SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij waren dus aangekomen bij het starten, de gloeispiralen lijken niet meer naar behoren de werken en het dashbord lijkt niet helemaal te werken. Daarom hebben wij het startmotor relais direct overbrugd, om zo te starten. De trekker heeft wel een sleutel-contact maar dat is voor de assesoires (dashbord), verlichting, grootlicht. De trekker start normaal doormiddel van een trekschakelaar welke de voorgloeiing acitveerd (controle zichtbaar op dashbord, voorgloeien werkt niet) en vervolgens doortrekken laat de trekker starten.
Probleem:
Helaas zien wij diesel damp uit de inlaat komen en start de trekker dus niet. Kan het zijn dat wij de brandstof pomp 180 graden verkeerd gemonteerd hebben? We hebben het merkteken goed gezet maar geen rekening met de positie van de pomp tov de nokkenas cq. krukas gehouden (toen niet bij na gedacht).
Er is vrij weinig documentatie, maar we hebben een manual en daar staat veel in, maar geen enkele vorm van motorisch(e) onderhoud / montage en/of demontage.
Kan ons iemand helpen en zou dit een logische oorzaak zijn?Weet van alles een beetje maar net niets.
Nee man, twee meetklokjes en klaar. Leiding eerste cilinder er af en gloeibougie er uit. Cil 1 op 0 graden en de pomp op x graden voorquote:Op zondag 10 mei 2015 21:08 schreef -niemand- het volgende:
Eerst opzoeken hoeveel graden voor of na het BDP hij gezet moet worden.
Dan zuiger tussen compressie en arbeidsslag in het BDP zetten, misschien staat er al een merkteken op de krukaspoelie. en anders zul je aan de slag moeten door de diameter van de krukaspoelie te meten, en van daaruit de omtrek te berekenen.
Vanaf de omtrek moet je het aantal graden nemen waarop de pomp getimed moet worden.
Dan haal je de inspuitleiding van de eerste cilinder eraf, en haal je de persklep van de eerste cilinder uit de pomp.
Nu moet je een inspuitleiding zien te regelen die je kapot kan zagen, en er een bocht van +- 5-10 cm van maken, het uiteinde moet naar onder wijzen.
Als je met het opvoerpompje druk opbouwt mag de diesel pas beginnen te stromen als je op het berekende inspuitmoment gekomen bent.
Hier moet je aan de krukas draaien en niet aan de pomp.
Als de brandstof pas afsluit als de zuiger tussen de uitlaat en inlaatslag is weet je genoeg, dan staat de pomp er 180 graden naast.
Als de pomp er maar een paar graden naast staat moet je gewoon de pomp zelf verdraaien.
Achteraf niet vergeten om de pomp met olie te vullen, mits de pomp geen motorsmering heeft!
Nu de vraag der vragen, heeft TS twee meetklokjes?quote:Op zondag 10 mei 2015 21:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee man, twee meetklokjes en klaar. Leiding eerste cilinder er af en gloeibougie er uit. Cil 1 op 0 graden en de pomp op x graden voor
Aan de pomp zitten slobgaten, dus je kunt de pomp tenopzichte van het tandwiel verdraaien.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:19 schreef -Richard- het volgende:
Uberhaupt, hoe moet je dat verstellen en hoe moet dit verkeerd zijn?
Hij is gewoon in zn geheel van het carter afgehaald en enkel met een tandwiel overbrenging verbonden.
Het afstellen dmv de meetklokjes lijkt mij het makkelijkste, en die micrometer klokjes khebben we wel, of iig kunnen we hier vast wel aankomen.
Haha, goede vraag. Ik denk geen lijnpomp aangezien ik geen slobgaten gezien heb .quote:Op zondag 10 mei 2015 21:25 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Aan de pomp zitten slobgaten, dus je kunt de pomp tenopzichte van het tandwiel verdraaien.
Heb je de markeringen op de tandwielen wel tegenover elkaar gezet??
Zit er eigenlijk wel een lijnpomp op, of zit er stiekem een blokpomp op?
Ah, een bosch lijnpomp met EP-RSV regulateur.quote:Op zondag 10 mei 2015 21:47 schreef -Richard- het volgende:
Dit is de brandstofpomp. (lekker schoon altijd op de foto). Sowieso wordt de trekker alsnog volledig gereinigd en geverft. Maar hij moet eerst motorisch en technisch in orde zijn!
[ afbeelding ]
Thanks! Kijk morgen even als ik iets meer concentratie e.d. hebquote:Op zondag 10 mei 2015 21:50 schreef densmee het volgende:
Als je zoekt op "steyr 188 einspritzpumpe einstellen" dan vindt je wel het een en ander
Ah, volgens mij heb je er wel verstand van! .quote:Op zondag 10 mei 2015 22:08 schreef -niemand- het volgende:
[..]
Ah, een bosch lijnpomp met EP-RSV regulateur.
Zo te zien heeft deze pomp inderdaad geen slobgaten, dus waarschijnlijk moet hij aan het tandwiel versteld worden, maar verdraai de pomp eerst maar eens 180 graden.
Niet vergeten om de pomp en regulateur met motorolie te vullen, deze pomp heeft namelijk geen!! motorsmering.
Loop stage bij een revisiebedrijf, en de pompenafdeling heeft toch wel mijn interessequote:Op zondag 10 mei 2015 22:12 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Thanks! Kijk morgen even als ik iets meer concentratie e.d. heb
Was er nog niet opgekomen om ook in het duits te gaan zoeken
[..]
Ah, volgens mij heb je er wel verstand van! .
Goede tip trouwens, zit er normaal ook olie bij de veren van de plunjer? Achter het dekseltje (rechter potje).
die was namelijk leeg, we hebben via daar de verstuivers getest en het leidingwerk ontlucht, dus met een schroevendraaier de plunjer bewegen.
12v 1ohm dat is 12A, 144W lijkt me toch normaal voor die gloeistift?quote:Op woensdag 27 april 2016 23:01 schreef klawie het volgende:
Je weet dat 1ohm teveel is voor een gloeibougie he
Bij een auto is 0,2 oke en de rest gwn stukquote:Op donderdag 28 april 2016 11:07 schreef Fer het volgende:
[..]
12v 1ohm dat is 12A, 144W lijkt me toch normaal voor die gloeistift?
Ik heb gegoogled wat normaal is. Ik kwam op de TDI wiki terecht, vag diesel dingen dus.quote:Op donderdag 28 april 2016 15:11 schreef klawie het volgende:
[..]
Bij een auto is 0,2 oke en de rest gwn stuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |