Hallo allemaal,
Al zo'n 3 jaar ben ik ingeschreven bij Studentenwoningweb, maar heb er tot nu toe nog geen gebruik van gemaakt. In september begin ik met een master van de UvA op het Science Park en wil verhuizen. Nu vind ik het moeilijk in te schatten wat de beste zoekstrategie voor een woning van studentenwoningweb is. De contactcentra geven ook weinig bruikbaar advies hierover.
Als ik het aanbod bekijk op studentenwoningweb, dan staat er een indicatie "Mijn slaagkans: zeer hoog" bij veel van het aanbod, maar dan staat eronder bijvoorbeeld "Aantal reacties: 40. Als ik nu reageer sta ik op plaats: 20." Betekend dat dan dat er 20 studenten voorrang boven mij hebben, dus dat ik alleen die woning krijg toegewezen als al die 20 de woning afwijzen? Dus dat mijn slaagkans helemaal niet "zeer hoog" is, maar eigenlijk gewoon laag?
Heeft iemand van jullie meer ervaring met Studentenwoningweb? Het mooiste voor mij zou zijn om op Science park zelf een (zelfstandige) kamer te vinden of anders in de buurt A'dam oost, centrum of zuid. Welke tijd is het beste om een kamer te vinden, juni, juli of augustus?
[ Bericht 1% gewijzigd door scientistt op 11-05-2015 13:16:51 ]