/de redactie niet redelijk is . Ja stelletje suffe kuikens, als je opgeeft voor een spelletje dat er op gericht is te zien hoe mensen reageren onder een totalitair systeem, moet je niet verwachten dat men redelijk doet. Ik bedoel, stel dat je je opgeeft voor een spelletje dat 'spanish inquisition' heet, moet je je ook niet verbaasd zijn als je gemarteld wordt . Of zouden ze het boek van de heer Orwell nooit gelezen hebben? Tsja, dat krijg je er van... Waar een beetje literaire kennis toch wel niet goed voor kan zijn.

En een oproep aan de redactie: maak jullie systeem onredelijker en willekeuriger en maak meer gebruik van je macht; DAT is het spel waar ze zich voor hebben op gegeven.

quote:
Op 03 november 2000 11:00 schreef Moor het volgende:
Laat BB2 een aanloop worden voor de alles-overspoelende burgerlijke ongehoorzaamheid die BB3 zal laten zien !
Het zou prettig zijn, als er eindelijk eens mensen in het huis komen die realiseren dat er VERZET tegen een fascistisch regime moet komen. Dat is nou een STATEMENT wat je in een dergelijk programma JUIST KAN MAKEN. Waar het uiteindelijk op uit moet draaien is een (bittere) oorlog van de bewoners tegen het op hun opgelegde regime. Voorals nog blijkt men geld en en roem belangrijker te vinden...

Dus kortom: knijp ze goed af, neem ze alles af, en kijk of ze het dan misschien snappen. Zo niet, dan is het stelletje lamzakken het niet waard.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_439839
quote:
Op 02 november 2000 00:36 schreef Verbal het volgende:
Ik namelijk helemaal niets meer... en al helemaal geen geld

Wat een ongelooflijk arrogante kutlui met hun sterallures en hun 'Hier heb ik niet voor getekend', 'Daarvoor ben ik er niet ingegaan' 'Dat is tegen de regels', 'dat staat wel in de regels, maar vandaag zijn we het er niet mee eens', 'Hehe, eindelijk rust', 'ik weiger die kutgeit een aai te geven, want ik heb het al zo zwaar'.

Wat een zwaar onaangename types, die denken dat ze godeverdegodver DE sterren van Nederland zijn.

Kunnen we ze niet effe massaal rectaal op met prikkeldraad omwikkelde Amsterdammertjes plaatsen en effe goed heen en weer rageren???

DJIEZUS, daar zou je toch nog niet tegenaan pissen als ze in de fik stonden?

BLEEEEEEEURGHHH

Vorig jaar was al niet veel soeps, maar het blijkt dat mijn inschattingen van de kick-off-avond gewoon kloppen. Wij zijn opgescheept met pure armoede, en hoe beter je ze leert kennen, hoe meer je ze niet WILT kennen.

Het enige dat ik ze gun is veel jeuk en korte armpjes...

V


Tsja God, hier heb je dan eikelend en blunderend Nederland Ik denk dat vorig jaar nog een spektakel was omdat het nieuw was en omdat een Coke-snuivende Rolf en een freebasende lijmsnuivende Daphne Dekkers de druk bijna niet meer aan konden.

Ik merk het aan mezelf, het is een beetje gewoontjes geworden allemaal en het is net als met de Bus je hoopt gewoon dat de sukkels en zuigers erin blijven om de spanning hoog te houden. Daarom werd een Ed ook op handen en voeten gedragen door sommigen onder ons, en daarom houden ze Koen er momenteel kunsmatig in in de Bus. Puur omdat wij Nederlanders wel wat gewend zijn, iets verveelt snel entertainment willen we zien.

Het liefst zouden we volgens mij nog zien dat de Ira het huisje bezet en er stormtroepen bij moeten komen begeleid van de zang van Gorden en onder het commando van vorig jaar winnaar Bart.

Het kan niet gekker, groter, spectaculairder volgens ons.... Het klinkt raar maar het is zo.

Persoonlijk zijn Hieke en Robin mijn favoriet omdat die durven zeggen wat ze denken. Zelfs al mag ik Robin eigenlijk ook niet, hij boeit me wel het meest.

Ik geef het ook gewoon eerlijk toe hoor, aktie en ruzies wil ik zien, gevolgt door goedmakerij, sex en vreemdgaan....

pi_439880
quote:
Op 03 november 2000 13:46 schreef MiRRoRMaN het volgende:

Persoonlijk zijn Hieke en Robin mijn favoriet omdat die durven zeggen wat ze denken. Zelfs al mag ik Robin eigenlijk ook niet, hij boeit me wel het meest.


Hieke zegt wat ze denkt ?

Ja ja,als Ed nog 1 nachtjes bleef ging Hieke eruit, en omdat Ed 2 nachtjes bleef is ze toch maar gebleven

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 november 2000 @ 13:58:46 #41
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_439885
Het is niet eens zozeer dat ik speciaal actie wil zien of zo, maar dat ik walg van die lapzwamzerige houding van de bewoners, als reactie op wat de redactie doet ('ach, het moet, regels zijn regels, wat doe je er aan, ik leg me er maar bij neer, ik ga weer op de pbank zitten'): als het je niet bevalt DOE JE WAT - pleeg je verzet-, dan ren je niet weg of leg je er bij neer. Als de regels je niet bevallen verander je zelf de regels. Neem samen de macht over, maar echter geen greintje echt solidariteits gevoel (mooi voorbeeld was Bianca: in zijn gezicht tegen Koos semi-solidair zeggen "ik sta achter je", maar in de dagboekkamer "het is een slappeling"), of strijd, of spirit. Het enige wat ze kunnen is dronken worden.

Nee, ik maak me werkelijk ernstig zorgen over Nederland, want als er hier een totalitair regime zou komen, heb ik zo sterk het vermoeden, zou het overgrote deel van de Nederlanders zo reageren als de bewoners van het BB huis. Als ze hun eigen hagje maar kunnen redden en ZELF met de poet er vandoor kunnen, hebben ze in feite nergens echt problemen mee.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_439886
quote:
Op 03 november 2000 13:57 schreef Xamira het volgende:
Hieke zegt wat ze denkt ?

Ja ja,als Ed nog 1 nachtjes bleef ging Hieke eruit, en omdat Ed 2 nachtjes bleef is ze toch maar gebleven


Zegt wat ze denkt, niet doet wat ze zegt.

Hoe het ook zij, Veronica kennende hadden ze hun plan en hebben ze Hieke waarschijnlijk wel gezegd dat die lamlul er zaterdag uit zou gaan. Misschien heeft hij het haar zelf wel gezegd weten wij veel?

Die asbak op Hieke's kussen scene hebben we ook nooit gezien, ze willen immers dat we een Mr. Zap aanschaffen en de hele dag als een couch patato gaan zitten kijken.

pi_441573
quote:
Op 03 november 2000 13:58 schreef Doc het volgende:
<snip>
Nee, ik maak me werkelijk ernstig zorgen over Nederland, want als er hier een totalitair regime zou komen, heb ik zo sterk het vermoeden, zou het overgrote deel van de Nederlanders zo reageren als de bewoners van het BB huis. Als ze hun eigen hagje maar kunnen redden en ZELF met de poet er vandoor kunnen, hebben ze in feite nergens echt problemen mee.
Waarom denk je dat 'we' nog steeds zo 'angstvallig' de èchte verzet-plegers van 55 jaar geleden blijven eren, die deden wat 'de rest' niet deed ?

(aanhalingstekens gebruikend om toch vooral te onderstrepen dat het mijn woordgebruik is hier)

  † In Memoriam † zaterdag 4 november 2000 @ 02:46:53 #44
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_441588
quote:
Op 03 november 2000 13:58 schreef Doc het volgende:
Nee, ik maak me werkelijk ernstig zorgen over Nederland, want als er hier een totalitair regime zou komen, heb ik zo sterk het vermoeden, zou het overgrote deel van de Nederlanders zo reageren als de bewoners van het BB huis. Als ze hun eigen hagje maar kunnen redden en ZELF met de poet er vandoor kunnen, hebben ze in feite nergens echt problemen mee.
Til je er nu niet íets te zwaar aan? Het ís toch uiteindelijk een spelletje en het gáát toch uiteindelijk om het winnen van NLG 250.000,--? Toch niet zo gek dat een aantal bewoners dan inderdaad voor hun eigen hachje gaat? Het is géén sociaal experiment! Het is gewoon televisie.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 04-11-2000 02:47]

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_441590
Wat mij ook bij deze groep verbaast, is dat ze kennelijk geen van alle het boek van Orwell gelezen hebben, en heeft de hebberigheid en de zucht naar bekendheid ze blind gemaakt voor wat BB in opzet bedoeld te zijn. Dat het boek als voorbeeld heeft gediend, is voldoende in de publiciteit geweest.
pi_441854
quote:
Op 04 november 2000 02:46 schreef Cynix ® het volgende:
Til je er nu niet íets te zwaar aan? Het ís toch uiteindelijk een spelletje en het gáát toch uiteindelijk om het winnen van NLG 250.000,--? Toch niet zo gek dat een aantal bewoners dan inderdaad voor hun eigen hachje gaat? Het is géén sociaal experiment! Het is gewoon televisie.
Ik sluit me hierin bij Cynix aan. Het is maar een spelletje en het valt me op dat mensen als Annet en Ed daar veel en veels te zwaar aan tillen. Mensen reageren verontwaardigd als ze genomineerd zijn vragen gelijk aan die persoon waarom en who cares? Als iemand mij niet mag so what, is zijn/haar goed recht en als we dan aan een spelletje als BB mee doen naja dan nomineerd die persoon mij en ik diegene misschien ook al omdat het wederzijds zal zijn.

Want zo hypocriet (okay beetje zwaar woord, bedoel hem lichtzinnig) zijn ze ook nog wel, ze worden genomineerd vragen die persoon waarom en hebben meestal zelf die persoon dan ook terug genomineerd....

Ach het is en blijft een lollig spelletje, ik zat nog te denken misschien had het ook wel leuk geweest als ze die 8 weken lang die dominobouwers hadden gefilmt want daar schenen ook nogal wat emoties/relaties etc los te breken.... Erg leuk om te zien dat ze het allemaal gehaald hadden. Minder dat ook weer daarin die klote staatsloterij een handje had....

pi_441875
quote:
Op 04 november 2000 02:49 schreef tanjalies het volgende:
Wat mij ook bij deze groep verbaast, is dat ze kennelijk geen van alle het boek van Orwell gelezen hebben, en heeft de hebberigheid en de zucht naar bekendheid ze blind gemaakt voor wat BB in opzet bedoeld te zijn. Dat het boek als voorbeeld heeft gediend, is voldoende in de publiciteit geweest.
Misschien was het te moeilijk voor hen?

Cynix, ik denk dat je vanuit de deelnemers gezien absoluut gelijk hebt, die zien alleen de uiteindelijke hoofdprijs .

[Dit bericht is gewijzigd door Xamira op 04-11-2000 12:53]

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_442841
quote:
Op 04 november 2000 02:49 schreef tanjalies het volgende:
Wat mij ook bij deze groep verbaast, is dat ze kennelijk geen van alle het boek van Orwell gelezen hebben, en heeft de hebberigheid en de zucht naar bekendheid ze blind gemaakt voor wat BB in opzet bedoeld te zijn. Dat het boek als voorbeeld heeft gediend, is voldoende in de publiciteit geweest.
Kortom, Tanjalies, het 'Spelletje' dat binnen het concept van BB ligt, en geënt is op het boek van Orwell, is nog nooit echt gespeeld, niet in BB1, en ook nog niet in BB2, al begon Ed een beetje ermee, niemand snapte hem.

Er zijn veel allegorieën van dit thema, op het moment draait de film "Twelve Monkeys" op Net5 met Bruce Willis, en "The Matrix" was ook zo'n metafoor van hetzelfde thema.
Als je wilt zien hoe BB-deelnemers zich eigenlijk zouden moeten opstellen, kijk dan maar eens naar Bruce Willis.

De boodschap aan je medebewoners zou vanaf Dag 1 moeten zijn: ik ben noch je vriend, noch je vijand, ik speel wel fair play, maar ik ben hier voor het geld, om te winnen !
Jullie zijn mijn concurrenten, net als bij de Olympische spelen, daar gaat men ook niet zeiken over groepsgevoel.
Maar als bij Olympisch zeilen iemand een kwartier bij de boei besteedt, om de ander de wind uit de zeilen te nemen en eruit te manouvreren, hebben de sport-commentators alle bewondering.

Waarom dan hier niet ?
Zou het spelletje pas bij BB3 begrepen worden ?

pi_442856
Moor,


Het zou wel een totaal ander programma opleveren. Zou het dan wel leuk zijn, zo vraag ik me af.

P.s. Dat stukje zeilen heb ik vooral als zeilliefhebber met veel genoegen mogen bekijken. Was het niet een zuidafrikaan tegen een engelsman ??

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 10:41:25 #50
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_446053
quote:
Op 04 november 2000 02:46 schreef Cynix ® het volgende:
Til je er nu niet íets te zwaar aan? Het ís toch uiteindelijk een spelletje en het gáát toch uiteindelijk om het winnen van NLG 250.000,--? Toch niet zo gek dat een aantal bewoners dan inderdaad voor hun eigen hachje gaat? Het is géén sociaal experiment! Het is gewoon televisie.
Er is denk ik geen enkele evidentie dat ze buiten het spelletje om anders zouden reageren. Ik bedoel: het is 'het spelletje' de poet binnen te halen. Maar ook in 'het echte leven' is dat OOK 'het spelletje'. Of om het vege lijf te redden onder een totalitair regime. Als je voor de TV er alles aan doet om het geld binnen te halen, dan doe je dat toch ook in het echt? Of is men als men niet bespied wordt socialer denk je? Denk het echt niet.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 6 november 2000 @ 11:14:18 #51
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_446121
quote:
Op 06 november 2000 10:41 schreef Doc het volgende:
Er is denk ik geen enkele evidentie dat ze buiten het spelletje om anders zouden reageren. Ik bedoel: het is 'het spelletje' de poet binnen te halen. Maar ook in 'het echte leven' is dat OOK 'het spelletje'. Of om het vege lijf te redden onder een totalitair regime. Als je voor de TV er alles aan doet om het geld binnen te halen, dan doe je dat toch ook in het echt? Of is men als men niet bespied wordt socialer denk je? Denk het echt niet.
* Verbal sluit zich in deze geheel bij Doc aan.
We gaan nu toch niet ineens allemaal denken dat Desiree alleen een geniepige zeikerd is als de camera op haar staat? Of dat Robin in werkelijkheid wel om dieren geeft? Deze mensen geven -hoewel ge-edit- toch een visitekaartje af. Het is toch een kijkje in de bovenkamer van die lui, en geen van allen is ook maar enigszins te vertrouwen. Ik hoop nu ook echt dat die schijnheiligheid voor de bewoners zelf zichtbaar wordt. Dat gaat pas interessante tv opleveren: zien ze dan ook in hoe ze zelf zijn, of blijven ze het anderen verwijten?

Hoe het ook zij... er zitten types bij die hun moeder nog zouden verzuipen om het vege lijf te redden...

V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 06-11-2000 11:14]

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 12:03:30 #52
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_446256
We zijn het de laatste tijd gevaarlijk vaak met elkaar eens
(laten we het maar weer eens over AB of over slotjes op HipHopTopics hebben )
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  † In Memoriam † maandag 6 november 2000 @ 14:48:25 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_446690
Ik dus niet!

Als mij gevraagd wordt om deel te nemen aan een spelletje waarbij ik 100 dagen in een afgesloten omgeving moet zitten en 24 uur per dag gefilmd wordt, met als tegenprestatie een kans op een geldbedrag van 250.000 gulden, dan wil ik, áls ik al mee zou doen, dat geldbedrag toch ook wel graag hebben!

Ben ik dan a-sociaal? Ben ik dan onbetrouwbaar onder een totalitair regime?
Ik hoop het toch niet.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 6 november 2000 @ 14:51:45 #54
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_446700
Ik kijk niet.
The Internets, I needs it..
  † In Memoriam † maandag 6 november 2000 @ 14:57:24 #55
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_446716
Waarmee overigens ook het tegendeel niet bewezen is. Natuurlijk is niet uit te sluiten dat we hier te maken hebben met een hebberige, egoïstische, ellebogerige vertegenwoordiging van de samenleving.

Overigens: Ik geloof toch wel dat we met BB2 eigenlijk in een spiegel kijken. Hij die zonder zonde is...

PS. De winnaar van de Uk-versie schijnt zijn volledige hoofdprijs te hebben weggegeven aan een ernstig zieke patiënt. Weliswaar een kennis en wellicht ook niet helemaal zonder (een vorm van) eigenbelang, maar toch.

Ik hou me trouwens aanbevolen voor welk (bewijsbaar) voorbeeld dan ook van welke gebeurtenis dan ook, waarbij wie dan ook, wat dan ook zonder eigenbelang gedaan zou hebben. Dat wordt wel ff zoeken...

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_446738
Kortgeleden stond er in de kantine een voor mij onbekende dame voor me in de rij voor de kassa. Ze kwam een dubbeltje te kort en stond er enigszins beteuterd te kijken en al af te wegen of de kroket of de soep weer terug in de schappen moest.

Ik heb haar een dubbeltje gegeven.

  maandag 6 november 2000 @ 15:16:01 #57
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_446825
Cynix, ik heb er in het geheel geen problemen mee dat die mensen uit eigenbelang (voor een geldprijs) meedoen aan een spelletje als Big Brother.
Wat ik alleen vind, is dat het niet gepaard hoeft te gaan met de zouteloze, schijnheilige en achterbakse methodes (als die al zo genoemd mogen worden, want er is imho niets opzettelijks aan) die nu worden gehanteerd. Zo'n Bianca, die vindt dat Koos zich vooral niet moet laten kennen en vooral moet blijven, om hem daarna meteen te nomineren, en dat NORMAAL vinden. ZEG hem dan in zijn bek dat ie een slappe zak is, maar kom niet aan met 'groepsgevoel'. Het is een en al gebral over intermenselijk fatsoen, en het enige dat is te ontdekken is het totale gebrek eraan. Het is DIE Farizeërsmentaliteit die ik niet trek.

V

Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 november 2000 @ 15:23:48 #58
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_446876
quote:
Op 06 november 2000 14:48 schreef Cynix ® het volgende:
Als mij gevraagd wordt om deel te nemen aan een spelletje waarbij ik 100 dagen in een afgesloten omgeving moet zitten en 24 uur per dag gefilmd wordt, met als tegenprestatie een kans op een geldbedrag van 250.000 gulden, dan wil ik, áls ik al mee zou doen, dat geldbedrag toch ook wel graag hebben!

Ben ik dan a-sociaal? Ben ik dan onbetrouwbaar onder een totalitair regime?
Ik hoop het toch niet.


Als iemand in het echte leven iemand anders verlinkt en hypocriet is om de kans krijgt om 250.000 te krijgen -of om zijn of haar leven iets aangenamer te maken- zullen er velen zijn die geen seconde twijfelen... In dit spelletjes niet, maar ook in het echt niet.

Gelukkig geldt dat niet voor iedereen, maar voor dat zootje wat nu in die container zit is werkelijke solidariteit een rariteit.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 6 november 2000 @ 15:25:06 #59
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_446884
quote:
Op 06 november 2000 15:02 schreef Snof het volgende:
Kortgeleden stond er in de kantine een voor mij onbekende dame voor me in de rij voor de kassa. Ze kwam een dubbeltje te kort en stond er enigszins beteuterd te kijken en al af te wegen of de kroket of de soep weer terug in de schappen moest.

Ik heb haar een dubbeltje gegeven.


Echt, bedankt voor deze veelzeggende, zoniet alleszeggende, mededeling.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
  † In Memoriam † maandag 6 november 2000 @ 16:29:09 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_447170
quote:
Op 06 november 2000 15:02 schreef Snof het volgende:
Ik heb haar een dubbeltje gegeven.
[Cynische mode on]
Je hebt gewoon een glimlach of een bedankje gekocht. En dat voor slechts een duppie!
[Cynische mode off]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 6 november 2000 @ 16:31:27 #61
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_447177
quote:
Op 06 november 2000 15:16 schreef Verbal het volgende:
...Zo'n Bianca, die vindt dat Koos zich vooral niet moet laten kennen en vooral moet blijven, om hem daarna meteen te nomineren, en dat NORMAAL vinden. ZEG hem dan in zijn bek dat ie een slappe zak is, maar kom niet aan met 'groepsgevoel'....
Kijk, daar ga ik nou weer wél in mee. Misschien worden óók wij het toch nog eens.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 6 november 2000 @ 16:52:26 #62
6471 Bundy
according to moi
pi_447215
quote:
Op 06 november 2000 15:16 schreef Verbal het volgende:
Cynix, ik heb er in het geheel geen problemen mee dat die mensen uit eigenbelang (voor een geldprijs) meedoen aan een spelletje als Big Brother.
Wat ik alleen vind, is dat het niet gepaard hoeft te gaan met de zouteloze, schijnheilige en achterbakse methodes (als die al zo genoemd mogen worden, want er is imho niets opzettelijks aan) die nu worden gehanteerd. Zo'n Bianca, die vindt dat Koos zich vooral niet moet laten kennen en vooral moet blijven, om hem daarna meteen te nomineren, en dat NORMAAL vinden. ZEG hem dan in zijn bek dat ie een slappe zak is, maar kom niet aan met 'groepsgevoel'. Het is een en al gebral over intermenselijk fatsoen, en het enige dat is te ontdekken is het totale gebrek eraan. Het is DIE Farizeërsmentaliteit die ik niet trek.

V


Tering, hier ben ik het nou eens zwaar mee eens! Alleen vrees ik dat Big-Brother een reeele afspiegeling van de maatschappij is en dergelijke praktijken ook in de maatschappij gemeengoed zijn. Daarom krijgen dat soort lui eerder bijval dan tegenstand van "het stemmende publiek" en daarom is BB voor andersdenkenden een grote bron van irritatie. Daarom is dit forum zo heerlijk
Alsof deze regel mij nog intressanter zou maken
pi_448866
quote:
Op 06 november 2000 15:16 schreef Verbal het volgende:
Cynix, ik heb er in het geheel geen problemen mee dat die mensen uit eigenbelang (voor een geldprijs) meedoen aan een spelletje als Big Brother.
Wat ik alleen vind, is dat het niet gepaard hoeft te gaan met de zouteloze, schijnheilige en achterbakse methodes (als die al zo genoemd mogen worden, want er is imho niets opzettelijks aan) die nu worden gehanteerd. Zo'n Bianca, die vindt dat Koos zich vooral niet moet laten kennen en vooral moet blijven, om hem daarna meteen te nomineren, en dat NORMAAL vinden. ZEG hem dan in zijn bek dat ie een slappe zak is, maar kom niet aan met 'groepsgevoel'. Het is een en al gebral over intermenselijk fatsoen, en het enige dat is te ontdekken is het totale gebrek eraan. Het is DIE Farizeërsmentaliteit die ik niet trek.

V


Volgens mij beschouwen de nederlandse kijkers, die 'dit wél trekken', BBx ook helemaal niet als 'een spel'.
Als diezelfde mensen een kampioenschap van het spel Schaken als sport-verslag zouden bekijken, en er werd vergelijkbaar gesjoemeld door spelers en/of jury,
dan waren de protesten niet te tellen !

Het kijkcijfer-volkje beschouwt BB en Bus volgens mij gewoon als lekker inhoudsloos vermaak, net als Boobytrap waar mensen erin worden geluisd door hun familie of bekenden.
Vandaar dat VOO rustig alle overeenkomst met een Spel (in de zin van 'fair play') kan overtreden, zonder dat dat noemenswaard invloed heeft op de kijkcijfers.

pi_448903
Moor,

Dan vergeet je nog dat de kijker, zonder dat ze het weten, bij iedere spelshow door de makers worden bedonderd. Er bestaat geen spelshow waar niet door de makers wordt gemanipuleerd om wille van het resultaat. Simpele vraag en antwoordspelletjes daargelaten. De kijker is dus gewend aan deze vorm. Bovendien is het de kijker eigen om niet te willen geloven dat er met dit soort spelshows wordt gerommeld.

  † In Memoriam † dinsdag 7 november 2000 @ 23:59:24 #65
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_451078
quote:
Op 07 november 2000 07:21 schreef tanjalies het volgende:
...Bovendien is het de kijker eigen om niet te willen geloven dat er met dit soort spelshows wordt gerommeld.
Nu onderschat je 'de kijker' (iig mij) toch wel. Ik bijvoorbeeld weiger te geloven dat er met dit soort spelshows niet wordt gerommeld.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_451100
Cynix,

Ik beweer niet dat iedere kijker "niet wil geloven", maar bekend is dat de grote massa dat wel wil. Na 30 jaar in de TV productie werkzaam te zijn, heb ik vele programmaas meegemaakt.

Je zou versteld staan van de mannier waarop een en ander te werk gaat. Je zou versteld staan van de uitslag van de vele marktonderzoeken die er ook op dat gebied hebben plaatsgevonden.

In principe is een niet gemanipuleerde spelshow niet om aan te zien. Zo’n programma kent geen spanning, geen goed beeld verloop, en zo zijn er nog veel meer zaken die het nodig maken om meer of minder bij te sturen.

En laat ik niet vergeten, de kandidaat zelf. Die zijn niet te hanteren, vergeten continu wat er gebeuren moet, er komt vaak geen word meer uit(de grootste schreeuwers klappen vaak volledig in) of, en dat komt vaak voor, ze zijn zo belust op het winnen van een of de hoofdprijs, dat ze over lijken gaan.

Helaas is mijn ervaring, dat vooral de Nederlandse kandidaat daarin nogal uitblinkt. Al tijdens BB1 heb ik hier op dit forum daar het nodige over gezegd. Ik zie dat jij er in die tijd nog niet bij was hier. Jammer.

.

pi_451101
quote:
Op 07 november 2000 23:59 schreef Cynix ® het volgende:
Nu onderschat je 'de kijker' (iig mij) toch wel. Ik bijvoorbeeld weiger te geloven dat er met dit soort spelshows niet wordt gerommeld.
JOU bedoelde ik ook niet, beste Cynix, toen ik het had over het 'kijkcijfer-volkje' dat deze gang van zaken zonder veel protest 'trekt' !

Met het 'hormonen-spelletje' dat de BB-regie met het vertonen van intake-filmpjes heeft geaccentueerd,
zien we een volgende trap van manipulatie - subtieler weliswaar dan bij Bus2 - verschijnen. Ik maak me sterk dat kandidaat Hieke in het intake-rapport van de casting-crew een sterretje heeft gekregen: "evt. bruikbaar voor uitspelen van haar relatie-situatie dmv. van een bronstige, jonge, mannelijke medebewoner."

pi_451107
Moor,

Dat laatste heeft haar zeker in de bak met bruikbare kandidaten gezet. Ik kan me dat goed voorstellen. Je begrijpt wat ik bedoel.

  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2000 @ 11:44:08 #69
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_452207
quote:
Op 08 november 2000 00:24 schreef tanjalies het volgende:
Moor,

Dat laatste heeft haar zeker in de bak met bruikbare kandidaten gezet. Ik kan me dat goed voorstellen. Je begrijpt wat ik bedoel.


Georgie merkte dit ook op tegen Hieke.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 8 november 2000 @ 14:24:39 #70
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_452579
Dat er gemanipuleerd wordt in een programma als BB daarvan ben ook ik zeker, maar dat ze bij de intake-gesprekken hier al rekening mee houden. zover had ik niet gedacht.
Ik geloof Tanjalies echter direct (gezien haar ervaring), triest is het wel dat je uitgezocht wordt op uitspraken gedaan bij de screning om je in het programma te pakken.
eurobilltracker.com
pi_452702
bunnyma,

Een huis vol met kandidaten die niet geselecteerd zouden zijn, maar meedoen b.v. op basis van volgorde van aanmelden(het is maar een voorbeeld)is niet om aan te zien.

De gemiddelde nederlander is uitermate saai, heeft nooit iets beleefd en heeft niets te vertellen.

In dit verband mag ik wijzen op de meer dan leuke uitzendingen met bekende nederlanders van afgelopen zomer.

Om een beetje programma te krijgen, zijn ze verplicht om die gene, die door de eerste schriftelijke ronde zijn gekomen en vervolgens ook nog eens uit die geselecteerde zijn gehaald, in een gesprek nader te beoordelen.(de filmpjes die we gezien hebben)

Daarna vindt pas een selectie plaats. Ik laat de testen op gezondheid, lichamelijke afwijkingen, geestelijke toestand en crimineel verleden even buiten beschouwing.

Maar het aller belangrijkste is een groep bewoners te vormeren die beantwoord aan de doelgroep van de zender. (Veronica) Duidelijk is het verschil tussen de bewoners van BB en de Bus.

Een bewuste keuze dus, SBS6 is een veel plattere omroep als Veronica, en dat is dan ook duidelijk te zien.

Dat ook deze bewoners zo achterbaks reageren is niet meer als normaal. Het is niet alleen de hoofdprijs, maar na BB1 weten ze dat als ze tot het laatste blijven er ook veel te verdienen is, op basis van hun verworven bekendheid.

Een voorwaarde is wel dat ze leuk en spontaan in de markt liggen. Willem heeft duidelijk laten zien hoe het niet moet. Maar die zou nu in BB2 die fout ook nooit meer maken.

Ten slotte, bekend zijn is NIET leuk. Ik heb dat te veel van dichtbij meegemaakt. Je bent niet gelukkig met een groot huis en een dure auto als je niet gewoon de straat meer op kan, of met vrienden lekker in de kroeg kan zitten.

Dit laatste zou voor mij de hoofdreden zijn om nooit met een programma mee te doen.

.

  woensdag 8 november 2000 @ 16:20:12 #72
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_452893
Tanjalies,

Ik begrijp je verhaal dat ze niet iedereen in het huis kunnen zetten, dat ze in ieder geval leuk moeten zijn voor de doelgroep( Welke doelgroep zullen ze trouwens in gedachte hebben gehad?)

Maar waar ik meer mee zit, is dat ze nu de filmpjes van de intake-gesprekken gebruiken om de boel wat op te kloppen. Hadden de bewoners hier niet toestemming voor moeten geven?

Is deze weekopdracht expres gegeven om deze filmpjes te kunnen laten zien?
Het lijkt er wel op, vind je niet?

eurobilltracker.com
pi_452926
quote:
Op 08 november 2000 16:20 schreef bunnyma het volgende:
(..) Maar waar ik meer mee zit, is dat ze nu de filmpjes van de intake-gesprekken gebruiken om de boel wat op te kloppen. Hadden de bewoners hier niet toestemming voor moeten geven? (..)
Volgens mij is alles eigendom van BB en mogen zij ermee doen wat ze willen.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_453290
bunnyma,

De filmpjes zijn op het productiekantoor opgenomen(ik herken de achtergrond). De vraag is of zij op dat moment niet al een voorlopig contract hadden getekend.

Het is gebruikelijk dat er duidelijk wordt gemaakt dat de filmpjes ook voor andere doeleinden kunnen worden gebruikt.

Bovendien was het niet nodig voor Hieke om dit aan de productie te vertellen. Ze ga ook haar mond kunnen houden. Kennelijk zag zij het zelf ook als een argument om aan te geven dat zij een goede kandidaat was.

Vermoedelijk wel, omdat er tijdens die filmgesprekjes met de kandidaten, meer duidelijk aan ze gemaakt werdt over het programma wat zeker nog niet in de publiciteit mocht komen.

De doelgroep is bekend. Doelgroepen worden met een letter en cijfer aangeduid. Van de vele doelgroepen die nederland kent is precies bekend wat ze willen, hoe gropot ze zijn, zo ook wat ze graag willen zien.

Via regelmatig verrichte marktonderzoeken worden de trendveranderingen bij de diverse groepen nauwkeurig bijgehouden.

Dan de weekopdracht. Het is inderdaad opvallend dat juist dat gedeelte uit het filmpje van Hieke, aan de groep werd vertoond. Ik zelf sluit opzet zeker niet uit.

Na de uitzending van vanavond kan niemand meer beweren dat er van Hieke zelf ook niet het nodige uitgaat, dan wel speelt ze een spel wat zeer te veroordelen is.

.

.

[Dit bericht is gewijzigd door tanjalies op 08-11-2000 20:03]

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')