En hier weer verder.
kim vertelt aan robin dat ferdie in het luik gekropen is waar ze de vuilniszakken doorheen gooien
koos: een geit aan een ketting en dat wordt steeds verplaatst dan heeft ie steeds vers gras
robin; het interesseert mij dus helemaal niets
robin: dat beest loopt de hele dag te janken dat betekent dat hij het niet naar zijn zin heeft, hij wil bij de kachel liggen
koos: maar die kachel is te heet
georgie over annet: ze zei gisteren dat zij geen kip zou kunnen doodmaken als ze honger heeft
koos: in de wildernis in afrika vreten ze elkaar op
ferdie en hieke zijn blijkbaar nog steeds verstopt
georgie; ik ga mijn tanden poetsen ik ga naar bed
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 02-11-2000 00:14]
Robin en Koos emmeren verder over hoe goed de geit verzorgd wordt en hoe belachelijk het is. Koos legt uit dat Cindy eigenlijk aan een ketting moet.
Kennelijk gaan ze toch geen verstoppertje meer spelen. Dees is er nu ook. Ze winden zich erg op. Robin en Dees zijn het ook roerend eens. Haal hem maar weg. Robin:'Staat het in het contract?'
Dat Annet er anders over denkt is haar fout vindt Robin. Robin zegt dat ie geen dierenhater is, maar hij zegt gewoon eerlijk dat het een kutbeest is. Het is wel zielig dat de geit wel meer gewend is, maar hij gaat het niet geven.
Kim(?) vindt dat er een boerderijgeit had moeten komen. Die hoeft geen aandacht, wil grazen. Ze gaan door tot 'De Stem' roept Annet naar de DBK. We zien haar wel zitten maar horen de bewoners. Die zijn nog steeds van mening dat de geit niet in BB hoort. Kim vindt het de schuld van BB. Pfff, wat winden ze zich op
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 00:10]
Bianca zegt dat Annet extreem is. Georgie vertelt dat Annet liever sterft dan een BBkip te slachten. Daar kan hij niet bij. Bi is ook wel een dierenliefhebster, maar Annet gaat verder.
Ze vragen zich af waar Hieke en Ferdi zijn. Zitten ze nog steeds verstopt vraagt Georgie(?)
Koos gaat naar de wc. Georgie wil gaan slapen. Bi zegt iets over op Annet wachten. Dat doen ze zo te horen.
Annet verlaat de dagboekkamer.
Reclame
Annet vertelt de bewoners dat BB heeft gezegd dat Cindy erg jong en kwetsbaar is. Ze moeten beter voor haar zorgen zeggen ze. De bewoners zijn het er nog steeds niet bij eens. Annet vindt niet dat het beest de dupe moet worden. Robin zegt dat ze hem daarom weg moeten halen. Koos zegt dat het beest niet de dupe wordt omdat Cindy genoeg aandacht krijgt. Robin zegt dat Koos er verstand van heeft. Annet houdt dapper stand.
Het blijkt dat BB wil dat Annet om 4 uur opstaat om naar de geit te kijken. Bi wil het ff opnemen voor Annet. Want ze hakken nu wel met z'n allen op Annet. Dan zegt iedereen dat Annet heel lief is voor de geit, maar..... en daar komen de bezwaren tegen Cindy weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 00:21]
00:20 uur
Groepsoverleg na de terugkeer van Annet uit de dagboekkamer. Big Brother heeft haar te kennen gegeven dat het een jong beest is van 4 maanden, heel kwetsbaar, en dat ze goed verzorgd moet worden. Het is overigens een gezámelijke verantwoordelijkheid. Robin stelt voor dan ook gezamelijk het vertrek van Cindy aan BB voor te stellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 02-11-2000 00:37]
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 02-11-2000 00:46]
Ferdi komt uit de DBK. Hij heeft gezegd wat ie ervan vond, ze hadden er nix op te zeggen. Hij zegt dat heel Nederland kijkt, als hun nou een half uur uitzenden waarin ze Cindy niet aaien...
Bi zegt dat ze wel sancties op kunnen leggen. Robin wil er dan uit.
Hieke zegt dat ze zo gaat slapen. Bi ook. Er gaat een wekkertje. Iets over batterijen.
Ze hebben het over het uitzenden. Hoeveel vertraging heeft internet. Robin denkt een half uur, Koos 20 seconden. Ferdi zegt dat er dan wel geknipt kan worden dus. Ze kunnen ook een andere camera laten zien.
Ook zeggen ze iets over de vorige bewoners. Koos kwaaier dan Willem toen die vorig jaar zijn scheerapparaat in de DBK gooide. Bi zegt iets als:'Met hun hebben ze ook vast allerlei truukjes uitgehaald..' Iemand zegt dat ze dat dan niet uitzenden.
Koos reageert kwaad tegen Annet. Dat hij niet kan slapen, dattie toch al zo moeilijk slaapt. Dat zij er wel erg sarcastisch op reageert. Hij heeft dus een probleem met het feit dat Annet heeft gezegd dat ze om 4 uur op gaat staan. Daar wordt hij dan wakker van.
Ff later maken ze het weer goed met een kusje.
Buiten gaat Ferdi de geit aaien:'Zorg jij nu voor al die problemen? Dat doe je weer mooi..' Cindy wil niet geaaid worden
Robin is kwaad over de situatie:'En dan vragen ze Annet naar binnen omdat die de zwakste is...'
Ze gaan nog steeds door. Lachen wel maar zijn behoorlijk opgefokt allemaal.
Mijn geluid hapert en ik hoor alles 4x
Robin kan niet slapen. Er gaan een boel mensen naar bed. Ferdi zegt dat ze hem niet gek krijgen. Robin zegt dat ze hem nu gek hebben gekregen. Tegen alles zegt ie lekker belangrijk maar dit vindt ie wel belangrijk.
Ferd vindt het onzin allemaal. Robin wil nu wel 2 uur fietsen om de boosheid kwijt te raken.
Ferdi zegt dat ze willen dattie zichzelf is, is ie dat en dan willen ze dat ie die geit beter verzorgt... Omdat heel Nederland er naar kijkt. Ze vinden dat ze er dan daarom maar uitgestemd moeten worden, geef mij maar 2 punten dan...
Koos komt langs met foto's waar de geiten van vroeger ook op staan. Robin bekijkt ze aandachtig. De dames kwamen langs met veel geschreeuw. Dan is Robin alleen met de foto's. Hij roept Koos terug omdat hij nog meer foto's vindt met zijn geit. Hij vindt het wel hele mooie foto's. Van de boerderij zo te horen. Hij vraagt hoe oud zijn vader was bij de geboorte. Vader 44, moeder 39.
Een paar mensen zijn bezig in het washok. Lijkt op Georgie en Ferdi. Koos en Robin kijken foto's. Koos barst van de geitenfoto's zegt ie. Dees komt ook kijken bij de foto's van Koos. Ze werden door zijn moeder naar Amerika gestuurd. Voor hij ze dan inplakte schreef hij de tekst (van zijn moeder) die op de achterkant stond over.
Ze hebben het over de familie van Koos en bekijken de foto's. Lezen aandachtig de bijschriften. Ferdi windt zich op de achtergrond soms nog wat op over het verzorgen van de geit.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 00:58]
Robin en Desiree bekijken het fotoalbum van Koos. Koos geeft uitleg.
Ferdi en Robin hebben het nog steeds over de geit. Hun mening lijkt me inmiddels wel bekend
Dees gaat slapen. Robin kan niet slapen. Hij was zooo moe, maar nu is ie helemaal aan het shaken. Hij is gewoon oververmoeid zegt ie.
Dees gaat slapen. Robin zingt weer dat het zonnenstralen regent. Ferdi is ook nog wakker en zit op de bank iets te eten. Robin is waarschijnlijk in de keuken. Hij wil iets leuks gaan doen. Ferdi:'De geit over de schutting gooien misschien?'
Ze gaan broodjes kaas maken. Ze zijn niet voor geitenhoeder in de wieg gelegd. Robin vindt het zielig hoe ze Annet bespelen. BB bedoelt ie Ferdi windt zich weer op over de geit en dat BB vindt dat alleen Bianca en Annet goed voor de geit zorgen. Hij mist volledig wat Robin bedoelt. Die laat het erbij.
Ferdi is alweer vergeten dattie iets leuks zou gaan doen met Robin want hij gaat naar bed. Al mopperend over wat ze met de geit kunnen doen wat hem betreft.
Robin loopt rond en eet zijn brood.
Stream 1 laat Dees en Ferdi zien. Het is stil in de slaapkamer. Stream 2 laat de woonkamer zien, daar is niemand.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 01:21]
*Qt heeft ff geen zin meer in dit geklaag
Ferdi zegt meteen:'Ik wil geen woord meer over die geit horen, anders wordt ik helemaal gek!
Toch gaan ze verder over het stomme beest (Ferdi's woorden) dus ik neem ff een kleine break...
Annet: Goede morgen dames (annet laat de kippen los)
10:25 uur
Annet en Bianca keuvelen wat over Cindy. Annet vat de kritiek op Cindy persoonlijk op, maar dat moet ze zo niet zien volgens Bianca. Bianca: "Eigenlijk zijn alleen Koos en Robin negatief". Bianca is het er niet mee eens dat Big Brother de geit geplaatst heeft, maar ze vindt wel dat de geit nu goed verzorgd moet worden.
errorist; een aantal personen proberen hier een enigszins objectief verslag te maken over de gebeurtenissen in het BB-huis.
Gaat nu weer over de geit maar kan ik kan niet volgen wat er precies gezegd wordt(geluid valt steeds weg)
Ferdie in Georgie zitten in hun hoekje en praten over her verstoppertje spelen van gisteren avond.
Het gesprek gaat verder over het nomineren.
G:het is weer donderdag en ik weet het nog niet.Ik moet gewoon kijken met wie ik over wil blijfen.
F:1 van ons zal vanavond wel weer genomineerd worden
G:pfft
F:inderdaad
G:ik had er gisteren nog met de psych over
F:het is ook gewoon een spelletje en iedereen wil zolang mogelijk er in blijven maar buiten gaat het leven weer verder,
Kijk zoals met die geit gisteren dat vindt ik dan weer leuk.
G:ik heb er niet mee bemoeit.
Gesprek gaat verder over het verstoppertje spelen.
Robin komt ook buiten.
R:wat een klote weer.
Redaktie kunnen jullie de geit even na me toesturen ik wil haar even aaien.
G en F aan het zingen.
Kimmie komt na buiten
G:wat zie ze er toch altijd charmant uit 'smorgens
K:ja vindt je,lekker belangrijk
Kim weer na binnen
G en F hebben het weer over de geit
F: Slaap je wel een beetje lekker met Kimmie naast je?
G: Ja (en dan wat onverstaanbaars; red.)
G: Het gaat steeds beter.
Ze praten nu over skivakantie. Georgie is afgelopen zomer niet op vakantie geweest, omdat hij last van zijn nek had. hij zou eigenlijk eind augustus gaan, maar nu durfde hij het risico niet te nemen. hij wil straks na BB echt wel gaan skiën.
Kim komt vragen of de heren weten hoe het nummer gaat van Close To You. Georgie zegt dat hij het zometeen wel even binnen komt zingen. Hij zingt eerst even enkele regels van het eerste nummer van de dames. Daarna zingen F&G samen "Baby don't go". Ze hebben het nu over damesgroepjes. Close To You is "bijelkaar geflikkert", aldus Ferdi. "Gewoon een paar van die grieten die kunnen zingen". Hierna hebben ze het over 2-Unlimited en Spice Girls.
Volgens Georgie is er in het BB-huis een clip opgenomen in het BB-huis. Ferdi zegt dat hij dat niet kan weten, omdat hij toen niet in Nederland was. Volgens Georgie was het pas eind januari ofzo.
Ze proberen weer het nummer van Close To You te zingen, maar her en der weten ze de tekst niet.
Georgie vind dat veel teksten door Nederlanders geschreven zo verschrikkelijk klinken. "Je kunt beter, zoals Marco Borsato, vanuit italiaans naar nederlands vertalen. De meeste nummers zijn in het nederlands geschreven en daarvanuit naar het engels vertaald. Dat klopt niet, alsof het is nasynchroniseerd. Ze moeten engels denken!
Kim komt weer even buiten en Georgie vraagt of ze het nummer al weet. Nee dus. Hij zingt een stukje en Kim gaat het binnen melden.
F&G rapen nu in het duits.
geluid weg
Kim is aan de slaapkamer was aan het opvouwen
G en F zijn ook binnen en zitten op de bank
Koos loopt een beetje doelloos door het huis.
Georgie vertelt vol enthousiasme verhalen over zijn skivakanties. Regelmatig staat hij op om beeld bij zijn verhaal te geven.
Bianca en Ferdi luisteren aandachtig.
De overige bewoners heb ik al een zeker 20 minuten niet in beeld gezien. (stream 1 doet het niet aan deze kant)
Koos zit inmiddels bij Georgie en Ferdi op de bank, Bianca is weggelopen.
14:06
BB: Georgie, wil jij als eerste naam de DBK komen?
Ferdi staat met gewichten te spelen. Koos zit stilletjes op de bank. Bianca zit op de pingpongtafel met Ferdi te kletsen.
Ferdi is zich nu aan het opdrukken.
In het hoekje bij de hobbykamer is iemand bezig met de was ofzo, maar ik kan niet zien wie.
14:11
Georgie is terug uit de DBK
Hij zegt dat hij én BB én Cindy heeft genomineerd, want ze mekkeren allebei!
14:12 BB: Wil Annet naar de DBK komen?
Georgie zegt tegen Ferdi dat ze (de dame in de DBK; red) zit te gissen en vissen.
Op stream 1 is Desiree te zien. Ze staat zich op te maken en loopt zo te zien enkel in een broek en bh-tje.
14:15 Annet is uit de DBK.
Desiree heeft inmiddels een shirtje aan.
14:16
BB: Robin mag naar de DBK komen.
Georgie haalt aan dat het moeilijker wordt om een reden waarom te geven. Hij probeert altijd zo eerlijk mogelijk te blijven.
Dat is het toch altijd voor jezelf, zegt Bianca. Ze hebben het erover dat men toch aan het eind moet denken en meet wie je over wilt blijven.
14:18
BB: De volgende is Kim.
In de woonkamer wordt op dit moment gepraat over politiek. Annet staat bij de pingpongtafel te praten tegen Bianca, maar ik kan het niet verstaan. het ging iig over de DBK.
Er is een discussie over hoeveel keer je in 4 jaar tijd dient te stemmen. gemeenteraad, verkiezingen, en als er een kabinet valt. Koos en Georgie zijn het niet eens. Bianca begint over paars: D66, PvdA en ... (die verstond ik niet; red.) Blijkbaar had ze het goed, volgens Koos.
Er wordt veel gelachen. Koos begint over de stemming voor de provinciale staten, want zij formeren de 1e kamer etc. Deze is wel belangrijk.
14:23
Kim is zo te zien weer uit de DBK. Desiree gaat nu naar binnen.
Robin heeft zich ook gevoegd bij het groepje in de woonkamer. Bianca en Annet zijn naar de keuken verhuisd.
De mannen praten nu dus over politiek en de dames lopen te giechelen in de keuken en badkamer.
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 02-11-2000 14:25]
14:27
BB: Koos mag naar de DBK komen.
Ferdi vertelt nu tegen Georgie en Robin dat hij af en toe niet weet waar het over gaat. Hij heeft er niet veel intresse voor. Georgie vindt dat je wel op de hoogte moet blijven, anders ben je zo dom als je met oudere mensen praten ofzoiets.
Vergrijzing en al dat soort dingen passeren de revue.
Op de achtergrond hoor ik Bianca praten met Annet? in de keuken, maar dit gesprek kan ik niet volgen.
14:31
Koos is weer in de woonkamer en Bianca mag naar de DBK komen.
Op de achtergrond vanuit de keuken vang ik het woord "zenuwachtig" op van volgens mij Desiree. Alle dames zitten nu in de keuken, behalve Bianca welke in de DBK is.
Georgie: "Waarom kan een boom 500 jaar worden. Da's 5 á 6 keer zo oud als ons."
Ze zitten nu in een andere dimensie, we hebben het over de politiek in het heelal, vertelt Georgie tegen Koos.
Koos loopt naar de dames in de keuken. Er wordt gelachen op hetgeen hij vertelt, maar ik kan het dus (weer) niet volgen.
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 02-11-2000 14:34]
14:35
BB: De volgende is Ferdi.
Het gesprek van Georgie, Koos en Robin blijft serieus. Het gaat over het verloop van de wereld en over alles wat er leeft en groeit. (Amazing discovery - red)
[Stream 1: lege tuin / stream 2: reclame]
14:40
Ferdi is terug uit de DBK en Hieke wordt gevraagd er naartoe te komen.
Er komen stellingen voorbij als: De hoeveelheid mieren (het gewicht) is zwaarder dan alle mensen bij elkaar.
Helaas heb ik het niet helemaal kunnen volgen, maar Koos maakte blijkbaar een hele humoristische opmerking: Alle varkens zitten in Brabant en ...
Koos vindt het eigenlijk raar. Georgie zegt dat er in Brabant veel hectares grond zijn, vergeleken met ...?
De vergelijking gaat verder: We zitten nu met 9 mensen hier in huis, maar weet je hoeveel varkens er hierin kunnen.
Koos komt met zijn werk ook bij een varkensboer, maar die stapelt ze niet op.
Koos komt terug op het verhaal van de mieren en kan het niet geloven. Ferdi vertelt over de hoeveelheid mieren in Australië. "Zulke hopen".
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 02-11-2000 14:45]
* Niques zou graag het geroddel van de dames horen
Het gesprek in de woonkamer gaat inmiddels over het russische schip. Koos is benieuwd of ze 'm naar boven kunnen halen. Georgie vond het zo wreed dat de kapitein en nog enkele anderen nog leefde, maar dat men zo laat in actie kwam. In de panorama heeft hij gelezen, net voor hij in BB ging, over de injectie die een vrouw kreeg om haar het zwijgen op te leggen.
De mannen staan op en gaan voor het raam staan. Buiten zijn ze blijkbaar aan het werk. Volgens Georgie is het binnen hun gebied.
R: Ze komen die geit weer ophalen
Desiree komt bij de mannen zitten. Ze krijgt wat opmerkingen over haar leren broek. Robin wil BB vragen of ze van zijn zakgeld een oude fiets willen kopen. Desnoods helemaal uit elkaar. Hij wil dan zelf een hometrainer gaan bouwen.
F: Koos, jij moet ook iets gaan doen.
R: Ik ben bang dat ik, als ik eruit kom, ik nul komma nul conditie heb. Daar baal ik van.
F: Je ging toch een hometrainer maken.
R: Ja, maar eer ik die spullen mag bestellen, dan een week wachten op die spullen en in elkaar zetten dan ben ik 2 of 3 weken verder. Maar ik moet sporten, ik voel het.
Rust in de woonkamer. Iedereen is er weg, alleen Koos zit nog op de bank te lezen. Beide streams staan erop gericht.
K: Gaan we klaverjassen?
G: geeft onverstaanbaar antwoord vanuit de keuken
Koos staat op en loopt ook richting keuken.
Annet en Kim zitten aan de keukentafel. Georgie ook; hij zit te patience.
Hieke komt aan Kim vragen om iets. Ze gaat een pipo maken voor Robin.
G: Dus we gaan nog niet klaverjassen
Hieke gaat geen pipo maken VOOR Robin, maar VAN Robin. Ze gaat hem schminken. Volgens Georgie is dat bodypaintspul niet goed voor je gezicht.
Annet denkt dat ze, als ze uit het BB-huis is, ze elke dag naar de uitzending zou kijken. Kim weet het niet zeker, ze heeft vorig jaar wel gekeken. georgie zal het niet doen, denkt hij.
In de badkamer wordt flink gelachen. Er is iets blauw geworden ()
D: Ik denk al, dat is mijn ondergoed helemaal niet.
Zo te zien is iedereen polshoogte nemen in de badkamer.
Ferdi loopt was te vouwen en Georgie zit inmiddels weer te patience aan de keukentafel.
G: Hé, daar hebben we haar weer (Cindy loopt te bléren en te bokken tegen de keukendeur - red) Annet komt zo, hoor.
Koos vindt het opvoedkundig niet verstandig om steeds als ze blért er naartoe te gaan.
* Niques is ff weg, ik hoop dat iemand anders het over kan nemen
[Dit bericht is gewijzigd door Niques op 02-11-2000 15:03]
Koos, Georgie, Kim en Bianca zitten te klaverjassen aan de tafel. Ze hebben het over de spelregels. Kim heeft rotkaarten. Georgie gaat de kaarten instralen omdat ie de laatste 4 dagen niet verloren heeft en dat wil ie zo houden.
Het 1e spelletje is alweer afgelopen. Georgie heeft geloof ik gewonnen. Kim heeft het een beetje koud. Kim lacht en lacht, maar ik mis het ff. Georgie zegt iets over borsten, volgens mij had Kim daar kippenvel oid. Het volgende spelletje is weer begonnen. Annet loopt met haar jas aan door het huis. Ook Hieke en Ferdi lopen wat rond.
Het lijkt de kaarters leuk als er 9 man genomineerd zijn. Met z'n allen tegelijk. G&K blijken een team te zijn en Koos speelt met Bi. De laatsten hebben net gewonnen ondanks de goede kaarten van Georgie. Hij denkt dat ze nu gaan terugkomen. Koos mag kiezen en kiest ruiten. Dat hoopte G al. Koos en Bi verliezen. Bianca zegt dat dit ze de kop kan kosten, vindt het jammer dat Koos dat net deed oid. Koos zegt dat het niet anders kon. Beetje discussie tussen Bi en Koos dat hij het niet snapte. Bi:'Je bent er niet helemaal bij he?!' Is geen ruzie hoor. En weer een spelletje.
*Qt hoopt het stokje dan weer door te kunnen geven aan... Harry?!
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 15:35]
Veel kaarttermen.
Kim en G. staan achter zegt G.
* Harry was vanmiddag op Rebecca-radio, en won daar een BB-spelletje...
Ineens gelach.
R. komt als clown met ballonnen tevoorschijn.
(kan het niet echt goed zien...)
Iedereen lacht.
R. gaat naar buiten op zoek naar Cindy, maar deze lijkt te slapen.
Beeld van de eettafel, maar hoor R. hard 'hallo' schreeuwen.
R. : hij is perfekt, heel proffessioneel...
Inmiddels is hij weer in de woonkamer.
(Sorry, maar ik heb ff geen tijd om complete verslagen te plaatsen)
16.30 uur
Robin weet niet wat een kenau is.
"Is dat een vrouw die verzot is op sex?"
16.35 uur
Kim (die zelf vandaag een leren broek draagt) complimenteert Ferdi met zijn outfit.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 02-11-2000 16:35]
In de slaapkamer zijn Georgie, Ferdi en Hieke. Georgie vraagt Ferdi of ze vanavond Beau kunnen uitnodigen in de Ferdi & Georgie Show. Ferdi:'Tuurlijk' Georgie vertelt dat Hieke het vunzig vindt.
Hieke ligt op bed met haar Tarot te spelen. Ze vindt het frappant dat ze steeds die Kelken trekt. Ferdi:'Ja, en jij trekt liever die andere he?' Hieke:'Ja'
Annet loopt ook door de slaapkamer. Ferdi is veel sokken kwijt. Annet vindt het gek dat het boeddhabeeldje nog steeds weg is. Ze denken dat Leo dat per ongeluk heeft meegenomen.
Georgie staat zijn was te vouwen. Ferdi merkt op dat hij het erg netjes doet. G begint een heel verhaal over een winkel waar hij vroeger werkte. Hij kon toen niet inpakken. Moest boeken kaften van zijn moeder vroeger, kon ie ook niet. Waarschijnlijk kannie dus ook geen was vouwenen was Ferdi sarcastisch net
Annet komt weer binnen, ze gaat zo douchen (shuppen). Dat lokt een verhaal uit over koud water. Georgie heeft ooit in een koud zwembad gezwommen. Bleek achteraf gevaarlijk voor je hart te zijn zo zonder verwarming. Ferdi deed aan wedstrijdzwemmen en leerde daar eerst zijn polsen nat te maken. Hij zwom altijd voor schooltijd.
Koos komt ook binnen en praat ff met Hieke over de Tarot. Ff later zegt Hieke dat ze blij is met dit spelletje, het is een leuk spelletje. Tegen Ferdi:'Of niet?' Hij vindt het ook leuk.
Annet zegt dat ze nog ff gaat opruimen.
Even later zijn we in de woonkamer. Ze gaan koffiezetten. Kim wil wel alvast gaan koken. Georgie zou vandaag koken en staat nu te ouchen. Kim ligt met haar gele trui aan op de bank te lezen.
Robin vraagt wat een kenau is:'Is dat een sexverslaafde ofzo' De rest vertelt hem dat het een bitch is. Ferdi legt het uit:'Net als die vrouw in Porky's Pikante Pretpark'
Koos blijkt in de DBK te zitten. Robin weet er meer van. Koos had gevraagd of hij met zonsopgang een verhaal mocht vertellen. Of met zonsondergang. Zo is onze Koos zegt Robin.
Ze babbelen nog ff door over de tijd (16.30 uur, dat is al laat), douchen en kledingmerken.
Dan wordt het lied van de Teletubbies gezongen.
Even later zitten Hieke en Ferdi samen het Tarotboek te lezen. Robin doet iets met gewichten en zingt het BBlied (De versie van Ed, in het Engels).
Reclame...
Robin vertelde net nog dattie zijn motorrijbewijs wil halen. Kim:'Heb je dan al een leren broek?'
Annet is met de was bezig. Ferdi(?) helpt haar. Ze ruikt nog zweet aan de sokken. Ferdi vindt het fris ruiken. Gaat dan weer met Hieke meelezen. Ferdi over iets in het boek:'Vertrek, ja dat zat er wel in' Loopt weer weg en Hieke babbelt verder. Dees zegt ook iets en Robin antwoord:'Het zit je niet lekker he, anders zou je er niet zo op doorgaan...' Het zit Dees inderdaad niet lekker. Het ontgaat mij wat ze bedoelen
Koos staat ondertussen te klagen over de geitenopdracht. Hij komt net uit de DBK. Het geklaag is dus de boodschap van BB en niet geklaag van Koos. Ze vinden dat de geit niet goed verzorgd wordt. Het is een opdracht en die hoort door alle bewoners worden uitgevoerd. Koos moet ook meedoen. Hij heeft er geen zin in, dat heeft ie ook gezegd.
Dan zegt ie dat BB hem gevraagd heeft of hij zich door Bianca heeft laten ompraten om in het huis te blijven. Omdat ze geen nieuwe bewoner willen. De groep reageert verontwaardigd. Koos vindt dat hij zich niet heeft laten ompraten. BB blijft met de botte bijl bezig. Was ie net herstellende van het schrijven en nu dit over ompraten door Bi. Maar goed, de geit is dus een opdracht en dat gooit ie ff in de groep.
De reactie van de groep is hetzelfde als gisteren. Koos vertelt dat BB tegen hem heeft gezegd dat ze weinig terug zien van de Koos uit de voorrondes. Dat vindt de rest helemaal erg. Koos heeft tegen BB gezegd dat je voor gesprekken wel mensen nodig hebt die interesse daarin hebben. En ze hadden het vanmiddag nog over politiek.
De rest zegt dat Koos moet proberen er niet over na te denken. Koos zegt dat hij niet begrijpt wat BB van hem wil. Hij heeft nog wat technische vragen gesteld aan BB over internet enzo. Daar wilden ze niet op antwoorden. De rest vindt dat ze Koos zitten te jennen.
Koos zegt dat ook de eigenaar van de geit vindt dat Cindy's verzorging niet goed is. Dan moeten ze hem maar ophalen zeggen ze. Dees houdt een kwaad betoog dat de eigenaar nooit af had moeten staan, die man heeft geen hart voor dieren. blabla... Dees:'En dat is het laatste wat ik over die stomme geit zeg!'
Even later gaat ze toch weer verder. Hieke zegt dat Koos zich er niets van aan moet trekken. Kom lekker een kaart trekken. Hij wil niet meer. Robin adviseert Koos de band met BB zo zakelijk mogelijk te houden.
BB heeft tegen Koos gezegd dat hij de weekopdracht ook al niet leuk vond, wat vond ie dan wel leuk eigenlijk? Wat deed ie dan wel in huis.
Dees zegt dat je het wel persoonlijk op moet vatten zoals BB het brengt. Bi zegt dat BB Koos bespeelt op zijn zwakke plekken, het is nu zaak om sterk te blijven.
Hummie heeft die dingen tegen Koos gezegd. Het kwam er eigenlijk op neer dat Koos geen bal doet zegt Koos. Ze moeten het regelboek eens beter doorlezen. Net als de nominatie, daarover vertelden ze dat de prijs wordt uitbetaald naar het aantal dagen in BB. Maakt dus nix uit dat iemand later komt vindt Hummie. Koos ziet dat anders, het gaat niet om het geld maar dat het moeilijker is hoe langer het duurt.
Koos:'Ik ben dus wel een saaie zak' Hij had gezegd dat discussies makkelijker zouden gaan met een krant op tafel. Dan had Hummie meteen een mooi onderwerp. In de krant stond iets over een onderzoek naar hoe mensen met hun dieren omgaan. Daar kunnen de bewoners dan eens mooi over praten. De boodschap is dus dat ze beter voor Cindy moeten zorgen.
Hieke:'Als wij niet goed voor Cindy zouden zorgen, zou ik niet kunnen slapen' Ze praten verder over hoe goed ze Cindy verzorgen, beter kan toch niet. Dat is toch te zot, wat verlangen ze dan. Diepe zuchten.
Koos gaat praten over Hummie, het geluid wordt ineens een stuk zachter. De rest praat hard, Koos is niet meer te verstaan. Het gaat over wat Hummie over de geit heeft gezegd. Georgie denkt dat het publiek het wel goed vindt. Anders zouden de mensen niet buiten roepen dat ze van Ferdi houden. Dan was de dierenbescherming er wel mee bezig.
Ze willen erover stoppen en gaan koken. Koos wil er toch mee verder. Vertelt dattie de rest van de bewoners eerst stomkoppen oid vond. Hij kan er ook nix aan doen dat hij ze nu lief vindt. Dan hoeft hij ook niet tegen ze in te gaan met een discussie.
Koos is duidelijk weer behoorlijk geraakt door dit gesprek, hij wil zijn ei ff kwijt. Vindt zichzelf saai enzo.
Reclame...
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 17:19]
Toch niet kalm. Ferdi gaat in de slaapkamer tekeer over de geit. Laat Hummie 'm maar in d'r achtertuin zetten. Hij windt zich lekker op, Robin probeert te zeggen dat hij beter rustig kan blijven. Ferdi gaat in de badkamer ff wat drinken. Annet komt vragen hoe het gaat. Prima denkt Ferdi, hij maakt zich niet druk.
Dan vertelt ie over zijn eigen gesprek met Hummie van gisteren. Ze had het over de geit en iets anders. Helaas vertelt hij alleen wat ze over de geit hebben gezegd en zegt hij dat hij op het andere niet in wil gaan.
Wat Hummie vindt over de geit weten we nu wel toch?
Hieke vraagt zich nu wel af of het dan zo slecht gaat met de geit. Welnee zegt de rest. Daarom snapt Hieke het ook niet, alsof we grote dierenmishandelaars zijn...
De bewoners zijn nu kwaad op de eigenaar. Hij is de allergrootste fout zegt Dees. Ferdi vindt dat de eigenaar de geit maar in bed moet nemen.
Ferdi wil dat ze de geit ophalen. Dees denkt dat BB dat niet kan zonder gezichtsverlies, dus dat doen ze niet. blabla Dees:'Nou ja jongens, we zijn allemaal sterke persoonlijkheden en we weten dat we het goed doen'
Ze zijn het met elkaar eens en vallen voor de zoveelste keer in een herhaling van hoe Cindy geen aandacht wil. Vooral Ferdi maakt zich heel druk.
Ik ben weer ff een tijdje weg
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 17:28]
Annet komt op voor Cindy.
Kim: "Nou, dat doe ik niet, ik ga gewoon niet bij een geit in het hok liggen."
Annet: "Hij heeft geen harde tepels, en hij heeft een hele rare hoest."
Kim: "Maar daar kunnen wij toch niets aan doen? Daar kan die geit ook niets aan doen."1
Desiree: "Dat is hetzelfde als wanneer mijn ouders mij een kat geven."
G. komt net uit de DK, en zegt we positief moeten zijn over de geit. Dat ze wat liever moeten praten tegen Cindy.
G. : we moeten niet meer zeggen dat het zielig is b.v.
F. : wat ze nu zeggen, zeggen ze niet tegen mij.
Koos : tegen mij zeiden ze ook wat anders.
G. : niet meer 'de geit over de schutting' enzo...
G. : je moet het zo zien, hij is 1 van ons.
G. : dus de discussie is afgelopen.
A. : ze is hier zomaar neergezet. Ik ben vegetarisch... Vorige week zei ik ook al... Niemand ruimde de poep op. Vannacht ben ik er een uur uitgeweest. Een uur ! De camera zag ik ook naar de poot kijken.
A. : ze hadden gezegd, als je de wekker niet zet, maken we iedereen wakker.
>ik ga eten<
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 02-11-2000 17:52]
Annet verzorgt Cindy.
Koos heeft het over het gemis aan gesprekspartners in het huis.
18.25 uur
Ferdi zit te mopperen dat ze in de DBK tegen hem over Cindy hebben lopen zeuren.
Koos: "Ze moeten die geit die tweeënhalve ton geven."
Ferdi: "Ja daar begonnen ze ook weer over over dat geld. Ik heb al 10 x gezegd dat ik hier niet voor het geld zit."
18.30 uur
Koos moest zijn stelling weer verdedigen tijdens het nomineren vanmiddag.
"Robin heeft het voordeel met zijn stemmetjes en de gekkigheid. Hoewel jij ook wel scoort met je blote kont in de vijver."
<gelach>
Koos memoreert dat Ed toen ook in de vijver sprong.
Hieke: "Hij heeft dat toegegeven, ik doe dat gewoon, ik speel met de camera. Dat deed hij bewust."
Koos: "Ik moet ze daar wel gelijk ingeven, dat ik iets anders ben dan tijdens de selectierondes."
Ferdi en Bianca hebben het over de Veronica-test.
Hieke heeft niet aangegeven welke rol zij dacht te gaan spelen (?)
Ferdi: "Ja, ik heb gezegd, ik wil een beetje lollig die tijd doorkomen, weet ik veel wat ik doe."
Hieke: "Ik kon er geen rol bij bedenken."
18.35 uur
Koos (tegen Annet): "Had jij het idee dat je de oudste vrouw zou zijn toen je erin ging?"
Annet beaamt dit.
Koos: "Dan zit ik af en toe wel in een dippie met die kolere-opmerkingen."
Er wordt gevraagd of ze komen eten.
* Sanne gaat ook even op zoek naar iets eetbaars
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 02-11-2000 18:36]
18:45 uur
Bianca is even naar de dagboekkamer gegaan. We krijgen het gesprek niet te zien. Annet: "Overheerlijk!". Koos: "Dat moet bij jouw woordenlijst: overheerlijk". Koos vindt de wordt lekkerder dan die van de vorige keer.
Reclame
Ik wil wel een 'bestekgeluidenfilter', wat 'n herrie!
Leuk, een half uur die stoel in beeld!
quote:Geen harde tepels maar keutels.
Op 02 november 2000 17:31 schreef Sanne het volgende:
17.25 uur
Ferdi: "Hiermee snijden ze zich alleen nog meer in de vingers. Ze zorgen er alleen voor dat we nog meer een hekel aan die geit krijgen."Annet komt op voor Cindy.
Kim: "Nou, dat doe ik niet, ik ga gewoon niet bij een geit in het hok liggen."Annet: "Hij heeft geen harde tepels, en hij heeft een hele rare hoest."
Kim: "Maar daar kunnen wij toch niets aan doen? Daar kan die geit ook niets aan doen."1Desiree: "Dat is hetzelfde als wanneer mijn ouders mij een kat geven."
In de slaapkamer zitten iig Koos, Annet, Hieke en Ferdi. Ze hebben het over de tennisbal/pepernootactie. Koos vertelt dat buiten geroepen werd om Hieke. Dat had Hieke helemaal niet gehoord vertelt ze. Toen kwamen er een stuk of 3 tennisballen met een plof over de schutting. Er zaten pepernoten en berichten in voor Koos. Hij heeft kennelijk 1 of meerdere berichten achterover gedrukt en bewaard in zijn boek. Annet dacht dat hij het als boekenlegger gebruikte. Koos zegt dattie dacht dat BB het wel wist. 'Je kan toch nix verbergen met al die camera's..' zegt hij. De bewoners hebben het erover dat het wel raar was dat Koos pas zo laat ter verantwoording was geroepen. Ze hebben er toch over gesproken, dat moet BB gehoord hebben. Ferdi noemt de mensen achter de schermen 'lampies die niet zien wat er onder hun neus gebeurd'.
Ik weet dus niet wanneer Koos erover is aangesproken, misschien vanmiddag. En ook niet of hij iets heeft moeten inleveren. Annet heeft in elk geval eerder deze week al iets moeten afstaan. Bij de actie zat een bericht met daarin de woonplaats van kennissen van haar. Dat las ze voor en toen moest ze het afgeven.
Momenteel zitten Hieke, Kim, Georgie, Annet en Robin? aan tafel. Er is geloof ik net gekaart. Geen interessante discussie. Zie op stream 1 nu de onderkant van een deur en op 2 zijn ze gaan kaarten.
Ik ben weer een tijdje weg
22.10 uur
Gejuich.
Ferdi: "We komen in het grote recordboek!"
Nog meer gejuich.
Cindy loopt rondjes in de tuin
[Dit bericht is gewijzigd door Sanne op 02-11-2000 22:10]
gerommel om alle voorraden op te ruimen
georgie: op de 1 of andere manier denk ik dat ze ons graag dronken zien
Kim: ga je dan in je blote kont
bianca tegen ferdie: moet ik je waarschuwen als je weer in je blote tokus wil gaan staan, moet ik dan zeggen "denk aan je moeder"
...
wil iemand vast rode of witte wijn?
bianca: jonge jonge wat een drank
bianca wil niet drinken (van de tequilla?) ferdie noemt haar een loserface
ferdie; het zijn dure biertjes, carlsberg is toch duur?
door elkaar: cheers, cheers, cheers guys
Koos: hmmm ik vind het wel gaan, koud is lekkerder
bianca: leest de brief nog even: jullie hebben je kelen schor gelezen en het is gehaald
robin wil niet drinken wil alleen drinken als hij uit gaat, bianca is nu toch aan de tequilla
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 02-11-2000 22:22]
de stemming is al direct aan het verbeteren
koos: wie heeft dat uitgevonden, het is compleet vuiligheid
ferdie: dat is om snel dronken te worden
gepraat over hoe je het moet drinken
annet: mega, lekker
door elkaar: annet nog 1
[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 02-11-2000 22:39]
Ze opperen vanalles. Kim kijkt mee hoe Dees het doet. Geen succes. Annet gaat het proberen. Georgie vertelt dat ze weinig moeten drinken omdat ze slecht geslapen hebben. Iedereen praat daarover door elkaar.
Ze proberen allerlei cijfercodes
(datum etc)
{edit}
ja, minuutje telaat
is het dag 49?
zal wel 049 zijn dan
sorry
[Dit bericht is gewijzigd door BigDick op 02-11-2000 23:02]
Inmiddels zijn de bewoners kennelijk gestopt met het zoeken naar de code van de koffer. Ze zitten nog in de woonkamer te drinken en hebben het over nix. Lachen, zingen het BBlied van Ali en zijn heeeel druk.
De bewoners vinden een envelop die onder de deur van de voorraadkamer is geschoven. Er zit een boodschap in. Zoals het klokje tikt tikt het nergens. Ze zeggen dat het 11 uur is. Koos zegt 23 uur 10. Ze gaan het proberen, het lukt nog niet. Verder proberen dus, Robin leest het briefje diverse malen voor.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 23:13]
Robin drinkt cola en appelsientje, geen alcohol.
De bewoners zijn nog steeds bezig een combinatie te verzinnen:'Hoe lang zitten we hier, 3012 enz en dan:
Reclame...
Hieke kan het niet uitstaan dat ze het niet snappen. De rest zit een beetje te gissen maar druk maken ze zich niet. Grappen dat het programma failliet is. Bianca snapt niet waarom dit moet. Ze gaan verder over het tussenstanden van tafeltennis of kaarten. Kim denkt dat ze gaat lachen als ze genomineerd is. Wanneer lacht Kim niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 23:26]
Eigenlijk is er niemand met de koffer bezig zo te zien.
De rest lacht, drinkt en eet pinda's op de achtergrond. Misschien is Ferdi met de koffer bezig, dat kan ik niet goed zien.
Koos is afgelost door Bianca. Ze maakt Georgie in. Annet suggereert nog een oplossing voor de koffer.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 23:35]
Kim, Annet, Koos en Robin. Koos:'Kim?' Ferdi wil het nog eens horen. Georgie:'Vinden jullie me aardig deze week?'
Dan de aanwijzingen. Het zijn vragen voor de bewoners: Hoe oud zijn
Desiree's moeder: 48?
Kim d'r zusje: 16 onee, 17 sorry Fleur
Vader van Ferdi: hij weet het niet gokt 54
De koffer gaat eerst niet open. Dan toch wel. Ze krijgen een bijl, pingpongballen. Iets met Dees haar hond (foto?) en brieven. Koos zijn zoon heeft verkering. Dees huilt. Ze zijn blij. Bedankt ouwe snatzer. Foto's van de zus en zwager van Annet. Toppie! Brief van Bianca's moeder. Hieke leest aandachtig een brief.
Ze genieten. Vandaag geschreven zegt Ferdi. Georgie kijkt in een blauwe envelop. Bi omhelst Dees. Koos heeft een foto van Els. Buiten is vuurwerk. Ze vinden de inhoud van de koffer te gek. Bi schreeuwt dat ze los gaat. Kim heeft een brief van thuis dat ze liever moet zijn voor Georgie:'Hoor je het nou KIMMIEBIMMIE? Bi haar vriendin staat op de foto met Els. Kim snottert wat in de armen van Georgie.
Koos troost Dees. Ze wil nu zo graag naar huis. Koos:'Ze hebben je nu te pakken he Dees' Dees:'Ja' Koos:'Ze hebben je gevoelige plek geraakt, godverdomme'
Georgie heeft foto's en laat ze aan Bi en Hieke zien. Ze zijn heel enthousiast.
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 02-11-2000 23:51]
Ook Desiree zit te janken..
Koos: 'Nu hebben ze toch je gevoelige snaar geraakt he?'
Kim is inmiddels weer gekalmeerd en laat Ferdi wat foto's zien.
Kim: 'Het komt door die post hoor.. '
[Dit bericht is gewijzigd door LionHeart op 02-11-2000 23:51]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |