Het gekke is dat ik het altijd een beetje genegeerd heb, ik ook nooit heb gepraat over dat ik chronisch ziek ben, vele in mijn omgeving wisten het niet eens gezien het nog niet zo ernstig was.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:09 schreef CoolGuy het volgende:
Nee ben ik niet, maar je kunt weinig anders dan het accepteren he. Ik bedoel, wat wil je dan? Als je lichaam niet kan dan kan het niet. Het is niet iets wat je kunt trainen waarna je het wel kunt, dan zou heteen ander verhaal zijn.
Je zult t moeten accepteren want de realiteit verandert niet.
Laat maar, ik kan dit nu echt even niet gebruiken, dit topic was een slecht idee.quote:
Ik denk dat ik gewoon even een emotionele zwakke bui heb, slecht geslapen, oudste dochter was gisteren jarig en ik lag weer ziek op de bank. Voel ik me daar weer schuldig over.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:21 schreef Waterdrinker het volgende:
Begrijpelijk wel dat je het er soms moeilijk mee hebt. Misschien kun je het er eens met je vriend over hebben zodat duidelijk wordt dat je geen schuldgevoel hoeft te hebben?
Het is niet alsof je er zelf wat aan kan doen dat je chronisch ziek bent.
Oh, en probeer niet alles aan te trekken wat mensen hier roepen.
Kijk het is in principe heel erg eenvoudig. Wil je een vergelijking? Prima. Ik heb een handicap. Wellicht heb je dat een x ergens gelezen, misschien ook niet. Ik loop dus anders dan jij. Gevolg daarvan is ook dat ik noet kan rennen, niet kan voetballen, niet ver kan lopen etc etc.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Laat maar, ik kan dit nu echt even niet gebruiken, dit topic was een slecht idee.
Maar bedankt.
Hoezo of je dat wel kunt? Het is een vakantie. Ja, goed, misschien moet je het rustig aan doen, misschien moet je geen hele bergwandelingen gaan maken, maar je kunt toch wel gewoon ver weg gaan?quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon even een emotionele zwakke bui heb, slecht geslapen, oudste dochter was gisteren jarig en ik lag weer ziek op de bank. Voel ik me daar weer schuldig over.
We praten er regelmatig over, hij is begripvol, lief en steunt me. Maar soms heeft hij het over verre reizen maken, dat wil ik ook, maar ik zie wel altijd beren op de weg, of ik dat wel kan enz.
Dus ik mag het er niet even moeilijk mee hebben? Ik ben altijd hard geweest, maar het wordt steeds moeilijker.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kijk het is in principe heel erg eenvoudig. Wil je een vergelijking? Prima. Ik heb een handicap. Wellicht heb je dat een x ergens gelezen, misschien ook niet. Ik loop dus anders dan jij. Gevolg daarvan is ook dat ik noet kan rennen, niet kan voetballen, niet ver kan lopen etc etc.
Dat is natuurlijk anders dan bij jou, waar het je levensduur zou kunnen beperken, maar oke. Either way. Ik kan 2 dingen doen. Ik kan me focussen op wat ik wel kan, of ik kan mezelf zielig vinden vanwege alles wat ik niet kan. Al doe ik dat laatste 2 weken lang, daarna ben ik op exact dezelfde positie als waar ik was, in een onveranderde realiteit.
Thats life. Deal with it. Het staat er hard, maar het is wel zo. Sommige dingen heb je geen invloed op. Je moet t er mee doen. Het is niet anders. Overigens ben ik ook 34.
Dat inderdaad, ik ben vooral bang voor de toekomst.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:30 schreef CherryLips het volgende:
Je kúnt eigenlijk niet anders dan het accepteren. Je kunt je ertegen verzetten, maar dat heeft totaal geen zin (al ben ik zelf wel van de struisvogelpolitiek). Ik kan ook niet alles en merk dat het gaandeweg erger wordt, en dat ik nu eigenlijk wel bang voor later begin te worden, als ik oud ben. En soms heb ik een baaldag, en dan heb ik niet eens een handicap ofzo
Dus ik voel me dan meteen een enorme aansteller. Het is heel dubbel in ieder geval.
quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:34 schreef snakelady het volgende:
Ook angst voor de toekomst, op wat me te wachten staat, wanneer moet ik aan de zuurstof? Moet ik dadelijk geopereerd worden? En dat soort dingen.
Wie dan leeft wie dan zorgt...quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat inderdaad, ik ben vooral bang voor de toekomst.
Ik weet nooit van te voren wanneer ik een longontsteking krijg, als ik een longontsteking heb kan ik vrij weinig.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoezo of je dat wel kunt? Het is een vakantie. Ja, goed, misschien moet je het rustig aan doen, misschien moet je geen hele bergwandelingen gaan maken, maar je kunt toch wel gewoon ver weg gaan?
Als ik zo dacht als jij had ik niks van de wereld gezien. Fuck that. Je moet je niet laten tegen houden door angst. Misschien moet je, net als ik, vaker gaan zitten tijdens een stuk lopen. So be it. Het alternatief is dat je lekker 'veilig' thuis blijft maar ook niks van de wereld ziet en altijd met een wat als gevoel blijft zitten.
Er komt een moment dat je het echt niet meer KUNT, maar daar is bij jou qua 'verre vakanties' nu nog geen sprake van. Je laat je nu tegenhouden door angst.
Waar lees je dat ik zeg dat je dat niet mag? Al doe je het 24/7, ik zeg alleen maar dat het je niks brengt. Als anderen je al kunnen vertellen hoe zij het doen heb jij daar niks aan omdat jij een andere persoonlijkheid hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus ik mag het er niet even moeilijk mee hebben? Ik ben altijd hard geweest, maar het wordt steeds moeilijker.
Ik vind mezelf niet zielig, maar ik heb er moeite mee, en ik vraag me dus af hoe andere mensen met een chronische ziekte daar mee omgaan.
Ook angst voor de toekomst, op wat me te wachten staat, wanneer moet ik aan de zuurstof? Moet ik dadelijk geopereerd worden? En dat soort dingen.
Dank je wel, die kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:40 schreef MsMessy het volgende:
LIF / [CZFT #2] Chronisch Ziek Frustratie Topic
Ja er zijn meer mensen zoals jij.
Nee, ja, kijk, dan moet je gewoon thuis blijven. Altijd. Want je kunt altijd een longontsteking krijgen. Ook thuis. Ik chargeer hier, maar er gebeurt toch wat er gebeurt. Je bent verzekerd, ga dan naar een ontwikkeld land waar de zorg gelijk is aan waar je nu woont.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet nooit van te voren wanneer ik een longontsteking krijg, als ik een longontsteking heb kan ik vrij weinig.
Van een longontsteking moet ik zo'n 2 maanden revalideren tegenwoordig, in die periode ben ik kapot als ik een trap op heb gelopen, moet ik daar zeker een uur van bijkomen.
Ik heb mijn hoofd zolang in het zand gestoken en ik heb zolang mijn lichaam genegeerd dat ik het nu dubbel zo hard krijg.
Het voelt voor mij alsof ik continu door een rietje moet ademen.
En natuurlijk zullen we nog gaan reizen, maar dat moet dus met beperkingen, en daar baal ik van.
hahaha, wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb vaak ook zoiets van 'joh, ik kan lopen, ik kan voor mezelf zorgen, ik ben mobiel en zelfstandig, heb nergens last van'. En als ik dan weer loop te kl*ten met de tig zooltjes en extra hakjes die ik moet dragen in schoenen dan gooi ik die krengen een paar keer scheldend door de kamer en achteraf voel ik me weer een kneus die zich aanstelt om een paar zooltjes![]()
Ik zou heel graag naar Australië willen maar zie alleen maar beren op de weg, ben als de dood dat ik aan een wandeling begin die ik niet kan afmaken, dat ik ergens vanaf donder, maar volgens mij zit ik dan allemaal redenen te bedenken om het niet te doen en vooral veilig thuis te blijven. Ik moet me geloof ik meer zorgen maken om de hitte.
Die angsten zijn normaal, en moeten er soms even uit, of ze nou rationeel zijn of niet, het lucht op. Ik denk dat er in dit geval niet zoveel behoefte is aan relativering van een ander, maar gewoon een luisterend oor en een knuffel of een schouderklopjequote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik zeg dat je dat niet mag? Al doe je het 24/7, ik zeg alleen maar dat het je niks brengt. Als anderen je al kunnen vertellen hoe zij het doen heb jij daar niks aan omdat jij een andere persoonlijkheid hebt.
Wat ik wél zeg is dat als jij je laat regeren door angst, je een hele hoop mooie dingen aan je neus voorbij laat gaan en straks kijk je terug op een leven waarin je vooral een hoop niet hebt gedaan uit angst voor iets wat op dat moment nog geen realiteit was, maar inmiddels wel realiteit geworden is, en je daadwerkelijk niet meer kunt.
Verre reizen is wat algemeen he. Ga je hiken door de bergen of lig je op het strand op de Malediven cocktails te zuipen. Dat laatste kan vast wel en jij doet dat niet omdat je gaat zoeken naar beren op de weg waardoor je niets doet uiteindelijk.
Ja, datquote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Die angsten zijn normaal, en moeten er soms even uit, of ze nou rationeel zijn of niet, het lucht op. Ik denk dat er in dit geval niet zoveel behoefte is aan relativering van een ander, maar gewoon een luisterend oor en een knuffel of een schouderklopje
Dat laatste spreekt me ook niet zo aan moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 12 mei 2015 09:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik zeg dat je dat niet mag? Al doe je het 24/7, ik zeg alleen maar dat het je niks brengt. Als anderen je al kunnen vertellen hoe zij het doen heb jij daar niks aan omdat jij een andere persoonlijkheid hebt.
Wat ik wél zeg is dat als jij je laat regeren door angst, je een hele hoop mooie dingen aan je neus voorbij laat gaan en straks kijk je terug op een leven waarin je vooral een hoop niet hebt gedaan uit angst voor iets wat op dat moment nog geen realiteit was, maar inmiddels wel realiteit geworden is, en je daadwerkelijk niet meer kunt.
Verre reizen is wat algemeen he. Ga je hiken door de bergen of lig je op het strand op de Malediven cocktails te zuipen. Dat laatste kan vast wel en jij doet dat niet omdat je gaat zoeken naar beren op de weg waardoor je niets doet uiteindelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |