abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152514047
Ongeveer twee weken geleden begon mijn pijnlijke tand wel erg te kloppen en ben ik naar de tandarts gegaan. Grote ontsteking, de tandarts twijfelde of ik naar de kaakchirurg moest of dat ze het zelf nog kon - uiteindelijk toch een wortelkanaalbehandeling door de tandarts gekregen.

De 5 dagen daarna telkens terug om het open te laten maken en het vuil eruit te laten zodat de druk er wat af kon. Daarna, na wat aandringen, antibiotica gekregen.

Dat was vorige week woensdag en morgenochtend neem ik dus de laatste pil van de kuur. Echter is de ontsteking nog lang niet weg. Het klopt nog steeds behoorlijk, mijn wangen, neus en verhemelte doen pijn, en als ik buk is het ook niet echt prettig. Ook doet de tand zelf nog best pijn, wat ik vreemd vind zonder zenuw.

Normaal zou het nu toch over moeten zijn?

(Ik bel zodadelijk als de praktijk opengaat, ik heb afgelopen vrijdag nog gebeld en toen zeiden ze dat ikh et maar moest afwachten. En gisteren waren ze er niet, )

En nog iets, ik proef nog steeds het ontsmettingsmiddel (?) wat ze gebruikt hebben. Het lijkt wel alsof dat nog steeds uit de tand lekt.

Ik heb trouwens als kuur metronidazol 3x 500mg.
pi_152514128
Antibiotica in de tandheelkunde is niet echt zinvol.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_152514164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hoe zou die ontsteking anders over moeten? Het was echt een flinke en verspreid door m'n hoofd
  dinsdag 12 mei 2015 @ 08:35:26 #4
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_152514447
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit heb ik ook vaker gehoord ja. Maar das bij oraal gebruik?

Meestal maken ze de boel open en reinigen ze alles plus dan lokaal inspuiten antibiotica toch ofzo?
pi_152514869
Had mijn man ook een ontsteking, door de tandarts geholpen, antibiotica mee gekregen, twee weken later zat hij bij de kaakchirurg.
pi_152515036
Na 48 uur geen verbetering, opbellen.
pi_152515833
Was het een tand of een kies? Kan zijn dat er een kanaaltje onbehandeld is gebleven tijdens de wortelkanaalbehandeling. Of dat je wortelpunt toch ontstoken is. Je tandarts kan je meer vertellen!
  dinsdag 12 mei 2015 @ 11:42:18 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_152518432
Als de boel nog open is, moet er dus nog definitief schoongemaakt worden. Ik had eerder gebeld. Een AB-kuur gaf bij mij na een paar dagen flink verschil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_152522322
en??
pi_152528645
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 08:35 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Dit heb ik ook vaker gehoord ja. Maar das bij oraal gebruik?

Meestal maken ze de boel open en reinigen ze alles plus dan lokaal inspuiten antibiotica toch ofzo?
Hebben ze ook iedere dag gedaan vorige week, maar dat was niet voldoende.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 09:55 schreef Skeletor. het volgende:
Was het een tand of een kies? Kan zijn dat er een kanaaltje onbehandeld is gebleven tijdens de wortelkanaalbehandeling. Of dat je wortelpunt toch ontstoken is. Je tandarts kan je meer vertellen!
Voortand, dus maar 1 kanaal
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2015 13:50 schreef ekmef123 het volgende:
en??
Hoop gebel en op-en-neergerij vandaag, maar kortgezegd had deze kuur nooit voorgeschreven mogen worden en nu heb ik een andere. Even afwachten wat deze doet.

Ben van meer kastjes naar muren gestuurd dan er in een gemiddelde ikea-vestiging te vinden zijn, maar goed :')
pi_152559936
En hoe is het nu ? Heb je nu amoxicilline gekregen ? Die kuur gaat de ontsteking sowieso niet oplossen he, is beetje symptoombestrijding ( de ontstoken zenuw in die voortand is de bron van de ontsteking en pas wanneer die tand helemaal afbehandeld is gaat je lichaam de ontsteking aan de wortelpunt hopelijk opruimen ). Succes !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_152562208
Als ik het goed lees is het telkens dicht gemaakt en dan de volgende dag weer open? Hier werd het bij de vervelendere ontstekingen gewoon open gehouden tot het vanzelf helemaal rustig werd, en dat werkte altijd prima. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
pi_152562270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 14:55 schreef Angelcakes het volgende:
En hoe is het nu ? Heb je nu amoxicilline gekregen ? Die kuur gaat de ontsteking sowieso niet oplossen he, is beetje symptoombestrijding ( de ontstoken zenuw in die voortand is de bron van de ontsteking en pas wanneer die tand helemaal afbehandeld is gaat je lichaam de ontsteking aan de wortelpunt hopelijk opruimen ). Succes !
Nee daar ben ik allergisch voor. Ik heb nu iets anders maar vanwege de bijwerkingen weer mee moeten stoppen. Nu maar gewoon afkijken of het vanzelf overgaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:07 schreef Holyme het volgende:
Als ik het goed lees is het telkens dicht gemaakt en dan de volgende dag weer open? Hier werd het bij de vervelendere ontstekingen gewoon open gehouden tot het vanzelf helemaal rustig werd, en dat werkte altijd prima. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Openlaten ja? Komt er dan geen vuil van buitenaf in?
pi_152562520
Deden ze ook alleen bij hardnekkige ontstekingen, maar dichtmaken met noodvullingen gaf bij mij juist problemen (dat je zo 's nachts niet meer kan slapen omdat die ontsteking zoveel druk geeft... :X heb 'n keer 's nachts met een naald en van die ragertjes zo'n noodvulling er uit staan vissen om maar van de pijn af te zijn :')). Openlaten is bij meerdere kiezen gedaan en werkte altijd prima, geen druk, geen pijn. Week of 2 daarna de boel goed schoon en dicht laten maken als alles rustig was. Er zal vast wel troep van buitenaf in gekomen zijn, maar denk dat dat niet opweegt tegen een ingesloten ontsteking?
pi_152562961
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2015 16:16 schreef Holyme het volgende:
Deden ze ook alleen bij hardnekkige ontstekingen, maar dichtmaken met noodvullingen gaf bij mij juist problemen (dat je zo 's nachts niet meer kan slapen omdat die ontsteking zoveel druk geeft... :X heb 'n keer 's nachts met een naald en van die ragertjes zo'n noodvulling er uit staan vissen om maar van de pijn af te zijn :')). Openlaten is bij meerdere kiezen gedaan en werkte altijd prima, geen druk, geen pijn. Week of 2 daarna de boel goed schoon en dicht laten maken als alles rustig was. Er zal vast wel troep van buitenaf in gekomen zijn, maar denk dat dat niet opweegt tegen een ingesloten ontsteking?
Dat is herkenbaar ja! :% Zal het eens vragen aan de tandarts. Jammer dat het net een lang weekend is en ik maandag pas weer kan bellen.
pi_152563033
Er zijn altijd tandartsen beschikbaar voor noodgevallen, dus mocht die ontsteking echt dramatisch gaan doen, dan zou ik gewoon even de vervanger bellen! Beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')